Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vajon a "legjobb női mellékszereplő" lesz a legingatagabb kategória idén?

Kerry Condon zseniális a Banshees of Inisherinben. Közeleg az Oscar-jelölés

December elején hirtelen leszűkítheti az Oscar-jelölési álmokat, de amíg oda nem érünk, az év legingatagabb színészi kategóriája a legjobb női mellékszereplőnek tűnik. A rengeteg többféle lehetőséget kínáló filmtől (Women Talking, The Woman King, Minden mindenütt egyszerre, Üveghagyma, Tár, Azt mondta) a férfi főszereplőkkel (The Banshees of Inisherin, Armageddon Time, Háromszög) Szomorúság, A bálna, Az ellenőrzés) és egy kulcsfontosságú, még képernyőre kerülő előadás (Jean Smart Babylonban), számos érvényes választási lehetőség áll az Akadémia tagjai számára. És ez még nem is az összes lehetőség, ha szabadgondolkodónak és kalandvágyónak érzik magukat ebben a szezonban (ritka, de álmodni mindig lehet).

Ezen a ponton azt jósoljuk...

 

omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh omaeh

Jessie Buckley, A nők beszélnek
Mert az univerzum gyakran összeesküszik, hogy az együttes képeket egy előadóra redukálja, és Buckleyé a két legmutatósabb szerep közül az egyik (a másik Claire Foyé). Ráadásul frissen érkezett az első jelölésére, és az Akadémia gyakran szerelmes marad az első aranycirkuszba tett utazás után. Potenciális akadály: Claire Foy plusz a túlzás a filmért, amely, bármi is legyen az érdeme, pontosan ez a cím.

Kerry Condon: Inisherin banshees-ei
Mert még ha a teljesítmény nem is lenne fenomenális (az), akkor is megvan az az előnye, hogy ő lenne az egyetlen nagy nő egy elismert férfi-súlyú, biztos legjobb film jelöltben. Ez az előny több győzelemhez vezetett az évek során, nemhogy jelöléseket.
Lehetséges akadály: Nehéz észrevenni egyet, ami azt jelenti, hogy akár nyerhet is!

Hong Chau, A bálna
Chau feltehetően MVP-ként került közel az Oscar-díjlistához (Grand Canyon méretű különbséggel) a Downsizingban öt évvel ezelőtt. Végül Hollywood elkapja hihetetlenül megbízható ajándékait; Mindig a leírtakon túlra emeli a szerepet.
Lehetséges akadály: Az A24 eddig mindent Brendan Fraserre összpontosított. Chauról még állóképeket sem adnak ki a filmben. Az Oscar-szavazók (helytelenül) egyszemélyes show-nak láthatták a Bálnát. Ráadásul a film többi mellékszereplőjének, Sadie Sinknek és Samantha Mortonnak több dolga van az utolsó jelenetekben.


Dolly De Leon, A szomorúság háromszöge
Egy zseniális best-in-show egy olyan szerepet, amely könnyen lehetett volna laposabb is. Ráadásul élvezi a kampány nyomvonalát (igen, ez segít... különösen, ha a szavazók nem ismerik annyira a karrierjét). A film iránti szeretetnek, amely valódi, ha nem egyöntetű, valahova el kell jutnia, és hol jobb, mint itt?
Potenciális akadály: Kinek - a választóknak tudniuk kell a nevedet. Végezetül, jelentős versenyt folytat a „felfedezés/feltörekvő csillag” faktorért, mivel Mbedu, Hsu is ebben a szögben dolgozik.

Nina Hoss, Tár
Condonhoz és Chauhoz hasonlóan az ő kampányának is vitathatatlanul hasznára válik egy erős jelenetpartner, aki már úgy érzi, be van zárva a főszereplő bólogatására. Ez mindig segít a támogató kategóriában. Ráadásul a német nyelvű filmművészet egyik legismertebb vezető hölgyeként az Oscar nemzetközi tagsága között is vannak saját hűséges rajongói. Ráadásul a szerep ismerős típus. Az Oscar-szavazók szeretik azokat a házastársakat, akiknek sokat kellett belemenniük a párjukba.
 

