Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Interjú: az izraeli Oscar-pályázat rendezője, a Cinema Sabaya

Az izraeli Oscar-díj nyertese, az Ophir Awards automatikusan az ország Oscar-díjaként pályázik a legjobb nemzetközi film kategóriában. Idén ez a film a Cinema Sabaya, amelyet vasárnap a New York-i Other Israel Film Festivalon mutatnak be, miután a tavalyi fesztiválon mutatták be. Ez egyben Orit Fouks Rotem filmrendezői debütálása is, aki volt olyan kedves, hogy beszéljen velem a filmkészítésről szóló lebilincselő filmhez való hozzáállásáról...

Kalm Kalm Kalm Kalm

 

A Cinema Sabaya sztárja a háromszoros Ophir-díjas Dana Ivgy (Zero Motivation), és ez csak a második filmje, amelyet Izrael Oscar-díjára választottak a 2002-es Broken Wings után. Ivgyt egy csoport nem színész veszi körül, akik egy vegyes zsidó és arab nőket alakítanak, akik az önkormányzati osztályokon dolgoznak, és videókészítési órát vesznek. Ez egy bensőséges film, tele gazdag alakításokkal, különösen Joanna Saidtől, aki elnyerte a legjobb női mellékszereplőnek járó Ophirt. Mióta beszéltem Rotemmel, a Cinema Sabayát a Kino Lorber megvásárolta, hogy 2023 elején moziban, digitálisan és házi videóban is megjelenjen.

Izrael Oscar-történelmének gyors felfrissítése: az ország tíz jelölést szerzett, köztük két alkalommal három egymást követő pályázatot. Footnote volt a legutóbbi jelölt 2011-ben, Foxtrot pedig 2017-ben került fel a szűkített listára. Élvezze az idei Oscar-díjasról szóló beszélgetést Rotemmel az alábbiakban:

0 Tovább

Októberi napló: A kísérteties szezon kedvenceim

Helló, a filmélmény szellemei és kísértetei! Jó volt az októberetek? Én csináltam! Sok filmes megszállotthoz hasonlóan ezt a hónapot is ürügyül használtam arra, hogy olyan horrorfilmeket keressek, amelyek a néznivalók listáján szerepeltek a műfaj minden szegletéből. Hamarosan közeleg a Halloween, úgy gondoltam, jó lenne megosztani öt legjobbat a naplómból, miközben a szobatársaimmal megpróbáljuk rávenni egy közelgő Halloween-parti házigazdáját, hogy felállítsák a Troll 2-t. Minden további nélkül kezdjük! Tovább az ugrás után...

A láthatatlan ember (1933, rendező: James Whale)
Elfogadtam, hogy bármennyire is élvezem James Whale hajlandóságát, hogy összekeverje a különböző hangokat, és olyan merészen vacilláljon a tiszta horror, a széles komédiák, a tábori perverzió és a legjobb esetben is a legfinomabb szexualitás között, soha nem fogom tudni. elfogadni ezeket az elmozdulásokat maguknak a filmeknek az általános koherenciája árán. Ennek ellenére a Bálna filmjei a kiszámíthatatlanság valódi érzésével is rendelkeznek, és könnyű belemenni a pillanatról pillanatra élvezhető örömökbe és a kitartott gambitusokba, amelyeket Bálna oly nagylelkűen kínál. Például: hisztérikus ráébredni, hogy mivel láthatatlansága nem terjed ki a ruházatára, a cím szerinti Férfi minden aljas bűnét meztelenül követi el. Egy másik példa: Claude Rains teljes előadása, a tudományos zsenialitás fantasztikus desztillációja, a romló józan ész és a tiszta csicska viselkedés, mindezt az a félelem övezi, hogy láthatatlansága valóban visszafordíthatatlan. A láthatatlanságát dramatizáló vizuális effektusok remekül megállják a helyüket, a jelmezeire pedig érdemes rácsodálkozni, amikor vesződik a ruházaton.

BASSC BASSC BASSC BASSC BASSC BASSC BASSC BASSC BASSC

A The Invisible Man jelenleg a The Criterion Channelen, a Peacockon közvetíti, és a legtöbb nagyobb online platformon bérelhető.


