Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A „Stage Door” új színházi rovatunk. Mivel ez egy filmes oldal

A „Stage Door” új színházi rovatunk. Mivel ez egy filmes oldal, minden oszlop a kapcsolódó filmjavaslatokkal zárul azoknak, akik nem férnek hozzá az élő mozihoz. - Szerkesztő


Polgármester (Tracy Letts) és egy új városi tanácstag (Noah Reid) a "The Minutes" elején beszélgetnek.

Még ha nem is jársz élő színházba, valószínűleg szereted Tracy Letts-et. Visszatérő karakterként bukkan fel elismert tévéműsorokban (Homeland, Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty), és Hollywood egyik legmegbízhatóbb karakterszínésze olyan presztízsfilmekben, mint a Ford vs Ferrari, a The Big Short, a Little Women és a Lady Bird. (amiért Oscar-díjra kellett volna jelölni). Tehetségei ezzel nem érnek véget. Bármilyen igazságtalan is, egyesek mindenben nagyszerűek. Amellett, hogy nagyszerű színész, a színházlátogatók termékeny Tony- és Pulitzer-díjas drámaíróként ismerik. Kilencedik eredeti darabja, a Percek a következő vasárnapon fejeződik be a Broadway-en, így még egy hetetek maradt, hogy megnézzék...

Bár Letts nem gyakran játszik saját darabjaiban, ő a szó szoros értelmében központi figura (bár nem a főszereplő) a Percek színpadán. A helyszín egy városmegyei találkozó a "Big Cherry" kitalált kisvárosában. Letts Superba elnöklő polgármesterként ül az akció közepén. A városi tanács tagjai és alkalmazottai a közönséggel szemben félkörben elnyúlnak mellette. Egy figyelemre méltó kivételtől eltekintve a teljes szereplőgárda a darab szinte teljes 90 percében a színpadon van. Valós időben figyeljük a találkozó kibontakozását.

Egy vállalkozás fő feladata a város szökőkútjának költséges felújítása, amelyet Hanratty úr (Danny McCarthy, Somebody Somewhere) vezetett, hogy kerekesszékkel is megközelíthető legyen. Főhősünk egy fogorvos és újdonsült édesapa, Peel úr, aki a tanács legújabb tagja. A Schitt's Creek-hírű Noah Reid meglehetősen megindító a szerepben, életutánzó művészet esetén pedig a szereplőgárda legújabb tagja is (Armie Hammer játszotta a szerepet a 2020-as előzetesekben, mielőtt a COVID-19 kettővel elhalasztotta a hivatalos megnyitót évek). Ahogy kezdődik a darab, Mr. Peel próbál tájékozódni, mivel nem csak, hogy teljesen új, de lemaradt az előző találkozóról, amikor részt vett anyja temetésén. Nyilvánvalóan valami nagy dolog történt, Carp tanácstaggal (Ian Barford), de mindenki kerüli, hogy közvetlenül válaszoljon a kérdéseire. De miért?

„A demokrácia zűrzavaros” – hirdeti a polgármester a darab végén (az önfeledt védekezés pillanatában). Az állítás elég igaz, de a The Minutes varázsa, ami minden bizonnyal túl száraznak hangzik ahhoz, hogy bármilyen rövid leírásban szerepeljen (kihívás a marketingcsapat számára!), nem az a zűrzavar, aminek szemtanúi vagyunk, hanem a személyes napirendek eme pörköltjének mögöttes őrülete. , bürokratikus szabályok, hive-elme téveszmék, valamint szemérmetlen képességek és rasszizmus.

Cselekvésének szervező hétköznapisága és központi rejtélye ellenére (miért kerüli mindenki a Mr. Ponty témáját?) a darab gyakran zűrös káoszba süllyed, és egy kis „nem-ez-már!”-ba pörög. Dráma hullámai, mint Peel úr olyan, mint egy csontos kutya, amikor megválaszolatlan kérdéseiről van szó. A Letts playnek sikerül az összes szórakoztató káoszt és makacs rejtélyt szakszerűen összefonni egy elmarasztaló tézismondattá, annak ellenére, hogy elkötelezi magát a darab valós idejű hétköznapisága és csak kissé felfokozott realizmusa mellett. Kibírja a hirtelen szürreális, kényelmetlen leszállást? A válasz minden közönségtag esetében eltérő lesz. És miért ne lehetne? A magunk módján mindannyian bűnrészesek vagyunk önkormányzataink cselekedeteiben (és tétlenségeiben).

