BABILON
CHRIS: Az operatőri kategória a közelmúltban erősen a legjobb film jelöltjei felé torzult. A 2012-2015-ös évekhez hasonló években gyakran 2-3 jelölt érkezett a legjobb film versenyén kívülről. Az elmúlt három évben azonban csak egy, nem a legjobb film jelöltje ütötte fel a sort (A Macbeth tragédiája, a News of the World és a Világítótorony). Érzékelve ezt a tendenciát, jóslataimat azzal kezdem, hogy megvizsgálom a legvalószínűbb átfedéseket a kép és a filmművészet között ebben az évben. Janusz Kaminski jó helyzetben van a Fabelmans objektívjéhez. Nemcsak a legjobb film feltételezett éllovasa, de Kaminski kétszeres győztes, aki nemrégiben olyan Spielberg-projektekért szerzett jelöléseket, mint a West Side Story, a Lincoln és a War Horse.
A nagyobb gyakran jobb, ezért fontolóra veszem a legjobb kép verseny többi eposzát. Babylon még vegyes reakciók ellenére is egy nagy vadállat, Linus Sandgren pedig Oscar-díjat kapott egy másik filmért Damien Chazelle rendezővel, a La La Land...
Az olyan kasszasikerek, mint a Top Gun: Maverick és az Avatar: The Way of Water, amelyek most kezdték meg a vetítést, szintén nagyon vadásznak kiterjedt filmes vállalkozásukra. Láthattam a legjobb film erős jelöltjeit is, mint például az Everything Everywhere All At Once és a The Banshees of Inisherin, akik a Cinematography-ban játszanak, hogy erősítsék Oscar-narratívájukat. Az EEAAO egy káprázatos, ambiciózus utazás a multiverzumban, amely ötletesen használja a kamerát a történet elmesélésére. Eközben a kis Inisherin sziget egyszerre varázslatos és elhagyatott, Ben Davis gyönyörű operatőri munkájának köszönhetően. Mit gondolsz Eric? Mely filmek számítanak az éllovasnak ebben a kategóriában?
BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA
A FÉNY BIRODALMA
ERIC: Azt hiszem, az éllovas lehet az a ritka kivétel: Roger Deakins biztosnak érzi magát, hogy jelölték a Fény Birodalmára (ami nem tűnik valószínűnek a legjobb film jelöltjeként). Őt és Emmanuel Lubezkit a két legjobb operatőrként szállásolják el, és ha valamelyiküknek van képe egy adott évben, akkor visszatérnek. Deakins a fény dicsőséges mestere, ráadásul tökéletes partnere Sam Mendesnek: képes tisztelni és érvényesíteni Mendes klasszicizmus iránti ösztöneit, de mindennek ad egyfajta varázslatot, ami tovább emeli a munkát.
Egyébként teljesen egyetértek Janusz Kaminskival, ami biztos tét... okosan tiszteleg a 8mm-es és a Bolex-napok előtt, majd kiválasztja a pillanatokat, hogy drámaibb legyen, amikor drámailag passzol. A középiskolás szegmensei meglehetősen szabványosak, de sok ravasz döntést hoznak meg Spielberggel együtt a film során. Én személy szerint idén nem szavaznék rá az öt legjobb közé, de garantált a jelölés. És Linus Sandgren -- azt hiszem, most a harmadik helyen áll... La La Land győzelme megérdemelt volt, és itt van egy variáció erre a témára.
CHRIS: Igazad van, hogy soha nem fogadsz Roger Deakins ellen. Lehet, hogy a tizennegyedik jelöléséig tartott, hogy megnyerje, de az Akadémia biztosan szereti. Most kétszer nyert, 1917-ben és Blade Runner 2049-ben, és az elmúlt 10 évből hatban jelölték. Bár nem szerettem a Fény Birodalmát, nem tagadhatom, hogy gyönyörűvé varázsolja a 80-as évekbeli angol tengerparti várost.
ERIC: A másik két nyílás teljesen nyitva van. Hatalmas Banshees-rajongó vagyok, de McDonagh keretezése, nem pedig az operatőr az, ami olyan, mint a sztár. A „kamera leleményes használata” nagyszerű módja az EEAAO leírásának, de szerintünk a szavazók ezt is inkább rendezési bravúrnak tekintik, mint a filmezést? Szerintem mindketten hiányozni fognak a felállásból.
Számomra James Friendnek az All Quiet on the Western Front című munkája erős esélyes. Másképp néz ki és másként hat, mint 1917 néhány évvel ezelőtt, és nagyon festői. A véleményed erről? És még egy kérdés: szerinted ez az ág mennyire törődik az Oscar korábbi történetével? Például Ön szerint nagyobb valószínűséggel ölelnek meg olyan embereket, akiket korábban megöleltek, mint Darius Khondji (Bardo), Claudio Miranda (Top Gun Maverick) és Greig Fraser (A Batman), annak ellenére, hogy filmjeik kevésbé jellemzőek ez a kategória?
A BATMAN
CHRIS: Kaminski és Deakins között nem gyanítom, hogy túl sok veterán operatőrre lesz szükségünk a kategóriában. A kategória legnagyobbjai közül néhányan nagy kereskedelmi bombákat dobtak lencsevégre idén, mint például Emmanuel Lubeski (Amszterdam) és John Seale (3000 Years of Longing). A Dune tavalyi győztese, Greig Fraser ismét egy gyönyörűen objektívezett kasszasiker film mögé áll a Batman című filmmel. Ez a franchise korábban is versenyzett ebben a kategóriában olyan változatos pályaművekért, mint a Batman Begins, a The Dark Knight, a Joker és a Batman Forever. Ennek az új bejegyzésnek nagyon sajátos stílusa van, az Iceberg Lounge jelenetei különösen vizuálisan lebilincselőek. én co