Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nemzetközi Feature Race – 3. rész: Egy tucat filmsztár

Az ezt a rendszert használó Oscar-kategóriák (beleértve a legjobb nemzetközi játékfilmet is) döntős listájáról szóló szavazás a múlt héten azzal zárult, hogy a döntős listákat december 21-én teszik közzé. Általános triviális áttekintésünk utolsó részeként (1. pont statisztika és műfajok / 2. pont rendezők) úgy gondoltuk, hogy megnézzük a híres arcokat, akik idén a nemzetközi versenyzők között szerepelnek. Íme a tizenegy legismertebb filmsztár a keverékben, akiket az Akadémia szavazói (és Ön is) felismerhet saját díjkiosztásuk történetéből, nem is beszélve a korábbi klasszikusokról. Ezeket a híres színészeket ábécé sorrendben vesszük sorra, egy többnyelvű spanyol-német sztártól kezdve egy kínai szépségig, mindketten az Aughts-ban váltak ismertté, amikor üde huszonévesek voltak...


Akkor és most: VISZT LENIN! (2003) és MINDEN CSEND A NYUGATI ELSŐN (2022)

Daniel Brühl (Németország minden csendes a nyugati fronton)
Ez a többnyelvű sztár (aki három ország állampolgárságával rendelkezik, és ennél több nyelvet beszél) 2003-ban tört ki a Good Bye Lenin nemzetközi sikerével! (2003), amely mindössze 25 évesen elnyerte neki a legjobb színésznek járó Európai Filmdíjat. Továbbra is ő a legfiatalabb díjazott. Azóta számos projektje két évadot tartalmazott: Az Alienist, az MCU visszatérő gonosz szerepe az Amerika Kapitány: Polgárháborútól kezdve, valamint a The Edukators, az állatkerti gondnok felesége, a Woman in Gold, az Ötödik birtok, a Bourne-ultimátum és számos filmek Julie Delpy színésznővel/írónővel/rendezővel. Szerepelt a legjobb film díjára jelölt Inglorious Basterds (2009) kategóriában, és saját „majdnem megvan” stílusú Oscar-kampánya volt a Rush (2013) versenydrámáért. A német Good Bye Lenin után ez a harmadik szereplése az Oscar-díjon! (2003 – abban az időben nagy horderejű pofátlanság ebben a kategóriában, de BAFTA-ra és a Globes-ra is jelölték), valamint a francia Joyeux Noel (2005 – Oscar-jelölés).

OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM OPAM


Akkor és most: BAD EDUCATION (2004) és BARDO (2022)

Daniel Giménez Cacho (mexikói Bardo)
Bár Madridban született, ez a többszörösen díjnyertes színész Mexikóban vált híressé. Leghíresebb filmes szerepe vitathatatlanul a ragadozó Padre Manolo Pedro Almodóvar Rossz oktatás című filmjében (2004). Bár az arca azonnal felismerhető számos spanyol nyelvű filmből, ironikus módon a leghíresebb klasszikusa lehet az, amelyben nem szerepel; Ő az Alfonso Cuarón remekmű, az Y Tu Mama Tambien (2001) mindentudó, felidéző narrátora. Bardo hatodik alkalommal jelenik meg az Oscar-díjban a mexikói Cronos (1992 - Ariel-díjas legjobb színész kisebb szerepben), Deep Crimson (1997 - Ariel-díjas, legjobb színész) és Innocent Voices (2004), spanyol Blancanieves (2012 - Goya-jelölés) után. / Premios ACE-díj a legjobb férfi mellékszereplő kategóriában), és az argentin Zama (2017 – Platino jelölt / Premios ACE win a legjobb férfi főszereplő), bár egyiket sem jelölték Oscar-díjra.


