A filmplakátok már nem olyanok, mint régen. Ez nem esztétikai "minden jobb volt régen" panasz, hanem tény; nem annyira jelenlévő reklámerő, mint amikor egyetlen magas téglalap alakú kép és szlogen végezné el a reklámmunka nagy részét egy film meghatározásához. Most, hogy a munka többféle formában, képben és vizuális módban van szétszórva, beleértve a régi iskola plakátját is. A poszterek nem egy elveszett művészet, de a nagy Hollywoodban vannak, ahol minden posztert inkább filmsztárok förtelmes embertelen kollázsává varázsol, gondoljunk csak Frankenstein szörnyetegére, ha Dr. Frankenstein elkerülte a testrészeket, és csak több száz arcot használt fel nem megfelelő méretben az építkezéshez. élőhalott "embere".

OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA OAMA

 

De elég panasz. Ünnepeljük azokat a plakátokat, amelyek az idei filmjeik mellett jártak...

Mielőtt eljutnánk a legjobb 12-hez (nyilvánvalóan a "legjobb" listája eltérő lehet, ezért beszéljen a válaszokban), kérjük, fontolja meg a poszterek egész zűrzavarát, amelyek felett behívhatja a második helyezetteket. A Women Talking teaser plakátja egy egyszerű vizuális gyorsítással ment a női szolidaritásra összekulcsolt kézzel, ami végtelenül jobb választás, mint a "nézd meg a híres színészeket!" a végső poszter megközelítése; A kedvcsinálók ilyen módon gyakran jobbak a kockázatnak és a magabiztosságnak köszönhetően, ami után a marketingcsapat alapértelmezés szerint valami biztonságosabb és végtelenül unalmasabbat választ a végső plakátnak. Guillermo del Toro Pinokkiójának főplakátja rendben volt, de a film valódi, kézzel készített szépségét jobban átadhatja poszter formájában, ha átadja egy másik művésznek, jelen esetben James Jeannek. Imádjuk az Elátkozott rémálom totemplakát kíváncsiság-felkavaró minimalizmusát – ez csak faragott ezüstfogak. A Nagy szabadság című börtöndráma, a Feltámadás című pszichológiai horrorfilm és az Ártatlanok természetfeletti thriller mind optikai rejtvényeket választottak, hogy közvetítsék sajátos atmoszférájukat, konfrontációs kérdéseikat és egzisztenciális nehézségeiket. És végül a Turning Red egy hangulatváltásra kész karaktersorozatot kínált, amelyben a főszereplő, Mei-Linn vörös panda alakjában sokféle arcot ölt. Vicces, szeretnivaló és aktuális, hiszen a film mindenki tinédzser korának káoszáról és hormonjairól szól.

De végül a választás, hogy elkezdjük a top tucatunkat, az...

12 BABILON
Egy szó szerint arany bacchanalia... Hollywood aranykorának megünneplésére. A Damien Chazelle-eposz kaotikus nyitóparti sorozatát választotta a plakátnak, ami helyes döntés volt. Középen egy káprázatos áldozati sztárcsillag/bárány nyilvános fogyasztásra... ahogy Nellie LaRoy (Margot Robbie) is ezt tenné. Legalábbis eleinte. De kölcsönözni egy címet az iparág egyik legkorábbi önreflexiós kísérletéből... "Milyen áron, Hollywood?" [Jelenleg moziban látható]

11 PETER VON KANT
Ahogy Jared Morabak alapvetően a filmszínpadon javasolja, ha François Ozon lopni akar Rainer Werner Fassbinder remekművéből, a Petra Von Kant keserű könnyeiből, miért ne lophatna el / tisztelgethetne előtte a plakát egy másik művésztől. ? Ebben az esetben a tervezők Andy Warholra riffelnek, aki filmplakátot készít Rainer Werner Fassbinder másik klasszikusához, a Querelle-hez. A körkörös hivatkozás egy furcsa oroborussá válik... nem villás nyelvű. [A legtöbb szolgáltatásnál bérelhető]

10 NELLY & NADINE
Ez az elismert leszbikus dokumentumfilm két nőről, akik egy koncentrációs táborban találkoztak, elnyerte a Teddy-díjat a Berlinalén. Bár sajnos nem került be az Oscar-döntőbe, elnyeri a nem hivatalos legjobb dokumentumfilm-plakát díjunkat ezért az egyszerű, alig látható dizájnért, a rácsok közül kibújó összekulcsolt kezekért. [Jelenleg moziban látható]


08 [nyakkendő] ELVIS & CORSAGE
Ez a két poszter csodálatos képzeletbeli duettet alkot. Elvis Presley (mindig ránézett) elveszett egyik saját kaotikus hadonászatában, ahogy néha elveszik saját történetében. Jó móka, hogy a káprázat és a csecsebecsék mind visszafelé mutatnak rá, hogy állandóan szem előtt tartsák. Eközben Sissi császárné (mindig ránézett) megvetően néz vissza ránk, kifordított madárral kiegészítve. Szúrós királyfi, ingerültsége pedig remekül erősíti az őt körülvevő dicsérő szavakat. Ez nem egy fülledt korabeli darab. [Az Elvis streamelhető az HBO Max-on, és a legtöbb szolgáltatásból bérelhető. A Corsage jelenleg mozikban van]

07 SZOMORÚSÁG HÁROMSZÖG
Ez durva? Fogadj! Mégis, van egy durva vizuális izgalom abban, hogy a gazdasági hiearchiák szatíráját (egyéb társadalmi konstrukciók mellett) egy abszurdan gazdag nővé redukáljuk, aki ránk hány. A kép felfokozott színe és élessége az, ami igazán eladja, még a hányás is tiszta arany. [Jelenleg moziban látható]

06 UTÁN
Míg a közönségnek hátat fordító főszereplők túlságosan is ismerős megjelenés a filmplakátoknál, az Aftersun megérdemli a választást. Megidézi a mov