A 2011-es Oscar-díjátadón Aaron Sorkin ezt mondta köszönőbeszédében: "Lehetetlen leírni, milyen érzés ugyanazt a díjat átadni, amit 35 évvel ezelőtt Paddy Chayefskynek ítéltek egy másik filmért, amelynek a címe "hálózat" volt." Ez volt az első Oscar-díja a The Social Network adaptációjával, és a váratlanul előrelátó Hálózat című szatírára utalt, amelyet Sidney Lumet rendezett 1976-ban.
Nem kell messzire keresni Chayefsky hatását Sorkin írására, nem csak a The West Wing félelmetes beszédeiben, hanem pontosabban a Studio 60 a Sunset Strip című sorozatában, amely a kulisszák mögött arra fókuszál. élő szórakoztató televíziós műsorban, amely közvetlenül a Network miliőjéből merít.
Peter Finch a főszerepben Howard Beale híradót játssza, aki 25 évnyi adás után "nyugdíjba vonul" a nézettség csökkenése miatt, egy fiktív nemzeti televíziós hálózat, az UBS vállalati átvétele során. Az őrület egy pillanatában Beale bejelenti a kamerába, hogy az utolsó élő televíziós adásában ki akarja robbantani az agyát, és azonnal kirúgják, amíg a régóta barátot és producert, Max Schumachert (William Holden) rá nem veszi a cég elnöke, hogy engedje vissza. az utolsó alkalom, hogy bocsánatot kérj és kecsesen meghajolj.
Azonban, amint Beale visszatért az adásba, pszichotikus állapota arra készteti, hogy őszinte tirádába kezdjen, azt állítva, hogy "az élet egy baromság"; Ironikus módon ez megüti a közvéleményt, és az élesebb anyagok után kutatott új producer Diana Christensen (Faye Dunaway) azt javasolja Frank Hackettnek (Robert Duvall), az állomást megszerző konglomerátum által kinevezett vezérigazgatónak, hogy Howard Beale legyen adott a saját műsora, így bármilyen témáról szólhat, ami neki tetszik.
A Network egy felháborítóan hihető fekete paródia, amely egyszerre nagyon vicces, de mélyen harapós, évekkel megelőzve korát, Chayefsky nemcsak a valóságtévét jósolja, hanem az Új Világrend elméletét is, amelyet egy hatalmas „ökumenikus” holding vezet. A film próbaköves jelenetében, Beale egyik televíziós ricsajozása közben egy elektromos vihar éjszakáján, sikerül felkeltenie a nézőit, hogy álljanak fel, menjenek az ablakukhoz, és azt kiabálják: "Pokolian mérges vagyok, és nem fogom elviselni. ezt már!" amely nemcsak a film szlogenje lett, hanem ma már a filmtörténet gyakran idézett, kitörölhetetlen pillanata.
Annak ellenére, hogy jelmezek és díszlettervezés szempontjából korának tűnik a Hálózat rendkívül jól teljesít a Blu-ray sugárzáson, az 1080p/AVC MPEG-4 kódolás az eredeti 1,85:1 képarányban jelenik meg, ami megmutatja a filmben a stilizált világítás lenyűgöző használatát, különösen a filmben. emlékezetes monológ, ahol a vállalat elnöke (Ned Beatty) evangelizálja globális kapitalizmusát Howard Beale-nek, úgy jelenik meg, mint egy halogén istenkép a csillagos éjszakai égbolton. Az eredeti mono hangsáv DTS-HD master audio mixe tökéletes egy olyan filmhez, amely kivételes párbeszédeiről híres.
A lemezen rengeteg extra található, köztük a film mélyreható "A történet mögött" elemzése, valamint egy ritka interjú Paddy Chayefsky íróval, amelyet a film eredeti megjelenése idején rögzítettek, valamint a Private egyórás epizódja. Vetítések Sidney Lumet rendezővel, ahol részletesen taglalja a 2005-ben rögzített jelentős munkásságát, miután megkapta a megtisztelő életmű Oscar-díjat, amely a cinephilis társai számára önmagában megéri a lemez árát!