Akkor és most: ONCE WERE WARRIORS (1994) és MURU (2022)

Cliff Curtis (új-zélandi Muru)
A maori származású új-zélandi színészt A zongora (1993) és a Once Were Warriors (1994) című hazai klasszikusokban láthatta először a nemzetközi közönség. Ezek után a filmek után (többnyire) Hollywoodba ment, a Fear the Walking Dead című sorozat főszereplésével, és olyan filmekben szerepelt, mint a Blow, a Three Kings, a Runaway Jury, a Rapa Nui, 10 000 BC, és a Fast & Furious Present: Hobbs & Shaw sok más mellett. sokféle etnikum (ahogyan Hollywoodban évtizedeken át nem WASPy színészek is alkalmazták). Mellékszerepeket kapott olyan Oscar-díjra jelölt filmekben, mint a The Piano (1993), a The Insider (1999), a Training Day (2001) és a Whale Rider (2003). Mivel általában angol nyelven dolgozik, ez az első alkalom, hogy Oscar-díjra pályázik ebben a kategóriában.

 

Akkor és most: NINE QUEENS (2000) és ARGENTÍNA 1985 (2022)

Ricardo Darín (Argentína Argentína, 1985)
A 65 éves argentin szupersztár gyerekszínészként kezdte karrierjét az argentin televízióban, de csak az Aughts-ban vált nemzetközileg ismertté a Nine Queens (2000) és a Son of the Bride (2001) egy-két ütésével. . Fia, Chino Darín (El Angel, Egy tizenkét éves éjszaka) követte őt a filmsztárságba (és az Oscar-díjas presztízsfilmekbe). Argentína 1985-ben Ricardo Darín 8. szereplése az Oscar-díjban (mindegyik Argentínából származik) a Menyasszony fia (2001 - Oscar-jelölés), Kamcsatka (2002), Az aura (2005), XXY (2007), A titok a szemekben (The Secret in the Eyes) után. 2009 - Oscar-díjas), Carancho (2010), Vad mesék (2014 - Oscar-díjra jelölték) és Heroic Losers (2019).


Egykor és most: ROMANZO CRIMINALE (2005) és NOSTALGIA (2022)

Pierfrancesco Favio (Olaszország nosztalgia)
Háromszor nyerte meg Olaszország saját Oscar-díját, a David terhadap Donatello-díját a Romanzokriminal (2005), a Romanzo terhadap una strage (2012) és az Áruló (2019) filmekben. Jelenleg eléggé lendületben van a legutóbbi három sztárjárműve, a The Traitor (2019), a Padrenosto (2020) óta.

0 Tovább

Lencsén keresztül (évadzáró): A 83. Oscar-díj + 2010-es évek

]Miután Kathryn Bigelow történelmi rendezői győzelmet aratott az előző Oscar-díjon a The Hurt Lockerért, a 2010-es jelöltek névsora visszatért a szokásos, férfiakból álló felálláshoz. A végső ötös nagyjából megkérdőjelezhetetlen volt. David Fincher volt a The Social Network Facebook-dráma korai éllovasa. Darren Aronofsky és David O. Russell kapta első jelölését ebben a kategóriában a Fekete hattyú című pszichológiai horrorért, illetve a The Fighter című sportdrámáért. A Coen Brothers szereplését félig-meddig meglepetésnek tartották a későn megjelenő Western True Grit számára. Végül a győztes Tom Hooper lett a legjobb filmnek járó The King's Speech című történelmi drámáért.

 

Ebben az összefüggésben még mindig elbátortalanító látni a visszatérést a normális kerékvágásba, különösen, ha két női rendezésű film is bekerült a legjobb film kategóriába: Lisa Cholodenko A gyerekek jól vannak című drámája és Debra Granik Téli csont című misztériumdrámája. Mindkét film négy jelölést kapott, bár egyik sem szerzett győzelmet. A nők szintén nagyrészt hiányoztak a legjobb rendezői beszélgetésről. A 2010-ben a jogosult filmek emlékeztetőlistáján (83. Oscar-díj) szereplő 248 film közül csak 24-et (9,7%) rendeztek/társrendezők nők...

