Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Oscar Volley: A legjobb operatőri jóslatok

BABILON

CHRIS: Az operatőri kategória a közelmúltban erősen a legjobb film jelöltjei felé torzult. A 2012-2015-ös évekhez hasonló években gyakran 2-3 jelölt érkezett a legjobb film versenyén kívülről. Az elmúlt három évben azonban csak egy, nem a legjobb film jelöltje ütötte fel a sort (A Macbeth tragédiája, a News of the World és a Világítótorony). Érzékelve ezt a tendenciát, jóslataimat azzal kezdem, hogy megvizsgálom a legvalószínűbb átfedéseket a kép és a filmművészet között ebben az évben. Janusz Kaminski jó helyzetben van a Fabelmans objektívjéhez. Nemcsak a legjobb film feltételezett éllovasa, de Kaminski kétszeres győztes, aki nemrégiben olyan Spielberg-projektekért szerzett jelöléseket, mint a West Side Story, a Lincoln és a War Horse.

A nagyobb gyakran jobb, ezért fontolóra veszem a legjobb kép verseny többi eposzát. Babylon még vegyes reakciók ellenére is egy nagy vadállat, Linus Sandgren pedig Oscar-díjat kapott egy másik filmért Damien Chazelle rendezővel, a La La Land...

Az olyan kasszasikerek, mint a Top Gun: Maverick és az Avatar: The Way of Water, amelyek most kezdték meg a vetítést, szintén nagyon vadásznak kiterjedt filmes vállalkozásukra. Láthattam a legjobb film erős jelöltjeit is, mint például az Everything Everywhere All At Once és a The Banshees of Inisherin, akik a Cinematography-ban játszanak, hogy erősítsék Oscar-narratívájukat. Az EEAAO egy káprázatos, ambiciózus utazás a multiverzumban, amely ötletesen használja a kamerát a történet elmesélésére. Eközben a kis Inisherin sziget egyszerre varázslatos és elhagyatott, Ben Davis gyönyörű operatőri munkájának köszönhetően. Mit gondolsz Eric? Mely filmek számítanak az éllovasnak ebben a kategóriában?

BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA BSXA


A FÉNY BIRODALMA

ERIC: Azt hiszem, az éllovas lehet az a ritka kivétel: Roger Deakins biztosnak érzi magát, hogy jelölték a Fény Birodalmára (ami nem tűnik valószínűnek a legjobb film jelöltjeként). Őt és Emmanuel Lubezkit a két legjobb operatőrként szállásolják el, és ha valamelyiküknek van képe egy adott évben, akkor visszatérnek. Deakins a fény dicsőséges mestere, ráadásul tökéletes partnere Sam Mendesnek: képes tisztelni és érvényesíteni Mendes klasszicizmus iránti ösztöneit, de mindennek ad egyfajta varázslatot, ami tovább emeli a munkát.

Egyébként teljesen egyetértek Janusz Kaminskival, ami biztos tét... okosan tiszteleg a 8mm-es és a Bolex-napok előtt, majd kiválasztja a pillanatokat, hogy drámaibb legyen, amikor drámailag passzol. A középiskolás szegmensei meglehetősen szabványosak, de sok ravasz döntést hoznak meg Spielberggel együtt a film során. Én személy szerint idén nem szavaznék rá az öt legjobb közé, de garantált a jelölés. És Linus Sandgren -- azt hiszem, most a harmadik helyen áll... La La Land győzelme megérdemelt volt, és itt van egy variáció erre a témára.

CHRIS: Igazad van, hogy soha nem fogadsz Roger Deakins ellen. Lehet, hogy a tizennegyedik jelöléséig tartott, hogy megnyerje, de az Akadémia biztosan szereti. Most kétszer nyert, 1917-ben és Blade Runner 2049-ben, és az elmúlt 10 évből hatban jelölték. Bár nem szerettem a Fény Birodalmát, nem tagadhatom, hogy gyönyörűvé varázsolja a 80-as évekbeli angol tengerparti várost.

