Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lencsén keresztül: 2012 (85. Oscar)Jöjjön az Oscar-jelölés bejelentése

Jöjjön az Oscar-jelölés bejelentése, a legjobb rendező kategória volt az egyik legtöbbet vitatott az Oscar-rajongók és előrejelzők körében. A vélt éllovasok, Ben Affleck (Argo), Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty) és Tom Hooper (Les Misérables) lemaradtak a jelölésekről, míg helyükre két legitim sokkoló került: Michael Haneke az Amour című művészdrámáért és Behn Zeitlin a fantasy drámáért. A déli vad vadállatai. Ez az évtized egyik legkaotikusabb Oscar-versenyéhez vezetett, aminek következtében az Argo lett a legjobb film, még akkor is, ha Afflecket nem jelölték.

Míg ebben a kategóriában ő volt a jelölésekhez vezető erős erő, a korábbi győztes Kathryn Bigelow volt az egyetlen női rendező, akit abban az évadban jelentős díjat kapott...

Ez ismét egy elszalasztott alkalom volt, hogy elismerjem azokat a női rendezőket, akik kiváló munkát végeztek abban az évben. A 2012-ben a jogosult filmek emlékeztetőlistáján (85. Oscar-díj) szereplő 281 film közül 40-et (14,2%) nők rendeztek/társrendezők. OSCAR-JELÖLT NŐI RENDEZÉS FILMEK (ábécé sorrendben): Brave, Inocente*, Kings Point*, Mondays at Racine*, Zero Dark Thirty (*nem szerepel a legjobb film kategóriában)

 

https://www.are.na/block/26069285 https://www.are.na/block/26069292 https://www.are.na/block/26069284 https://www.are.na/block/26069347 https://www.are.na/block/26069348 https://www.are.na/block/26069349 https://www.are.na/block/26069425 https://www.are.na/block/26069426 https://www.are.na/block/26069427 https://www.are.na/block/26069649 https://www.are.na/block/26069650 https://www.are.na/block/26069653 https://www.are.na/block/26069676 https://www.are.na/block/26069678 https://www.are.na/block/26069679


ÖT ALTERNATÍV KÉSZLET

 

Lana Wachowski és Tom Tykwer és Lilly Wachowski – Felhőatlasz
A rendezők triptichonja által vezérelve ez a szépség és a szerelem kiterjedt sagaja, amely hat különböző időszakból származó történetszálat ölel fel. A látványtól a színészi játékig megválasztott kreatív választások révén ezen szegmensek mindegyike lelki testvérként működik a másikkal szemben, hogy átfogó narratívát hozzanak létre, amely túlmutat a kifejezetten kimondottakon. Hogyan kapcsolódhat össze egy tengeri thriller, egy korabeli romantika, egy 70-es évek stílusú thriller, egy vígjáték és két tudományos-fantasztikus történet? Ez az a trükkös vállalkozás, amelyet a film tiszta szemű szenvedéllyel ölel fel, miközben az egyik történet hibátlan kecsességgel és elragadtatással vérzik a másikba. Történetmesélése folyamatosan nagy lendületet ad, miközben továbbra is kiegyensúlyozza elsöprő hatókörét a finom irányítással. Csak remélni lehetett, hogy még több filmben lesz olyan audiovizuális merészség, amit a trió képes volt átitatni. Valóban kolosszális filmalkotás. A legtöbb platformon bérelhető.

