Minden kisfiú (és sok felnőtt férfi) álma, hogy videojátékokkal éljen, egyre közelebb kerül a valósághoz. A HunterCoin és a fejlesztés alatt álló VoidSpace nemrégiben megjelent játékok, amelyek a virtuális hercegnők vagy aranycsillagok helyett digitális pénzben jutalmazzák a játékosokat, egy olyan jövő felé mutatnak, ahol az eredménytáblán elért helyezést dollárban, fontban, euróban és jenben jutalmazhatják.
A milliomos (virtuális) ingatlanügynök története...
A digitális valuták lassan egyre érettebbé váltak mind funkcionalitásukat, mind pedig azt a pénzügyi infrastruktúrát tekintve, amely lehetővé teszi, hogy a nem virtuális fiat valuta hiteles alternatívájaként használják őket. Bár a Bitcoint, az első és legismertebb kriptovalutát 2009-ben hozták létre, több mint 15 éve használnak virtuális fizetőeszközöket a videojátékokban. Az 1997-es Ultima Online volt az első figyelemre méltó kísérlet arra, hogy egy nagyszabású virtuális gazdaságot beépítsen egy játékba. A játékosok gyűjthettek aranyat, küldetéseket vállalva, szörnyekkel küzdve, kincseket találva, páncélokra, fegyverekre vagy ingatlanokra költhetik. Ez egy virtuális fizetőeszköz korai megtestesülése volt, mivel tisztán a játékon belül létezett, bár a valós világgazdaságot tükrözte olyan mértékben, hogy az Ultima valuta inflációt tapasztalt a játékmechanika eredményeként, amely biztosította, hogy soha véget nem érjen szörnyeket kell megölni, és így aranyat gyűjteni.
Az 1999-ben kiadott EverQuest egy lépéssel tovább vitte a virtuális valutával való játékot, lehetővé téve a játékosoknak, hogy virtuális javakkal kereskedjenek egymás között a játékon belül, és bár a játék tervezője megtiltotta, hogy virtuális tárgyakat is adjanak el egymásnak az eBay-en. Egy valós jelenségben, amelyet Neal Stephenson 2011-es Reamde című regénye szórakoztatóan tárt fel, kínai játékosokat vagy „aranygazdákat” alkalmaztak, hogy teljes munkaidőben EverQuesttel és más hasonló játékokkal játsszanak, azzal a céllal, hogy tapasztalati pontokat gyűjtsenek, hogy feljebb léphessenek karaktereik. ezáltal erősebbé és keresettebbé téve őket. Ezeket a karaktereket aztán eladnák az eBay-en nyugati játékosoknak, akik nem akartak vagy nem tudtak időt áldozni saját karaktereik szintre emelésére. Az EverQuest valutájának a valós világban lezajlott kereskedés eredményeként számított árfolyama alapján Edward Castronova, az Indiana Egyetem távközlési professzora és a virtuális valuták szakértője úgy becsülte, hogy 2002-ben az EverQuest a világ 77. leggazdagabb országa volt valahol. Oroszország és Bulgária között, és az egy főre jutó GDP nagyobb volt, mint a Kínai Népköztársaság és India.
A 2003-ban indult, és 2014-re elérte az 1 millió rendszeres felhasználót, a Second Life talán a mai napig a legteljesebb példája a virtuális gazdaságnak, amelyben a virtuális valuta, a Linden Dollar, amelyet játékon belüli áruk és szolgáltatások vásárlására vagy eladására használhat. piaci alapú tőzsdéken keresztül valós valutákra válthatók. A 2002 és 2013 között eltelt 10 év alatt 3,2 milliárd dolláros játékon belüli virtuális javak tranzakcióit rögzítették, miután a Second Life piactérré vált, ahol a játékosok és a vállalkozások egyaránt tervezhették, reklámozhatták és értékesíthették az általuk létrehozott tartalmakat. Az ingatlanok különösen jövedelmező árucikknek számítottak a kereskedés során. 2006-ban Ailin Graef lett az 1. Second Life milliomosa, amikor 9,95 dolláros kezdeti befektetését 2,5 év alatt több mint 1 millió dollárra fordította virtuális ingatlanok vásárlásával, eladásával és más játékosokkal való kereskedésével. Az olyan példák, mint az Ailin, kivételt képeznek a szabály alól, azonban csak 233 felhasználó keresett 5000 dollárnál többet 2009-ben a Second Life tevékenységeiből.
