Milyen gyakran botlik el egy ember gyilkosságba? Ez a kérdés a Csak gyilkosságok az épületben című vígjátékot sújtja, bár ennek igazolására egy gyilkossági podcast készlettel rendelkezik. Az Afterparty első évadának hasonló problémája van, amelyet meg kell oldani, ám sok rajongót nyert a több műfajú Rashomon stílusának köszönhetően, miközben kihasználta a The Fehér lótusz és kések ki. Ennek ellenére a show moduláris felépítése - minden epizód hangjának megváltoztatásával - megakadályozta, hogy ez olyan szökött siker legyen, mint a gyilkossági rejtély társai.
A második évad pusztán új rejtélyt mutat be, de ugyanaz az epizód felépítése. Második alkalommal jobban működik?
A rövid válasz igen.
A központi rejtély ezúttal érdekesebb fordulatokat mutat be a kritikusok számára átvilágított kilenc epizód felett. Ezenkívül a műfaji mashupok ebben a szezonban pontosabbak. Ez nemcsak viccesebbé és kielégítőbbé teszi őket, hanem megkülönböztetőbb hangot ad a The Afterparty-nak, ami különösen akkor szükséges, amikor bőséges show-k és filmek játszanak ugyanazon a területen.
Miután a tavalyi szezon végén elindult a naplementébe, az Aniq ( Sam Richardson ) és Zoë ( Zoë Chao ) boldogan együtt vannak, és Zoë nővére esküvőjére vezetnek, ez lesz az első alkalom, amikor Aniq találkozik szüleivel. Különféle dolgok fordulhatnak elő rosszul, de az egyik dolog, amellyel a legtöbb embernek nem kell aggódnia, amikor találkozik partnerével, a gyilkosság a legrosszabb. Az esküvőre Edgar ( Zach Woods ), a vőlegény és egy társadalmilag kínos tech milliárdos palotáján kerül sor. Beat by beat, Aniq bekerül az esküvői műfajba, és felborítja mind a vőlegényeket, mind a ’ merev családot és a barátnő szüleit. Másnap reggel Edgarot halottnak fedezik fel, és családja azonnal vádolja Zoë nővérét, Grace ( Poppy Liu ) -et. Ez lehetőséget ad Aniq-nek, hogy megmentse potenciális jövőbeli testvérét ... Danner nyomozó felhívásával ( Tiffany Haddish ), hogy segítsen neki megtalálni az igazi gyilkost és felszabadítsa Grace-t.
Ez a Meet the Parents-szerű beállítás egy jó módszer arra, hogy a mindig kedves Sam Richardson korán részt vegyen az eljárásban. Az Aniq azonban a sorozat szinte teljes egészében a háttérbe kerül, Danner nyomozó pedig inkább a nehéz kérdéseket veszi fel. Haddish viszonylag könnyen visszatér a szerepbe. Danner elhagyta az erőt, hogy regényt írjon az első szezon eseményeiről, bár továbbra is bűntudatot hordoz egy olyan közelmúltbeli eset miatt, amelyet nem tudott megoldani.
Nem a vezetők biztosítják a The Afterparty számára a szükséges szellemet és drámai feszültséget, hogy az emberek hetente figyeljenek. A gyanúsított karakterek ezúttal inkább ívesek és vidámak, a színészek tökéletesen párosulnak az adott műfajhoz. Paul Walter Hauser minden jelenetet ellop egy ex-barátként, hátsó motívumokkal, amint azt egy fekete-fehér noir film fejezi ki. Eközben Edgar excentrikus testvéreként, Hannah-ként Anna Konkle szakszerűen életre kelti az évezredes rossz közérzetet egy Wes Anderson ihlette twee-festményen. Hivatkozások a büszkeségre és az előítéletre, az alapvető ösztönre, sőt az Afrikából való átfogó romantikára / az angol beteg a nézőket lábujjain tartja. Különösen az Edgar látszólag derűs anyjának, Isabelnek ( Elizabeth Perkins ) szentelt epizód valódi győztes. A Douglas Sirk melodramas és a 40-es / 50-es évek gázvilágítási meséit figyelembe véve Perkins örömmel látja el egy drámai idős nő ábrázolását, aki esküvőjén megkérdőjelezi az ésszerűségét. Minél tovább halad a show az ultra-specifikus érzékenység felé, annál szórakoztatóbbá válik, különösen akkor, ha a színészek teljes mértékben belemerülnek az abszurditásba.
A Rashomon stílusú változó perspektíva show egyik legnehezebb dolga annak biztosítása, hogy a dolgok ne ismétlődjenek meg. Szerencsére minden új epizód új háttértörténetet fed le, és ugyanazon központi történet mellett elfordul. Ez nem csak az egyes epizódokat frissnek és újnak érzi magát, hanem az ismételt pillanatok, amikor a karakterek kölcsönhatásba lépnek, új jelentést kapnak és új tényeket mutatnak be. A show írói bonyolult internetet szőttek, amely ugyanolyan szórakoztató, mint meglepő. Az Afterparty sikeresen megnövelte az ante-ot a 2. évadban. B