A farkasember (1941, rendező: George Waggner)
Ahol Bálna filmjei játékos, rámenős hajlandóságot mutatnak a hangszínekkel való kísérletezésre az általános következetesség érdekében, George Waggner A farkasember című rendezése kontrasztos megközelítést kínál. Larry Talbot omló önérzetének és Wales hangulatos, finoman rossz atmoszférájának munkás bemutatása tárgyilagossággal ruházza fel ezt a természetfeletti mesét, amely csak fokozza tragédiáját. Az éles, ezüstös operatőr, az éles tempó és az általam látott Universal horrorfilmek legerősebb együttese tovább segíti a gazdag, de gazdaságilag kiváltott kétségbeesés érzését. Bármilyen dísztelen is az esztétikai megjelenése, a legszembetűnőbb képsorok értéke hibátlanul eltalál, különösen a csillogó ezüst farkasfejű sétabot. Maga a vérfarkas átalakulás furcsa módon nem meggyőző, és a romantika csak a nem kívánt, életet megváltoztató behatolás tematikus lencséje alatt produktív, bármit is valljanak a szereplők. Talán ez a legkevésbé félelmetes film a listán, és alig próbál megijeszteni, de az építési rettegés és az utolsó 20 perc förtelmes, szomorú csúcspontja az, amit a nagy horrornak el kell érnie.

A Farkasembert jelenleg a The Criterion Channel, a Peacock közvetíti, és a legtöbb nagyobb online platformon keresztül bérelhető.


A sötétség lányai (1971, rendező: Harry Kümel)
Most elérkeztünk a lista azon részéhez, amelyre szívesen hivatkozom: „Hoppá! Minden vámpír!” Mindenesetre rengeteg dolog lebeg a Sötétség lányai körül, amelyek egy-egy ponton azzal fenyegetnek, hogy központi oldalaként vagy járulékos, sőt fejletlen csomópontja lesz annak a történetnek, amely egy elfáradt, tapasztalt vámpírról és az ő segítségéről szól. látnivalók egy frissen házaspáron. Mi van a férj anyjával, és mit deríthetünk ki róla, amikor végre felveszi a telefont? A grófnő (Delphine Seyrig, gyönyörű) valóban az a Báthory Erzsébet, és nem számít, hogy az? Vajon bármelyik figura, aki felismeri a grófnőt 40 éves tartózkodása után, valóban tesz valamit a gyanúja ellen? A Sötétség lányai egy furcsa tárgy, Harry Kümel rendező hatalmas mennyiségű textilérzékiséget és hangulati rettegést önt be három másik íróval közösen írt forgatókönyvébe. Bármilyen erős is ez a rettegés, nehéz megragadni, hogy a film hogyan éri el a 90 percet, nemhogy a 100-at. Talán nem fog a varázsa alá kerülni, de mint egy lámpára terített vörös sál, néha egy egyszerű díszítés is átalakulhat. egy olyan tér, amely annyira megnyeri a tetszését.

A Daughters of Darkness jelenleg a The Criterion Channel, a Tubi és a Vudu csatornákon közvetíti.


Martin (1977, rendező George Romero)
A listán szereplő filmek közül a kedvencem, és talán a legszomorúbb is. Martin egy fiatal férfi, akit Braddock (PA) elhagyott városába szállítottak le unokatestvérével, Cudával, aki legalább két generációval idősebb litván katolikus, valamint a férfi unokájával, Christinával. A Pennsylvaniába tartó vonatúton megnyugtat egy nőt, levetkőzik, eszméletlen teste mellett fekszik, felvágja az alkarját, és orgazmusosan remeg, ahogy a vére megcsapja a bőrét és ízleli.

0 Tovább

Taylor Swift, Star-Studded és "Bejewelled"

Van Swiftyünk az olvasók között? Én személy szerint ritkán gondoltam Swiftre azon kívül, hogy megszerettem néhány slágert, de a "You Need To Calm Down" című furcsa szövetséges dallal, amelyet a Folklore és az Evermore album dupla pandémiás ütése követett, végül az a közkeletű bölcsesség, hogy nagyon tehetséges dalszerző. behatolt a tudatomba, ahol a popzene csak egy kis rés (kiszorította a mozi, a tévé és a színház). Új albuma, a Midnights, amely azonnal a slágerlisták élére került, és a nők közül a legtöbb első számú albumot adta neki (bár ebben Barbra Streisanddal kötődik), 20 dal hosszú, így eltart egy ideig, amíg elsüllyed. ban ben.

De beszéljünk a zenei videókról. Taylor mindig is imádta a hírességek képregényeit (emlékszel a "Bad Blood"-ra és a fiatal színésznők seregére?), és az első két Midnights videó sztárokkal teli mulatság...

