Cannes-i áttekintés: Palme d'Or "A bukás anatómiája" nyertese"
DateSaturday, 2023. május 27., 11:45
Elisa Giuidici jelentése Cannes-ból...
Megnevezhetek egy nagyon rövid listát azokról a színésznőkről, akik egy ezüst képernyő-karaktert karizma és ego szintjével ábrázolhatnak, mint Cate Blanchett a Már Lydia ikonikus szerepében. Ez a rövid lista most egyre nőtt. A lenyűgözően tehetséges Sandra Hüller, a legismertebb Toni Erdmann, nem hiányzik a “ nagy fasz energiája ” számára. Miután Jonathan Glazer furcsa távolságból látta őt az érdeklődés zónájában, teljes mértékben megérthetjük jeges, uralkodó hozzáállását a bukás csodálatos anatómiájában. Justine Triet francia rendező (aki a forgatókönyvet társával, Arthur Harari-val együtt írta) jogi thriller.
A film egy újabb klasszikus eljárási dilemmát vesz fel: véletlenül meghalt-e egy ember, vagy élettársa megölte őket?
Miután leesett a faház harmadik emeletéről, amelyet családjának felújított, Samuel tizenéves fia, Daniel halottnak találja. Felesége, Sandra, az autofantasztikus regények híres biszexuális írója aludt a baleset / öngyilkosság idején ... vagy volt?
A rendőrséget nem győzte meg vallomása vagy fiai. A fiú szinte vak egy autóbaleset után, és emlékei összekeverednek. Sandra segítséget kér egy régi férfi barátjától, aki véletlenül ügyvéd (Swann Arnauld), és gyengéden és csendesen szerelmes benne. Még az ügyvédje, akit a francia áldozattal házas német író elcsábított, nem biztos ártatlanságában. A film Sandra próbáját követi az elejétől a végéig. Egy olyan kevés bizonyítékkal bíró tárgyalás, amely annyira értelmezhető, hamarosan Sandra nő és anya életének vizsgálatává válik.
Jeges, hűtlen, megbízhatatlan anyának, "kasztráló személyiségnek ” és erőszakos szeretőnek nevezik. Bizonyos mértékben ő ezek a dolgok, és mégis valami más. Noha nem beszél franciául, saját narratívákat és manipulációkat készít az eseményekről. Annak ellenére, hogy továbbra is nehezen olvasható, apologetikusan feláll mind a fia, mind pedig a maga számára. Eközben annak ellenére, hogy árnyék és nem a tárgyalás alatt áll, a halott ember ugyanolyan baljósági, mint a felesége. Agresszív módon félbeszakítja. Rendszeresen rögzíti a beszélgetéseket. Halála előtti napon hosszú csúnya harcba került.
Hüller valódi show-dugó a vezető szerepben, de az együttes mindenki más félelmetes. Ide tartozik Daniel kutya (Messi játszik). A kutya a ház belsejében egy csodálatosan kreatív alapító lövés főszereplője, a szem szintjére lőtték).
A tárgyaláson részt vevő nő árnyalt ábrázolásaként az Anatomy of a Fall-t összehasonlították a tavalyi francia Oscar-beadvány, Saint Omer-rel, de a hang teljesen más. Triet ragyogó próbát ad nekünk képregény pillanatokkal, mint például a Jó Feleség kiváló epizódja. A nagy jogi dráma az, ahol minél többet megtud az áldozatról és a vádlottakról, annál kevésbé biztos abban, hogy mi történt valójában.