 

OSCAR-JELÖLT NŐI RENDEZÉS FILMEK (ábécé sorrendben): Erős ország, Egy jobb világban*, A gyerekek jól vannak, Plakátlány*, Idegenek többé*, Nap gyere fel*, A vihar, Qiugang harcosai* , Waste Land*, Winter's Bone (*nem szerepel a legjobb film alkalmassági listáján)

 

ÖT ALTERNATÍV KÉSZLET

 

OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK

Ruba Nadda – Kairói idő

Kairó napsütötte tája egy barátság kezdetének tanúja. A Nadda visszafogott gazdagságot kölcsönöz ennek a gyengéd drámának, amely a drámai minimalizmuson keresztül találja meg gravitációját. A Patricia Clarkson és Alexander Siddig visszafogott előadásában horgonyzó film vizuális csendet és hipnotikus zenét használ, hogy bevonjon minket a kapcsolat lényegébe. Olyan, amelyet a kétértelműségben élés kényelme határoz meg. A színészek testbeszéde legalább annyira számít, mint a ritka párbeszéd, amelyet megosztanak egymással. Az, hogy valaki nem tudja szabadon kifejezni érzelmeit, e két szereplő lingua franca-jává válik, ami egy izgalmas táncot, egy mámorító állapotot eredményez közvetlenül a szerelem előtt. Egyetlen lépés előre jelzi a tektonikus eltolódás lehetőségét, és Nadda ott van, hogy megragadja ezt a pillanatot teljes érzelmi dicsőségében. Streaming az AMC+-on és a DirecTV-n.

 

Lisa Cholodenko - A gyerekek jól vannak

Egy leszbikus pár, két tinédzser és egy spermadonor. Tekintettel erre a karakterkészletre, Cholodenko nem hajlandó engedni, hogy a film elbagatellizálódjon a vígjáték vagy akár a dráma kedvéért. Ehelyett szembe kell néznie azzal a kihívással, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a narratíva érzelmi érettséget és érzékenységet ér el. A film a karakterek kapcsolatában és a megörökítésbe fektetett befektetésben él, ami számos jelenetben megmutatkozik. Szándékosság van abban, hogy hány karakter van a keretben, és kik azok, legyen szó két lövésről vagy vállról. Ez további teret ad az érzékenyen kalibrált együttesnek, hogy a jeleneten belüli ritmuson keresztül megmutassa a kapcsolati dinamikát. Nem könnyű feladat kézzelfogható életet adni az emberi interakció ezen pillanatainak. Bérelhető és megvásárolható az iTunes, az Amazon Video, a Google Play, a YouTube és más platformokon.


Tanya Hamilton – Az éjszaka elkap minket

A Fekete Párduc egykori tagja és a meggyilkolt Párduc özvegye közötti feszült kapcsolat válik ennek a felkavaró dráma magjává. Hamilton lézeres fókusszal festi meg ennek a történetnek a vásznát, ahol a lebilincselő beszélgetések és feszült találkozások egy sötét kis szoba vagy egy szomszédos járda korlátai között történnek. Fegyverezi a produkció kis léptékű jellegét, hogy még az emberi interakciókat is felnagyítsa. Az emberi viselkedés megörökítésének pontos pontossága kulcsfontosságú a film későbbi szakaszában bekövetkező kiterjedt pályához. A csúcsponti éjszakai jelenet mérsékelt dühvel történik, amely teret enged az önvizsgálatnak. Ezenkívül a stratégiailag elhelyezett archív felvételek robusztus kontextusba helyezik a film központi narratíváját. Streamelés a fuboTV-n, a Showtime-on, az AMC+-on, a Magnolia Selects-en és a DirecTV-n.


Floria Sigismondi – A szökevények

Tizenéves lázadás és meggondolatlanság. A rákényszerített nemi szerepek feloldása. A hírnév üres dicsősége. Debütáló játékfilmjében Sigismondi ezeket a témákat vizsgálja az 1970-es évek rockzenekarának történetén keresztül, különös tekintettel annak két főszereplőjére, Joan Jettre és Cherie Currie-re. A film mennydörgően kiszámíthatatlan tempóban halad, amely megismétli a főszereplők lendületes mozgását, miközben törekvő zenészekből jóhiszemű rocksztárokká válnak. Különös zeneiség visszhangzik a filmben, még a zenei jeleneteken kívül is. Ez még azokra a jelenetekre is igaz, amelyek a szereplők völgyeit ábrázolják. És t-vel

0 Tovább

Vasárnapi rövidfilm(ek): Néhány film, amit a döntős listán láthatunk

Már régóta terveztük, hogy elindítunk egy kicsi, de édes "rövid" sorozatot. De sajnos, a vadállat apró természete ellenére mi nem. December 21-én meghallgatjuk, hogy az Oscar-szavazók melyik 30 jogosult rövidfilmet részesítik előnyben a dokumentumfilm, az animációs és az élőszereplős ízek közül, és lesz egy jó ürügyünk, hogy még egy kicsit beleássunk bele. Miután az összes arany kategória visszatért a 95. Oscar-díj adásába (jaj!), valahogy kiemelnünk kell a három miniatűr kategóriát!

