Vasilis Marmatakis megismételte. Yorgos Lanthimos preferált posztertervezője mindig kiüti őket a parkból, és legújabb alkotása nem különbözik egymástól, és a szépség és a nyugtalanság közötti édes helyet érinti. A szegény dolgok lehetetlenül vonzónak tűnnek, összekeverve a periódus stílusának buja képességét olyan testi diszkombobulációkkal, amelyek Emma Stone karakterének rejtélyeire utalnak. Bella lesz az Alasdair Gray 1992-es regényének ebben a adaptációjában, egy feltámadt fiatal nő, aki Dr. akaratán túl személyes szabadságot folytat. Baxter, a tudós, aki életre keltette holttestét. Az eredeti szöveget viccesnek, agyi és piszkosnak írták le, így úgy hangzik, mint a tökéletes játszótér Lanthimos számára és az ő különös filmje.
Az új poszter mellett a Searchlight Pictures kiadta a film színházi előzetesét is, amelynek amerikai kiadását szeptember 8-án tervezik. Ezt a dátumot figyelembe véve felmerül a kérdés, vajon a mű a Velencei Filmfesztiválra irányul-e. Miközben várjuk a megerősítést, merüljünk be a pótkocsiba, és adjuk neki a szokásos „igen nem talán így” kezelést…
IGEN
Olvasva néhány online reakciót a pótkocsira, hamarosan az emberek gúnyolódnak az előadóművészek iránt, akiknek ostoba nyilvántartása ellentmond annak, amit hagyományosan jó cselekedetnek tekintnek. Nem lehetek boldogabb, hogy Lanthimos hű marad anti-naturalista módjaihoz, folytatva egy olyan mozit, ahol a valóságot elutasítják, nemcsak a tervezésben, hanem az értelmező megközelítésben is. Még akkor is, amikor nem tetszett az auteur képei – A szent szarvas megölése – a színészekkel végzett munkája továbbra is kiemelt kérdés.
A színészekről beszélve, ez a dolog egy pokoli szerepet játszik. Az Emma Stone a legszembetűnőbb név, de ott vannak Willem Dafoe, Mark Ruffalo, Ramy Youssef és Jerrod Charmichael is, akiket a pótkocsiban jóváírtak, és ez egy lédús embercsoportot eredményez.
Bár nem nevezték el a pótkocsiban, Kathryn Hunter megjelenik a videóban, hogy emlékeztesse mindenkit arra, milyen izgalmas jelenléte mindig is. Miután a színésznő Oscar-méltó munkát végzett a Macbeth tragédiájában, örülök, hogy továbbra is nagy képernyőn dolgozik. Sajnos otthona valószínűleg mindig a színpad lesz.
Szeretnie kell az olyan élénk színeket, amelyek a mesterséges érzéshez kapcsolódnak, és amelyek visszatérnek a mozi történetének korábbi korszakaiba. Noha a kép egy része fekete-fehérben van, a kromatikus vadság leginkább élénkítő. Örülök, hogy egy viszonylag mainstream projekt készen áll arra, hogy a barázdás palettákat egy panorámába ölelje fel, ahol a komor deszaturáció minden düh. Gyere, Robbie Ryan!
Ezeket a kiméra állatokat annyira szórakoztató nézni, minden elválasztott rész és dicsőségesen groteszk. A legtöbb áhítatos film háziállat 2023-ban vagy rémálom üzemanyag? Te döntesz. Mindenesetre kedvesek.
Valójában az egész pótkocsi szándékos furcsaságot állít fel, amely frissítőnek érzi magát tüskéjében és a nyilvánvaló kompromisszum hiányában. A széles látószögű torzítástól a komikus ütésekig most úgy néz ki, mint a színházakban.