P.S. Tony-jelölések. A The Minutes-t csak egy Tonyra jelölték (bár a fődíj, a legjobb játék), amely röviden értékesíti szakértő együttesét. A választókkal szembeni tisztesség kedvéért, hogyan lehet valakit kiemelni egy igazi együttes játékból ekkora és tehetséges szereplőgárdával? Mégis szégyen, hogy a szavazók nem találták meg a módját, hogy tiszteljék a 82 éves karakterszínészt, drámaírót és színésztanárt, Austin Pendletont (My Cousin Vinny, Catch-22, The Front Page), aki a legidősebb és legrégebb óta játssza. tanácsos. Pendletong számos nevetést csal ki alig hallgató, de egyben nehezen halló Oldfied úrból is, aki már régen betelefonált a közszolgálatába. Még egy felkiáltás: a Tony-győztes Jessie Mueller (The Post, Candy), aki első nem zenei fellépését adja a Broadway-n, szintén bebizonyítja, hogy ő több, mint a dicsőséges pipái egy csodálatosan befektetett fordulattal, mint az uberkompetens városi hivatalnok; ez az a fajta értelmetlen szerep, ami háttérbe szorulhat kevésbé elkötelezett vagy kevésbé tehetséges kezekben.

 

https://chinnes-i-did-it-my-way-free-zh1090p.statuspage.io/

https://spyxpamily-code-white-version-zh1090tw.statuspage.io/

https://cinemas-zhinnes-death-wistper.tumblr.com/

https://bemorepanda.com/en/posts/1707546488-czxcxcxgw5yw-audga8-tjgiamef-agiangjja-gj8awer

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/vfshwey-ia-fuqe-uew-gjsndgiajgnet-aduv-aejfaugna

https://telegra.ph/Varawraw-SFwywdvwet-sdvbweu-sdjgwe-02-10
 

[A jegyzőkönyv július 24-ig, vasárnapig tart a Studio 54-ben. Kedvezményes jegyek kaphatók a Today Tix-en és a TDF/TKTS-nél.]

 

A szomszédos filmajánlatok

Letts eddig kilenc darabot írt: The Minutes, Linda Vista, Mary Page Marlowe, The Stretch, Superior Donuts, Man from Nebraska, és hármat, amelyeket vetítésre adaptáltak (

0 Tovább

Majdnem kész: Mia Farrow a "Broadway Danny Rose"-ban

A júliusi új streaming címek listájának bemutatásakor Nathaniel különös figyelmet szentelt az 1984-es Woody Allen-vígjátéknak, a Broadway Danny Rose-nak. Ez volt az első Allen-film, amit valaha látott, és Mia Farrow először kapott komoly Oscar-hangulatot a rendezővel való együttműködéséért. Korábban az Oscar-díjátadóhoz legközelebb álló ecsetje a Rosemary babája volt, még 1968-ban. De természetesen, mint tudjuk, ez a zsivaj soha nem vált tényleges jelöléssé, és Farrow a mai napig Oscar-mentes, annak ellenére, hogy tele van filmográfia. hihetetlen teljesítményekről. Valójában ennek a sorozatnak lehet egy kiterjedt minisorozata, amelyet kizárólag a színésznőnek szenteltek, így rengeteg a "Majdnem kész" esetek száma.

Ez a minisorozat egy nap megtörténhet, de most csak a Broadway Danny Rose-ra és Mia Farrow zseniális munkájára koncentráljunk…

A Broadway Danny Rose egy szerelmes levélként fogant fel a kabaré komédia jelenetéhez, egy kis állású foglalási ügynök története, akit ügyfelei mindig elhagynak, ha nagy sikert aratnak. Az egészet visszaemlékezésben mesélik el, egy kiterjedt anekdotát, amelyet egy komikus csoport oszt meg ebéd közben, Rose egyszemélyes tehetséggondozó ügynökségére emlékezve. Ez a történet Lou Canovával, egy énekesnővel és egy gyíktípussal való kapcsolatairól szól, aki amellett, hogy élvezi a karrier felfutását, feleséggel, három gyerekkel és egy szeretővel zsonglőrködik. Ez utóbbi figura Tina Vitale, egy kemény, széles, akinek előző szeretője – egy New York-i gengszter – még mindig kitart érte.