Sajnos az Akadémia kevésbé átláthatóvá vált az elmúlt néhány évben. A rövidnadrág kategóriákban már nem adják ki alkalmassági listáját. Néha különböző forrásokból közelítő adatokat kaphatunk a listákról, de ez nem ugyanaz, mint egy "hivatalos" lista. Ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy a következő öt rövidnadrág alkalmas, és láttuk is őket, ezért beszéljük meg röviden...

VSGC VSGC

 

ANIMÁLT RÖVID

NAGYNEM SZEXUÁLIS ÉLETE rendezte: Urška Djukič és Émilie Pigeard
Néhány fesztiváldíj után ez a szlovén rövidfilm, amely a "Tűz, szamár és kígyók nem játékok" című könyvből készült, elnyerte a legjobb rövidfilmnek járó Európai Filmdíjat (nem tesznek különbséget a rövidfilm típusa között). Könnyű látni, hogy ez a vicces, felkavaró és feminista animációs rövidfilm a döntőbe kerül. Nem csak arról van szó, hogy a kézzel rajzolt, karcos animáció kifejező, hanem a történetmesélés szándékossága és őszintesége is.

JÉGKERESKEDŐK João Gonzalez rendezésében
Ez a portugál animációs rövidfilm egy ejtőernyős családról szól, akik jeget árulnak a sziklás otthonuk alatti faluban, szótlan. De kinek kellenek szavak, amikor a ragyogó szédítő látvány és a naprakész családi dinamika oly sok mindent fest számodra? Ez elnyerte a Cine Discovery-díjat Cannes-ban, és jelölték az Európai Filmdíjra. Az Oscar-jelölésért szurkolunk.

ÉLŐ AKCIÓS RÖVID


GOLYÓ ÉS VÁZA

BÁL ÉS VÁZA írta és rendezte: Dave Baram
A dráma főszereplője a 82 éves, kitartó színpadi és filmszínész, Austin Pendelton (több mint 100 filmben vagy tévéműsorban szerepelt). Csak az előző évadban kellett volna Tonyra jelölni Tracy Letts The Minutes című filmjében, így még mindig megvan. Ebben a csendes rövidfilmben egy özvegyembert alakít a karácsonyi ünnepek alatt, aki folyton bűvésztrükköket akar mutatni az embereknek, és eleinte senkit sem érdekel túlságosan. Úgy gondoljuk, hogy ennek van esélye a döntőre.


TECHNO, MAMA

TECHNO, MAMA írta és rendezte: Saulius Baradinskas
Ezt a 18 perces litván rövidfilmet jelölték az Európai Filmdíjra, és több fesztiváldíjat is nyert. A rövidfilm egy bántalmazó anya és dühös fia közötti ellenséges viszonyt járja körül, aki szereti a techno zenét, és arról álmodik, hogy Berlinben szórakozzon. Baradinskas és operatőrje, Vytautus Katkus nagyon szűk képarányban forgatják ezt a filmet, amely közelebb áll a telefonhoz, mint a mozivászonhoz. Általában ez a fajta képarány a "modernitást" jelző affektusnak tűnik! de nagyon jól működik ehhez a rövidhez. A keret klausztrofikus oldalai zsúfolt mosh gödröt vagy életet/várost adnak, ami túl kicsi. Te is visszapattansz a falakról (vagy más emberekről), hogy menekülj....szó szerint, átvitt értelemben, lelkileg. Ez az Akadémia csésze teája? Nehéz megmondani, de baromi jó. Ha valaha is láttad Andrea Arnold Darázs című filmjét (2003), abban a rövidfilmben egy érzelemmentes szelet az élet önbizalma és a feltöltött, rejtett érzelmi ütemek osztoznak. Baradinskas még csak 32 éves. Alig várja, hogy lássa, mit csinál ezután.