A "Bejewelled"-ben az Oscar-díjas Laura Dern a gonosz "Stepmommy"-jaként szerepel a Taylor's Cinderella, bocsánat: "House Wench Taylor"-ban, míg egy vicces casting viccben HAIM gonosz mostohatestvéreiként jelenik meg. Taylornak nincs szüksége tündérkeresztanyára, és átadja magát a varázslatos átalakításnak, miközben egy... kitalálta... ékszereket tartalmazó szobán keresztül ácsorog!

Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas Bedas

Ezt követően Taylor dob egy kicsit a cinefilek számára, kicsit felemelve Nastassja Kinski-t Coppola One From the Heart című művében, mielőtt csatlakozna a háttértáncosokhoz egy 30-as évekbeli filmzenei stílusú színpadi rutinhoz.

Ha valaha is tetten érte belső szabotőrét, és azon töprengett, hogy miért nem tud megszabadulni tőlük, akkor valószínűleg a zseniális "Anti-Hero" kórusához fog viszonyulni. A videó, Taylor szokásához híven, nagyon szó szerint veszi a dolgokat, és félreállítja a túlzottan sajátos lírai szövegét, amely arról szól, hogy a hálátlan gyerekek megölik őt a pénzéért. A képregényes színészek, John Early (Search Party), Mary Elisabeth Ellis (Philadelphiában mindig napos idő van) és Mike Birbiglia komikus/mesemondó Taylorral... és Bad Taylorral... és Óriás Taylorral.

0 Tovább

Horror jelmez: "Mi történt valaha Baby Jane-nel?" @60

Olyan nagy terveim voltak októberre. Rengeteg kísérteties szezon lesz horror témájú írásokkal, és visszatér a minisorozatom ijesztő filmjelmezeken. De aztán beütött a COVID, majd az influenza – ez a ködös agyú betegség örökös állapota. Ennek ellenére nem érné véget az október egy Horror Costuming bejegyzés nélkül. még ha köhögési rohamok között kell leírnom az átkozott dolgot. Mivel már írtam egy műfaji képről, amely elnyerte a Jelmez Oscar-díjat (az Eiko Ishioka-ruhás Drakula), nézzünk egy másikat. A 60. évforduló alkalmából vitassuk meg a lényeget, hogy mi történt Baby Jane-nel?, a Grand Dame Guignol-őrület keletkezéséről...

Annak ellenére, amit Ryan Murphy félreszületett viszálya elhitet veled, Robert Aldrich 1962-es horrorjának sztárjai nem találták ki karaktereik kinézetét a forgatás kezdete előtt. Bár ők is hozzájárulhattak a vizuális koncepciójukhoz, van egy elismert tervező is. Nézz utána, Norma Koch, aki elnyerte a film egyetlen Oscar-díját. A továbbiakban két további jelölést kapott a Csönd… Csönd, az Édes Charlotte és a Lady Sings the Blues című filmekben, és mire Bette Davist Baby Jane-nek öltöztette, filmográfiájában már szerepeltek olyan címek, mint a legjobb film díjazott Marty. és Joseph H. Lewis zseniális Gun Crazy.

SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa SADWa

Mindez azt jelenti, hogy Koch egy mesés karriert befutó művész, aki nem érdemli meg, hogy jóváírt munkáját eltörölje a rosszul feltárt történelem. Arról nem is beszélve, hogy a Whatever Happened to Baby Jane? mint a főszereplő rivális sztárokból nővérek lettek a pokolból. Elvégre, bár elsősorban 1962-ben játszódik, a Hudson testvérek története jóval korábban kezdődik. Aldrich egy elnyújtott prológussal nyitja a filmet, 1917-től kezdve, amikor Baby Jane egy vaudevillian szenzáció. A jelenet a 20. század eleji fehérneműruhák tengere, csipkebetétekkel, amennyire a szem csak bírja, minden korosztály fejét tollal koronázó primer kalapok és hamis virágok.

E motívumok némelyike megismétlődik, az elmúlt napok visszhangja, amelyek nem saját időkben uralkodtak. A múltbeli tartózkodás az egyik kulcsfontosságú vizuális témája egy olyan filmnek, ahol a kor pusztítása szörnyetegeket csinál mindannyiunkból. Nem feltétlenül azért, mert az öregedés groteszk, bár ezekben a filmekben gyakran az. Ehelyett az ember gyakran azt találja, hogy a fiatalság emlékei szellemszerű kísértetiesekké zsúfolódnak, megmérgezik az élet alkonyát, emlékeztetve arra, ami eltűnt, elérhetetlen, elveszett. Ahhoz, hogy a jelen valóban fájjon, a hanyatlás nyilvánuljon meg, a tegnapi képnek tapinthatónak és élénknek kell maradnia, citromcsípésnek a nyílt seb felett, sóval dörzsölve az élő húst.