Ennek a röpke 84 perces filmnek a fő narratívája arról szól, hogy Danny azt csinálja, amit mindig is – ügyfele ügyfele szakmai és személyes szükségleteiről gondoskodik. Konkrétan elviszi Tinát Lou egyik koncertjére, aki a "szakállaként" viselkedik, és megakad a nő bűnöző exének a szeme, aki féltékenységi rohamában azonnal megüti Dannyt. A legtöbb narratíva a furcsa párokat követi, amint megpróbálják kibújni a ragacsos helyzetekből, miközben az ügynök instabil karrierje a tönkremenetel szélén áll. Allen olasz filmjének nevezte, amelyet De Sica és hasonló munkái ihlettek. Nem feltétlenül a neorealizmus alkotása, de van néhány hatása.

https://soundcloud.com/zebra-mio/death-whisperer2024-cinema1chinnes https://soundcloud.com/zezele-lolana/ikanmujaer-sumbringah1090p https://soundcloud.com/zemtroy/spyfamily-code-white-2024-chinema1chinnes https://soundcloud.com/zulpalak7/ikanmujaer-kukuruyuksabrod15 https://soundcloud.com/zebra-mio/i-did-it-my-way-i-did-chinema-taipeifull1090 https://soundcloud.com/zezele-lolana/iwak-peyek-nasi-jagung1090p https://tautaruna.nra.lv/forums/tema/54925-vdsbsnrtjau34wegdbwyb-erayq43ahrnf-ju34yhrb-n35ygesfawadsc/

 

Gordon Willis szemcsés, fekete-fehér operatőri munkáival és az utcai karakterekre összpontosítva a Broadway Danny Rose jobban érzi magát a városi alacsony életkörülmények között, nem pedig a felső osztály neurózisában. Sőt, ott van az olasz dallamokkal teli filmzene, a viszonylag visszafogott befejezés és a casting-választások, amelyek az igazi komikusok és más Borsch Belt előadók munkáját részesítették előnyben, akik saját maguk verzióit játsszák. Azonban észrevehető a nosztalgia héja, amely felveszi a harcot az időszaki beállítás lehetséges realizmusával. Allen az 1940-es évek végén játszódó sztoriként akarta leforgatni, de később áttolta az 1960-as évek egy változatára, amely nagyon hasonlít 1984-re.

A New York-i múlt és a show-biznisz aspektusainak elégizálásának, esetleg romantikázásának igénye különösen a jellemzésekre terjed ki. Ez mindkét vezetőre igaz, de Tinára különösen. A projekt létrejöttében Mia Farrow a legendás olasz Rao's étterem Annie Rao változatát akarta eljátszani. Nyilvánvaló, hogy a színésznő végül nem ezt a valós figurát alakította, de érezhető a vágy, hogy figurává alakítsa magát, ellentétben a többi Allen nővel. Farrow szinte karikatúrává varázsolja Tinát azzal, hogy a párnázással, a hangsúlyos fordulatokkal fűszerezett orrhanggal és egy állandóan jelenlévő napszemüveggel játszik Jeffrey Kurland jelmezével.

Soha nem megy túl a határon, megóvja magát attól, hogy megugorja a cápát, vagy lelapítsa a múlttal rendelkező rézsáros nőt. Ez egy pokoli egyensúlyozás, amely ragaszkodik az audiovizuális extravaganciához, miközben megvilágítja a karakter emberségét. Az ilyen trükkös kihívások már az első jelenetből is láthatóak, amikor 20 perccel besétál a filmbe. Első felvétele egy közeli felvétel, gondosan megvilágítva, hogy ne lássuk a szemeket az árnyékolók mögött. Aztán egy másodpercnyi töprengés után egy halk vigyor remegése hangos színpadiasságba tört ki, miközben Tina telefonon keresztül veszekszik Louval. Fantasztikus bevezető, amely szembeállítja, mennyire ismeretlen Danny számára, és milyen hangos a képernyőn való jelenléte.