A legközelebbi hollywoodi összehasonlítás, amelyet néhány felvétel a pótkocsi visszhangjában tartalmaz, a Coppola Dracula. Ez az 1992-es projekt továbbra is polarizál, és néhány embert elbocsát az archaikus technika külső hamisságával és szeretetével, miközben mások ezért örülnek. Az utóbbi csoport tagja vagyok, tehát ezek a vibrációk ideálisak.
Ha semmi más, akkor a Frankenstein előfeltevésének ez a látszólagos csavarása lelkesen olvassa el Gray regényét. Csak a pótkocsi benyomása alapján ítélve izgalmasnak tűnik, csak vad koncepciói miatt.
NEM
Fél, hogy Lanthimos ikonoklasztikus csíkja csökkenhet, amikor költségvetése növekszik. A Szegény dolgok karrierje legmagasabb szintű projektje, de felmerül a kérdés, vajon nem lenne jobb, ha lecsökkent. Úgy tűnik, hogy a rendező hamarosan nem tér vissza görög gyökereihez, és ez elég szomorú.
Sandy Powell nem volt elérhető? A Poor Things a negyedik 2023-as film, amelyet egy korábbi nagynevű munkatárs rendezett, a tervező neve nélkül. A többiek Todd Haynes májusi, Martin Scorsese Virágos Hold gyilkosai és Rob Marshall kis hableánya. A Kedvenc után szívesen láttam, hogy Powell és Lanthimos ismét egyesíti erőit, de sajnos – semmi.
Egy másik szerencsétlen dolog az, hogy mennyi Carmichael van a pótkocsiban. Kíváncsi kiegészítője a Lanthimos mozinak, sokkal inkább, mint a többi szereplő újonc. Különösen Dafoe úgy tűnik, hogy ennek az auteurnak az őrültsége.
A pótkocsiból kicserélt színészekről beszélve, hol van Margaret Qualley? És mi van Christopher Abbott-tal? Remélem, hogy előadásaik nem olyan kicsik, hogy elhanyagolhatóak legyenek. Hiányuk nem jó a pár rajongói számára.
Valaki a Twitteren megemlítette, hogy bizonyos széles felvételek úgy néznek ki, mint az AI által generált művészet, és nem láthatom.
LEHET
Annak ellenére, hogy a pótkocsi szégyentelen művészi érzékét dicsérik, van valami a képeken. Valószínűleg a CGI használata és visszaélése, ahol néhány régimódi hatásnak értelme lett volna. Reméljük, hogy a szegény dolgok nem válnak ki, mint egy chintzy két órás képernyővédő. Vagy más szavakkal: több Coppola Drakula és kevesebb Tim Burton a 2010-es években.
A tervezés területén a Poor Things jelzi Lanthimos első együttműködését Holly Waddington vásárlójával. A mai napig leghíresebb munkája a viktoriánus Lady Macbeth, akinek súlyossága semmiképpen sem utalt a pótkocsiban látott ostobaság repülésére. Számos korszerű divat részletet lehet értékelni, párosítva furcsa arányokkal, és úgy néz ki, mint a 19. századi skortok felvétele. Izgatott vagyok a bolondság miatt, még akkor is, ha némelyike kissé csúnyanak tűnik.
Jelentős esély van arra, hogy az esztétikai unseemitás mindegyik darabja, nem teljesen groteszk, a lényeg. Bár kétségbe vonhatja, biztonságos feltételezni, hogy Lanthimos tudja, mit csinál, és egyik sem véletlen. Ez azonban nem zárja ki a nézőt, hogy ízlés szerint elutasítsa a filmet, mivel ez megszerzett formájúvá válik.
Tony McNamara a forgatókönyvíró, és bár a kapott kis párbeszéd szilárdnak tűnik, magas egyensúlyban van egy kötélen. Mindez széteshet a teljes hosszúságú játékban, ha a pótkocsi szerkesztésének lyukasztása nem segít. Miközben Deborah Davis-szel tüntette a Kedvencet, a Cruella árnyéka nagy, fenyegető középszerűséget fenyeget.