 

Brian M. Cassidy és Melanie Shatzky – Francine
Ez a rendezőpáros a címszereplőt követi, amint egy kisvárosban telepszik le egy hosszabb börtönbüntetés után. A film többnyire a magányról szerzett tapasztalatait tárja fel annak különböző formáiban. Csendesen feltűnő az a mód, ahogy Francine küszködik, hogy kapcsolatba lépjen más emberekkel; amikor egy metal rock banda fellépésén körbejár az alkalmi közönség tagjaival, több emberi kapcsolata van, mint a kedves munkafelügyelőjével való kényelmetlen interakciók. Leginkább az állatokkal való interakciója vigasztalja meg, legyen az kutya, macska vagy ló. Mindebben Melissa Leo a film csendes központja, amely belsőleg drámai utazáson megy keresztül. Szúrós előadást ad, amely az elszigeteltség fülsiketítő csendjében lakozik. A film a független filmkészítést a szó legigazibb értelmében öleli fel – kis léptékű, csiszolatlan és mégis felpezsdített –, életre keltve ezt az intim karaktertanulmányt. Streamelés a Kanopy-n, a Fandoron és a Mubi-n.

 

Sarah Polley – Take This Waltz
Ebben a filmben Polley rendező a romantika, a dráma és a vígjáték egy olyan mutációjával állt elő, amely annyira furcsa, hogy könnyen felülmúl minden sematikus kategorizálást. A házastársi hűtlenség témájával foglalkozva füstös gőzzel, izzadt bőrrel és meleg színekkel meséli el ezt a történetet, nem melodramatikus csúcsok sorozataként, hanem a mindennapi élet röpke szakaszaiként, amelyek csábításba vezetnek. A film nagyon érzéki, hogy megragadja a főszereplő otthoni életének bonyodalmait, tapinthatóvá téve a világot. A film kontrasztos ritmusokkal is rendelkezik; Margot és Lou házasságának olyan ütemei vannak, amelyek komikusról szívszorítóvá ugranak. Eközben Daniellel folytatott beszélgetései a játékos viccelődéstől a verbális házasságtörésig terjednek. Margot mint karakter minden, csak nem egyszerű. A film narratív crescendo-t valósít meg anélkül, hogy megtörné a ritmusát, ami még nehezebbé teszi érzelmeit, egyszerű szavakkal kifejezve. Streaming a Prime Video-on és más platformokon.

 

Amy Berg – Memphistől nyugatra
Hol kezdődik a West Memphis Three esete? Az egyetlen módja annak, hogy ne ismételjék meg a nekik felrótt igazságszolgáltatási tévedést, ha tisztességes újbóli vizsgálatot végeznek. Berg egyenesen belevezet minket az 1993-as szenzációt keltő kísérteties tudósításba, amely az elítélésüket eredményezte, majd a rendelkezésre álló bizonyítékok gondos rendszerezése révén lassan elemzi a múlt maradványait. Az idő és a hely érzéke egyre erősebbé válik, ahogy újra felkeresi a bűntényt, hogy feltárja a kezdeti nyomozás esetleges végeredményeit. Nem csak azért, hogy bebizonyítsuk hármuk ártatlanságát, hanem elítéljük az arkansasi igazságszolgáltatási rendszert, amely megbukott

0 Tovább

1994. július 17-én történt a legrosszabb dolog

1994. július 17-én történt a legrosszabb dolog. Lisszabonban megszületett egy csecsemő, aki elviselhetetlen cinefillé válik, tele véleményekkel és jelmeztervezői apróságokkal, amelyek krónikusan lehangolt elméjében kavarognak. Az a szerencsétlen teremtés én voltam, és ma ünneplem a 28. születésnapomat. Nathaniel és Tim Brayton ihletésére úgy döntöttem, hogy egy különleges listával jelölöm meg az alkalmat, amely teljes mértékben bemutatja filmes szenvedélyeimet. Minden évben egy filmmel ez a gyűjtemény olyan címeket tartalmaz, amelyek valamilyen okból kifolyólag jelentenek számomra valamit. Természetesen nem ezek az évek legjobb filmes teljesítményei, és nem is ők a kifejezetten kedvenceim. Mindazonáltal különleges helyem van a szívemben, az emlékeimben, mindannyiuk számára. Tehát gyere, fedezd fel az életemet egy személyes filmes odüsszeán keresztül, és talán jobban megismerhetsz…