De nehéz biztosnak lenni abban, hogy ez az öt, amikor Jamie Lee Curtis (késő és vidám), Claire Foy (emlékezetesen dühös), Stephanie Hsu (összetett szerep + feltörekvő csillagok figyelmeztetése!), Gabrielle Union (Gotham-jelölt egy filmben, ami most kezd indulni) megkezdődött) minden rendben van, és életképesnek is érzik magukat. Nem is beszélve az itt versengő főszerepekről, mint például Sucho Mbedu (The Woman King) és Carey Mulligan (She Said), valamint ugyanazokból a filmekből származó mélyebb szereplőkről.

Végezetül, senki sem látta, hogy a jelenlegi Emmy-bajnok Jean Smartnak mivel kell dolgoznia Babilonban... talán ez egy biztos jelölés, amely megtörténik.

0 Tovább

Streaming rulett (nov. 7-13.) – „My Policeman” és így tovább...

Itt az ideje a streaming rulettnek, ajánlások halmazának és érdekességeknek az újonnan elérhető játékokból a különböző szolgáltatások körül. A képek kiválasztása a görgetősáv véletlenszerű mozgatásával történik. Bármire szállunk rá, megosztjuk. Kezdjük egy mini áttekintéssel az Amazon My Policeman-ről...

Ott volt. Még hátulról is felismertem. Az a jó fej. Vállának összetéveszthetetlen vonala.

My Policeman (2022) Amazon Prime
Az elismert rendező, Michael Grandage nem kapott meleg fogadtatást a moziban. A Genius (2016) debütáló filmjét, a befolyásos irodalmi szerkesztő Max Perkins (Colin Firth) életrajzát kritikusan elutasították. Másodéves erőfeszítései sokat javultak, de sajnos még keményebb kritikákat kapott. Nem igazán tudjuk ellensúlyozni a tipikus kritikákat, amelyekkel ez ért. Igaz, hogy a dráma túl néma/merev, a visszaemlékezés szerkezete pedig ügyetlen. Harry Styles minden bizonnyal a kritikus dörzsölés gyökere. Egyszerűen nem képes arra a drámai feladatra, hogy egy ilyen belső karaktert alakítson. A címzetes rendőr az a fajta főszereplő, aki távolról sem tudja megfogalmazni vagy megmutatni, hogy mit érez, de mindenképpen éreznie kell a közönség számára, mind a barátnőjéhez, Marionhoz (Gina McKee/Emma Corrin) fűződő viszonyát tekintve, barátja/szerelmese, Patrick (Rupert Everett/David Dawson). A belsőség közvetítésében tehetséges valaki (azaz sok kiváló / képzett színész) egyértelműsége nélkül a dráma kontúrjai és pontos szögei elmosódnak. Ez egy tankönyves példa a kaszkadőröntés során felmerülő problémákról.

BAFAS BAFAS BAFAS BAFAS BAFAS BAFAS BAFAS BAFAS

 

Ennek ellenére a Rendőrömnek vannak jó pillanatai, főleg Corrin és Dawson jóvoltából. Freya Mavor egy kis csemege Marion barátjaként is, akinek sokkal jobb gaydarja van, mint bárki másnak az 1950-es évek Londonjában. Lehet, hogy Harry Styles egészen a szájába dugta a lábát, amikor meleg szerelmi történetekről beszélt a képernyőn (egyértelmű, hogy nem sokat látott LMBTQ moziban!), de a szexjelenetek Styles és David Dawson között valójában dögösek/érzékiek. . Szóval ez van!

Nézd az én oldalamról. Amikor egy nő azt akarja, hogy elcsábítsam, általában megteszem. De aztán elkezd úgy tenni, mintha megígértem volna neki valamit, így aztán elkezdek úgy tenni, mintha megígértem volna neki valamit. A végén én vagyok az, akit kihasználnak!

Tootsie (1982) a Hulu-n
Minden idők egyik legnagyobb vígjátéka. Szégyenletes tény, hogy csak egy Oscar-díjat nyert. Elnézést Gandhi, E.T., Missing és The Verdict, de te egyszerűen nem állsz olyan magasan, mint Dorothy Michaels (Dustin Hoffman) sarkú cipőben. A Streaming Roulette képét is figyelembe véve, mi történt Dabney Colemannel? Az 1980-as években és az 1990-es évek elején mindenhol ott volt, mint az egyik legmegbízhatóbb képregény mellékszereplő. Még mindig él és 90 éves.