A lakásán keresztülviharzik egy dühödt hurrikán, amely alig veszi tudomásul a twerpent, aki megpróbálta rávenni, hogy vegyen részt kétszeres barátja legújabb bemutatóján. Farrow művészeti formává varázsolja az elutasító magatartást, figyelmesen figyelmen kívül hagyva jelenetpartnerét, miközben hagyja, hogy fizikálisan körülhatárolja, mennyire nehezítő, ha megosztja vele a teret. Ahogy meglátogatják Tina jósnőjét, figyelje meg a színésznő ideges energiáját, aki mellette áll, miközben Danny monológokat folytat. A figura soha nem hagyja abba a csavarodást és a rángatózást, mintha állandóan elektromos áram járna át a nőn. A Danny és a szerelmesei iránti irritációja testes élmény.

És mégis, Tina nem egy egydimenziós karakter, aki nem tesz mást, mint kifejezi megvetését. Ott

0 Tovább

A "L.A. Confidential" férfi rangsorolása

Az 1997-es filmévet újralátogatjuk a következő Smackdown mellékszereplő előtt. Itt van Ben Miller az L.A Confidential-ban

Az én pénzemért Curtis Hanson L.A. Confidential című műve egy jóhiszemű remekmű. Kim Basinger kilenc Oscar-jelölése és a legjobb női mellékszereplő győzelme ellenére a kiváló férfiszínészek bőséges csoportja minden elismerést elszalasztott. Ez nem jelenti azt, hogy néhányan nem érdemelték meg.

Íme az általam kiválasztott 10 legjobb férfi alakítás abból a filmből...

10. Michael Chieffo


Imádom ezeket a furcsa kis előadásokat, amelyek nyomot hagynak egy nagy összeállításban. Chiefo játssza a halottkémet, aki Exley-nek, Vincennes-nek és White-nak ad pár expozíciós részletet. A nevek furcsa kiejtése, különösen Susan Lefferts, mindig megragadt bennem. Izgalmas, amikor egy karakter nagyszerűnek tűnik a kitalált munkájában. A srácnak enciklopédikus ismeretei vannak az ügyről, amelyről kérdezik.

9. John Mahon

A hosszú távú karakterszínész, John Mahon alakítja a meg nem nevezett LAPD-főnököt. Ezeknek a filmeknek mindig szüksége van egy biztos kezű idősebb államférfira, aki irányítja a hajót. Mahon egy íróasztaltól sújtott rendőr lényege, akiből erős politikus lett. Tiszteletet parancsol, és mindig maradandó benyomást kelt. Ő korrupt? Ő jó? Ki tudja. Ez teszi őt lenyűgözővé.

8. Ron Rifkin

Rifkin karriert csinált abból, hogy előkelő bürokratákat alakított, de Ellis Lowe ügyésznek van egy réteg nyálkása. Titokban találkozik férfiakkal szex céljából, de nem okoz gondot megszabadulni tőlük, ha útban vannak. Túlságosan hatalmon lévő ember ahhoz, hogy belemenjen a tényleges mocsokba. Ennek ellenére a legkatartikusabb sorozat az, ahol Exley és White kiütötte a poklot.

Rifkin olyan jó munkát végez, hogy úgy viselkedik, mint aki előkelő, miközben egy baromság. Ügyvédet üvölt, de inkább politikus.

7. Simon Baker

Ha már azokról az eldobható férfiakról beszélünk... Filmes debütálásában Baker a Los Angeles Confidential világának egyik legtragikusabb alakját ábrázolja. Szereplőjét, Matt Reynoldst a film elején letartóztatják, mert merész volt marihuánát fogyasztani a házában (amit Vincennes gyorsan el is vesz). Később Sid Hudgens és Vincennes beállítja, hogy bosszúból lefeküdjön DA Lowe-val. Matt végül kihallgatja az árnyas eseményeket, és elvágják a torkát.

Baker szívből hajlik a himbo-ideálhoz, amit ábrázol. Olyan pusztítóan naiv, hogy már-már édes. Túlságosan tiszta lélek ahhoz, hogy egy ilyen sötét és csavaros világban létezzen. Noha halálát szinte elhomályosítják, Vincennes úgy tekint erre a hibára, mint arra az erőre, amely hősies cselekedeteit a film hátralévő részében végigviszi.