ERIC: A másik két nyílás teljesen nyitva van. Hatalmas Banshees-rajongó vagyok, de McDonagh keretezése, nem pedig az operatőr az, ami olyan, mint a sztár. A „kamera leleményes használata” nagyszerű módja az EEAAO leírásának, de szerintünk a szavazók ezt is inkább rendezési bravúrnak tekintik, mint a filmezést? Szerintem mindketten hiányozni fognak a felállásból.

Számomra James Friendnek az All Quiet on the Western Front című munkája erős esélyes. Másképp néz ki és másként hat, mint 1917 néhány évvel ezelőtt, és nagyon festői. A véleményed erről? És még egy kérdés: szerinted ez az ág mennyire törődik az Oscar korábbi történetével? Például Ön szerint nagyobb valószínűséggel ölelnek meg olyan embereket, akiket korábban megöleltek, mint Darius Khondji (Bardo), Claudio Miranda (Top Gun Maverick) és Greig Fraser (A Batman), annak ellenére, hogy filmjeik kevésbé jellemzőek ez a kategória?


A BATMAN

CHRIS: Kaminski és Deakins között nem gyanítom, hogy túl sok veterán operatőrre lesz szükségünk a kategóriában. A kategória legnagyobbjai közül néhányan nagy kereskedelmi bombákat dobtak lencsevégre idén, mint például Emmanuel Lubeski (Amszterdam) és John Seale (3000 Years of Longing). A Dune tavalyi győztese, Greig Fraser ismét egy gyönyörűen objektívezett kasszasiker film mögé áll a Batman című filmmel. Ez a franchise korábban is versenyzett ebben a kategóriában olyan változatos pályaművekért, mint a Batman Begins, a The Dark Knight, a Joker és a Batman Forever. Ennek az új bejegyzésnek nagyon sajátos stílusa van, az Iceberg Lounge jelenetei különösen vizuálisan lebilincselőek. én co

0 Tovább

Sundance 2023: Amerikai drámaverseny felállás

Jonathan Majors testépítőként a "Magazin Dreams"-ben

A Team Experience a 2022-es Sundance-ről ismét beszámol majd a tavalyi, több íróval készült tudósításunk után. A fesztivál idén január 19-29-én „személyesen” tér vissza, de sok film a virtuális fesztiválozók számára is elérhető lesz. A jegycsomagok december 13-án, az egyéni filmjegyek pedig január 12-től kezdődnek.

Tehát nézzük meg, mi fog játszani, és te mondd el, mi érdekel a legjobban! Először az amerikai drámai versenyprogram...

Nanny (Amazon Prime december 16-án) és Cha-Cha Real Smooth (Apple TV+) nyerte ezt a programot egy évvel ezelőtt a zsűri díjával, illetve a közönségdíjjal. Tavaly januárban nem volt különösebben csillagos a versenyfilmek sora, mivel a fesztiválláz alábbhagyása után nem volt igazi kitörési siker. 2023 versengeni fog a régi dicsőségekkel? A zsűri drámai fődíjának egyetlen nyertese nyert valaha a legjobb film Oscar-díját (Coda, 2021), de többen is jelöltek (Minari, Precious, Winter's Bone stb...). Az említett Sundance-versenyek a legizgalmasabbak – legalábbis utólag –, amikor egy kitörést vagy egy merek új szerző érkezését hirdetik, aki aztán sokkal magasabbra emelkedik (gondoljunk csak Todd Haynes Poisonjára, a Coen testvérekre, a Blood Simple-re, Damien Chazelle Whiplash, vagy Ryan Coogler Fruitvale Station)

NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX NAUX

2023-AS DRÁMAI VERSENY
Tizenkét film, ezek kétharmada női rendezőktől származik, ezek fele színes bőrűekre fókuszál, ötben pedig LMBTQ történetek vagy karakterek.

A FILMEK

A véletlenül menekülő sofőr Egy vietnami taxisofőrt túszul ejtenek szökött elítéltek. Debütált Sing J Lee, aki eddig leginkább az Alicia Keys, a The Killers és egyebek klipjeiről ismert.