Ha lenne valaki, aki segítheti a bennünk lévő jóság virágának kivirágzását. A szerelem és a megbocsátás valami ikonja, mint, nem tudom, Teréz anya...

The Bad Guys (2022) a Netflixen
Nemrég bevallottuk, hogy szerintünk a legjobb animációs film ebben az évben valami rejtélyes. Az egyetlen olyan címek, amelyekben hangzik el, mindössze két forgalmazótól származik: a Disney és a Netflix. Ennek a kategóriának a történetében (az öt széles szűkített listák alatt) még soha nem volt olyan év, amikor csak két forgalmazót díjaztak. Szóval lehet, hogy mindenki alábecsüli a Universal slágerét? mit gondolsz? Íme a frissített diagram.

Ezért valahányszor a tükörbe nézett, nem magát látta, hanem a port.

A madarak metamorfózisa (2020) a Netflixen
Ezt a művészfilmet Portugália tavaly Oscar-díjra pályázta – Cláudio itt értékelte, és tetszett neki. A fenti jelenetben egy sor afrikai ország bélyegét látjuk, amelyeket Portugália egykor gyarmatosított. Amint azt Ön is tudja, ha olvassa a TFE minden évben kiterjedt tudósítását a nemzetközi játékfilmes versenyről, Portugália rendelkezik a csodálatra méltó, bár szerencsétlen megkülönböztetéssel „a legtöbb Oscar-díjra jelölés nélkül”. Évente nyújtanak be, jelenleg 39 beadványt, tehát ha nem hagynak fel ezzel, VAGY végül nem jelölték meg, örökre megtartják ezt a rekordot. Egyiptom és a Fülöp-szigetek csak mögöttük vannak Oscar-díj nélkül.

- Maradnom kellene, ahol a helyem van.
-Hol van az?
-Az utcák földjén.

Barefoot Contessa (1954) – Amazon Prime
Decemberben lesz Ava Gardner századik évfordulója. Ünnepelni fogunk, hiszen legalább egyikünk (Baby Clyde) nagy rajongója. Ez volt az egyik jellegzetes képe (ha nem is az egyik legjobb), egy spanyol szexszimbólum és a felsőtársadalmon belüli hatalmi mozgások kitalált beszámolója. Tekintettel arra, hogy ez volt az egyetlen Oscar-jelölésének (Mogambo) folytatása, a film pedig a legjobb férfi mellékszereplő (Edmond O'Brien) díjat kapott, és jelölték a forgatókönyvre is, feltételezhető, hogy a legjobb női főszereplő díjáért indult. Hogy nem sikerült, azt valószínűleg annak tulajdoníthatjuk, hogy 1954 egyike volt azoknak az éveknek, amikor nem volt semmi paróka

0 Tovább

AFI Fest: „Az örök lány”, „Élő” és „Csontok és minden”

Tilda Swinton szembesül családja múltjának kísérteteivel Joanna Hogg új filmjében, az "Az örök lány" című filmben.

Az AFI Filmfesztivál a múlt vasárnap egy újabb zsúfolt napon ért véget. Rengeteg érdekes filmet lehetett elkapni, a legújabb szerzői projektektől a klasszikusok remake-jéig. Minden további nélkül ássuk be a végső címeket...

Az örök lány (Rend.: Joanna Hogg)
A film felénél főhősünk édesanyja megjegyzi, hogy „a szobák emlékeket rejtenek magukban”, és soha nem lehet biztos benne, hogy boldog vagy szomorúval találkozunk. Joanna Hogg legújabb játéka egy kísértettörténet összes elemével rendelkezik. A padló nyikorog, az ablakok csörömpölnek, a kutyák ugatnak, és nem minden az, aminek látszik. Mi kísért ebben az angol panzióban? Ez csupán a múlt és a hatalom, amelyet rajtunk tart. Az Öröklány egy gyönyörűen kontemplatív alkotás, amely tökéletesen dramatizálja a gyermek és szülő kapcsolatát, és azt, hogy életkortól függetlenül nem tudod megingatni ezeket a formáló szerepeket és dinamikát.OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK OAMK

Tilda Swinton kettős feladatot lát el a filmben: Julie Hart gyermektelen filmrendezőt és Rosalind Hart édesanyját is alakítja. Julie, Rosalind és kutyájuk, Louie nyaralnak Rosalind születésnapján. Egy régi, második világháborús családi házban laknak, amelyet panzióvá alakítottak át. Julie számára világossá válik, hogy egy hihetetlenül figyelmetlen recepciós nő (Carly Sophia-Davies) kivételével ők az egyedüli emberek a kastélyban.

