A Conviction egy olyan játék, amelyet régóta várnak a Splinter Cell sorozat rajongói. De vajon a Conviction a Double Agent igazi folytatása, vagy az elődeitől eltérően egy saját játék?

Megjegyzés: Lesznek itt kisebb spoilerek, de semmi ok az aggodalomra. Egyik történetet sem kommentálják, hogy elkerüljék őket.

Nem nehéz kideríteni. Csak kapcsolja be a játékot, indítson új játékot, és megérti, miről beszélek. Az első pillanattól fogva, amikor a kezedbe kerül Fisher, megismerkedhetsz a Conviction hihetetlenül stílusos világával. A környezet, a karakterek, az, ahogy a játék fekete-fehér, amikor Fisher egy sötét területen tartózkodik, és a különböző felületeken, például falakon vagy teherautókon megjelenő objektívek mind egyedivé teszik a játék vizuális megjelenítését.

Aztán ott van a játékmenet. A Conviction nagyban eltér a többi Splinter Cell játéktól. A legfontosabb különbség a lopakodó játékmenet, amely miatt a sorozat híressé és a kritikusok által elismertté vált. A Convictionben sokkal több lövöldözés folyik. Akár azért, mert ez a legegyszerűbb út egy adott helyzetben, akár azért, mert a rosszfiúk észleltek téged, és nem tudsz mást tenni, mint lőni, a játéknak van egy tisztességes fedőszerelője, amely lehetővé teszi, hogy felszabadítsa Fisher haragját ellenségeire.

Természetesen nem a golyók repülése az egyetlen módja a játéknak. A mellékelt kütyük okos használatával csapdákat állíthat fel, például távoli aknákat, és jelentősen csökkentheti az ellenség számát egészen addig a pontig, hogy egyszerűen le tudja lőni azokat, akiknek szerencséjük volt túlélni. Azért ez nem olyan egyszerű. Minél több szövetségesüket ölöd meg, ellenségeid annál inkább tudatában lesznek a jelenlétednek, olyannyira, hogy nem tudod őket a csapdáidba csalni, mert túlságosan megijednek. A végrehajtási mechanika is szép csavart ad a játéknak. Amikor Fisher kivégez valakit közelharc közben, kivégzési pontokat kap. Segítségükkel megjelölheted az ellenségeidet, és hagyhatod, hogy Fisher befejezze őket egy stílusos fejlövés révén.

A meggyőződés azonban nem tökéletes. A kampány rövid és könnyen befejezhető. Gyakran találja majd magát kompromittálva egy ellenségekkel teli területen, és nem sokat tehet ez ellen, csak az imádkozást. Sőt, az sem segít, ha az ellenőrző pontokat véletlenszerűen helyezik el, főleg, hogy a szintek elég nagyok. Vizuális hibák is vannak, különösen a végrehajtási szekvenciáknál, ahol látni fogod, amint Fisher a falakon keresztül lövi a rosszfiúkat.