6. Kevin Spacey

Eddig a legellentmondásosabb előadásom. Spacey számos személyes problémáján kívül soha nem tudok megszabadulni attól az érzéstől, hogy félrevezették. Néha szerintem ő a harmadik legjobb teljesítmény, máskor pedig úgy gondolom, hogy le kell hagyni a listáról. Egyelőre középre helyezem.

Az egyetlen dolog, amit Spacey kivételesen jól csinál, az az, hogy a játék kiégett. Nem igazán akar többé zsaru lenni. Sokkal jobban érdekli, hogy híresség legyen. Mindig a könnyebb utat akarja megkerülni. Amikor Exley megkérdezi, miért akart zsaru lenni, azt válaszolja: "Nem emlékszem." Elkeseredettsége új energiával indítja el. Sokkal jobban szeretem a film második felét, ahol Vincennes-t bűntudat gyötri. Új réteget ad hozzá, ami sokkal jobban passzol Spaceyhez, mint a lengő első félidő.

5. David Strathairn

Senki, akinek ilyen bajusza van, soha nem tud semmi jóra. Az örökké megbízható Strathairn megtalálja a tökéletes egyensúlyt az erkölcstelen szilaj és a törvényes tiszteletreméltóság között. Pierce Patchett, mint egy hollywoodi prosti istálló vezetője, mindig nyugodt és hűvös. Ha fenyegetik, kimért fenyegetéssel és jogi lépésekkel válaszol.

Soha nem látni olyan aljas eseményeket, amelyekben Patchett részt vesz, és ez a lényeg. Nem ő az a fickó, aki fegyverrel rendelkezik, hanem ő az, aki felveszi a fegyvert. El akarja végezni a piszkos munkát anélkül, hogy beszennyezné a kezét. Kevés embernek jobb ez a jellemzés, mint Strathairn. Csoda, hogy az azóta eltelt 25 év alatt nem kapott több ilyen szerepet.

4. James Cromwell

Valóban figyelemre méltó, hogy Cromwell milyen édes és elbűvölő tud lenni, és a következő percben félelmetes szörnyeteg. Dudley Smith kapitányt, csakúgy, mint Pierce Patchettet, a tisztelet légköre veszi körül, de valójában sötétebb dolgok járnak a fejében.

https://slashpage.com/hd-i-did-it-my-way-zh-drama https://slashpage.com/sapileydeh-1090p https://slashpage.com/zem-troy-7c25qv https://slashpage.com/ikanpasir77-q2co7 https://slashpage.com/bilamana-z9o6h https://slashpage.com/konsitusi-gibran25 https://tautaruna.nra.lv/forums/tema/54915-manufaue-anufae-ugs-iqe-ritwrngivs-dgjqeigja-gmekfidnga-ncjgu3jtkamfa/ https://pastelink.net/wy5e8lmf

 

Csak nézd meg azt a jelenetet, ahol Smith meggyilkolja Vincennest. Meleg tekintélyből fenyegetővé válik. Hidegen néz Vincennesre, és megkérdezi tőle utolsó szavait. Közvetlenül a következő jelenetben azon fekszik, hogy megpróbálja megoldani Vincennes meggyilkolását. Ez egy kétarcú előadás, és mindkét oldal egyformán lenyűgöző.

3. Danny DeVito

DeVito soha nem kapja meg a megérdemelt elismerést színészi képességeiért. Christopher Walkenhez hasonlóan a közönség általában személyes emberként tekint rá

0 Tovább

Lencsén keresztül: 2012 (85. Oscar)Jöjjön az Oscar-jelölés bejelentése

Jöjjön az Oscar-jelölés bejelentése, a legjobb rendező kategória volt az egyik legtöbbet vitatott az Oscar-rajongók és előrejelzők körében. A vélt éllovasok, Ben Affleck (Argo), Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty) és Tom Hooper (Les Misérables) lemaradtak a jelölésekről, míg helyükre két legitim sokkoló került: Michael Haneke az Amour című művészdrámáért és Behn Zeitlin a fantasy drámáért. A déli vad vadállatai. Ez az évtized egyik legkaotikusabb Oscar-versenyéhez vezetett, aminek következtében az Argo lett a legjobb film, még akkor is, ha Afflecket nem jelölték.

Míg ebben a kategóriában ő volt a jelölésekhez vezető erős erő, a korábbi győztes Kathryn Bigelow volt az egyetlen női rendező, akit abban az évadban jelentős díjat kapott...

