Oppenheimer közeledik július 21-én! Christopher Nolan legújabb sokat ígér, egy olyan ember történelmi vizsgálatától kezdve, amely a világot ambiciózus próbára változtatta, hogy a rendező gyakorlati-digitális hatásainak filozófiája milyen mértékben képes megbirkózni egy kihívással szemben. Szkeptikusabb vagyok benne, mint néhányban, bár egyes dolgok biztosnak tűnnek. Közülük a legfontosabb, hogy a kép jól néz ki, egy másik toll a holland-svéd operatőr zseni, Hoyte Van Hoytema sapkájában. Tiszteletére nézzük újra az Oscar-jelöltek legnagyobb slágereit, a vámpírikus kísértésektől a 'Jean Jacket' -ig'…

 

HASZNÁLJON A JOGOT ( 2008 ) Tomas Alfredson

Noha időben megfagyhatnak, bőrük fehéren világít, mint a déli nap, a vámpírok az éjszakai lények. Tehát Thomas Alfredson adaptációjában John Ajvide Lindqvist regénye egy zaklatott stockholmi pre-teenről szól, amely barátságosan kovácsol a szomszédban lévő furcsa lánygal. Az esti órák hangmagasságúak, a képernyőn kiömlött tinta, csillag nélküli éjszakai égbolt vagy árnyékok készen állnak az idegen háztartás megfordítására. Érezheti ezt a sötétséget a bőrében, és a fogakat a testbe süllyedheti, amíg el nem éri a csontot, az erekben helyesírási méreg, a vér hűtése. A vetített kép remegni fog.

Helytelen lenne azonban összefoglalni Hoytema vámpírjátékban végzett munkáját, mint puszta árnyékvezetőt. Ha lehetséges, a fény betegebb, mint az ellenkezője, mert felfedi a fagy által meghatározott homályos látványokat és szigorú világot; embertelenebbnek tűnik, mint a megfelelő szörnyek. A fiatal Kåre Hedebrant gyakran a havas táj ellen lőtt szellemnek vagy barlangnak. A tárgy és a háttér között kiegyensúlyozott fényszintek beleolvadnak az elhalt környezetbe.

Ez Hoytema legnagyobb trükkje – A Nap Világát klinikai morgává teszi, hogy a halott éjszaka sokkal kényelmesebb legyen. Soha ne bánja a rejlő veszélyekkel.

Hagyja, hogy a helyes egy beinduljon a Fubo TV-n, a Hoopla-n, a Kanopy-n és a Magnolia Selects-en. A legtöbb szolgáltatásban bérelheti.

 

A FIGHTER ( 2010 ) David O. Russell

A Let the Right In nemzetközi sikere, hogy ne tévessze meg a kép elhagyhatatlan formális minőségét, sok alkotóját a svéd határokon túli karrier-üzemeltetőkhöz vezette. Ennek ellenére nehéz megérteni, hogy ennek a gyakorlatnak a megszorítása vezetett Russellhez Hoytema kiválasztásához. Színész-orientált káosz rendezője, a realizmus laza ötletein alapul, David O. Russell mindenekelőtt a teljesítményhez igazított kamerát részesíti előnyben. A színészekkel együtt mozog, energiájuk szerint széttöri a tereket, meghatározza a vizuális hangulatokat viselkedési utalások, ritmusok, színek rímelésével. 

Ez a Micky és Dicky Ward testvérek valós története sem kivétel, bár finomság van a helyszín megtervezésében, amely néha hiányzik a többi Russell-projektből. Figyelje meg a rozsda ki nem eresztő porát a szemcsés képernyőn, Amy Adams vörös haja felbukkan, kipirult a bőr olyan meleg, hogy gyakorlatilag érezze a hőt. Egy másik kritikus részlet a videó használata gyűrűs jelenetek felvételére, olyan jövők, amelyeket egy másik idő médiumainak texturális nosztalgiája fojtott. A Harcos hűnek tűnik a TV-technikákhoz anélkül, hogy unalmasan látná a saját filmes nyelvét.

A harcos az Amazon Prime Video, a Paramount Plus és a Classix csatornákon közvetít. A nagy platformok nagy részén is bérelhető.