1994) LA REINE MARGOT, Patrice Chéreau

Talán azért, mert a szüleim mindketten történelmet tanultak az egyetemen – anyám tanárnő lett –, mindig is érdekelt a téma. Emiatt Chéreau magnum opusa először a Szent Bertalan-napi mészárlás ábrázolásán akadt meg. Mégis, a film festői érzékisége volt az, ami végül megbűvölt, az erotika víziói véres erőszakkal keveredtek. Mivel a film nagy részét Portugáliában forgatták, ez volt az első kedvenc képem, amelynek helyszíneit meglátogattam, és már kiskorom óta felfedeztem, hogyan képes a kamera a tekintetén keresztül megörökíteni és átalakítani az anyagi valóságot.

 

1995) TITKAM VIRÁGA, Pedro Almodóvar

Madrid egy város, amit szeretek, egy hely, ahol a legboldogabb napjaimat töltöttem. A legszomorúbbaim közül is néhány. Ha a hely mozitörténeti reprezentációjára gondolok, az egyik film erősen visszhangzik a madridi emlékeimben. Természetesen ez egy Almodóvar-film, bár nem tartozik a legismertebb filmek közé. A Titkom virága egy alulértékelt remekmű, amely Spanyolország fővárosának képeitől pompázik teljes szépségében, és Marisa Paredes sztárerejének leghihetetlenebb bemutatója.

 

https://walling.app/YvX8faUTGeHNZKxEBa4k/e696b9e6b395e79c8be3808ae9acbce881b2e6b3a3e3808be99bbbe5bdb1e7b79ae4b88ae79c8b2024e4b8ade69687e9858de99fb3e79b https://walling.app/pjMMUZzyBmeULlLMMtZ9/e696b9e6b395e79c8be3808ae58a87e5a0b4e78988spy-family-code-whitee3808be99bbbe5bdb1e7b79ae4b88ae79c8b2024e4b8ade https://walling.app/rGZ2VdBv3XF8mJvjKsz7/e696b9e6b395e79c8be3808ae6bd9be8a18ce3808be99bbbe5bdb1e7b79ae4b88ae79c8b2024e4b8ade69687e9858de99fb3e79baee589 https://www.are.na/block/26045963 https://www.are.na/block/26045964 https://www.are.na/block/26045967

1996) A NOTRE DAME púposa, Gary Trousdale és Kirk Wise

Soha nem felejted el az elsőket, igaz? Kétéves koromban a szüleim elvittek először moziba, hogy lássam a Disney legújabb animációs musicalt. Úgy tűnik, nagyon csendes voltam, és pozitívan elvarázsolt a képernyő. Később is, amikor megkaptuk videokazettán, csodálkozással teli szemekkel néztem, megszállottan infantilis firkálgatásokkal kirajzolva a film egyes részeit. Ennyi év múlva is szeretem a Disney reneszánsz legigazságtalanabb diadalát.

 

1997) A galamb szárnyai, Iain Softley

Amikor az Oscar-díj iránti érdeklődésem felvirágzott, az egyik film amolyan Szent Grálként állt be, és ezt a címet kellett a kezembe vennem, bármi áron. Végül is a The Wings of the Dove volt a felelős azért, hogy Eduardo Serra rábólintott a legjobb operatőr díjra, így ő lett az első portugál Oscar-jelölt. Sőt, a kép olaj volt a kamaszkori Helena Bonham Carter-rajongásomhoz, és az én szememben továbbra is a legjobb teljesítménye. Meg kellett volna nyernie az Oscart!

 

1998) VELVET GOLDMINE, Todd Haynes

Értékes lehet, ha felismered magad a tempóban, különösen akkor, ha olyan érzéssel éled le a napjaid, hogy nem tartozol a helyedhez, és lényegében különbözsz a körülötted lévő emberektől. Kevés film ragadta meg jobban ezt a csodát, mint a Velvet Goldmine, amikor Christian Bale a Bowie-szerű popsztár filmjétől izzó tévére mutat, és kijelenti: "Ez vagyok én!" Emiatt és sok más ok miatt Todd Haynes glam rockja, a Citizen Kane-szerű elégiája egy elveszett korszakhoz mindig keményen megüt. Valójában kevés film volt nagyobb hatással rám a művészetről, önmagamról, ízlésemről és tervezési esztétikámról való megértésemet illetően.

