Kerry Condon zseniális a Banshees of Inisherinben. Közeleg az Oscar-jelölés

December elején hirtelen leszűkítheti az Oscar-jelölési álmokat, de amíg oda nem érünk, az év legingatagabb színészi kategóriája a legjobb női mellékszereplőnek tűnik. A rengeteg többféle lehetőséget kínáló filmtől (Women Talking, The Woman King, Minden mindenütt egyszerre, Üveghagyma, Tár, Azt mondta) a férfi főszereplőkkel (The Banshees of Inisherin, Armageddon Time, Háromszög) Szomorúság, A bálna, Az ellenőrzés) és egy kulcsfontosságú, még képernyőre kerülő előadás (Jean Smart Babylonban), számos érvényes választási lehetőség áll az Akadémia tagjai számára. És ez még nem is az összes lehetőség, ha szabadgondolkodónak és kalandvágyónak érzik magukat ebben a szezonban (ritka, de álmodni mindig lehet).

Ezen a ponton azt jósoljuk...

 

omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh

Jessie Buckley, A nők beszélnek
Mert az univerzum gyakran összeesküszik, hogy az együttes képeket egy előadóra redukálja, és Buckleyé a két legmutatósabb szerep közül az egyik (a másik Claire Foyé). Ráadásul frissen érkezett az első jelölésére, és az Akadémia gyakran szerelmes marad az első aranycirkuszba tett utazás után. Potenciális akadály: Claire Foy plusz a túlzás a filmért, amely, bármi is legyen az érdeme, pontosan ez a cím.

Kerry Condon: Inisherin banshees-ei
Mert még ha a teljesítmény nem is lenne fenomenális (az), akkor is megvan az az előnye, hogy ő lenne az egyetlen nagy nő egy elismert férfi-súlyú, biztos legjobb film jelöltben. Ez az előny több győzelemhez vezetett az évek során, nemhogy jelöléseket.
Lehetséges akadály: Nehéz észrevenni egyet, ami azt jelenti, hogy akár nyerhet is!

Hong Chau, A bálna
Chau feltehetően MVP-ként került közel az Oscar-díjlistához (Grand Canyon méretű különbséggel) a Downsizingban öt évvel ezelőtt. Végül Hollywood elkapja hihetetlenül megbízható ajándékait; Mindig a leírtakon túlra emeli a szerepet.
Lehetséges akadály: Az A24 eddig mindent Brendan Fraserre összpontosított. Chauról még állóképeket sem adnak ki a filmben. Az Oscar-szavazók (helytelenül) egyszemélyes show-nak láthatták a Bálnát. Ráadásul a film többi mellékszereplőjének, Sadie Sinknek és Samantha Mortonnak több dolga van az utolsó jelenetekben.


Dolly De Leon, A szomorúság háromszöge
Egy zseniális best-in-show egy olyan szerepet, amely könnyen lehetett volna laposabb is. Ráadásul élvezi a kampány nyomvonalát (igen, ez segít... különösen, ha a szavazók nem ismerik annyira a karrierjét). A film iránti szeretetnek, amely valódi, ha nem egyöntetű, valahova el kell jutnia, és hol jobb, mint itt?
Potenciális akadály: Kinek - a választóknak tudniuk kell a nevedet. Végezetül, jelentős versenyt folytat a „felfedezés/feltörekvő csillag” faktorért, mivel Mbedu, Hsu is ebben a szögben dolgozik.

Nina Hoss, Tár
Condonhoz és Chauhoz hasonlóan az ő kampányának is vitathatatlanul hasznára válik egy erős jelenetpartner, aki már úgy érzi, be van zárva a főszereplő bólogatására. Ez mindig segít a támogató kategóriában. Ráadásul a német nyelvű filmművészet egyik legismertebb vezető hölgyeként az Oscar nemzetközi tagsága között is vannak saját hűséges rajongói. Ráadásul a szerep ismerős típus. Az Oscar-szavazók szeretik azokat a házastársakat, akiknek sokat kellett belemenniük a párjukba.
 

De nehéz biztosnak lenni abban, hogy ez az öt, amikor Jamie Lee Curtis (késő és vidám), Claire Foy (emlékezetesen dühös), Stephanie Hsu (összetett szerep + feltörekvő csillagok figyelmeztetése!), Gabrielle Union (Gotham-jelölt egy filmben, ami most kezd indulni) megkezdődött) minden rendben van, és életképesnek is érzik magukat. Nem is beszélve az itt versengő főszerepekről, mint például Sucho Mbedu (The Woman King) és Carey Mulligan (She Said), valamint ugyanazokból a filmekből származó mélyebb szereplőkről.

Végezetül, senki sem látta, hogy a jelenlegi Emmy-bajnok Jean Smartnak mivel kell dolgoznia Babilonban... talán ez egy biztos jelölés, amely megtörténik.