Jake Ryan bocsánatkéréssel kezdi interjúnkat. „Elnézést, hogy több órás videót küldtem” – mondja a Zoom-on keresztül a New York állambeli Long Island-i családi otthonából. A 19 éves Asteroid City színész és indie film kedvesének körülbelül hat órányi tartalmat küldtek, hogy körülbelül 40 perc alatt megbeszéljük. – Elnézést – ismételte meg.
A rövid formátumú tartalmak által vezérelt világban Ryan nagyra értékeli a hosszú formátumú YouTube-videók 20. századi egyedülálló kivitelezését: a szerelem kézzel készített munkáját, amely elemzi a történetmesélést és a világépítést. Egyfajta digitális gyújtóként szolgálnak színházi képzeletének. "Van egy általános témája a videóknak, amiket nézek" - mondja, és "azt hiszem, ez tudat alatti tanulás lenne [a karrierem érdekében]. A munkám szinte olyan érdeklődési körökbe formált, amelyek hasznosak lehetnek ez az iparág."
A kísérteties történetektől a játékokig Ryan végigvezet minket az utolsó hat YouTube-videón, amelyeket megtekintett, és hogy miért érdemes hosszasan megnézni őket.
1. "Steam és beszélgetés | Kritikus szerep: A MIGHTY NEIN | 9. epizód"
Mashable: Bármennyire is próbálkozom, nem igazán értem a Dungeons & Dragonst. De tudom-e, hogy ez egy szerepjáték, ami tökéletesnek tűnik egy színész számára?
Jake Ryan: Alapvetően! Ez karaktert épít, és nagyjából riffel vagy improvizál. Számomra a játék vonzereje az lenne, hogy vannak szabályok, de valójában nincsenek szabályok. Bárki lehetsz ebben a világban, amelyet a házigazda teremtett. Előadóként nagyon sok szerepjátékos szempont van, szóval ezt ki is csaphatod. Nemrég kezdtem bele két-három éve, de szerettem volna, amióta az eszemet tudom. Jelenleg kampányban vagyok a bátyámmal és néhány barátommal. Nagyon szórakoztató.
Nincs olyan karaktered, amit magadnak hozol létre, amit a játék során végig fenntartasz?
Hacsak meg nem halnak. De néha a házigazda kicsit laza-lúd tud lenni az egészben.
Mi a karaktered, ha jól érzed, hogy megosztod?
Mindenkinek, aki éppen részt vesz a kampányban, és ezt olvassa: spoilerek, ugorjon előre! Egy Edward Hogg nevű fickót alakítok, aki a legrosszabb ember. Külsőleg nagyon kedves srác, vidám srác. De nagyon sötét története van, és nagyon rossz hangulata van. Ez olyan, mint az American Psycho-ban, amikor Christian Bale azt mondta, hogy valakire alapozta, aki nyíltan barátságos, semmivel a szeme mögött. [Hogg] tudja ezt, ezért megpróbálja egy kicsit túlkompenzálni.
Úgy hangzik, mint egy szociopata.
Oly módon. Egy darabig bennem volt az ötlet neki. Általában csak te és a Dungeon Master tudod, mennyi erőfeszítést teszel egy karakterért. A többi játékos sem tudja. Olyan, mint egy függöny. Senki más nem tudja igazán, mi történik a színfalak mögött, amikor karaktert készítesz.
Mi ihlette számodra ezt a karaktert? Azt mondtad, hogy régóta gondolsz rá.
Egy másik kampányban voltam a bátyámmal és a barátaival, ahol egy másik karaktert készítettem, és az egész idő alatt az volt, hogy "Ember, sokkal menőbbé tehettem volna ezt a srácot." Aztán egyszer Aristou Meehan, aki szintén Aszteroidavárosban van, meghívott ebbe a kampányba, és azt mondtam: "Tökéletes karakterem van ehhez a kampány kis rosszfiújához." Így aztán megidéztem ezt a srácot, aki nagyon együttműködő volt, és sok egyedi ötletet kínált a karakternek, ami szerintem nagyon jól illik.
Mit szeretsz ebben a játékoscsoportban?
Befejeztem az előző kampányukat, a Vox Machinát, és ez csak elragadó tulajdonságok mindenhol. Ez egy igazán szórakoztató csoport. És elég érdekes bohóckodásokba keverednek játékidejük nagy részében, és ez az egyik egyetlen dolog, ami működik, mert egy D&D kampányban van. Megnézheti a karakterek fejlődését. Azt hiszem, a "Critical Role"-ban több tartalom van, mint a Simpson családban. Így igazán megismerheti, kik ezek a karakterek és a világ, és ettől tényleg minden sokkal élőbb.
2. "A legsötétebb elveszett média [2. kötet]"
Nem igazán tudtam megmondani, mi a műfaja ennek a "Lost Media" dolognak. Olyan volt, mint a horror, de nem gondoltam, hogy ennyire ijesztő.