Ez ismét egy elszalasztott alkalom volt, hogy elismerjem azokat a női rendezőket, akik kiváló munkát végeztek abban az évben. A 2012-ben a jogosult filmek emlékeztetőlistáján (85. Oscar-díj) szereplő 281 film közül 40-et (14,2%) nők rendeztek/társrendezők. OSCAR-JELÖLT NŐI RENDEZÉS FILMEK (ábécé sorrendben): Brave, Inocente*, Kings Point*, Mondays at Racine*, Zero Dark Thirty (*nem szerepel a legjobb film kategóriában)

 

https://www.are.na/block/26069285 https://www.are.na/block/26069292 https://www.are.na/block/26069284 https://www.are.na/block/26069347 https://www.are.na/block/26069348 https://www.are.na/block/26069349 https://www.are.na/block/26069425 https://www.are.na/block/26069426 https://www.are.na/block/26069427 https://www.are.na/block/26069649 https://www.are.na/block/26069650 https://www.are.na/block/26069653 https://www.are.na/block/26069676 https://www.are.na/block/26069678 https://www.are.na/block/26069679


ÖT ALTERNATÍV KÉSZLET

 

Lana Wachowski és Tom Tykwer és Lilly Wachowski – Felhőatlasz
A rendezők triptichonja által vezérelve ez a szépség és a szerelem kiterjedt sagaja, amely hat különböző időszakból származó történetszálat ölel fel. A látványtól a színészi játékig megválasztott kreatív választások révén ezen szegmensek mindegyike lelki testvérként működik a másikkal szemben, hogy átfogó narratívát hozzanak létre, amely túlmutat a kifejezetten kimondottakon. Hogyan kapcsolódhat össze egy tengeri thriller, egy korabeli romantika, egy 70-es évek stílusú thriller, egy vígjáték és két tudományos-fantasztikus történet? Ez az a trükkös vállalkozás, amelyet a film tiszta szemű szenvedéllyel ölel fel, miközben az egyik történet hibátlan kecsességgel és elragadtatással vérzik a másikba. Történetmesélése folyamatosan nagy lendületet ad, miközben továbbra is kiegyensúlyozza elsöprő hatókörét a finom irányítással. Csak remélni lehetett, hogy még több filmben lesz olyan audiovizuális merészség, amit a trió képes volt átitatni. Valóban kolosszális filmalkotás. A legtöbb platformon bérelhető.

 

Brian M. Cassidy és Melanie Shatzky – Francine
Ez a rendezőpáros a címszereplőt követi, amint egy kisvárosban telepszik le egy hosszabb börtönbüntetés után. A film többnyire a magányról szerzett tapasztalatait tárja fel annak különböző formáiban. Csendesen feltűnő az a mód, ahogy Francine küszködik, hogy kapcsolatba lépjen más emberekkel; amikor egy metal rock banda fellépésén körbejár az alkalmi közönség tagjaival, több emberi kapcsolata van, mint a kedves munkafelügyelőjével való kényelmetlen interakciók. Leginkább az állatokkal való interakciója vigasztalja meg, legyen az kutya, macska vagy ló. Mindebben Melissa Leo a film csendes központja, amely belsőleg drámai utazáson megy keresztül. Szúrós előadást ad, amely az elszigeteltség fülsiketítő csendjében lakozik. A film a független filmkészítést a szó legigazibb értelmében öleli fel – kis léptékű, csiszolatlan és mégis felpezsdített –, életre keltve ezt az intim karaktertanulmányt. Streamelés a Kanopy-n, a Fandoron és a Mubi-n.

 

Sarah Polley – Take This Waltz
Ebben a filmben Polley rendező a romantika, a dráma és a vígjáték egy olyan mutációjával állt elő, amely annyira furcsa, hogy könnyen felülmúl minden sematikus kategorizálást. A házastársi hűtlenség témájával foglalkozva füstös gőzzel, izzadt bőrrel és meleg színekkel meséli el ezt a történetet, nem melodramatikus csúcsok sorozataként, hanem a mindennapi élet röpke szakaszaiként, amelyek csábításba vezetnek. A film nagyon érzéki, hogy megragadja a főszereplő otthoni életének bonyodalmait, tapinthatóvá téve a világot. A film kontrasztos ritmusokkal is rendelkezik; Margot és Lou házasságának olyan ütemei vannak, amelyek komikusról szívszorítóvá ugranak. Eközben Daniellel folytatott beszélgetései a játékos viccelődéstől a verbális házasságtörésig terjednek. Margot mint karakter minden, csak nem egyszerű. A film narratív crescendo-t valósít meg anélkül, hogy megtörné a ritmusát, ami még nehezebbé teszi érzelmeit, egyszerű szavakkal kifejezve. Streaming a Prime Video-on és más platformokon.