 

1999) A SZŰZ ÖNGYILKOSOK, Sofia Coppola

Ha két évet tölt az életéből egy adott szövegen gondolkodva, akkor akár tetszik, akár nem, ragaszkodni fog hozzá. Ez az én dinamikám a Szűz öngyilkosok című filmben, amelyet már azelőtt is szerettem, hogy egy színházi utazásra indultam volna, ami felemésztette a napjaimat, miközben örömmel töltötte el az életemet, és néhány olyan kiváltságos emberrel, akiket barátomnak mondhatok. Én voltam a jelmez- és díszlettervezője Mário Coelho Lisszaboni nővérek című darabjának, amely a lányok végzetes bálestje és végső haláluk közötti elveszett hónapokról szól. Nemcsak imádom a végeredményt, de büszke is vagyok rá, amit művészetben dolgozóként nem mindig lehet elmondani. Köszönjük, Coppola és Eugenides, hogy inspiráltál mindannyiunkat.

 

2000) 102 DALMATIAS, Kevin Lima

Ha visszagondolok azokra a filmekre, amelyek először érdekeltek a jelmeztervezés iránt, a Star Wars: Episode I – The Phantom Menace mindig ott van. Vannak szó szerint dobozok, amelyek tele vannak gyerekrajzaimmal Amidala királynőről. Közvetlenül az űrmonarcha mellett azonban Cruella de Vil vázlatok hegyei is megtalálhatók. A 102 Dalmatians gyermekkora kedvence volt, részben Anthony Powell elképesztő dizájnjai, a színek bőségszara, a divatparódia és a szándékos kedélyesség miatt. Igen, gyerek voltam, megszállottan Amidala és Cruella, playa

0 Tovább

Linkek: Paul Sorvino halála, a BAFTA szabálymódosításai és Nope híres filmszalagja

• NYT Paul Sorvino (Goodfellas, The Rocketeer, Nixon), szeretett karakterszínész, az Oscar-díjas Mira Sorvino édesapja, 83 éves korában elhunyt.
• Guardian Szomorú hír: Shonka Dukureh, aki a "Hound Dog" című filmet énekelte az Elvisben, mint Big Mama Thornton, mindössze 44 évesen meghalt.

Sokkal boldogabb linkek az ugrás után, beleértve a "Horse in Motion"-t a Nope-tól, az "All the Way" Mae-t az A League of Your Own-ból, Jessica Chastain új filmjét és még sok mást...

• A THR Destin Daniel Cretton, aki lenyűgözte a kritikusokat a Short Term 12-vel, mielőtt közönséget nyert volna Shang-Chivel, most kapott egy Marvel-promóciót. Ő fogja rendezni a Bosszúállók: Kang-dinasztia (2025) című filmet.
• A Vulture VFX bemutatja, milyen a Marvel Studios-szal dolgozni (a helyzet elég borzasztó, mint mindig minden monopólium közeledtével)
• Határidő A BAFTA ismét trükközik a szabályaival. Hogy egy nagyon hosszú történetet leírjunk, 50/50 arányban hajlanak az általános szavazók és a speciális bizottságok számára, hogy meghatározzák a jelölteket, ahelyett, hogy a speciális bizottságok több jelöltet kapnának, mint korábban.
• A NYT lenyűgöző darabja a híres „Horse in Motion” fotózásról, amelyet Nope-ban mitologizálnak
• A Cartoon Brew Lightyear valószínűleg a 21. század legalacsonyabb bevételt hozó Pixar-filmjeként fejezi be (igen, még A jó dinoszaurusz alatt is). Talál-e új rajongókat a Disney+-on streamelve?
• Maybelle Blair ügyvédje, akit "végig Maeként" ismernek az A League of Their Own-ból, interjúkat készített a női baseball-film új sorozatához. Azt mondja, hogy a női játékosok 2/3-a meleg volt
• /Filmezzetek meg úgy, mintha az amerikai remake nem lenne elég a Let the Right One In klasszikus svéd horrorfilmből mára egy egész amerikai sorozat született, így itt az előzetes
• Pajiba Érdekes összehasonlítás az Amazon The Boys című filmje között Zach Snyder Watchmen (2009) adaptációja és az, hogy a The Boys miért egyértelműen jobb a hasonló célok ellenére
• /Film Minden, amit Jessica Chastainről tudunk / Eddie Redmayne igazi krimi A jó nővér