Míg Rosalind átalussza az éjszakát (hála az altatóknak egy imádnivaló tchotchke dobozban), Julie, egy ideggömb nem tud aludni. Azon kapja magát, hogy a terepen bolyong, és megpróbál egy engesztelhetetlen ütőt elhelyezni. Sok minden nyugtalanítja Julie-t, aki mindig az anyja kedvében jár. Egy szokványosabb filmben Rosalind egy visszatartó szörnyeteg lenne, amely önostorozásra ösztönzi Julie-t. Ehelyett Rosalind töprengő és távolságtartó. Nagyra értékeli, ahogy a lánya rajong érte, de gyakran eluralkodik rajta a saját emlékei.

A zavarok és a kísérteties kialakul, de soha nem érnek lázba. A kísértetek és a jelenések az Örökkévaló lányban nem arra valók, hogy terrorizáljanak minket. Ehelyett jó és rossz dolgokra emlékeztetnek, amelyeket nem tudunk megrázni. Ha valami fokozódik, az a szállodai élet apró méltatlanságai: foltos wifi, hiányzó vízforraló és a recepciós passzív agresszív megjegyzései.

Joanna Hogg egy gyönyörű és személyes filmet készített, amely szakszerűen használja fel a gótikus horrortrópokat, hogy egyszerre kommunikáljon szerelmet és fájdalmat. Az egyik fő rendezői választás elsőre úgy tűnik, gyakorlati szükségből született.; Julie és Rosalind (mindkettőt természetesen Tilda alakítja) külön-külön forgatják szinte az egész filmet. Bár ez praktikusabbá tehette volna a forgatást, egyben hihetetlenül jól szemlélteti azt a szakadékot, amelyet Julie érez közte és anyja között, amelyet úgy tűnik, nem tud lezárni. A távolság nem az apátiáról szól, hanem a tudatlanságról. Mennyire ismerjük a szüleinket vagy a tapasztalataikat? Már a The Eternal Daughter cím is Julie tapasztalatáról beszél. Amilyen idős lesz, mindig Rosalind lánya lesz. Mindig követni fogja, magába szívja történeteit, mégis hiányzik valamit, és azt kergeti, ami éteri és megfoghatatlan. A-

Az örök lányt az A24 fogja terjeszteni. A megjelenés dátumát nem közölték.


Akira Kurosawa klasszikus "Ikiru"-ja megkapja a remake kezelést a "Living"-ben, melynek főszereplője Bill Nighy.

Élni (Rend.: Oliver Hermanus)
Mit tennél, ha megtudnád, hogy már csak hónapok vannak hátra? Ez az a kínos helyzet, hogy Mr. Williams (Bill Nighy) találja magát a Living című filmben, amely Akira Kurosawa klasszikus Ikrujának adaptációja. Ezt a központi feltevést számos alkalommal megtették, gyakran olyan könnyed vígjátékokban, mint az Utolsó ünnep és a The Bucket List, ahol a szereplők „úgy élnek, mintha halnának”. Az élet hű marad Ikiru szerényebb hajlításaihoz, jóban és rosszban egyaránt. Bármilyen jó is látni, hogy Bill Nighy megkapja a megérdemelt főszerepet, a Living életfenntartó funkciót tölt be, néhány perccel a gyönyörűen retró nyitórésze után.

Mr. Williams minden nap ugyanarra a vonatra száll fel, hogy elmenjen a bürokratikus munkájára, ahol ő és a dolgozói papírokat kevernek, és nem csinálnak semmit. Egy délután Mr. Williams kicsit korán indul orvoshoz. A prognózis komor, ez rák, és nem lesz jobb. Kezd kevésbé kiszámíthatóan viselkedni, kihagy a munkából, a tengerhez utazik, és elviszi munkatársát, Margaret-et (Aimee Lou Woods) egy finom ebédre. Annak ellenére, hogy nagyban él (vagy nagyobb, mint általában), Nighy soha nem engedi, hogy Mr. Williams visszafogott viselkedése csökkenjen. A prognózis előtt „zombiként” járta végig az életet (Margaret szavai). A prognózis után csak részben éled fel.

