A büszkeség hónapja során a Team Experience az LGBTQ + kapcsolódó Oscar-jelöléseket vizsgálta. Úgy döntöttünk, hogy kibővítjük a sorozatot még néhány epizódra. Tegyük fel, hogy még mindig június van egy kicsit!

szerző: Eric Blume

Csodálatos szórakozás az 1999-es ’ Legjobb idegen nyelvű film Oscar-díjas, rendező Pedro Almodóvar „Minden anyámról” című filmjének újbóli meglátogatása.  Bár ez egy gyönyörűen texturált, többrétegű kárpit és érzelmek, ennek a szokatlan filmnek kell lennie, hogy valaha is megnyerje ezt a nagydíjat. A cselekmény ammóniával jár: egy nővér, aki a színpadon hallhatatlan fedezetként jelenik meg a Stella számára az A Streetcar nevű vágyban; HIV-pozitív, terhes apáca; két heteroszexuális nő egyesült azzal, hogy ugyanazon transznemű nőből Esteban nevű fiakat szült; és számos beszélgetés és vicc a megszerzett mellekről.

Az Almodóvar művésze miatt ez a valószínűtlen és nem kereskedelmi jellegű cselekmény nem érzi magát kényszerítve vagy sokkolónak. A spanyol auteur a történeteket összefonja, a test pedig egy millió év alatt gondolkodik, és az elképzelhető legmerészebb színpalettákba csomagolják, puszta érzelmi erővel, amely a tetőt csörög... 

Míg számos korábbi filmje átjutott a nemzetközi sikerbe, beleértve az Oscar-díjas nőket az ideges bontás szélén ( 1988 ), az All About My Mother volt Almodóvar első Oscar-győzelme. Olyan szenzáció volt az évében, hogy a kategóriába tartozó egyik jelöltnek sem volt esélye annak ellenére, hogy a film akkoriban ( volt, és továbbra is ) sorozat nem pontosan -Oscar-barát karakterek és helyzetek.  Almodóvar visszatér az Oscar-színpadra a következő filmjével, a 2002-es ’ Talk with Her-rel, és ezen a kategórián kívül ismét gazdagon megérdemelt díjat nyer a Legjobb eredeti forgatókönyvért.

Mindig is volt és csak egy Almodóvar lesz.  Ha fegyver lenne a fejemben, és kénytelen lennék a legnagyobb élő filmkészítőnek nevezni, azt mondanám, Almodóvar.  Láthatja a befolyásait és azt, akit ellopott a ( mesterektől, mint például Bunuel és Dali, de a “ alacsony ” olyan formákat is alkot, mint a burleszk és a cirkusz ), de a képernyőn teljesen a sajátja van.  Ő az igazán ritka dolog a moziban: egyszarvú.  Az, ahogyan ez a legendás művész látja a világot, ellentétben azzal, ahogyan bárki más látta. 

Az 1999-es és 2002-es két Oscar-díja óta Almodóvar kicsit az egész helyén volt, és a Bad Education és a Volver együttesével óriási kiemeléseket ért el, és az általános furcsa módon közepes címek a The Skin I Live In között, annyira izgatott vagyok !, és Julieta.  De ő is ordít, két későbbi karrier remekművel.  A fájdalom és a dicsőség a legnagyobb eredményei közé tartozik, és a Párhuzamos Anyák korai filmjeire emlékeztető merénylettel rendelkeztek.  És természetesen az utóbbi két filmben Antonio Banderasot és Penélope Cruzt rendezte egy lenyűgöző előadásra, amely a transzcendentális szélén áll. 

De az All About My Mother megérdemel egy új nézetet.  Bonkers, hihetetlenül örömteli, folyamatosan meglepő. Csodálatosan gyors és könnyű a lábán, de ugyanakkor súlyos és erőteljes.  Kétségtelen, hogy az egyik legszorosabb film, amely valaha is ilyen nagy díjat nyert.  Kár lenne, ha ebben az életben legalább egyszer nem látnánk Almodóvarot a dobogón.

Több „Oszcárok lekerülése”'

Színész - Különleges nap
Jelmeztervezés - Priscilla, a sivatag királynőjének kalandjai
Jelmeztervezés - Orlando
Dokumentumfilm - Meggondoljuk magunkat
Eredeti dal - Calamity Jane
Forgatókönyv - Mennyei lények
Forgatókönyv - Az átkozott
Forgatókönyv - messze a mennyből
Támogató színész - Kutya nap délután
Támogató színész - régóta társ