Sheila Atim az "All Dirt Road Taste of Salt" című filmben

Az All Dirt Roads Taste of Salt "Egy évtizedes feltárás egy nő életének Mississippiben". A kicsoda feltörekvő fekete színésznők főszereplője: Moses Ingram, Sheila Atim és Zainab Jah. Raven Jackson debütáló filmje.
 

Fair Play Alden Ehrenreich és Phoebe Dynevor párként szerepelnek ebben a fedezeti alap-drámában. Debütált Chloe Domont, aki korábban több tévésorozat epizódját is irányította.

Fancy Dance Egy indián nő elrabolja unokahúgát a gyermek fehér nagyszüleitől, abban a reményben, hogy családja épségben marad. Lily Gladstone (valószínűleg nagy éve lesz a Killers of a Flower Moon miatt) szerepel a szereplők között. Debütált Erica Tremblay, aki a Reservation Dogs című sorozaton dolgozott. [LMBTQ érdeklődés]

Álmok magazin Elijah Bynumtól, a Forró nyári éjszakák rendezőjétől. Ez egy amatőr testépítőről szól (Jonathan Majors). A mellékszereplőkben három színésznőt szeretünk: Haley Bennett (Fecske), Taylour Paige (Zola) és a Tony-győztes Harriet Sansom Harris (Licorice Pizza).


"Mutt"

Mutt Egy transz férfinak hirtelen három emberrel kell megküzdenie a múltjából, a rendszerváltás előtt. Vuk Lungulov-Klotz chilei-szerb transz-rendező bemutatkozása. [LMBTQ érdeklődés]

A perzsa verzió Maryam Keshavaraz (Körülmény) visszatért egy drámával egy nagy iráni-amerikai családról, amelynek középpontjában egy anya és lánya áll. [LMBTQ érdeklődés]


"Hiányosságok"

Hiányosságok A színész Randall Park a kamera mögött debütál ebben a három szereplőben, amelyet Justin H Min (Yang után), Ally Maki és Sherry Cola alakít, akik az országban utaznak. Sonoya Mizuno (Ex-Machina) és Jacob Batalan (Spider-Man: No Way Home) is szerepel a szereplők között. [LMBTQ érdeklődés]

Néha a halálra gondolok Daisy Ridley főszereplője ebben a filmben egy olyan nőről, aki szeret a halálra gondolni, aki románcot kezd egy új sráccal a munkahelyén. Rachel Lambert rendezőtől.


Eliza Scanlen a "The Starling Girl"-ben

A Starling Girl Eliza Scanlan egy tinédzser lányt játszik, aki a keresztény fundamentalista közösségében elfoglalt helyéért küzd. Laurel Parmet debütáló filmje.

Színházi tábor Molly Gordon (Shiva Baby) színésznő írta és rendezte ezt a filmet Nick Liebermannel. Egy New York állambeli színházi tábor különc stábjáról szól. A szereplők között van Ben Platt, Noah Galvin, Patti Harrison, Ayo Edibiri, Amy Sedaris, Alan Kim és mások. [LMBTQ érdeklődés]

Ezeregy Teyana Taylor olyan nőt alakít, aki elrabol egy gyermeket a nevelőszülői rendszerből. Az AV Rockwell debütálása.

0 Tovább

Az AFI Top Ten lendületet ad a "Nope"-nak és a "She Said"-nek

Az Amerikai Filmintézet megnevezte 2022 tíz legjobb filmjét és televíziós műsorát, amivel mindannyian lendületet adnak a díjátadó beszélgetésnek. És egyértelműen ez az, amiért a díjat szánják, tekintve, hogy minden évben eltökélten mainstream Oscar- és Emmy-listájuk van (korai éveikben néha kicsit kalandosabbak voltak, bár még mindig a mainstream). A filmek két „legmerészebb” választása, ha lehet annak nevezni őket, a Nem és a She Said, amelyeknek jelenleg nincs nagy Oscar-díja, bár a Nope jól teljesít a legjobb tíz lista elején/előfutára. évad.

Az AFI listái a filmben és a televízióban, valamint néhány kommentár az ugrás után...