Természetesen nem az 1910-es évek általános divatja idézi fel a fájó emlékezést, hanem a siker sajátos megjelenése korhadt elavulttá. Valamikor Baby Jane sztár volt leesett derékú gyerekruhában, hátán szatén masniban és arany tincsekben. Mégis, mielőtt látnánk, hogy a képét porcelán fakszimileként reprodukálják – olyan babákat, amelyeket az apja árul ad –, Jane már úgy néz ki, mint valami a valóságon túl. A mesterkéltség bűze elsöprő, az ártatlanság olyan hamis kivetülése, mint azok a rongyos selyemvirágok, amelyek a közönség évezredes édességeibe borulnak. Olyan hamis, mint Hudson papa olajos vigyora.

A lánya angyali kerubjával ellentétben jelmeze kiegészítő mintákat tartalmaz, csíkokat a csíkokon, amelyek cirkuszi ígérettel csengenek. Felesége a színfalak mögött szürke, súlyos középtónusok iszapjában dereng ebben a monokróm keretben. Illik Blanche-hoz, a lányhoz, aki kívül esik a rivaldafényben, szomorú masnival a haján, mint a nővére színpadi pompájának kegyetlen paródiája. Ugrás 1935-re, és a nővérek helyet cseréltek. Blanche egy ezüst képernyős sztár, és a köcsög Jane-nek csak a másik nő befolyása miatt van munkája a stúdiókban.

Nem sokat látunk ebből az időből, felvillan a stúdió sok csillogása és kevés más. És mégis, Koch még itt is elültet magokat, amelyekből kinőhet az igazság virága, a cselekmény központi titkának kulcsa, amelyet a közönség megtalálhat. Mit látunk tehát az autóbalesetben, amelynek következtében Blanche tolószékben ül, Jane pedig a gondozója? Két nő puha ruhában és fém cipőben. Az egyik vezeti az autót, a karjára sötéten csillogó ingujj terült. A másik egy dolgos világos színű kendőt teker a vállára. Az anyag mintával van szőve, vagy csipke, szőrme van a felületén? Nem számít, csak az, hogy ezek a célzások mit árulnak el az adott személyazonosságról.

A nővérek stílusa az öregedés során bekövetkezett minden átalakulásuk, vagyonuk alakulása ellenére a folyamatos ismétlődés sorozata. A 60-as évek elejére vágva, amikor a cselekmény teljes egészében elkezdődik, főszereplői ma már a hollywoodi klisék által értelmezett idős nőiesség szörnyű archetípusai. Blanche, aki ezentúl csak két jelmezt visel, egy meszes rajzfilm a hölgyről

0 Tovább

AFI Fest: „Nanny” és „Piaffe”

Anna Diop erőteljes teljesítményt nyújt a "Nanny" című horrordrámában, amely hamarosan megjelenik a Prime Video-n.

Az AFI Filmfesztivál komoly szerdán vette kezdetét a Selena Gomez: My Mind & Me premierjével. A popszenzációról szóló dokumentumfilmet Alex Keshishian ("Madonna: Truth or Dare") rendezte. Az első napom a fesztiválon a nők által rendezett zsánerképek duplája volt. Nanny, rendezte Nikyata Jusu, és Piaffe, rendezte Ann Oren. Mindketten érdekes módon játszottak a horror konvenciókkal, hogy két nagyon eltérő történetet meséljenek el. Az egyik az anyaságról és az áldozatvállalásról szóló bonyolult, kettéosztott történettel foglalkozik. A másik az élvezetet dramatizálja furcsa, de mégis megszólító módon. Bár mindkettő más-más történetet mesél el, és eltérő hangvételű, az egyik film sikeresebb volt, mint a másik abban, hogy a hangvételt és a történetmesélést egy kielégítő csomagba keverje.

KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS KAMNAS

 

Szóval melyik volt sikeresebb? Tudd meg az ugrás után...

Nanny (Rend.: Nikyata Jusu)
A dada és a munkaadó családja közötti kapcsolatot már korábban is számos különböző filmben, főleg drámákban tárták fel. Nikyata Jusu filmrendező azonban először veszi ezt a kapcsolatot, és egy nagy drámás horrordrámává változtatja, amelyet Anna Diop nagyszerű főszereplése hoz le.