https://www.are.na/block/25994890 https://www.are.na/block/25994893 https://www.are.na/block/25994894 https://www.are.na/block/25994916 https://www.are.na/block/25994917 https://www.are.na/block/25994964 https://pastelink.net/306fx5i3 https://tautaruna.nra.lv/forums/tema/54726-jimatukas-berahanaulu-turakanhjeomanq-anuenijaminkaopa/

 

Képernyőn kívül
• Playbill Broadway's Claybourne Elder (vállalat, The Gold Age), aki egy 15 éves kedvesség miatt fizeti tovább
• Ricky Martin és svéd férje, Yosef továbbmennek, miután a saját unokaöccsének Martin ellen felhozott vádjait (amelyek határozottan véget vetettek volna a karrierjének, ha igazak lettek volna) ejtették.

0 Tovább

Elkészült az új Nicole Kidman fotózás!

Ez az alkalom a Katie Grand brit kreatív igazgató által alapított Perfect magazin harmadik száma, a fotós pedig a zseniális autodidakta tajvani fotós, Zhong Lin (komolyan nézze meg munkáját, letartóztat és gyönyörű!). Még néhány kép az ugrás után...

Nicole továbbra is gyilkol, és évről évre egyre jobban megerősíti legendáját. Még mindig foglalt és elfoglalt 55 évesen. 2023-ban megkapjuk az animációs Spellbound-ot (természetesen csak hangos előadás), visszatérő eljegyzést Aquaman ádáz királynőjeként az Aquaman és az elveszett királyságban, valamint egy cím nélküli romantikus vígjátékot (!) Zac-el. Efron (a Paperboy játszótársa), Joey King és Kathy Bates Richard LaGravenese író/rendezőtől. LaGravenese legutóbbi filmjei nem voltak túl jók, ezért reméljük, hogy visszatérünk a Living Out Loud (1998) formájához, mivel ez egy romantikus vígjáték. Biztos van benne még egy jó film!

gabt gabt gabt gabt gabt gabt

Még több hihetetlen fotó a fenti linkeken, valamint Nicole Kidman instagramján. Úgy tűnik, ez egy hosszadalmas fotózás volt amellett, hogy ihletett volt. Annyi jelmezváltás (de csak két paróka)!

0 Tovább

NYFF: Az emberi test érzékeny a „De Humani Corporis Fabrica”-ban


Előfordult már azon, hogy ki akarja nézni valamelyik műtéti műsort, amit néha alapkábelen is tartanak? Olyan címek, mint a Botched vagy a Plasztikai sebészet: Előtte és Utána, ahol valóságshow-kameráikat az emberek szó szerint beledugják és turkálják? Igen én sem. Egy olyan borzasztó dramatizálást, mint a Nip/Tuck című sorozat, elbírnám, de az igazi dolgok mindig is túl messzire mentek. De hát mindig a homokba húzták ezt a vonalat, amikor a horrorfilmekről volt szó – mindenféle hátborzongatót fogok nézni, amíg tudom, hogy hamis, de le kell kötnie, hogy rávegyen. nézze meg a Halálarcai videók egyikét.