Nehéz nem rosszkedvűnek érezni, ha egy édes öregember élvezi az életét. Persze van édesség, de hol az élet? Hasonlítsa össze ezt

0 Tovább

The Crown: A nagyszerű szereposztás megment egy középső 5. évadot

A korona | © Netflix

Régóta azt hittem, hogy A korona elsősorban színészi kirakatként értékes. A korábbi években a harmadik és a negyedik évadot ezzel a prizmával vizsgálták itt a Filmélményen, így illőnek tűnik a hagyomány megörökítése. Ez csak arra való, ha másra nem, a Netflix-show határozott védelmezője annak, hogy ugyanazt újra és újra megtegye, a lehető legkevesebb változtatással – a hagyományt örökké fenntartják. És mégis, ha kizárólag a színészi játékra összpontosítanánk, az egy csalódást keltő ötödik fejezet hamis olvasata lenne. Bármennyire is sikerül a szereplőgárdának, a sorozat betörése a 90-es évekbe feltűnő egyensúlyhiányt idéz elő. A melodráma olyan elsőbbséget élvez a történelemmel szemben, hogy az eredményekből nem hiányzik az elmúlt évszakok nagyszerűsége…

badga badga

A bajok első jele korán jelentkezik, Peter Morgan ugyanis az 5. évadot kezdi egy visszaemlékezéssel a fiatal Elizabethre. Claire Foy újrajátssza a szerepet egy stilizált prológusban, Britannia névre keresztelve a királyi jachtot, amelynek sorsa a tíz epizódot fogja lefoglalni. Amint orvosa túlságosan személyes kérdéséből hamarosan kiderül, a palotaedény a királynő kedvenc otthona, személyiségének és autonómiájának megtestesítője. Csakúgy, mint az uralkodó, ez is megöregszik, karbantartásra, drága felújításokra szorul, amelyeket még a konzervatív kormány sem hajlandó finanszírozni. A jacht szimbolikus célja összetéveszthetetlen, tükrözve a királynőt abban az időben, amikor nemzeti intézményként való jelentőségét vitatták.

Valójában az összefüggések annyira kirívóak és kitartóan ismétlődnek, hogy egy ponton még a forgatókönyv is megtréfálja a párhuzamokra való hajlamát. A monarchia elavultságának kérdése már korábban is szóba került, gyakran az idő kerekei forogásával összeomló birodalom történetéről szóló elmélkedésekhez kötve, és egyre közelebb hozza a modernitást. A metaforikus jacht azonban túlságosan ügyes konstrukciónak tűnik, jelentőségét mesterségesen felfújják, amíg nehéz nem érezni, ahogy Morgan a valóságot belekényszeríti a királypártiak szánakozó partijába. A gazdasági recessziót emlegetik, de továbbra is kiemelik Windsorék felháborodását a királyi jacht javítási költségeivel kapcsolatban.

A külvilág megpróbálja darabokra szedni Windsorék szigetvilágát, de a műsor eltolja, émelygést okozva, vagy belehajtja a családi szappanoperába. Például az írországi konfliktusokra egy viccből hivatkoznak, amely Charles és Diana viszályokkal teli elválását a bajokhoz hasonlítja. Ami a Szovjetunió felbomlását illeti, ez csak az Erzsébet királynő és Fülöp herceg közötti egyre növekvő távolság keretét szolgálja.

Bizonyos szempontból a sorozat mindig is ilyen volt. Mindazonáltal Morgan és csapata gyakran kiterjesztette hatókörét a palota falain túlra is. Az olyan epizódok, mint a londoni nagy szmognak, a szuezi válságnak, az aberfani katasztrófának és más hasonló eseményeknek szentelt epizódok, megfelelő perspektívába helyezik a királyi szappanoperát.

