A tárgyalótermi filmeknek általában van egy nyerő formulája, amely az igazságérzetünkre apellál. Soha nem akarunk látni ártatlan embereket olyan bűncselekmények miatt, amelyeket nem ők követtek el, így általában egy megbízható történet épülhet a szerencsétlen szereplők bíróság előtti védelmének folyamatára. De mivel a dráma nagy része egyetlen díszletben játszódik le, egy igazán jó tárgyalótermi film elkészítéséhez bizonyos elemek látványosan működnek.

Szüksége lesz egy nagyszerű, karizmatikus ügyvédre, akinek élete, karrierje vagy hírneve attól függ, hogy megnyeri-e az ügyet. Aztán ott vannak a vádlottaid, akiknek legalább egy kicsit rokonnak kell lenniük. Hiszen bármelyikünk elkeveredhet szerencsétlen körülmények között a megfelelő eseménysor mellett! Aztán ott vannak a tanúk, akiket rá kell venni, hogy mondják ki az igazat, és az ellentétes tanácsadó, aki gyakran olyan ellenséges, mint maga az igazságtalanság. A legfontosabb, hogy kivételes párbeszédre, cselekményre, színészi játékra és rendezésre van szükséged, ha a műfaj klasszikusát akarod létrehozni.

Megölni egy gúnymadarat

Az 1962-es To Kill a Mockingbird című film, amely Harper Lee azonos című bestseller-regényén alapul, továbbra is azon kevés ikonikus tárgyalótermi filmek közé tartozik, amelyeknek nem igazán az a célja, hogy boldog véget érjen, de valahogy mégis sikerül elérnie. Az emberi tisztesség feltűnő szintje játszódik le, amikor Atticus Finch (Gregory Peck) ügyvéd megpróbál megvédeni egy fiatal afro-amerikai férfit, akit egy kaukázusi lány megerőszakolásával vádolnak.