Hogyan kell dollárban fizetni aszteroidák bányászatáért...
A mai napig a nem virtuális készpénz generálása a videojátékokban másodlagos volt, a játékosnak nem engedélyezett csatornákon kellett átmennie a virtuális zsákmány cseréjéhez, vagy bizonyos fokú valós kreatív képességekkel vagy üzleti érzékkel kellett rendelkeznie. amelyet készpénzre lehetett váltani. Ez megváltozhat a videojátékok megjelenésével, amelyek az alapoktól kezdve az elismert digitális valutaplatformok „vízvezetékei” köré épülnek. A HunterCoin által alkalmazott megközelítés a digitális valuta létrehozásának tipikusan meglehetősen technikai és automatizált folyamatának „játékosítása”. Ellentétben a valós pénznemekkel, amelyek akkor jönnek létre, amikor egy központi bank kinyomtatja őket, a digitális valutákat úgy hozzák létre, hogy a felhasználók „bányászják” őket. Egy adott digitális pénznem mögöttes forráskódja, amely lehetővé teszi a működését, a blokklánc, egy online decentralizált nyilvános főkönyv, amely rögzíti az egyének közötti összes tranzakciót és valutaváltást. Mivel a digitális valuta nem más, mint immateriális adat, ezért jobban ki van téve a csalásnak, mint a fizikai pénznek, mivel lehetséges egy valutaegység megkettőzése, ami inflációt okozhat, vagy megváltoztathatja a tranzakció értékét, miután az személyes haszonszerzés céljából történt. Annak biztosítása érdekében, hogy ez ne történjen meg, a blokkláncot önkéntesek vagy „bányászok” „ellenőrzik”, akik minden egyes tranzakció érvényességét tesztelik.
készült, amellyel speciális hardver és szoftver segítségével biztosítják, hogy az adatokat ne manipulálják. Ez egy automatikus folyamat a bányászszoftverek számára, bár rendkívül időigényes, és sok feldolgozási teljesítményt igényel a számítógépüktől. A bányászok jutalmazására a tranzakció ellenőrzéséért a blokklánc új digitális valutát bocsát ki, és ezzel jutalmazza őket, mint ösztönzést a hálózat fenntartására, így létrejön a digitális valuta. Mert több naptól akár évekig is eltarthat, amíg az egyén sikeresen kibányász egy érmét. A felhasználók csoportjai egyesítik erőforrásaikat egy bányászati „poolba”, számítógépeik közös feldolgozási teljesítményét felhasználva az érmék gyorsabb bányászására.
A HunterCoin a játék egy ilyen blokkláncon belül található egy HunterCoinnak is nevezett digitális valutához. A játék felváltja a digitális valuta bányászatának automatizált folyamatát, és most először teszi manuálissá, drága hardver nélkül. Stratégia, idő és csapatmunka segítségével a játékosok kimerészkednek egy térképre, hogy érméket keressenek, majd miután megtalálják azokat, majd biztonságosan visszatérnek bázisukra (más csapatok próbálják megállítani őket és ellopni az érméiket), befizetéssel kivehetik az érméket. saját digitális pénztárcájukba helyezik őket, amely általában egy olyan alkalmazás, amelyet digitális fizetések lebonyolítására és fogadására terveztek. A játékosok által elhelyezett érmék értékének 10%-a a HunterCoin blokkláncát fenntartó bányászokhoz kerül, plusz a játékosok megölésekor elveszett érmék kis százaléka. Míg a játék grafikája alapvető, és a jelentős jutalmak felhalmozódása időbe telik, a HunterCoin egy kísérlet, amely az első olyan videojátéknak tekinthető, amelynek elsődleges funkciója a pénzjutalom.