 

Amy Berg – Memphistől nyugatra
Hol kezdődik a West Memphis Three esete? Az egyetlen módja annak, hogy ne ismételjék meg a nekik felrótt igazságszolgáltatási tévedést, ha tisztességes újbóli vizsgálatot végeznek. Berg egyenesen belevezet minket az 1993-as szenzációt keltő kísérteties tudósításba, amely az elítélésüket eredményezte, majd a rendelkezésre álló bizonyítékok gondos rendszerezése révén lassan elemzi a múlt maradványait. Az idő és a hely érzéke egyre erősebbé válik, ahogy újra felkeresi a bűntényt, hogy feltárja a kezdeti nyomozás esetleges végeredményeit. Nem csak azért, hogy bebizonyítsuk hármuk ártatlanságát, hanem elítéljük az arkansasi igazságszolgáltatási rendszert, amely megbukott

0 Tovább

1994. július 17-én történt a legrosszabb dolog

1994. július 17-én történt a legrosszabb dolog. Lisszabonban megszületett egy csecsemő, aki elviselhetetlen cinefillé válik, tele véleményekkel és jelmeztervezői apróságokkal, amelyek krónikusan lehangolt elméjében kavarognak. Az a szerencsétlen teremtés én voltam, és ma ünneplem a 28. születésnapomat. Nathaniel és Tim Brayton ihletésére úgy döntöttem, hogy egy különleges listával jelölöm meg az alkalmat, amely teljes mértékben bemutatja filmes szenvedélyeimet. Minden évben egy filmmel ez a gyűjtemény olyan címeket tartalmaz, amelyek valamilyen okból kifolyólag jelentenek számomra valamit. Természetesen nem ezek az évek legjobb filmes teljesítményei, és nem is ők a kifejezetten kedvenceim. Mindazonáltal különleges helyem van a szívemben, az emlékeimben, mindannyiuk számára. Tehát gyere, fedezd fel az életemet egy személyes filmes odüsszeán keresztül, és talán jobban megismerhetsz…

1994) LA REINE MARGOT, Patrice Chéreau

Talán azért, mert a szüleim mindketten történelmet tanultak az egyetemen – anyám tanárnő lett –, mindig is érdekelt a téma. Emiatt Chéreau magnum opusa először a Szent Bertalan-napi mészárlás ábrázolásán akadt meg. Mégis, a film festői érzékisége volt az, ami végül megbűvölt, az erotika víziói véres erőszakkal keveredtek. Mivel a film nagy részét Portugáliában forgatták, ez volt az első kedvenc képem, amelynek helyszíneit meglátogattam, és már kiskorom óta felfedeztem, hogyan képes a kamera a tekintetén keresztül megörökíteni és átalakítani az anyagi valóságot.

 

1995) TITKAM VIRÁGA, Pedro Almodóvar

Madrid egy város, amit szeretek, egy hely, ahol a legboldogabb napjaimat töltöttem. A legszomorúbbaim közül is néhány. Ha a hely mozitörténeti reprezentációjára gondolok, az egyik film erősen visszhangzik a madridi emlékeimben. Természetesen ez egy Almodóvar-film, bár nem tartozik a legismertebb filmek közé. A Titkom virága egy alulértékelt remekmű, amely Spanyolország fővárosának képeitől pompázik teljes szépségében, és Marisa Paredes sztárerejének leghihetetlenebb bemutatója.