 

TAILOR SOLDIER SPY TINKER ( 2011 ) Tomas Alfredson

Amikor eljött az idő, hogy Alfredson ugráljon az angofon moziban, a rendező újraegyesült Hoyte Van Hoytema-val. Az eredmény az egyik legjobb le Carré nagyképernyős adaptáció, az 1970-es évek hidegháborús kém jelenetének beépített látása, amely ugyanolyan időkapszula, mint egy csapdába esett szellem, akinek szüksége van ördögűzésre. Úgy néz ki, hogy romlik a barna és a szürke árnyalataiban, az élet megtagadva, de még mindig mozog, egy olyan fúrógép, amely karakterének létezését dobozokban és keretekben, üvegketrecekben, füstképernyőkben egyesíti. A magával ragadó minőség a tervezéstől és a fényképezéstől egyaránt függ, zsigeri érzés annyira, hogy szinte megkóstolhatja a levegőt.

Ez kiváló példa a Hoytema monokróm tendenciáira is, ahol a kamera által rögzített árnyalatokat olyan mértékben korlátozza, hogy a színes felvételek enyhén színezett fekete-fehér szélén érezzék magukat. Igaz, hogy soha nem jelenik meg a Tinker szabó katona kémében. Számos szekvencia törte meg ezt a stratégiát annak érdekében, hogy jobban bemutathassa a komplex történetmesélési struktúrát. 

A Tinker Tailor Soldier Spy a Starz-en és a DirecTV-n közvetít. Bérelhető és megvásárolható a legtöbb nagyobb platformon.

 

HER ( 2013 ) Spike Jonze 

Holnap az elsődleges színek abszolút lágyságba, szürkületi pasztellbe, rózsaszínű égboltba és narancssárga sherbertbe vannak elfojtva, amelyek gyengéd csóknak érzik magukat a néző csekkjén – ilyen a jövő, mint az ő előadásai. Olyan szép, mégis kegyetlen, hogy ez az álom a desszertárnyalatban olyan ízű, mint a hamu a szájban, az összes elszigetelt lélek és a magány. Hoyte Van Hoytema filmjeinek valószínűleg a legszebb, Her tanúsítja, hogy képes pontos esztétika révén konkrét humorokat létrehozni.

Nagyszerű bizonyíték arra is, hogy a művész kézműve ezer módon fényképezi Joaquin Phoenixet átgondolt közelképben anélkül, hogy monotonitást lőne. Megfelelően, annak néha retro stílusa ellenére, a futurizmus a operatőr sok választását diktálja, ideértve a digitális felhasználást egy digitális nap rögzítésére, hogy valamilyen bőrre jusson, mint a filmkészlet, amelyet általában kedvel.

A kritériumcsatornán folyik. Bérelhető a legszembetűnőbb platformok többségén is, amelyeket bérelhetnek és vásárolhatnak.

 

INTERSTELLAR ( 2014 ) Christopher Nolan

A Sötét Lovag felemelkedése után jelentős változás történt Christopher Nolan filmográfiájában. Wally Pfister, a DP-hez való eljutása úgy döntött, hogy elmozdul a operatőr munkától, és inkább rendezőként próbálja ki szerencséjét. Ez azt jelentette, hogy a brit auteurnak új munkatársra volt szüksége, művészi elvált attól az embertől, aki segített meghatározni mozi megjelenését. Itt jön be Hoyte Van Hoytema. Bizonyos mértékben a svéd cineaste a stílusát a szabályokhoz köti, mielőtt rendezői karrierjébe bekapcsolódna. Mégis, ez csak egy pontig igaz.

Nolan növekvő beruházása az IMAX-ba azt jelentette, hogy filmjei elkerülhetetlenül megváltoznak. A legjelentősebb újítás, amelyet Hoytema hozott, a stilisztikai filozófia volt, amellyel megközelítette az IMAX műszaki csodáját. A kezében a formátum inkább az epikus intimitás eszközévé válik, nem csupán az epikus méretű látnivalók számára. A sekély mélységélesség döntő jelentőségű, mint a operatőr legtöbb fő műjében. A skandináv napjai óta megakadályozott rövid fókusz lehetővé teszi a keret kifejezettebb átalakítását ugyanazon a felvételen belül, gyakran oszcillálva figyelmünket a részletek, tárgy, tárgy, háttér, háttér között.