Azt hiszem, inkább a horror aspektusra vágytak. [Ez a csatorna] A Nexpo sok érdekes valós eseményeket dolgoz meg, tehát olyan, mint egy videós dokumentumfilm-sorozat. Inkább a légkörről szól, mint a nyíltan ijesztőnek, ami igazán megérinti az embereket. Az első hármat [ebben a videóban] különösen nem kell túl sokat dramatizálni, mert külsőleg borzalmasak a dolgok, amik történtek. A kannibálklub, az egyszeri tornádó. Csúnya dolog. Ha megpróbálsz belehajolni egy kicsit ijesztőbbé tenni, elveszti varázsát.
Lehet, hogy ez csak morbid kíváncsiság, de mindig izgalmasnak találom ezt a dolgot... mint a soha meg nem oldott rejtélyeket. Azt mondanám, elég széles skáláját fedi le. Véleményem szerint ő az egyik minőségibb tartalomkészítő, aki ilyen tartalmat készít. A másik Nick
Crowley.
Mi a helyzet az ilyen típusú videókkal?
Felnőttként anyám mindig nézte a Dateline-t és a 20/20-at, az emberek meggyilkolásáról vagy elrablásáról szóló [műsorokat]. Nem akarom azt mondani, hogy elzsibbadtam tőle, de már megszoktam abban az értelemben, hogy többet akarok. És ezek a videók felhívják a figyelmet arra a tényre, hogy vannak csúnya és titokzatos dolgok [levegőben mozgatják az ujjakat]. Amikor megpróbálok elaludni, ezeket a videókat nézem. Tudom, őrült. De én egy kezdő horror fanatikus vagyok.
Arra gondolok, hogy "Ha ezt hallgatnád lefekvés előtt, nem álmodnád életed legrosszabb álmát" vagy ilyesmi?
Úgy értem, nem tudom, mi kell ahhoz, hogy lefeküdjek. Az álom továbbra is álom. Valahol azt olvastam, hogy az embereknek csak meghatározott számú álmuk van, mielőtt abbahagyják az álmokat... Régen nagyon zavartak a rémálmaim, de már nem igazán zavarnak.
3. "A Pro Wrestling valótlansága"
Nem nézek profi birkózást, de ezen a videón keresztül nagyon érdekes volt megismerni Roman Reigns történetét és történetét. Mesélj a profi birkózás iránti érdeklődéséről.
Apám nemrégiben belevágott. Soha nem ez volt az én csésze teám, és sok tekintetben még mindig nem az. Ha [apám] meghív minket, hogy nézzünk a nappaliba, csatlakozom, mert még mindig az emberek verik ki a takonyát egymásból, vagy verekednek, és verik ki a takonyát egymásból. De valamit erről az alkotóról különösen, tudtam nézni, ahogy szó szerint bármiről beszél. Sugárzik belőle a szenvedély, bármiről is beszél... Nem egy adott ponton kezdődik és ér véget, olyan, mint egy teljes élmény.
Ez a videó azért volt érdekes, mert még ha nem is tudsz olyan sokat a birkózásról, mint én, és megnéztem néhány Roman Reigns meccset, fogalmam sem volt, hogy mit kezdjek. És ami most van, az egyszerűen hihetetlen. Szinte félelmetes. Felhasználta a [rajongók] gyűlöletét, és lenyűgöző karakterré formálta, amelyet a képernyőn láthat. Ahogy a Super Eyepatch Wolf rámutat a videóban, ezt csak a birkózás meta-aspektusában sikerült elérni. A WWE kiszorítja ezt az egyetlen srácot, akit a WWE arca akarnak lenni, és a rajongók fogadtatása miatt olyan karakterré formálódik, amely bizonyos szempontból valóban lenyűgöző vagy egyenesen gonosz – és ez annyira jó. Most határozottan értem a fellebbezést.
Talán a birkózás szuperrajongója leszel.
Kicsit leestem, de ez a videó eléggé felkeltette az érdeklődésemet. Ez csak azt mutatja, milyen jó a Super Eyepatch Wolf videodokumentumfilmek készítése. [Szenvedélye] megjelenik a munkában. Ha ezt olvasod, jó munkát, ember.
4. "Mi lenne, ha lenne egy NAGY X-Men játékunk?"
Ez az alkotó, a The Cosmonaut Variety Hour nagyszerű. Az előadása és a témák, amelyekről beszél, egyszerűen tökéletesek. Valószínűleg ő az egyik kedvenc YouTubere jelenleg. Ez a videó egy feltételezett X-Men játékról szól. Sosem kerültem be az X-Menbe. Nagyon szórakoztatónak hangzik, de a képregényekben rengeteg…
Ez egy hatalmas befektetés.
Ez egy hatalmas befektetés. Sok gyűjtés és pénz. Ebben a videóban egy hipotetikus X-Men játékról beszél, amely valószínűleg soha nem fog elkészülni. Saját szavaival azt mondja, hogy "kísérteni" akarja, hogy ez a játék valósággá váljon. És működik. azon vagyok. Tehát ha bármelyik iparági vezető olvassa ezt, és azt gondolja: "Hmm, mi lesz a következő nagy dolog a videojáték-piacon?" Kérjük, nézze meg ezt a videót, és fontolja meg, mennyi pénzt kereshet, ha minden idejét és energiáját ebbe fekteti.
