Az online reklámozás az évek során megváltozott. Egyesek úgy vélik, hogy az internet korán jött, és a hirdetők először nem tudták, hogyan reagáljanak. A módszerek a vak és megtévesztő linkektől a célzott kattintásonkénti keresőmotor-hirdetésekig terjedtek. Útközben nagyon kevesen dolgoztak ki hatékony reklámkampányokat. Egyesek úgy vélik, hogy a jó konverziós arányhoz sok látogató szükséges, míg mások úgy vélik, hogy a tömör és célzott hirdetésmegjelenítés hatékony. Amikor az induló e-businessről van szó, a célzási stratégiákat és a megfizethetőséget részesítem előnyben, az elejétől a végéig.
Kezdje a hirdetési irányelvekkel
Ha úgy gondolja, hogy az online hirdetés egyszerű, a legtöbb ember úgy találja, hogy nem az. Kevés vállalat dolgoz ki sikeres modellt. A GartnerGroup legújabb kutatása kimutatta, hogy "az összes induló e-business 75%-a megbukik". A 25%-ba való bekerüléshez tervezett, célzott és hatékony reklámkampányra van szükség. Ha szigorú irányelvekkel indít egy kampányt, az növelheti a sikeres kampány esélyeit.
Az iránymutatás létrehozásának egyszerű módja egy egyszerű kérdés megválaszolása. Mit akarok elérni? Tegye mélyre a választ. Kik lesznek a vásárlóid? Mennyi pénzt kell elkölteni összességében, vagy havonta? Melyek azok a kulcsfontosságú értékek vagy kényelmi szolgáltatások, amelyeket népszerűsíteni fognak? Ezzel kombinálva tegye ezt a hirdetési irányelvvé. A kampányfejlesztés minden aspektusa során alaposan gondoljon rá.
Összpontosított hirdetési erőfeszítések
Nem titok, az emberek online vásárolnak. A Nemzeti Fogyasztói Liga nemrégiben végzett felmérése szerint az otthoni vagy munkahelyi internet-hozzáféréssel rendelkező fogyasztók 55 százaléka vásárolt online. Ez 10 százalékos növekedést mutat az öt évvel ezelőtti felmérésekhez képest. 56 százalékuk arról számolt be, hogy „a kényelem kedvéért vásárol online”.
Ez az információ néhány kulcsfontosságú tényezőt tartalmaz, amelyek fontosak egy hirdetési kampány elindításához. Először is, az internet fenntartja a vásárlók nagy piaci részesedését. Azt is elárulja, hogy a legtöbb ember miért szeret online vásárolni. Ezt szem előtt tartva jelentős erőfeszítéseket kell tenni az online hirdetésre. Másrészt ne zárja ki a hagyományos reklámozást. A piaci részesedés egy része még mindig máshol vásárol. Ezenkívül az online hirdetéseknek a webhely, a reklámozott termékek vagy szolgáltatások kényelmére kell összpontosítaniuk.
Hirdessen a megfelelő helyeken
Ha hirdetési helyeket szeretne keresni, a legjobb, ha fontolóra veszi az internetes navigációt. Michael Day és Traugott Koch (UKOLN Metadata Group) által közzétett kutatási jelentésben azt találták, hogy az internet a Classification Mapping használatával működik a legjobban az információk megtalálására és visszakeresésére. Kutatásuk arra a következtetésre jutott, hogy „Az osztályozási sémák hatókörükben és módszertanilag eltérőek, de feloszthatók univerzális, nemzeti, általános, tantárgyspecifikus és otthoni sémákra”.
Megállapításaik alapján egy webhely, termék vagy szolgáltatás valahol egy vagy több osztályozási sémába eshet. Nagy léptékben az osztályozás kezdődhet olyan könyvtárakkal, mint az ODP vagy a Yahoo! Könyvtár. A fogyasztók böngészik ezeket a könyvtárakat, és egyesek úgy vélik, hogy a keresőmotorok ezek alapján osztályozzák a weboldalak relevanciáját.
Kisebb léptékben az Ön által hirdetett webhelyek saját, „házi nevelésű” sémával rendelkezhetnek. Próbálja meg azonosítani a besorolást a munkahelyen, mielőtt hirdetne. Előfordulhat például, hogy az otthoni dekoráció hirdetése egy webhely Autóipar részében nem olyan hatékony, mint a Lakásfelújítás részben.
Célzott reklámozás a versenyképesség megőrzése érdekében
A célzás annak a művészete, hogy minimalizálja a hirdetéseket azoknak az embereknek, akik a legnagyobb valószínűséggel válnak vásárlóvá. Ha hatékonyan csinálják, akkor minimális reklámköltséggel hoz eredményt. Ezek a megtakarítások lehetővé teszik, hogy versenyképes áron kínáljon termékeket vagy szolgáltatásokat, miközben fenntartja a haszonkulcsot.
A célközönség azonosítása kulcsfontosságú tényező lehet a nyereség és a veszteség között. Jose Luis Moraga-Gonzalez (a rotterdami Erasmus Egyetem adjunktusa és a Tindergen Institue tudományos munkatársa) által közzétett jelentésben, amely az internetes reklámozásra összpontosított, megállapította, hogy „azok a cégek, amelyek nem tudták hirdetéseiket különböző fogyasztói szegmensekre célozni, azt találták, A nulla nyereség egyensúlya létezik." Másrészt kutatása feltárta: "Ha a cégek célzott reklámozást alkalmaznak, akkor pozitív nyereségre tehetnek szert".
Néhány meghatározott célzási szegmens, ahol: korcsoportok, lakástulajdonosok, bérlők, egyedülálló férfiak vagy nők, párok, gyermekes párok, régiók, foglalkoztatás típusa és jövedelmi csoportosítás. Az ajánlattól függően jó ötlet lehet, ha először megcélozza valamelyik csoportot, amíg vállalkozása meg nem alapszik.
A hirdetési kampány indítása
Miután átgondolta a fent említett tényezőket, készen kell állnia egy hatékony és megfizethető reklámkampány elindítására. Ha szűkösek a pénzügyek, a kicsiben kezdeni praktikus lehet.
Keressen megfizethető megoldásokat, például linkcserét, ingyenes keresőmotor-benyújtást és címtárakat. Ha egy kampány aktív, kövesse nyomon az autóhirdetések eredményeiteful. Ez elősegíti a termékek vagy szolgáltatások hirdetésére alkalmas helyek tudatosítását a jövőben. Átgondoltság, tervezés és következetesség segítségével a hirdetési kampányok idővel hatékonyabbak lesznek.