Az év AFI filmjei

 

inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj inaj

„Avatar: A víz útja”
"Elvis"
“Mindent mindenütt egyszerre”
„A Fabelmanek”
"Dehogy"
"Azt mondta"
"KÁTRÁNY"
"Top Gun: Maverick"
„A nőkirály”
„Nők beszélnek”
 

Minden jó kép, ha *nagyon* biztonságos. Bár szeretjük a She Said-et (szolid újságírói dráma), de az év tíz legjobb filmje közé sorolni, mondjuk nagyvonalú! Talán ha a díj „az év legfontosabb témájával rendelkező amerikai filmek tíz legjobbja” lenne, akkor értelmesebb lenne. A legjobb film egyetlen nagy reménysége, amelyet kihagytak, a Babylon, az Üveghagyma és a Pinokkió voltak. De természetesen a BP néhány reménysége, mint például az Empire of Light (Egyesült Királyság), a Living (Egyesült Királyság), a Decision to Leave (Dél-Korea) és a Triangle of Sadness (Svédország) nem volt jogosult, mivel nem amerikai produkciók.

Tavaly az AFI listája megegyezett az Oscar végső legjobb film listájával 8/10-vel, a Tick Tick Boom és a Macbeth tragédiája pedig a jelölés reggelén esett le a nem amerikai Belfast (Egyesült Királyság) és a Drive My Car (Japán) filmekkel szemben.

AFI különdíj

„A Banshees of Inisherin”
Mivel az AFI-t annyira megszállottja az Oscar-zümmögés, mindig különdíjat ajánlanak fel egy Oscar- vagy Emmy-jelöltnek, aki kívül esik a hatáskörükön (amerikai mozi/televízió). Idén ez a megtiszteltetés Martin McDonagh sötét, metaforikus vígjátékaé, amely egy barátság hirtelen végéről szól. Azzal érvelnénk, hogy az Oscar-versenyben szereplő filmek közül jelenleg ez a legerősebb, mivel nincsenek hangos leszólásai, és folyamatosan minden célpontot eltalál az előfutárok elismeréséért vívott harcban (a korábbi filmek, amelyeket ilyen "különleges" módon díjaztak azóta nem tudtak bekerülni a legjobb tízes listán a legjobb film díjazott parazita és a legjobb film jelöltjei közé, Belfast és Roma)

Az év AFI televíziós műsorai

 

„Abbott Elementary”
"A medve"
„Better Call Saul” (5. szereplés ezen az éves listán)
„Hacks” (ismétlés a tavalyi listáról)
"Mo"
"Pachinko"
„Reservation Dogs” (ismétlés a tavalyi listáról)
„Végszegés”
„Valaki valahol”
„The White Lotus” (ismétlés a tavalyi listáról)

0 Tovább

A BSFC, a LAFCA és a NYFCO győztesei

A "MINDEN SZÉPSÉG ÉS A VÉRONTÁS" ma még három díjat nyert

A kritikusok nagy díjátadó napja, azelőtt este, hogy az Oscar elkezdődik a szavazás a döntős listákon azokra a kategóriákra, amelyek ezt a folyamatot használják (azaz nem azok, amelyek a legtöbbet kapják). Az ugrás után a három legfontosabb kritikusegyesület egyike, a Los Angeles Film Critics Association, valamint a tartós és általában érdekes Boston Society of Film Critics, valamint a viszonylag új csoport, a New York Film Critics Online (nem tévesztendő össze a NYFCC-vel). , amelyet már bejelentettek).

A mai három kritikuscsoportban volt némi hasonlóság, de két dologban egyöntetűen egyetértettek: Ke Huy Quan a legjobb férfi mellékszereplő kategóriában, illetve az All the Beauty and the Bloodshed a legjobb dokumentumfilm kategóriában. A legjobban természetesen a teljes nézeteltéréseknek örülünk, hiszen a TFE szereti a vagyon terjesztését. A legjobb animációs film és a legjobb női mellékszereplő díj például mindegyik szervezetnél más-más győztest eredményezett. A nyertesek és néhány hozzászólás a folytatásban...