Szóval nem rajongsz az X-Menért, de játszol egy X-Men játékot.
Teljesen. Ez a legjobb liftes pálya, amit évek óta hallottam.
20 perces liftes pálya.
Igen, beszorult a liftbe, tudod?
Milyen játékokkal szeretsz még játszani?
11 éves koromban nagyon szerettem a Minecraftot. Sokat játszottam a Hypixel szerveren. Jelenleg a Final Fantasy XVI-val játszom, ami fantasztikus, és nem tudom eléggé ajánlani. Imádok Elden Ringet játszani. A legtöbb FromSoftware játékkal játszottam. Imádom a hangulatot és a történeteket, amiket mesélnek. A Bloodborne fantasztikus volt. A Dark Souls III-mal kezdtem, majd lefelé haladtam.
5. "Trópusi beszéd: Pinokkiói cselekmények"
Ez a videó a Trope Talks nevű, régóta futó sorozat része. A videók fele irodalom és angol nyelvű, a másik rész többnyire történelem. Nem mélyedtem bele annyira az egész történetébe [házigazda: Blue]. Bocsánat Blue! Amint az összes irodalmi rovaton átjutottam, feltétlenül nézem a történelem részt, mert úgy gondolom, hogy [Blue and Cyan, az Overly Sarcastic Productions csatorna mögött álló alkotók] valószínűleg jelenleg a kedvenc YouTubereim közé tartoznak.
Az összes kiválasztott videó elég hosszú. Leülsz és nézed őket, vagy a háttérben állnak?
Általában leülök és eszek valamit, mert ez a legjobb módja annak, hogy elmerüljön. Általában nem eszem lekapcsolt villany mellett, de ez egy színházat szimulál. Ön beállítja a világítást, az ételeket, a rágcsálnivalókat, az üléselrendezést, és igen, azt mondanám, ez egy szép beállítás.
Annyi tweetet láttam f
romák azt mondják: "Az ételem kihűl, miközben próbálok valamit nézni, miközben eszem!" vagy "Be kell kapcsolnom a YouTube-ot, amíg eszem." Ez egyfajta jelenség.
Néha az agyam nem igazán szeret videókat nézni vagy olvasni. Kicsit bleh lesz, mint most. megkapja...
zaklatott.
Teljesen. Amikor leülök és eszek, [segít] összpontosítani valamire, miközben videót nézek, filmeket [nézek] vagy olvasok. Ez segít megőrizni és összpontosítani.
6. "Mikor szűnt meg az Oscar-díj az animáció tiszteletben tartásával?"
Milyen YouTube-osokat nézel szívesen?
Nagyon szeretem a mangát. Amikor unatkozom, vagy várok valamire, megnézek egy ilyen videót, például a "10 legjobb mangaajánlót", [és] kiválasztom a legérdekesebbet. Sokat nézem Giggukot. Ő az egyik legnagyobb anime YouTube-os, aki jelenleg létezik.
Schafrillas Productions. Animációs tartalmai miatt nézem, mert ez egy olyan médium, ami nagyon érdekel. Minden idők egyik kedvenc műsorát – az Infinity Traint – találtam tőle, aki megemlítette egy videóban. Valószínűleg ez a kedvenc műsorom, amit az elmúlt 10 évben láttam... Egy csomó ember elakad a vonaton, és a vonat alapvetően segít megoldani a személyes problémáit. Abból, ahogyan fogalmaztam, valószínűleg nem hangzik olyan érdekesen, de ez egy kísérteties vonat, egy ostoba vonat.
Egy ostoba, szívmelengető vonat.
én azt mondanám. Azoknak az embereknek, akiknek elképzelésük van arról, hogy milyen történetet szeretnének elmesélni, nagyon sok dolog elromolhat [az animációval]. De ha van elképzelésed, és meg tudod oldani magad... Nem akarok korlátokat mondani, mert maga az animáció olyan lehet, amilyennek szeretnéd.
Annyi lehetőség van. Rengeteg döntést kell hoznod.
Igen, választások! Feltétlenül nélkülözhetetlenek bármilyen médiában, de különösen az animációban.
A [beszédmunka] a karrierem egy olyan aspektusa, amelyet szeretnék egy kicsit többet csinálni. Ez egy másfajta készségkészlet. Rendszeres színészi játékkal – vagy nem akarom azt mondani, hogy rendes színészi játékkal, mert ettől úgy hangzik, mint egy seggfej –, de élőszereplős színjátszással könnyebb megtestesíteni egy karaktert, ha tudsz testbeszédet használni, interakcióba lépni a díszletekkel. A szinkronszínészethez nagyon sok karaktert kell adnod a hangnak, mert pótolni kell azt a tényt, hogy nem tudsz testbeszédet használni. Szeretnék kitalálni, vagy legalábbis jobbá válni, hogy megtestesítsek egy karaktert az én hangommal.