Bár még mindig fejlesztés alatt áll, a VoidSpace egy kifinomultabb megközelítés a játékhoz egy működő gazdaságban. Egy Massively Multiplayer Online Roleplaying Game (MMORPG), a VoidSpace az űrben játszódik, ahol a játékosok egy folyamatosan növekvő univerzumot fedeznek fel, természeti erőforrásokat bányásznak, például aszteroidákat, és árukra cserélik azokat más játékosokkal, saját galaktikus birodalmuk felépítése céljából. A játékosok jutalmat kapnak a DogeCoin bányászatáért, amely a digitális valuta egy bevált formája, amelyet jelenleg széles körben használnak mikrofizetésekre különféle közösségi oldalakon. A DogeCoin a játékosok közötti játékon belüli kereskedelem pénzneme és a játékon belüli vásárlás eszköze is lesz. A HunterCoinhoz hasonlóan a DogeCoin is legitim és teljes mértékben működő digitális valuta, és a HunterCoinhoz hasonlóan digitális és valódi fiat valutákkal is kereskedhető olyan tőzsdéken, mint a Poloniex.
A videojátékok jövője?
Bár a minőség szempontjából még korai időkben járunk, a HunterCoin és a VoidSpace megjelenése érdekes jele annak, hogy mi lehet a következő fejlesztés a játékok terén. Az MMORPG-ket jelenleg úgy vizsgálják, hogy modellezzék a járványok kitörését, mivel a játékosok reakciói egy nem szándékos pestisjárványra tükrözik az emberi viselkedés nehezen modellezhető aspektusait a valós világban kitört járványokkal szemben. Feltételezhető, hogy végül a játékokon belüli virtuális gazdaságok modellként használhatók a közgazdasági elméletek tesztelésére és a hatalmas kudarcokra adott válaszok kidolgozására azon megfigyelések alapján, hogy a játékosok hogyan használják a digitális valutát valós értékkel. Ez is egy jó teszt a digitális valuták funkcionalitására és lehetséges alkalmazásaira vonatkozóan, amelyek azt ígérik, hogy túllépnek a puszta csereeszközökön, és például a személyes digitális tulajdonlás izgalmas területei felé haladnak. Eközben a játékosoknak lehetőségük van a képernyő előtt eltöltött órákat digitális pénznemre, majd dollárra, fontra, euróra vagy jenre fordítani.
De mielőtt abbahagyná a napi munkáját...
... érdemes megemlíteni az aktuális árfolyamokat. Becslések szerint egy játékos kényelmesen megtérítheti 1.005 HunterCoin (HUC) kezdeti regisztrációs díját, ha csatlakozott a HunterCoin játékhoz 1 játéknap alatt. A HUC jelenleg nem váltható közvetlenül USD-re, át kell váltani egy olyan megalapozottabb digitális valutára, mint a Bitcoin. A cikk írásakor a HUC és a Bitcoin (BC) árfolyama 0,00001900, míg a BC és USD árfolyama 384,24 USD. A tranzakciós díjak figyelembevétele előtt 1 HUC BC-vel, majd USD-vel kereskedett... 0,01 USD-nak felelne meg. Ez nem azt jelenti, hogy amint egy játékos ügyesebbé válik, ne tudná bővíteni a virtuális CoinHunters csapatát, és esetleg alkalmazhatna néhány „bot” programot, amelyek automatikusan egy másik játékos leple alatt játszanak a játékkal, és érméket is szereznek nekik. de azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy jelenleg még az ehhez hasonló erőfeszítések is csak reálisan eredményeznek elegendő változást egy napi McDonalds számára. Hacsak a játékosok nem hajlandók alávetni magát a tolakodó játékon belüli hirdetéseknek, megosztani személyes adatait, vagy csatlakozni egy olyan játékhoz, mint a CoinHunter, amely a Bitcoin blokkláncára épül, valószínűtlen, hogy a jutalmak valaha is többek lesznek, mint mikrofizetések az alkalmi játékosok számára. És talán ez jó dolog, mert ha valamiért pénzt kapsz, az biztosan megszűnikjáték még?