LOS ANGELES FILMKRITIKAI SZÖVETSÉG (LAFCA)

Először 1975-ben kezdték el az éves díjak kiosztását. Éves díjátadó bankettjüket 2023. január 14-én tartják. Bár csökkentették a színészi díjakat, most megduplázzák a nyertesek számát, így ugyanannyi nyertes lesz, mint az ő díjaik. korábban volt.

JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN JAMN

 

FILM [NYAKKOLÓDÁS] Mindenhol Minden Egyszerre és TÁR
RENDEZŐ: Todd Field, TÁR (második: S.S. Rajamouli, RRR)
Főszereplő Cate Blanchett, TÁR és Bill Nighy, Living (második: Danielle Deadwyler, Till és Michelle Yeoh, Everything Everywhere All At Once)
TÁMOGATÓ ELŐADÓ: Dolly De Leon, a Szomorúság háromszöge és Ke Huy Quan, Mindenhol minden egyszerre (második: Jessie Buckley, Women Talking és Brian Tyree Henry, Causeway)

Hááát, lehet, hogy rosszul csinálod a nemtől mentes színészi kategóriákat, ha minden kategóriában egy női és egy férfi győztest nevezel meg, mintha még mindig lenne négy kategória. Csak mondom. Ezzel nem akarjuk elnézni vagy elítélni, hogy így csinálják, csak úgy tűnik, hogy egyszerre próbálják megtenni mindkettőt, ami... kínos.

FORGATÓKÖNYV Todd Field, TÁR (második: Martin McDonagh, Banshees of Inisherin)
MOZGÁS Michal Dymek, EO (második: Hoyte Van Hoytema, nem)

SZERKESZTÉS: Blair McClendon, Aftersun (második: Monika Willi, Tár)
PRODUKCIÓTERVEZÉS Dylan Cole és Ben Procter, Avatar The Way of Water (második: Jason Kisvarday, Everything Everywhere All At Once)
EREDETI PONT M.M. Keeravani, RRR (második: Pawel Mykietyn, EO)


NEMZETKÖZI JELLEMZŐ EO (Lengyelország) (második: Saint Omer, Franciaország)
ANIMÁLT FUNKCIÓ Guillermo Del Toro Pinokkiója (második: Marcel, a Shell cipővel)
DOKUMENTUMFILM A Minden szépség és a vérontás (második: Szerelem tüze)
ÚJ GENERÁCIÓ Davy Chou és Park Ji-Min, Visszatérés Szöulba

Ez az új filmesek első díja, amelyet nem Charlotte Wells kapott az Aftersunért! Davy Chou a kambodzsai Oscar-díj rendezője, amely egy francia-koreai nőről szól (akit Park Ji-Min alakít a filmvásznon debütáló filmjében), aki csecsemőkora óta először utazik Dél-Koreába.

KÍSÉRLETI FILM De Humani Corporis Fabrica
KARRIERI EREDMÉNY Claire Denis

BOSTON FILMKRITIKUSOK TÁRSASÁGA (BSFC)


A "RETURN TO SEOUL" nagy győzelmet aratott a BSFC-n

A Bostoni Filmkritikusok Társasága 1980-ban kezdett díjakat osztani (a Raging Bull volt az első nyertesük). Ez az ötödik alkalom, hogy feliratos képet adnak a fődíjnak. A korábbi, elsősorban nem angol nyelvű nyertesek a Pixote (1981, portugál), a Shooting Stars éjszakája (1983, olasz), a Ran (1985, japán) és a Drive My Car (2021, japán) voltak.

FILM Vissza Szöulba (Ha egy nemzetközi cím nyeri ezt, akkor a legjobb angol nyelvű film győztesét választják ki, nem pedig a legjobb külföldi film díját)
ANGOL NYELVŰ FILM Banshees of Inisherin
RENDEZŐ: Todd Field, TÁR
Michelle Yeoh SZÍNÉSZNŐ, Mindenhol minden egyszerre
SZÍNÉSZ Colin Farrell, Banshees of Inisherin és After Yang
TÁMOGATÓ SZÍNÉSZNŐ, Kerry Condon, Banshees of Inisherin
Ke Huy Quan mellékszínész, mindenütt egyszerre
ENSEMBLE [TIE] Women Talking and Jackass Forever

Remek bemutató a The Banshees of Inisherin-hez, és egy mulatságos nyakkendő az Ensemble-hez.