NINCS SZELLEM A hullaházban

NINCS SZELLEM A HULLADÉKBAN, írta és rendezte: Marilyn Cooke
A rövidnadrágok készítése nagyon sajátos művészeti ág. Nem lehet túl sok cselekmény vagy túl sok ötlet, de nem is lehet túlságosan leegyszerűsítve, hogy a rövidítés egy ütésre vagy egy elvihetőre csökkenjen. A No Ghost in the Hullaházban pontosan megvan az egyensúly. Az egyszerű feltevés ellenére egy orvostanhallgató a hullaházban vesz részt szakmai gyakorlaton, amitől óvakodik, miután elveszítette nagyanyját, de ez nem teljesen kiszámítható, annak ellenére, hogy az egyik oldalsáv úgy érzi, hogy az lesz, amelyben a diák meglátja a nagymamáját papagájt tartva, ami egy álom vagy egy látogatás. A zord környezet ellenére a filmkészítés játékos, az elvihető üzenet pedig nagyon kellemesen elriaszt. Marilyn Cooke kanadai filmrendező harmadik rövidfilmjében a haitani származású kanadai színésznő, Schelby Jean-Baptiste szerepel, és elnyerte a legjobb élőszereplős díjat a Santa Barbarai Nemzetközi Filmfesztiválon.

0 Tovább

Colman Domingo, Taiki Waititi és Idris Elba sztárerőt ad a legjobb rövid

Colman Domingo az egyik darabja alapján készült New Moon-ban

Az idei év legjobb animációs rövidfilmes Oscar-díjasai körülbelül egy tucat országból érkeznek, és sokféle animációs stratégiát kínálnak. A rövidnadrágok természetesen beszélő állatokat, valamint rengeteg szürreális kalandot tartalmaznak. Mindez várható is ebben a mindig érdekfeszítő kategóriában (feltéve, hogy megtalálod a filmeket!). Kevésbé várható: ebben az évben a verseny több mint egy kis sztárerővel rendelkezik a hangadásokon keresztül. Itt minden filmet áttekintünk, miközben vetítjük őket.

Olvassa el a döntősök rövid összefoglalóit, és azt, hogy megnézheti-e most a filmeket, és hol (ha teheti). A linkek a hivatalos oldalakra mennek, ha megtaláljuk őket...

STEAK-HÁZ

Hossza: 10 perc
Ország: Szlovénia
Szinopszis: "A steak már néhány napja pácolódik. A serpenyő felforrósodott. Francnak korog a gyomra. De Lizát a munkatársai meglepik egy születésnapi bulival. Hazaér időben?"
Megjegyzések: Spela Cadez rendező hatodik rövidfilmje már tucatnyi díjat nyert. Előző legelismertebb rövidfilmje a...
Hol lehet megnézni: Fesztiválokon kívül jelenleg nem elérhető a nagyközönség számára.

 

HEGYLÁNC

Hossza: 15 perc
Ország: Észtország
Szinopszis: "Egy apa és fia szabadon futó országúti versenyre indul, amely szürreális és váratlanul megrendítő birodalmakba pörög ebben az élénk színű, merészen grafikus animált capriccioban."
Megjegyzés: Sander Joon rendező mindössze 32 éves.
Hol nézhető: Streaming a Criterion csatornán

 

Mentsd meg RALPH-ot

Hossza: 4 perc
Ország: USA
Szinopszis: "Ralph, egy nyuszi, akivel egy dokumentumfilmhez interjút készítenek, "tesztelőként" megy keresztül a mindennapi rutinján"
Apróságok: Spencer Susser stop motion shortja rendelkezik a legtöbb sztárerővel ezen a listán. A sztárok sztárjai közé tartozik Taiki Waititi, Ricky Gervais, Zac Efron, Olivia Munn, Tricia Helfer és Pom Kliementeff
Hol lehet megnézni: YouTube-on. Itt van beágyazva.

 

UTAS

PASAJERO (Passenger) hivatalos előzetes Juan Pablo Zaramellától a Vimeo-n.

