A kreatív munkásokat a jövőben felváltó mesterséges intelligencia felváltásáról szóló szóbeszéd közepette talán nem esik elég szó a jelenben felváltott kreatív eszközökről: az Instagram-befolyásolók csoportos csevegésekkel, jegyzetalkalmazásokkal, gyűrött papírral és szétszórt Post-It jegyzetekkel posztolnak ötleteket.

Az AI átveszi az ötletgenerátorok szerepét, a kreatív folyamat gyorsan fejlődik. Ennek az az oka, hogy minden gyengeségük ellenére, amikor az ötletgenerálás olykor brutális munkájával kapcsolatos feladatokról van szó, az AI-alkalmazások már megmentették az alkotókat a rettegett üres oldal fejfájást okozó csillogásától.

Luca Schaefer-Charlton, egy 6,7 millió követőt számláló kanadai TikToker, Johnny Valentine, egy amerikai TikToker 7,3 millió követővel és az essexi születésű valóságtévé-sztár, Chloe Veitch mind Londonban voltak egy eseményen, amikor a vezetőségük úgy döntött, hogy jó lesz. ötlet a három együttműködésre.

Schaefer-Charltonnak és Valentine-nak van egy online követője, amelyből Veitch profitálhat, és Veitchnek van olyan relevanciája, amelyből Schaefer-Charlton és Valentine profitálhat.

"Sok értelme volt" - mondta a Mashable-nek Jeff Duncan, az Ingenuity Live tehetségkutató ügynökség vezérigazgatója, amely mindhárom influencert képviseli.

Beállította őket egy WhatsApp-csevegésbe, és azt javasolta, hogy „építsenek együtt tartalmat”. Schaefer-Charlton, Valentine és Veitch mind lemaradtak, de nem tudták, milyen tartalmat készítsenek együtt.

"Pár percig ott ültem a WhatsApp csatorna előtt, és próbáltam néhány értelmes koncepciót kitalálni" - mondta Duncan. De úgy érezte, időt vesztegetett azzal, hogy saját maga alkotja meg ezeket a koncepciókat – és inkább a ChatGPT-hez vitte.

Duncan a ChatGPT-nek adott némi kontextust mindhárom alkotóról, és felkérte a generatív AI-technológiát, hogy készítsen közösségimédia-tartalmat a három alkotó számára, az eredményekre összpontosítva: "a követők áthidalása egyik alkotóról a másikra, és olyan vírusstratégiák létrehozása, amelyek a legnagyobb esélye van a legtöbb megtekintésre." A ChatGPT mintegy húsz ötletet küldött neki – mint például a zeneszerzőkkel való együttműködés új TikTok-videók létrehozásában vagy a versenyzés egy utcai művészeti vadászatban – „félelmetes volt”. Az ötleteket elküldte Schaefer-Charltonnak, Valentine-nak és Veitch-nek, és a trió a ChatGPT válaszait felhasználva több videót készítettek csatornáik számára.

"Ez egy tökéletes példa volt az AI használatára a tartalomstratégia intelligensebbé tételére, és ötleteket adva nekik" - mondta Duncan. "Ha meg tudja adni a mesterséges intelligenciának bizonyos szintű megértést arról, hogy mit akar elérni, akkor a tartalomkészítők felhasználhatják arra, hogy hatékonyabbak legyenek abban, amit tenni próbálnak."

A befolyásolók és csapataik már használják a generatív mesterséges intelligenciát – a mesterséges intelligencia egy olyan fajtáját, amely tartalmat állít elő, mint például a ChatGPT és a Midjourney. Lehetséges, hogy forradalmasítsa az alkotói gazdaságot és annak kétmillió főállású alkotóját és 46 millió amatőrét. A generatív AI hihetetlenül hasznos – és hatékony – eszköz lehet. Az alkotók és az alkotói marketingszakemberek egyelőre túlnyomórészt kreatív ötletelésre használják, ahogy Duncan is tette a tehetségére.