EREDETI FORGATÓKÖNYV Martin McDonagh, Banshees of Inisherin
ALKALMAZOTT FORGATÓKÖNYV Kogonada, After Yang
MOZGÁS Earl Rockett, Pearl és X
Öröm látni, hogy a Top Gun Maverick eltér az összes operatőri díjat.

SZERKESZTÉS [TIE] Blair McClendon, Aftersun és Kim Sang-bum, döntés a távozásról
Nagyon izgalmas döntés született hat fordulós szavazás után. Blair McClendon intuitív, érzelmi töltetű memoár-metszete és Kim Sang-bum izgalmas szerkesztése egy rejtély izgalmáról és fordulatairól.

EREDETI PONTSZÁM RRR (Valamilyen oknál fogva ide soroltak egy második helyezettet -- a Women Talking --, amit más kategóriákban nem hirdettek meg)

ANIMÁLT FUNKCIÓ Vörösre vált
DOKUMENTUMFILM Laura Poitr

0 Tovább

A TÁR uralja az Indiewire kritikai felmérését

Nevük ellenére a Critics Choice Awards-ot nem szabad a kritikai konszenzus pontos tükrözésének tekinteni. Leggyakrabban úgy tűnik, hogy ez a szervezet annyira ragaszkodik az Oscar-díj előrejelzéséhez, hogy nehéz bármilyen ízlésbeli sajátosságot megjelölni. Ahhoz, hogy jobban megértsük, mit gondolnak a kritikusok, érdemes úgy tekinteni az ilyen felmérésekre, mint az Indiewire 165 kritikussal és újságíróval, köztük a mi Nathaniel Rogersünkkel. Bár kilenc listán különböző címek szerepelnek, egy kép kiemelkedik a többi közül, jelezve a szezon egyértelmű kedvencét. A TÁR eltörli a versenyt, mindannyiukat a pokolba kárhoztatva, mint magát a maestrot, őrültként őrjöngve, harmonikával a kezében.

A felmérés eredményei és néhány kommentár az ugrás után…

 

LEGJOBB FILM

KÁTRÁNY
Napozás után
Inisherin Banshees-ei
Mindent Mindenhol Egyszerre
A Fabelmanek
Határozat a távozásról
Dehogy
RRR
Top Gun: Maverick
Minden szépség és a vérontás
Nem meglepő, bár figyelemre méltó, hogy Park Chan-wook gyilkos románca milyen előkelő helyet foglal el annak ellenére, hogy a kritikusok díjait az évadban eddig nem teljesítette. Mindent összevetve az idei válogatás sokkal inkább angol nyelvű, mint a 2021-es lista, ahol a top 10 fele a nem angol mozinak volt szentelve. Ismét csak egyetlen dokumentumfilm jut el ezekre a magas helyezésekre.

 

LEGJOBB RENDEZŐ


© Fókusz funkciók

Todd Field, TÁR
A Daniels, minden mindenütt egyszerre
S.S. Rajamouli, RRR
Steven Spielberg, A Fabelmanek
Charlotte Wells, Aftersun
Park Chan-wook, Döntés a távozásról
Martin McDonagh: Inisherin banshees-ei
Jerzy Skolimowski, EO
Jordan Peele, nem
Alice Diop, Szent Omer
A nemzetközi mozi jobban szerepel ezen a listán, bár továbbra is Todd Field uralkodik. Izgatott vagyok az EO minden említésétől, de az RRR a top 3-ban is kellemes meglepetés. Noha ezt a szavazást az ostobaság árnyékán túl kell olvasni, az ember azon töpreng, hogy Rajamouli tud-e rontani a díjszezonban. A filmje minden bizonnyal elég népszerűnek tűnik ezen a ponton.