Sőt, az elszigeteltség, mint központi tétel, a jövője után olvasható, és most a színészek és a fény diffúz ecsetvonásainak köszönhetően a tengerben vonzó színészek közeli képeiben jelenik meg. Annak hangsúlyozása érdekében, hogy az emberek kicsi a kozmoszban, a Hoytema áttöri személyes buborékbőrüket, nem pedig csak a testeknek az űrön kívüli terek hatalmas végtelenségéhez való elhelyezését. Az ötletek ilyen örvényei emlékezetes képet alkotnak, talán Nolan legszentimentálisabb és operatív nagyszerűségére hajlamos.

Ennek ellenére a műszaki tökéletességet soha nem teszik félre az érzelem nevében. A korszerű CGI használatakor él, amely klasszikus, elavult technikai eseményekkel házasodik, mint például a hátsó vetítés, mint világítási mechanizmus. Figyelje meg mindezt, tanulja meg szeretni, és meg fogja érteni, hogy Hoyte Van Hoytema az Interstellar óta ma az IMAX filmművészet legfontosabb mesterévé vált Hollywoodban.

Az Interstellar az Amazon Prime Video, a Paramount Plus, az MGM + és az FXNow csatornákon közvetít.

 

SPECTER ( 2015 ) Sam Mendes

A James Bond franchise átvétele, miután Roger Deakins a Skyfall fényképészeti csúcsára vitte, egy nagy kihívás, utólag még gondolatlanul is. Még most is nehéz eldönteni, hogy Hoytema megközelítése az, hogy bélyegzőjét az anyagra helyezi, ahelyett, hogy megbántotta volna az előtte lévő régi mestert, jó összehasonlító-riasztó anyag választás vagy kudarc volt. Mindenesetre a Specter nem olyan, mint a Skyfall. Elmúltak a kontrasztos ékszerhangok és a ragyogó fény, hogy az árnyék ürességét lyukaszthassák. Ehelyett a holland-svéd filmkészítő elvonja az élénk árnyalatokat, mint például a festék vékonyabb öntése Deakins Bondian stílusaira.

A hosszú szekvenciák egy színre csökkennek, változó skálákkal bővülnek, hogy a képernyőt mélységgel megáldják. Az olasz temetések márványszürkék, a gonosz találkozók egy borostyán kaszkádot jelentenek a fagrain felett, sivatagi jelenetek homokfúvással, hogy elvakítsák a fehéreket. A Glamor nem több, bár a szépség uralkodik, nehéz és szomorú, mint például a 007-es kalandok legszorosabbjára kidolgozott narratívája.

A Specter streaming a Fubo TV-n, az FXNow-n és a DirecTV-n. Ez a legtöbb platformon is elérhető, bérelhető és megvásárolható.

 

DUNKIRK ( 2017 ) Christopher Nolan 

Noha a naturalizmus állandó a operatőr karrierje során, egyes projektek ezt jobban példázzák, mint mások. Dunkirk az a művész, aki olyan moziban keres, amely reprodukálja a valóságot, ahogy van, és amelyet önmagában nem objektíven rögzítenek, de bemutatták, hogy jobban vonzzák a közönséget saját világuk elismeréséhez. Az ilyen mozi a kreativitástól és a mérnöki szellemtől is függ. Például az IMAX kamerák technológiájának további fejlesztései lehetővé tették Hoytema és Nolan számára, hogy feltárja a formátum közvetlen tapasztalati közvetlenségét –, ami hasonlít a VR hallucinációjához védőszemüveg nélkül. A kamerákat repülőgép szárnyaira állították, az IMAX gépek kézi működtetésűek, zsúfolt környezetbe töltve, sőt víz alatti is.

Megkapja a múlt érzését, amelyet rózsa színű szemüveg nélkül, nosztalgia és romantika illata nélkül, a szem között, mielőtt a kreditek gördülnének. Nagyon robusztus és izmos, egy történelmi epizód akció-thriller változata, amely annyira a mozgásról és az időről szól, hogy bármilyen fogalom o