A "túl sok a jóból" oximoronnak hangzik, de ez megtörténhet. Nehéz megnézni például az idei legjobb animációs filmversenyt, és nem azon tűnődni, hogy a Netflix végtelen filmkínálata nem működik-e teljesen. Csak ebben az évben van elég versenyzőjük ahhoz, hogy szó szerint kitöltsék a teljes Oscar-kategóriát, és mindegyik a korábbi Oscar-jelöltektől származik: Richard Linklater Apollo 10 1/2: Space Age Childhood című nosztalgiadarabja, Chris Williams animációs kalandja, a Tenger. A Beast, Henry Selick horror-vígjátéka, a Wendell & Wild és Guillermo Del Toro Pinokkiója a következő hónapban.
GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA
Valahogy a Netflix ötödik versenyzője, a Cartoon Saloon's My Father's Dragon (amelynek adása ebben a hónapban indult) kevés sajtót generált annak ellenére, hogy meglehetősen bájos, gyönyörű látvány, és egy kész Oscar-származékkal is megérkezett...
A "My Father's Dragon" című klasszikus 1948-as gyerekkönyvet, Ruth Stiles Gannetttől Japánban már az 1990-es években adaptálták, de most ez a Cartoon Saloon funkció, az első a Netflix-szel együttműködve. Egy Elmer nevű fiatal fiúról szól (hangja Jacob Tremblay), egy egyedülálló anyától (Golshifteh Farahani), aki éppen most költözött a nagyvárosba, ahol magányos, fél, és bizonytalan a jövőt illetően. Amikor megszökik otthonról, egy sor beszélő állattal találkozik. A szereplők között nem egy, hanem három legjobb női mellékszereplő Oscar-díjas Dianne Wiest, Rita Moreno és Whoopi Goldberg, valamint számos más híresség szerepel. A Wild Island nevű helyre kalandozva felfedez egy fiatal sárkányt, akit a többi állat fogságban tart, hogy megakadályozza a sziget elsüllyedését és mindenki megfulladását. A sárkány (hangja Gaten Matarazzo) hasonló érzelmi állapotban van, mint Elmer. Lehet találgatni, merre tart, de ez a legtöbb gyerekfilmre igaz (és sok felnőttfilmre is gondolunk!), amikor a fiú és a sárkány egymásra támaszkodva tanulnak, hogy legyőzzék félelmeiket.
A My Father's Dragon nem biztos, hogy olyan mágikus folklór szinten van, mint a Cartoon Saloon három figyelemre méltó teljesítménye (Kells titka, A tenger dala, Farkasjárók), és nehéz egy beszélő állatos kalanddal kitűnni (hiszen ez jellemzi a legtöbb animációs filmet) ahogyan Nora Twomey korábbi erőfeszítése, A kenyérkereső tette. De ez még mindig egy kielégítő történet gyönyörű animációval, amelyet a kisgyermekek biztosan szeretni fognak, és a Cartoon Saloon funkció még soha nem hagyta ki a jelölést. Filmeket jelöltek az animációs kategóriában, miközben a szépség, a szív és a képzelet terén sokkal kevesebbet kínálnak, mint ez. Szóval hol a zsongás?
A probléma a promóció hiánya a Netflix részéről? Hogy ez egy kicsit fiatalabb, mint a többi futó animációs film? Hogy ez nem olyan vizuális kinyilatkoztatás, mint ahogy a cég büszkébben regionális sajátosságai tették? Szívesen fogadjuk az elméleteidet. Feltételezésünk szerint ez mindhárom probléma. Ez egy zsúfolt év az animációs filmek számára is, még akkor is, ha a mai napig csak két film (Pinocchio és Turning Red) érzi úgy, hogy nincs mitől izzadni, ahogy haladunk a jelölések felé.