 

LEGJOBB TELJESÍTMÉNY


© Fókusz funkciók

Cate Blanchett, TÁR
Colin Farrell: Inisherin banshees-jei
Michelle Yeoh, Mindenhol egyszerre
Danielle Deadwyler, Till
Park Ji-Min, vissza Szöulba
Brendan Fraser, A bálna
Tilda Swinton, Az örök lány
Paul Mescal, Aftersun
Mia Goth, Pearl
TIE: Guslagie Malanda, Saint Omer + Austin Butler, Elvis + Léa Seydoux, One Fine Morning
Ez egy érezhetően szokatlan lista, amely ötvözi az Oscar-jelölteket az év legtisztességtelenebb nemzetközi filmes és műfaji képeivel. A legmeglepőbb választás a kritikus kedvencek, például Fraser és Mescal feletti park. Mindazonáltal szeretném megköszönni, hogy Swinton megduplázott teljesítménye bekerült Joanna Hogg legújabb és Mia Goth vad groteszkjébe a Pearlben. Mindig jó érzés, amikor a szavazók emlékeznek a horrorfilmekre is, akik figyelmet érdemelnek.

 IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB IAKB

LEGJOBB DOKUMENTUMFILM


© NEON

Minden szépség és a vérontás
A szerelem tüze
Moonage Daydream
Minden, ami lélegzik
Leszármazott
Navalnij
Három perc: Meghosszabbítás
A Janes
Bachmann úr és osztálya
TIE: Sr. + Beszélnünk kell Cosbyról
Poitras nem meglepő módon vezeti ezt a listát, megerősítve 2022 dokumentumfilm-királynője státuszát, valamint az All the Beauty and the Bloodshed, mint a legelismertebb non-fiction film. Most pedig várjon, és meglátja, hogy az AMPAS elpusztítja – az ember soha nem lehet túl biztos ebben az ágban.

 

LEGJOBB CINEMATOGRAFIA


© MUBI

Döntés a távozásról, Kim Ji-yong
Top Gun: Maverick, Claudio Miranda
TIE: EO, Michal Dymek + Nem, Hoyte van Hoytema
Fabelmanék, Janusz Kaminski
Inisherin Banshees-jei, Ben Davis
Athena, Matias Boucard
Avatar: The Way of Water, Russell Carpenter
Bardo: Egy maroknyi igazság hamis krónikái, Darius Khondji
Mentőautó, Roberto De Angelis
Nem érdekel, mennyire képeslaposan szép az ír táj. Mélységesen helytelennek tartja, hogy Ben Davist a operatőr elismerésével részesítse. A férfi gyakorlatilag feltalálta azt a szürkésbarna, CGI-nehéz iszapot, amely a Disney-Marvel ipari komplexumra jellemző, és amely a mainstream mozi többi részét is megfertőzte. Valószínűleg igazságtalan vagyok, és megváltozhat a hangnem, ha egyszer meglátom Bansheest – a remény örök. Az is halványan megdöbbentő, hogy a TÁR-nak nem sikerült bekerülnie a top 10-be.

 

LEGJOBB forgatókönyv


© Focus Features

TÁR, Todd Field
Az Insiherin Banshees, Martin McDonagh
Mindent mindenhol egyszerre, The Daniels
Aftersun, Charlotte Wells
Women Talking, Sarah Polley és Miriam Toews
The Fabelmans, Steven Spielberg és Tony Kushner
A jövő bűnei, David Cronenberg
Üveghagyma: A kések rejtélye, Rian Johnson
Saint Omer, Amrita David, Alice Diop és Marie N'Diaye
TIE: The Eternal Daughter, Joanna Hogg + After Yang, Kogonada
Ne féljetek, TÁRfejek, mert Linda kisasszony kegyelemből való kiesése ismét a csúcson van.

 

LEGJOBB NEMZETKÖZI FILM


© MUBI

Határozat a távozásról
RRR
EO
Csend a nyugati fronton

0 Tovább

HTML