A 2021-es AFI Fest Filmfesztivál november 10-én, szerdán kezdődött a Netflix Tick, Tick... Boom című filmjének világpremierjével! (ami Nathanieltől rave-eket kapott). Csütörtökön három filmmel kezdődött a fesztiválom: egy dokumentumfilmmel, egy nemzetközi Oscar-pályázóval és egy romantikus antológiával, amely Cannes-ban debütált. Már nagyon jó érzés újra személyesen egy filmfesztiválon lenni. Az AFI idén a személyes és a virtuális vetítések hibridjeit kínálja a fesztiválozóknak.
Minden további nélkül a vélemények:
A világ legrosszabb embere (Joachim Trier) – Norvégia hivatalos nemzetközi játékfilmje az Oscar®-ra...
Egy prológus, 12 fejezet és egy epilógus során Joachim Trier rendező a legviccesebb, legszomorúbb és legemberibb utazásra visz minket, szemölcsökkel és mindennel. A film Paul Mazurskyt idézi fel, ahogyan képes kitermelni a nők legmélyebb napi félelmeit és a maximális hatás iránti vágyait. Maradunk egy meghatározó dráma a 30. életév betöltésével és a végső döntési bénulással – ki vagyok én, és minden döntésem katasztrófa volt?
Öt percen belül megvan a teljesen megformált, részletes portré Julie-ról (Renate Reinsve), a film főszereplőjéről. Túlteljesítő, aki élete minden kötelezettsége elől menekült. Az orvosi egyetem jutalmazta a lendületét, de nem lobbantotta lángra a szenvedélyét. A pszichiátria optimális pályának tűnt, amíg el nem vonta az irányt. Egy kis időre előrevillan, és részmunkaidőben egy könyvesboltban dolgozik, miközben fotós karriert folytat. Ez mind beállítás. Julie több, mint a hivatása, éppen azért, mert olyan sok időt tölt azzal, hogy kételkedik, akármelyik úton is jár. Ez vonatkozik a szerelmi életére is. Bár egy sokkal idősebb barátjával, Aksel-lel (Anders Danielsen Lie) él együtt, gyakran nem derül ki, hogy neheztel-e rá, vagy szereti. Egy parti összeomlása után új potenciális láng csap fel a titokzatos Elvindben (Herbert Nordrum).
Ha többet elárulunk a filmről, az tönkretenné azt a sok boldog és szomorú meglepetést, amelyek két óra leforgása alatt érnek. Trier forgatókönyve, amelyet Eskil Vogttal közösen írt, tökéletesen ábrázolja a világban való egyszerű élet hullámvölgyeit. A vígjáték és a tragédia minden ébrenléti pillanatban egymás mellett történik, és közben rengeteg életbeli döntést kell meghoznunk. Egyszerre nagy döntések, mint például, hogy milyen szakmát válasszunk, és apró döntések is, mint például, hogy a vacsoránk összetevői fenntartható forrásból származnak-e. Juile egy Frances Ha típusú letartóztatott fejlesztésre hasonlít. Megtapasztalta a világot, és sok készségre tett szert, de még mindig nem jött rá egészen, milyen fogaskerék is ő az életben.
https://github.com/TW-ZH2024-THE-BIRTH-OF-KITARO
https://github.com/Chinnes2024-Deliverance
https://community.she.com/topic/2552705/https-github-com-tw-zh2024-the-birth-of-kitaro
https://community.she.com/topic/2552706/https-github-com-chinnes2024-deliverance
https://community.she.com/topic/2552707/https-github-com-tw-zh2024-the-birth-of-kitaro
https://community.she.com/topic/2552709/https-github-com-chinnes2024-deliverance
Bármilyen ezoterikusan hangzik is, érdemes megismételni, hogy a film zsigerbe vágó szinten mulatságos. Igen, a legtökéletesebb módon az olcsó nevetésekhez illik – egy ideje nem röhögtem ennyit egy fingos viccen, és nem vicsorogtam ennyit egy korabeli viccen. Ennél is lenyűgözőbb, hogy Reinsve szakértő komédia és heteroszexuális nőnek egyaránt bebizonyítja magát. Egyedülálló képessége van Julie hibáinak felhasználására, hogy a közönség jobban megszeresse őt. Reinsve birtokolja Dakota Johnson „menőségét”, Lena Dunham sebezhető rokonságával keveredve a Girls korai évadjaiban. Bár lehet, hogy ez egy kirakat-előadás, az egész szereplőgárda kiváló a szerepeiben. Anders Danielsen Lie egy nagy fellépést hajt végre Aksel szerepében, és egy lélegzetvétellel megszeretjük, gyűlöljük és imádjuk őt. Párkapcsolatban élni azt jelenti, hogy teljes énedet kitárod egy személynek, és Aksel jóban-rosszban teljesen leengedi az őrségét. Eközben Herbert Nordrum azt is szemlélteti, hogy jóképű menekülőnyílásában több van, mint amilyennek látszik. Annak ellenére, hogy minden karakter felváltva „a világ legrosszabb embere”, a forgatókönyv mindannyiukat szereti – a hibákat és mindent.
Szóval mi tesz valakit a legrosszabb emberré? A hiperbolikus cím tökéletesen megragadja Julie-t, nem azért, mert ő a valaha volt legrosszabb ember, vagy akár rossz ember. Ez a film a film iránt elkötelezett önutálat egyik legerősebb, legviccesebb ábrázolása (lásd, tudok hiperbolikus is lenni). Valaki lehet a valaha volt legrosszabb ember, aki csal (vagy gondol rá), szexista képregényt rajzol, nem játszik gyerekekkel, akar gyereket, nem akar gyereket, vagy akár műanyagot vásárol ügyintézés közben. Nagyon könnyű „súlyos” hibákat találni magunkban vagy másokban. Miért ne létezhetnénk abban az örömben, amit Julie-ban látunk a plakátképen – a világ megfagyott körülötte, miközben ő egy pillanatra kritikátlan örömet érez? Lehet, hogy a világ legrosszabb embere éppolyan magas rangot kap – az év legjobb filmje. A
A világ legrosszabb embere 2022. február 4-én jelenik meg a mozikban egy korlátozott színházi elfoglaltság miatt.
Párizs, 13. kerület (Les Olympiades, Paris 13E) (Jacques Audiard)
A régi francia erőjátékosok és tehetséges újoncok keveréke ütközik össze a szexi új romantikában