Mr. Kirsten Dunst szerencsés fickó, nem mondod? Az elmúlt évtizedben előtérbe került, és napjaink egyik legnagyobb rendezője – Spielberg – filmjeiben játszott! Scorsese! Réti kakukkszegfű! –, miközben egy rakás emlékezetes alakítást nyújtott mellékszerepekben. Miután kiérdemelte a TV-díjak dicsőségét, végül ugyanezt az elismerést a nagy képernyős díjakra ruházta át, és elnyerte első Oscar-jelölését ugyanabban a filmben, amely a feleségét késedelmes elismerésben részesítette. A díjak kedvelői számára George Burbank szerepe a Kutya hatalmában még több Oscar-triviát rejt magában. Tudod, amikor Jane Campion legutóbbi filmje a legjobb film jelölését szerezte meg, ez volt az ötödik egymást követő év, amikor Plemons szerepelt az Akadémia legnagyobb trófeájáért járó filmben…


Ott van, az ÍR margóján.

Jesse Plemons először 2015-ben szerepelt a legjobb film jelöltjében, amikor a Bridge of Spies szerteágazó szereplőgárdájának tagja volt. Azonban nem ez volt a szerencsés sorozatának kezdete. Ez két évvel később kezdődött, egy másik Steven Spielberg projekttel. A gyorsan forgatott The Post csak két jelölést kapott – Kép és Színésznő –, de Plemons a Washington Post ideges ügyvédei között hagyta magát. A következő évben szerepelt Adam McKay Vice című filmjében, a film kitalált narrátoraként és a narratíva legfurcsább fordulatának középpontjában. 2019-ben Scorsese The Irishman-je következett, ahol Plemons Chuckie O'Brient, Jimmy Hoffa örökbefogadó fiát és közeli munkatársát alakította.

Talán emlékszel a Netflix-eposz legfeszültebb sorozatában játszott szerepére, egy megbocsáthatatlan gyilkosság előjátékára, tele esztelen fecsegésrel és buta naivitással. Plemons tulajdonképpen főszerepet játszott a következő díjátadó szezonban, de Charlie Kaufman I'm Thinking of Ending Things című filmje nem kapott túl nagy vonzerőt annak ellenére, hogy furcsa volt. Roy Mitchell, a Júdás és a Fekete Messiás fő FBI-fiúja volt a szerep, amely visszahozta a legjobb filmek közé. Mivel az Akadémia Stanfieldet és Kaluuyát is mellékszereplőnek tekintette, talán Plemonst látták a kép valószínűtlen főszereplőjének. Ki tudja, mikor van szó az AMPAS-ról és azok csalárd módszereiről?

Szerencsére ennyi hálátlan szerep után Plemons kapott egy szerepet, amely lehetővé tette számára, hogy ragyogjon. A The Power of the Dog-ban a történet fő négyesének legvisszafogottabb teljesítményét nyújtja, többnyire Cumberbatch kegyetlen Philének és Dunst Rose gyarlóságának reaktív figurájaként. Mégis, csendessége ellenére, bonyolult tárgyalásokkal teli ábrázolás, amely a testvéri frusztrációt mutatja be, amelyet a férj odaadása és egy tapintható ereje tapintható testvéri kötelék okoz. Oscar-klipje azokban a jelenetekben érkezik, amelyeket a színész megoszt valós partnerével, miközben George kifejezi magányát és azt a boldogságot, amelyet Rose hozott a világába. Ez egy kényes dolog, az elnyelt érzelmek gosszan kifejezése, amely némaságából nyer erőt.

Lehet, hogy Plemons munkája nem olyan kirívó, mint a sztárjai, de ugyanúgy megérdemli az elismerést. Ráadásul ezúttal az ő filmje nyerheti el a legjobb film Oscar-díját, ezzel a történelmi sorozatot győzelmesen zárva. Sam Elliott megjegyzései a Netflix revizionista westernjének Brokeback-szerű sorsát vetíthetik előre, de remélhetőleg az Akadémia demográfiai helyzete eleget változott 2005 óta. Kerüljük el az újabb Crash-katasztrófát.


Ami a legjobb filmet illeti, Blanchett az AMPAS kedvenc színésznője.

Ha visszagondolok az egymást követő legjobb film jelöltek sorozatára, amennyire meg tudom állapítani, Plemons ötéves szerencséje példátlan az Akadémia történetében. Természetesen néhány színész négy egymást követő évben teljesítette a legjobb film jelöltjeit, de öt új eredménynek tűnik. Ennek ellenére Jesse Plemons messze nem az a mester, aki a legtöbb filmet az AMPAS legjelentősebb kitüntetésére érdemelte ki. Cate Blanchett ebben az évben a nyolcadik és kilencedik legjobb film jelöltjei közé sorolta a Ne nézz fel és a Nightmare Alley-vel. Ez teszi őt a színésznővé, akinek filmográfiájában a legtöbb ilyen film szerepel. Az összesített rekorder Robert De Niro 11 címmel. A többi férfi előadó Blanchett előtt Jack Nicholson és Leonardo Di Caprio, mindkettőjük 10 legjobb film jelöltje.

Vicces módon De Niro, DiCaprio és Plemons mind szerepelnek Scorsese közelgő Killers of the Flower Moon című filmjében. Ha a film 2022-ben elkészül, akkor a rekord hat egymást követő évre bővülhet a legjobb film kategóriában. A tanulság ebből: Ha filmrendező vagy, aki Oscar-sikerben reménykedik, alakítsa Jesse Plemonst a filmjében!