AVATAR: A VÍZ ÚTJA
EUROCHEESE: Szia Nick! Életnél nagyobb világok izgalmas csoportját kell meghódítanunk a gyártástervezés érdekében, de talán az lenne a legjobb, ha az elefánttal kezdenénk a szobában: A Babylonról szóló vegyes vélemények ellenére el kell képzelnem, ha mást nem csinál. hollywood dicsőséges napjai előtti hódolatként itt ismert kócos jelenléte. Aztán van két kasszasiker folytatása a korábbi legjobb produkciós dizájn nyerteseknek, a Black Panther Wakanda Forever és az Avatar The Way of Water egyaránt hasonló kérdéseket tesz fel: vajon elég izgatott lesz-e az ág a ráadás-jelöléshez? Tulajdonképpen a nem felé hajlok, most, hogy láttuk a CGI-vel erős világokat. Mindkettőnek több értelme lehet más kézműves kategóriákban. Azért kíváncsi vagyok a véleményetekre...
NICK TAYLOR: Egyetértek veled, hogy Babilon viszonylag biztos dolog. A nagyszabású hollywoodi dekadencia éppoly jó jóslat, mint bármelyik korai, és a First Man-re jelölt maroknyi kézműves jelölések alapján, annak idején kevésbé lelkes kritikái ellenére, lefogadom, hogy Chazelle víziója elismerést nyerhet. Kicsit hasonlóképpen azt gondolom, hogy a Glass Onion’s jól bevált. Tekintettel az előd népszerűségére, a fesztiválokon való fellépéseiről és az egyhetes színházi elfoglaltságáról szóló nagyszerű kritikákra, valamint a Netflix-pénzek gazdagságára, okos választásnak tűnik.
Veled ellentétben én Wakanda Forever-t ajánlanám a jelölésért, és úgy gondolom, hogy még az Avatart is könnyen elfogadhatják a szavazók, ha félig tisztességes. A héten végre meglátja a kísértő. Mégis felvet egy jogos kérdést a figyelemért versengő CGI-szemüvegről. Míg az OG Avatar nyerte a gyártástervezést és a vizuális effektusokat, a Fekete Párducot nem jelölték az utóbbira. Nyilvánvaló, hogy ez talán többet mond a Marvel néha ingatag CGI-jéről, de a filmek közötti kilenc év ismeretében az is lehet, hogy megváltozott a magával ragadó világépítés fogadtatása. Biztos vagyok benne, hogy mindketten begyűjtik majd a jelöléseket a Produkciós Tervezői Céh Sci-Fi/Fantasy részlegéből, de érdemes megfontolni, hogy az ismertség vagy a műfaji elfogultság csökkentheti-e az esélyeiket. Szerinted mi léphetne a helyükbe?
UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA
ÜVEGHAGYMA
EUROCHEESE: Ha csak egy jelölést tudnék adni a Glass Onion-nek, az a Production Design-ra lenne. A meghívók a vendégeknek elég vadak voltak, de az a sziget – teljesen lenyűgöző. Itt fogok neki szurkolni, és láttam, hogy az ágat megnyeri ez.
Ha már a Netflix-filmeknél tartunk, a Guillermo Del Toro-féle Pinocchio számára létrehozott világ meglehetősen zseniális és ötletes. A film „a dobozon kívüli” választásnak tűnik, amely vonzó lehet a szavazók számára. Pán labirintusa és A víz alakja egyaránt nyertes ebben a kategóriában, így a Del Toro-filmek minden bizonnyal elnyerték a tiszteletüket a múltban.
És hogyan beszélhetünk világépítésről anélkül, hogy megemlítenénk a Mindenhol egyszerre sok világát? Persze vannak jelenetek a mosásról és az adókról, de gondoljon az összes többi alkotásra: a hot dog világára, a pompás mozira, a bagel világára, még a sziklákra is? A széles választék lenyűgöző.
NICK TAYLOR: Everything Everywhere All At Once egy érdekes film, amelyet érdemes megfontolni, különösen azért, mert az univerzumot ugráló pizzázást gyakran a karakter alternatív énjének vágása vagy jelmezei és sminkje számlájára írják. A Wang háza remek díszlet, akárcsak Jamie Lee Curtis irodája és hotdog-ujjas otthona. Sajnos az irodaház, amelyben időnk nagy részét töltjük, vizuálisan nem annyira érdekes. Nem lenne rossz választás, de erre a díjra nem jósolnám. El kell képzelnem, hogy a filmnek óriási lendületre van szüksége ahhoz, hogy előrelépjen ebben a kategóriában. Ha műfajt választunk, jobban szeretném, ha bedobnának egy lovat Nope kísértetjárta tanyáira és a vidámpark valóságára.
GUILLERMO DEL TORO PINOKKIÓJA. Fotó: James Schmidt / Netflix
Sajnos még nem láttam Pinocchiót, de annyira elragadtatnék, ha egy animációs film végre megkapná a Production Design jelölést. Annyira bizarr számomra, hogy itt egyetlen animációs filmet sem ismertek fel, nem a WALL-E? Nem Kutyasziget? Tedd értelmessé!
Valószínűleg a versenyben lévő autofikciós filmeket is meg kell vitatni. Nagyon szerettem az Armageddon Time korabeli környezetét, bár kétlem, hogy ez elég mutatós ahhoz, hogy valóban küzdjek. Valószínűleg Fabelmanéknek jó lövésük van, bár őszintén szólva arra vagyok a legjobban kíváncsi, hogy Bardo-t választják-e. Eugenio Caballero egy korábbi győztes és nemrégiben jelölt ebben a kategóriában. Igaz, hogy Bardo gyengébb fogadtatásban részesült, mint Inarritu többi filmje, de nem tudom teljesen megingatni azt a statisztikát, hogy az összes filmjét jelölték valamire. Itt játszik a film? Vagy ez lesz az ő leépítése, és teljesen kimarad?
EUROCHEESE: Azt hiszem, operatőri vagy esetleg