Akkor miért találtam magamat ennyire hipnotikus szemlélődésbe Véréna Paravel és Lucien Castaing-Taylor rendező De Humani Corporis Fabrica című szürreális sebészeti dokumentumfilmje (jelentése: „Az emberi test szerkezetéről”, és a legendás 1555-ös anatómiai szövegek után) a héten a New York-i Filmfesztiválon?

From Gaslight to Glass Onion, Angela Lansbury had one extraordinary career whose sheer grandeur is hard to overstate. For almost 80 years, she entertained people worldwide, be it on the stages of Broadway or on TV as Jessica Fletcher, from roles of unspeakable villainy to cherished nurturers in children's media. So to read news of her death was shocking, even though Lansbury was almost 97 – she passed less than a week before her birthday. It just seemed like she would live forever, a primordial force eternally present in our lives. Lansbury worked to the end, maintaining a last vestige of Old Hollywood alive with her. How can one come close to articulating what a loss this is for show business? There was simply no one else quite like Angela Lansbury.

A jó hangulatú 2012-es Leviathan című film egykori filmesei mikroszkopikus kamerák segítségével fúrnak be az emberi testbe... mindannyiunkat a Jules Verne-történet „Fantastic Voyage” (vagy ha jobban tetszik az 1987-es Innerspace című vígjáték) szereplőivé varázsolnak. Dennis Quaid főszereplője a maga dögösségének csúcsán) – miniatürizált akvanautákként úszunk lefelé az emberi csatornákon, a szervek közé préselve nézzük, ahogy a kinti orvosok a végtelenül kicsi bemetszéseket húzzák, vágják és kitépik, és észbontó pontossággal kötik csomóba a csöveket.

Talán az az oka, hogy a teleszkópos tárgykör annyira elvonatkoztat – nem mindig vagy biztos abban, hogy mit nézel, ezért néha a színek és textúrák fantazmagóriájává válik (a hangsúly a „górén”), amely lüktet és kavar. Paravel és Castaing-Taylor azonban mindig ragaszkodik a kihúzáshoz – szó szerint, gyakran, amikor a kamera visszafelé zoomol a csövekben, és kilövi a test oldalát, mint a Star Wars fordított sebessége. A filmesek az absztrakcióval játszanak, de soha nem engedték el a nézőt – a vetítésen, amelyen részt vettem, több kijárás is volt, és teljesen érthető reakció, amikor a vásznon hirtelen megtelik a kiömlő vér képe. valami véletlenszerű pénisz bámul vissza rád.

Van valami vigasztaló abban, hogy a testet praktikus, tapintható anyaggá redukálják. Ez az ajándék, hogy lefelé bámuljuk a testünket; a megértés, ahogy a legtöbb orvost megtanítják, és szükségképpen meg kell érteniük, hogy mi csak ez a valószínűtlen halom mozgó alkatrész vagyunk. A film megengedi nekünk, hogy hallgassuk az ilyen műtéteket végző orvosok banális fecsegését, ahogy ők – Ben Whishaw legutóbbi (és csodálatos) sorozata, a This Is Going To Hurt jutott eszembe a leghevesebben, amely hasonló területet tárt fel; arról, hogy mit jelent olyan helyen élni, ahol az emberiség kásássá válik.

Amikor a filmkészítő kamerája ráközelít egy újszülött csecsemő arcára – egy olyan újszülöttre, akit szó szerint csak most láttuk, ahogy kihúzták az anyja testéből –, és olyan közel vagyunk hozzá, olyan bensőségesek vagyunk vele, hogy igazán együttérzhetünk vele. Hogy mit él át abban a pillanatban, amikor a világ káoszát a legelső alkalommal magával ragadja, igazából nem is tudom, hogy valaha is tapasztaltam-e ilyen felvillanyozást proxy által egész életemben. Nekünk, akik nem hiszünk a vallásban, ez a miénk – ez az élet. Ez a film olyan mélyre hat, hogy eksztatikus élménnyé válik – majdnem szent.

0 Tovább

HTML