 

https://walling.app/YvX8faUTGeHNZKxEBa4k/e696b9e6b395e79c8be3808ae9acbce881b2e6b3a3e3808be99bbbe5bdb1e7b79ae4b88ae79c8b2024e4b8ade69687e9858de99fb3e79b https://walling.app/pjMMUZzyBmeULlLMMtZ9/e696b9e6b395e79c8be3808ae58a87e5a0b4e78988spy-family-code-whitee3808be99bbbe5bdb1e7b79ae4b88ae79c8b2024e4b8ade https://walling.app/rGZ2VdBv3XF8mJvjKsz7/e696b9e6b395e79c8be3808ae6bd9be8a18ce3808be99bbbe5bdb1e7b79ae4b88ae79c8b2024e4b8ade69687e9858de99fb3e79baee589 https://www.are.na/block/26045963 https://www.are.na/block/26045964 https://www.are.na/block/26045967

1996) A NOTRE DAME púposa, Gary Trousdale és Kirk Wise

Soha nem felejted el az elsőket, igaz? Kétéves koromban a szüleim elvittek először moziba, hogy lássam a Disney legújabb animációs musicalt. Úgy tűnik, nagyon csendes voltam, és pozitívan elvarázsolt a képernyő. Később is, amikor megkaptuk videokazettán, csodálkozással teli szemekkel néztem, megszállottan infantilis firkálgatásokkal kirajzolva a film egyes részeit. Ennyi év múlva is szeretem a Disney reneszánsz legigazságtalanabb diadalát.

 

1997) A galamb szárnyai, Iain Softley

Amikor az Oscar-díj iránti érdeklődésem felvirágzott, az egyik film amolyan Szent Grálként állt be, és ezt a címet kellett a kezembe vennem, bármi áron. Végül is a The Wings of the Dove volt a felelős azért, hogy Eduardo Serra rábólintott a legjobb operatőr díjra, így ő lett az első portugál Oscar-jelölt. Sőt, a kép olaj volt a kamaszkori Helena Bonham Carter-rajongásomhoz, és az én szememben továbbra is a legjobb teljesítménye. Meg kellett volna nyernie az Oscart!

 

1998) VELVET GOLDMINE, Todd Haynes

Értékes lehet, ha felismered magad a tempóban, különösen akkor, ha olyan érzéssel éled le a napjaid, hogy nem tartozol a helyedhez, és lényegében különbözsz a körülötted lévő emberektől. Kevés film ragadta meg jobban ezt a csodát, mint a Velvet Goldmine, amikor Christian Bale a Bowie-szerű popsztár filmjétől izzó tévére mutat, és kijelenti: "Ez vagyok én!" Emiatt és sok más ok miatt Todd Haynes glam rockja, a Citizen Kane-szerű elégiája egy elveszett korszakhoz mindig keményen megüt. Valójában kevés film volt nagyobb hatással rám a művészetről, önmagamról, ízlésemről és tervezési esztétikámról való megértésemet illetően.

 

1999) A SZŰZ ÖNGYILKOSOK, Sofia Coppola

Ha két évet tölt az életéből egy adott szövegen gondolkodva, akkor akár tetszik, akár nem, ragaszkodni fog hozzá. Ez az én dinamikám a Szűz öngyilkosok című filmben, amelyet már azelőtt is szerettem, hogy egy színházi utazásra indultam volna, ami felemésztette a napjaimat, miközben örömmel töltötte el az életemet, és néhány olyan kiváltságos emberrel, akiket barátomnak mondhatok. Én voltam a jelmez- és díszlettervezője Mário Coelho Lisszaboni nővérek című darabjának, amely a lányok végzetes bálestje és végső haláluk közötti elveszett hónapokról szól. Nemcsak imádom a végeredményt, de büszke is vagyok rá, amit művészetben dolgozóként nem mindig lehet elmondani. Köszönjük, Coppola és Eugenides, hogy inspiráltál mindannyiunkat.

 

2000) 102 DALMATIAS, Kevin Lima

Ha visszagondolok azokra a filmekre, amelyek először érdekeltek a jelmeztervezés iránt, a Star Wars: Episode I – The Phantom Menace mindig ott van. Vannak szó szerint dobozok, amelyek tele vannak gyerekrajzaimmal Amidala királynőről. Közvetlenül az űrmonarcha mellett azonban Cruella de Vil vázlatok hegyei is megtalálhatók. A 102 Dalmatians gyermekkora kedvence volt, részben Anthony Powell elképesztő dizájnjai, a színek bőségszara, a divatparódia és a szándékos kedélyesség miatt. Igen, gyerek voltam, megszállottan Amidala és Cruella, playa

0 Tovább

HTML