asárnap este durranással ért véget az HBO Emmy-díjas The White Lotus című antológiasorozatának második évada. Az idei évad új szereplőket hozott a White Lotus szállodalánc szicíliai helyszínére, kivéve Jennifer Coolidge-ot, aki az első évadtól megismétli Tanya, a depressziós örökösnő szerepét. Az első évadhoz hasonlóan az évad is holttesttel kezdődik. Ezúttal a remekül röpködő Daphne fedezte fel, akit a szezon MVP-je, Meghann Fahy alakít. Míg az első évad az osztályok kérődzése volt, a második évad inkább az Aperol Spritz volt – ez egy kellemes szexi móka volt, amely a szexet társadalmi és gazdasági fizetőeszközként dramatizálta. Az évadzáró az összes történetszálat, beleértve azt a titokzatos halált is, egy szexszel, cselszövéssel és a maga megfelelő töltelékével teli epizódba zárta.

Nagy spoilerek előtt. Ne olvass tovább, ha nem láttad az utolsó részt.


Mike White pontosan tudta, hogy ezzel az ikonikus sorozattal inspirálja a mémeket. Pandering? Igen. Működött? Teljesen!

Kezdjük a nyilvánvalóval, meg kell koccintanunk szegény, elhunyt Tanya-val. A finálé legkinetikusabb és legizgalmasabb jelenetei az volt, hogy elkeseredett társasági partnerünk szembesült azzal a lehetőséggel, hogy a melegek garmadája, akikkel együtt kavargott, meg akarják őt ölni. Milyen egy jachtos kirándulás egy csipetnyi szabálytalanság nélkül? Ezek a gyanúk beigazolódtak, mivel az egyik férfi táskájában kötelet és fegyvert talál. Tanya gyorsan cselekszik, és tüzet nyit a férfiakra, és megöli szinte az összes meleget. A jacht oldalán egy mentőcsónak formájában látja a biztonság felé vezető utat. Tanya, amikor megpróbál biztonságba ugrani, beveri a fejét és megfullad. Kisebb kezekben Tanya halála szánalmas lett volna. Bár döbbent nevetést vált ki, helyénvaló, hogy saját kezével hal meg… bizonyos értelemben. Képes megküzdeni az életéért és a pénzéért „a melegek ellen, akik fel akarják díszíteni a házukat vagy valami ilyesmit”. Mégis, ami megöli, az a luxus és a biztonság közötti szakadék. Megpróbálhat segíteni magán, de egyedül nem tudja megtenni.

Tom Hollandert is érdemes tapsolni, amiért eljátszotta Quentint, a gazdag meleget, aki bálványozza Tanyát, de az a feladat, hogy megölje. Az iránta érzett elragadtatása hasonlít bármely királynőéhez, aki szereti az alulértékelt mellékszereplőt. Vele beszél, nem hozzá. Szinte ragadozó módon fogyasztja el az életét és tapasztalatait. Az utolsó pillanatok a jachton túl könnyen feladhatják a játékot, mivel minden sorát kigúnyol, mintha az Oroszlánkirályban szereplő Scar meghallgatására készülne. A szokásosan éles írás bizonyos pontokon elbutítottnak tűnik, különösen Tanya eszeveszett beszélgetése során asszisztensével, Portiával (Haley Lu Richardson), és olyan dolgokat fogalmaz meg Quentinről, amelyeket már sejtettünk. Ennek ellenére Tanya és Quentin összjátéka továbbra is az évad legerősebb alkotása, és egy meleg férfi és női megszállottsága közötti kapcsolat szakértő dramatizálása.

ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS ROHLS


Alig várom, hogy lássam az összes szerepet, amelyet Meghann Fahy ezután lefoglal.

Lépjen át Bob & Carol & Ted & Alice helyére, most Cameron & Daphne & Ethan & Harper. Ethant elöntötte a gyanú, hogy Harper szexelt Cameronnal, hogy visszakapja őt a feltételezett hancúrozásáért. Ebben a szezonban végzett csodálatos munkája ellenére Aubrey Plaza valóban rossz hazudozóvá teszi Harpert. Bár bevallja, hogy megcsókolta Cameront a szállodai szobájukban, nem adja fel többet. Ami annyira lenyűgöző abban, ahogyan Mike White elmeséli e két pár történetét, az az ésszerű kétely használata. Miért számítanak a tényleges tettek, amikor az érzelmek és a viselkedés más történetet mesél el? Harper nem engedheti el Ethant a kóbor óvszerért, mert egy dolgot tud igaznak, hogy nem szexel vele. Ethan nem tudja lerázni magáról az érzést, hogy Harper szexelt Cameronnal, mert tudja, hogy valamiféle szexuális kapcsolat van köztük. A homoerotikus harc a tengerparton Cameron és Ethan között nyilvánvalóan nem fogja meghozni a várva várt halálunkat. Ennek ellenére a párok közötti feszültség sercegő forráspontja volt.

Az egyetlen személy, aki nem gyanakszik rá, az Daphne, nem azért, mert nem tudja felfogni, hogy Cameron megcsalna. Tudja, hogy megcsalja, és tudja, hogy a helyére teheti őt. Amikor Ethan valamiféle kinyilatkoztatással érkezik hozzá, Daphne rájön, hogy ismét vissza kell állítania az irányítást. Egyedül vezeti Cameront egy szigetre, soha nem fogjuk megtudni, mi történik. Az a vicces, hogy senki nem kérdez a műsorban. Daphne helyreállította a harmóniát. Ez a szerep könnyen lehetett volna vékony, aláírt lemondás. Szerencsére Mike White-ban óriási a bűvölet, Meghann Fahy pedig minden reakciófelvételt és elhúzódó közelről dramatizál. Majdnem egy percig leköti a közönség tekintetét, és végigvezet minket a gondolatmenetén. Daphne figyelemreméltóan megszállott, és ezek a kinyilatkoztatások pusztán gyorsulások a napsütéses napján. Amikor Cameron és Daphne összefut Ethannel és Harperrel vacsoránál, th