Sarah Polley a "Women Talking" forgatásán. Michael Gibson fényképezte az Orion Releasing számára

Tehát mi lesz a legjobb film, és ki kapja a legjobb rendező jelölést? A 10, illetve 5 versenyző kombinációja sokféle lehet. Míg a legjobb filmben találhat egy olyan keveréket, amely nem idegesít túl sok embert (a 10-zel már nagyon sokat kell dolgozni), a legjobb rendező valószínűleg sokkal feszültebb lesz. Szóval először beszéljünk a legjobb rendezőről...

LEGJOBB RENDEZŐ
Az egyik legkielégítőbb fejlemény a közelmúltban az Oscar-díj történetében a viszonylag hirtelen váltás a csupa fehér, csupa-amerikai csak férfi jelöltek jelöléseiről a sokkal sokrétűbb rendezői listára. Mostantól rendszeresen keveredünk a származási ország, a faj és a nem tekintetében. A váltásról a legtöbbet a nemek tekintetében vitatták meg nyilvánosan. Az Oscar történetének első 72 évében (más néven a 20. században) mindössze két eset volt, hogy nőt jelöltek a legjobb rendező díjára (Lina Wertmuller és Jane Campion). A dolgok az Aughts-ban megváltoztak: egyetlen évtized alatt további két nőt jelöltek ki (Sofia Coppola és Kathryn Bigelow, utóbbi lett az első, aki nyert) megduplázta a státuszt. Az elmúlt öt évben ismét megduplázódott a nők száma a szűkített listán, négyről nyolcra (hozzáadásul Greta Gerwig, Emerald Fennell, Chlóe Zhao és Jane Campion lett az első nő, aki megkapta a második legjobb rendező jelölést). és az elmúlt öt évben háromszorosára nőtt egy nő győzelmeinek száma. Tekintsük ennek a sebességét... a statisztikák mindössze öt év alatt megduplázódnak és megháromszorozódnak az előző nyolcvankilenchez képest! Igen, túl sokáig tartott, de az online felháborodásban az emberek gyakran elfelejtik, hogy ez az egész egy számjáték. Minél inkább a nemek közötti egyenlőség felé haladunk a kamera mögött, és előtte a pontosabb faji reprezentáció, annál természetesebb lesz a sokszínűség minden kategóriában; csak a bemutatott filmek közül választhatják ki jelöltjeit.

A „számjáték” még mindig probléma. Természetesen miközben Hollywood kidolgozza különféle egyensúlyhiányait (és még azután is rendszertelenül), lesznek olyan évek, ahol több a sokszínűség, és évek kevéssel... csak az alapján, hogy a filmek milyen vonzerőt kapnak, mely témák vagy műfajok ütnek meg benneteket, és mely filmesek és a színészek „pillanatban” élnek. Ez mindvégig azt jelenti, hogy az Akadémiának megkönnyebbülést kell éreznie, hogy Sarah Polley Women Talking című filmje olyan népszerűnek bizonyul, mert különben az idei rendezői felállás fennállt annak a veszélye, hogy idén 100%-ban férfinak érzi magát, és esetleg 100%-ban fehér férfinak. Bár elméletileg lehetséges, hogy Gina Prince-Bythewood (The Woman King) szerepet játszik majd, Sarah Polley-n kívül minden női versenyző a leghosszabb lövésnek tűnik. Ami a férfi rendezők színeit illeti, csak Daniel Kwan (Everything Everywhere All At Once), Park Chan Wook (Döntés a távozásról) és Ryan Coogler (Fekete Párduc Wakanda Forever) bánik ezzel az írással, de még egyikük sem olyan, mint amit lehetne. hívja fel a jelöléseket. Egyesek azt állítják, hogy Kwan az, de én továbbra is úgy gondolom, hogy az Everything Everywhere All At Once segítségével bármi lehetséges, mivel messze kívül esik minden korábban ismert Akadémia komfortzónán. Bármilyen számú Oscar-jelölés lehetségesnek tűnik, egyetlen bólintástól (ami felgyújtaná az internetet) több bólintásig (talán akár nyolcig is!).

LEGJOBB KÉP
A diagram frissítve lesz, ha a teljes hatást szeretné (és reméljük, hogy igen), de jó ezt olyan szinteken is megnézni, amelyek nem bomlanak le olyan könnyen 5-ös csoportokra, amit a diagramok formázási szükségessége miatt csinálnak. Noha néhány filmet még le kell vetíteni (a Babylon már csak egy hét múlva van, és feltehetőleg az Avatar Way of the Water már nincs is túl messze utána), a versenyzők nagy része már ismert.

taer taer taer taer taer


"A Fabelmanek"

HÍVHATJUK MÉG EZEKET "ZÁRAKNAK"?
Banshees of Inisherin, The Fabelmans és Women Talking
Hacsak nem történik valami nagyon rosszul az előddíjak és a legjobb tíz évad között, akkor kezd lehetetlennek tűnni, hogy ez a három ne kerüljön be az Oscar-díj legjobb filmje közé.


"Mindent mindenütt egyszerre"

VALÓszínűleg OTT LESZNEK. DE FORRÁBB SZÜKSÉGEK TÖRTÉNTEK
Minden mindenhol egyszerre és a Top Gun Maverick
Mindkét filmben sok minden vár rájuk, de többnyire megvan a kitartásuk – nem csak a kasszák lábát tekintve, hanem a meleg közönség érzését tekintve is. És bár a tempát néha úgy viselkedik, mintha az Akadémia valami furcsa monolit lenne, végül mégis csak a mozgóképiparban dolgozó egyéni „közönség” tagok csoportja.

Innentől a verseny sokkal homályosabb, sok lehetséges kombóval. Jelenleg a listán az All Quiet on the Western Front, az Avatar 2, a Babylon, a Guillermo Del Toro-féle Pinokkió és a Szomorúság háromszöge című filmeket jósoljuk, de ebben a kombinációban nem vagyunk teljesen biztosak. Csoportosítsuk őket a problémák típusa szerint, ha nem egészen szintek szerint

MEGJÓSÍTVA ŐKET, DE T