Hogyan használják az alkotók a generatív AI-t

A generatív mesterséges intelligencia két fő típusát használják jelenleg online: a szöveg- és a vizuális fókuszú. A szövegközpontúbb generatív mesterséges intelligencia, mint például a ChatGPT, pontosan arra használatos, amit Duncan tett Schaefer-Charltonnal, Valentine-nal és Veitch-szel. Képgenerátorok használata ötletek létrehozására az AI kevésbé nyilvánvaló használatának tűnhet, de valójában óriási hatást fejtenek ki.

Jordan Harrod kutató, a Harvard és az MIT végzős hallgatója, valamint a mesterséges intelligenciával foglalkozó YouTube-csatornát üzemeltető alkotó elmondta a Mashable-nek, hogy a Midjourney-t és más vizuális fókuszú generatív mesterséges intelligenciaeszközöket használta, hogy segítsen neki egy olyan imázsötlet kialakításában. nem tud rajzolni magát. Nem használja a teljes Midjourney képet, de kiindulópontként használja. Vannak olyan generatív mesterséges intelligencia eszközök is, mint az Opus, amelyek hosszabb videót készítenek – például egy YouTube-videót –, és rövidebb klipekké alakítják a TikTok vagy Instagram Reels számára.

"Az a dolog, amiről úgy látom, hogy nem túl hasznos, az a tartalom nagykereskedelmi generálása körüli diskurzus. Például: "Soha többé nem fogok videót forgatni, mert az egészet mesterséges intelligencia segítségével fogom generálni, és ez vírusos lesz. "" - viccelődött Harrod. "Először is, nem sok olyan eszközt láttam, amely valóban jó lenne ebben. Másodszor, ha a kreatív térbe mész, akkor csinálod, mert vannak ötleteid, és meg akarod őket alkotni. , és olyan eszközöket keres, amelyek segíthetnek ebben. Nem azért, mert a lehető legtöbb tartalomidőt próbálja generálni."

Dave Wiskus, a Nebula, az alkotóknak szánt streaming szolgáltatás alapítója és vezérigazgatója a Mashable-nek elmondta, hogy ez a technológia lehetővé teszi a tartalomkészítés elérhetőbbé tételét. Az ötletalkotáson túl a Wiskus úgy látja, hogy a ChatGPT és a Midjourney olyan kreatív kezdőeszközök készlete, amelyek sikerre késztetik az alkotókat, ha

ve nyers tehetség, amelyet egyszer talán nem használtak.

"Az Autotune nem tette tönkre az éneklést: csak arra késztette a másfajta kreativitással rendelkező embereket, hogy megtalálják a kreativitásuk kifejezésének megfelelő módját" - mondta Wiskus. "A Photoshop nem tette tönkre a fotózást. Csak azért tette, hogy minél többen foglalkozhassanak a fotózással; elérhetőbbé tette a fotózást, hogy minél több művésztől jobb alkotásokat szerezhessünk. Úgy gondolom, hogy az AI, legalábbis úgy, ahogy ma ezeket az eszközöket értjük , ugyanazt a hatást fogja elérni."

Az egyszerű válasz arra, hogy a generatív mesterséges intelligencia hogyan befolyásolja az alkotói gazdaságot vagy bármilyen munkát, az az, hogy időt takarít meg. Ezen eszközök egyike sem tökéletes. Éppen ezért Duncan arra biztatja ügyfeleit, hogy mindenre használják – a receptek keresésétől a filmajánlások megszerzéséig –, hogy megismerjék, mi a jó és mi az, ami nem.

"Egyelőre a javaslatom minden tartalomkészítőnek a következő volt: légy a mestere annak, ami jelenleg létezik" - mondta Duncan. – Mert nem akar a nulláról indulni, amikor megjelenik az új termék.

A buktatók

Jelenleg a generatív AI még mindig elég hülye. Nem remekül bonyolult videókat készíteni, egyszerűsíteni az alkotóazonosítás folyamatát, elsőre jól megírni, vagy akár teljesen eredeti ötleteket kitalálni. És persze vannak szerzői jogi problémák is. És attól tartunk, hogy mivel nagyon sok alkotót ösztönöznek az AI használatára, mindegyiküknek ugyanazok a kreatív ötletei lesznek.