Hossza: 10 perc
Ország: Argentína
Szinopszis: "Utazás az ember, társadalmi környezete és kódjai közötti konfliktusos viszonyon keresztül."
Apróságok: Juan Pablo Zaramella rendező termékeny. Ez a 15. rövidfilmje a The Challenge is Death 2001-es debütálása óta. Legismertebbje valószínűleg a Luminaris (2011), amelyet a fesztiválokon sok díjazott.
Hol lehet megnézni: Ismeretlen.

0 Tovább

Oscar-díjasnak lenni azt jelenti, hogy minden címet fel kell kutatni

Oscar-díjasnak lenni azt jelenti, hogy minden címet fel kell kutatni, amelyet esetleg jelöltek vagy nem, beleértve a legjobb eredeti dal esélyeseit is. A Critics Choice Association és a Golden Globe jelölései mellett Taylor Swift „Carolina” című alkotása hivatalosan is az Oscar-válogatott listáján szerepel. Ez a Della Owens 2018-as regénye alapján készült Where the Crawdads Sing dalának vége, egy időszaki próba dráma, rengeteg visszaemlékezéssel és észak-karolinai húzással…

Ezt a filmet még júliusban mutatták be, és bevallom, hogy nem egészen tudtam, miről szól, amikor láttam az összes hirdetőtáblát. A teljesen fenomenális Daisy Edgar-Jonest az Ég zászlaja alatt című filmben és a „gyilkosság rejtélye” című filmben szerzett tapasztalataim alapján arra a feltételezésre jutottam, hogy az ő karaktere az áldozat. Ehelyett ő az elsődleges gyanúsított, és a történet sokkal inkább az ezt követő perről szól, belekeverve az ő történelmébe, mint Kya, ismertebb nevén a „Marsh Girl”, akiről a városban mindenki úgy gondolja, hogy képtelen az alapvető társadalmi interakciókra.


 

Edgar-Jones, akinek nagy nemzetközi kitörése a Hulu Normal People című limitált sorozatában az ugyanilyen hőn sugárzó Paul Mescal volt, jelenleg karrierje nagy felfutását tapasztalja, és nem meglepő, hogy őt választják egy ilyen film főszerepére. . De ez a film nem tudja jól kiaknázni a tehetségét, sokkal kevesebbet ad neki dolgozni, mint valami Fresh-hez, bár mindent megtesz azért, hogy energiát töltsön be egy olyan karakterbe, aki egyértelműen tehetséges és intelligens, de aki szenved a diszkriminatív bánásmódtól. akik alsóbbrendűnek látják.

A különösen hosszú filmek évében ennek a 125 perces futásideje meg sem közelíti 2022 leghosszabb filmjeit. Mégis úgy tűnik, hogy ezek közé tartozik, és többnyire a cselekmény hiánya miatt vontatott. akár két óra képernyőidőt is. Kya története egyszerűen nem olyan bonyolult, és úgy tűnik, sokkal többnek kellene lennie. Az, hogy nem hajlandó támogatást nyújtani a védelmében, frusztrálja ügyvédjét, Tom Miltont (David Strathairn), és a hallgatásának okai is sokkal kevésbé drámaiak és figyelemre méltóak, mint azt ellenállása sugallja.

OPIAS OPIAS OPIAS OPIAS OPIAS OPIAS OPIAS OPIAS OPIAS

Ahogyan azok, akik anélkül nézik meg ezt a filmet, hogy nem ismernék Edgar-Jones többi szerepét, nem fogják felfogni az igazi tehetségét, van egy másik színész is, aki idén sokkal figyelemreméltóbb filmmel készül, aki Chase Andrewsként, a helyi sporthősként jelenik meg. aki valóban a gyilkosság áldozata. Harris Dickinson brit színész déli akcentussal alakítja Andrewst, de Andrews sokkal kevésbé érdekes, mint a balszerencsés férfimodell, akit a gyökeresen eltérő szomorúság háromszögében alakít. De az igazság kedvéért, a Where the Crawdads Sing nem valami úttörő vagy lendületesen friss akar lenni. Enyhén lebilincselő karóra sikerült, aminek a legjobb ereje valójában a hangulatkeltő, Oscar-díjra kerülő záródal. B-

0 Tovább

HTML