Diop Aishát, egy szenegáli bevándorlót alakítja, aki dajkaként vállal munkát egy szokatlan New York-i családnál, hogy elég pénzt keressen ahhoz, hogy elküldje Szenegálból a saját fiát, hogy csatlakozzon hozzá. Aisha dolgai jól mennek. A gyermek, Rose (Rose Decker) szereti a főzést, és gyorsan tanul franciául, amit Aisha tanít neki. Rose szülei egy másik történet. Édesanyja, Amy (Michelle Monaghan) egy stresszes lányfőnök, aki Aishával szeretne haverkodni, de kényelmesen elfelejt fizetni neki. Eközben férje, Adam (Morgan Spector) olyan srácnak érzi magát, aki mellett őrködnie kellene. A felszínen elég kedves, de neheztelést táplál a felesége iránt, ami kellemetlen módon kivérzik. Aisha megpróbálja szétválasztani a munkát és a személyes céljait, de hamarosan két világa olyan módon ütközik, amivel nem tud teljesen számolni.

A címszerep teszi vagy töri meg a filmet. Szerencsére Anna Diop egy kinyilatkoztatás. Aishának nincs illúziója az amerikai álomról. Az, hogy Amerikában él, esélyt ad fiának egy jobb életre, de az utak nincsenek kikövezve célokkal és álmokkal. Diopnak sikerül meggyőzővé tennie Aisha egyenletes zsibbadtságát. A film nagy részében lenyeli a csalódottságot, és hagyja, hogy a mikroagressziók legördüljenek a hátáról. A néhány ütés, amit meghúz, hangosan visszhangzik, mert a film nagy részében láttuk, ahogy az irányítása forog. Ez azonban nem egy film csak arról szól, hogy egy nő összevonja magát egy munkában. Ez túl egyszerű lenne, és egy megjegyzés. A Malik nevű portás (Sinqua Walls) bimbózó kapcsolata lehetőséget ad Aishának, hogy normálisabb, családiasabb életben reménykedjen, amint fia eljut az államba.

A horror egy hihetetlenül sokoldalú műfaj, amellyel vizuálisan és érzelmileg is összekapcsolható a közönség a zsigeri, összetett érzelmekkel. Nannynak határozottan sok mondanivalója van, és a harmadik felvonás horror-trópusokat használ, hogy dramatizálja az anyasággal járó felelősséget és bűntudatot, legyen az biológiai vagy munkaköri leírás. Mégis, ez soha nem illeszkedik teljesen a film általános víziójához. Valójában a műfaj egy utólagos gondolatnak tűnik a 99 perces filmben több mint egy órára. Ez nem feltétlenül elítélő kritika. Ez csak egy megjegyzés egy izgalmas feltörekvő író/rendező számára. Ha valami, Nanny izgatottá tett a feltörekvő tehetség miatt, az író/rendező Nikyatu Jusu miatt. Egyértelműen megidéző vizuális szeme van, és ezt tiszta, kirázó, érthető érzelmekhez tudja feleségül venni. B

A Nanny-t az Amazon Studios forgalmazza. A mozikban 11. 23-án, a Prime Videon pedig 12. 16-án jelenik meg.


Egy folley művész kezd eggyé válni alanyával (egy lóval) az új "Piaffe" filmben.

Piaffe (rendező: Ann Oren)
Mindannyian jók akarunk lenni a munkánkban. Csak vannak olyan hosszúságok, amelyekre nem mindannyian mennénk. Éva (Simone Bucio) átveszi a művészi munkát, miután testvére, Zara (Simon(e) Jaikiriuma Paetau) kórházba kerül. Az antidepresszáns reklámfilm végeredménye, amelyen jól láthatóan egy ló szerepel, egy komikus káosz. Az elképesztően vicces platina tálba vágott rendező rágja a munkát, és azt tanácsolja, tanuljon meg lovakat. Éva megfogadja javaslatát, ellátogat a lovardába, és órákat tölt a lovat bámulva a reklám klipben. Hamarosan megpillant egy kiemelkedést a hát alsó részén, amely ló farkára kezd hasonlítani.

Ahelyett, hogy a body horror utat választaná, az Ann Oren rendezőből lett képzőművész inkább Éva örömére összpontosít, ami ehhez az új függelékhez kapcsolódik. Miután teli sörényré nő, felkeres egy botanikust (Sebastian Rudolph), aki különös vonzalmat érez a lófarkához. Kettejük szexuális kapcsolata a maga furcsaságában és testiségében gyönyörű. Az út Or

0 Tovább

HTML