Rem Darbinyan, aki a mesterséges intelligencia és az influencer marketing világában egyaránt dolgozik a SmartClick, az AI és gépi tanulási megoldásokat szolgáltató vezérigazgatójaként, valamint a Viral Mango, egy mikro- és nano-befolyásoló marketingplatform vezérigazgatójaként a Mashable-nek elmondta, hogy a generatív AI egy "csodálatos eszköz" az alkotók számára, de ha mindenki hasonló módon kezdi el használni, az befolyásolhatja az alkotók új ötleteit.

"Arra számítok, hogy ez az emberi kreativitás egyfajta eróziója lesz" - mondta Darbinyan. Aggódik, hogy kreatív izmaink gyakorlása helyett olyan eszközöket kezdünk használni, mint a ChatGPT mankóként. "Idővel minél inkább támaszkodunk a mesterséges intelligenciára, annál kevésbé leszünk kreatívak, és egyre inkább az AI-ra fogunk hagyatkozni az ötletek generálásakor."

Darbinyan hozzátette, hogy természetesen nem tudjuk biztosan. Ezek az eszközök hihetetlenül újak, de a kreativitást egyszerűen figyelembe kell vennünk. Wiskus a maga részéről nem teljesen biztos abban, hogy ez a fajta mesterséges intelligencia valóban árt az emberi kreativitásnak – lehet, hogy csak megváltoztatja.

"A legvalószínűbb forgatókönyv nem az, hogy a mesterséges intelligencia tönkreteszi az emberi kreativitást" - mondta Wiskus. "Az lesz, hogy az emberek – a kreatív emberek – új módokat találjanak arra, hogy új eszközöket használjanak a kreativitás kifejezésére."

A generatív AI és az alkotói gazdaság jövője
Eléggé vitathatatlan, hogy a generatív mesterséges intelligencia erős hatással van az alkotói gazdaságra, de nem világos, hogy hatása erősödik-e, vagy stagnál. A generatív mesterséges intelligencia, abban a formában, ahogyan ma ismerjük és használjuk, viszonylag új. A ChatGPT hivatalosan csak 2022. november 30-án került bevezetésre, az őt kiszolgáló adatok csak 2021-ig frissülnek, és ahogy az OpenAI elismeri, vannak korlátai, beleértve a „társadalmi elfogultságokat, hallucinációkat és az ellenséges felhívásokat”. Minden új frissítéssel ezek a korlátozások valószínűleg csökkenni fognak.

A lehetséges hátrányok ellenére a generatív mesterséges intelligencia használatával időt takaríthat meg, megnyitja az alkotókat új ötletek és megközelítések előtt, és alapvetően nagyon szórakoztató vele játszani, ha alkotó vagy. Schaefer-Charlton, Valentine és Veitch elmondták Duncane-nek, hogy nagyon jól érezték magukat azon videók elkészítésében, amelyekben a ChatGPT segített nekik ötletelni.

Duncan azt mondta, nem tudja, hogy a sok ChatGPT-vel fűtött koncepció közül melyiket választotta a három alkotó végül a rögzítés mellett, és még nem tették közzé az összes általuk készített tartalmat. De azt mondja, hogy a folyamat tökéletes példája annak, hogyan dolgozhatnak az alkotók az AI-val, hogy „hatékonyabbá tegyék magukat abban, amit tenni akarnak”. Azokat az alkotókat, akik megtagadják ezen eszközök használatát, megkockáztathatják, hogy az AI-eszközöket használó alkotók utolérjék őket.

De nem szabad elfelejteni, hogy ez új, még feltáratlan, és minden lenyűgöző munka ellenére, amit végezhet, az AI még nem helyettesít semmi igazán értelmeset.

„Fogalmunk sincs, mi fog történni valójában” – mondta Harrod. "Öt hónappal ezelőtt senki sem tudta volna megjósolni, hogy mi történik most. Ez csak nagyon mozgó célpont, hogy megpróbáljunk jóslatokat tenni az ilyen típusú dolgokkal kapcsolatban."

Harrod és más alkotók egyelőre csak játszanak az eszközökkel, és nézik, mit tudnak alkotni.