A show-t egyúttal nagyobbnak is érezték, mint a történelem epikus újramondását, amelyet a drámaiság követelményeihez szabtak. Ehhez képest az idei részlet viszonylag kicsinek és zártnak tűnik, nem látja kívülállónak az udvari élet apró cselszövéseit és az uralkodó kötelességét. Vegyük például John Majort, akinek miniszterelnöki hivatali ideje az évad utolsó epizódját leszámítva mindenre kiterjed. Ellentétben Churchill-lel és Thatcherrel, vagy Wilsonnal, sőt Edennel, a karakter soha nem jön be az övébe, perifériája marad a történetszálak számára, még azokban az epizódokban is, amelyek megfeszítik őt. Természetesen ennek egy része a miniszterelnöksége tárgyi tényeiből fakad. A legtöbb hibáért azonban az írás prioritásai és fókusza van.

Frusztrációm egy része abból a személyes monarchistaellenes meggyőződésből fakad, amelyet a műsor ritkán képvisel, és soha nem támogat. Ennek ellenére eredetileg volt elég kétértelműség, és az uralkodók kritizálására való hajlandóság, aminek van sine elhagyta a műsort. Bár Charles a képernyőn töltött ideje nagy részét nyafogással vagy ármánykodással tölti, az ember soha nem érzi úgy, hogy a narratíva nyíltan kritizálja döntéseit. A Camilla-gate körül forgó epizód annyira bele van fektetve, hogy szimpatikus alakítást nyújtson, hogy Dianát kivágják a lemezről, így néma szerepben marad, csak egy rövid pillantást vetve a híres Bosszúruhában. Egy másik epizódban Mohammed Al-Fayed rasszizmusa kerül reflektorfénybe. Ezzel szemben a királyi család előítéletei sima feledésbe merültek. Andrew helyzetéről ne is beszéljünk.

Nem kérem a Morgant és a Netflixet, hogy megfeleljenek politikai meggyőződésemnek. Soha nem csináltak ilyet, de a 2. évadtól a 4. évadig úgy érezte, hogy a The Crown hajlandó a drámai ambivalencia határterületén dolgozni, amely lehetővé tette a nézőknek, hogy megtalálják azt, amit keresnek a presztízssel és kiváltságokkal teli megszentelt termeiben, és a hatalom. Ez egy Rorschach-teszt volt, jobban megvilágította a nézőt, mint a sorozat adott témái, és olyan elfogultságokat tárt fel, mint valami átkozott reflexiós medence. Néhányan promo-nak tekintették

0 Tovább

Frissítések a listán: Legjobb film... és mekkora változatosság lesz a legjobb rendező kategóriában?

Sarah Polley a "Women Talking" forgatásán. Michael Gibson fényképezte az Orion Releasing számára

Tehát mi lesz a legjobb film, és ki kapja a legjobb rendező jelölést? A 10, illetve 5 versenyző kombinációja sokféle lehet. Míg a legjobb filmben találhat egy olyan keveréket, amely nem idegesít túl sok embert (a 10-zel már nagyon sokat kell dolgozni), a legjobb rendező valószínűleg sokkal feszültebb lesz. Szóval először beszéljünk a legjobb rendezőről...

LEGJOBB RENDEZŐ
Az egyik legkielégítőbb fejlemény a közelmúltban az Oscar-díj történetében a viszonylag hirtelen váltás a csupa fehér, csupa-amerikai csak férfi jelöltek jelöléseiről a sokkal sokrétűbb rendezői listára. Mostantól rendszeresen keveredünk a származási ország, a faj és a nem tekintetében. A váltásról a legtöbbet a nemek tekintetében vitatták meg nyilvánosan. Az Oscar történetének első 72 évében (más néven a 20. században) mindössze két eset volt, hogy nőt jelöltek a legjobb rendező díjára (Lina Wertmuller és Jane Campion). A dolgok az Aughts-ban megváltoztak: egyetlen évtized alatt további két nőt jelöltek ki (Sofia Coppola és Kathryn Bigelow, utóbbi lett az első, aki nyert) megduplázta a státuszt. Az elmúlt öt évben ismét megduplázódott a nők száma a szűkített listán, négyről nyolcra (hozzáadásul Greta Gerwig, Emerald Fennell, Chlóe Zhao és Jane Campion lett az első nő, aki megkapta a második legjobb rendező jelölést). és az elmúlt öt évben háromszorosára nőtt egy nő győzelmeinek száma. Tekintsük ennek a sebességét... a statisztikák mindössze öt év alatt megduplázódnak és megháromszorozódnak az előző nyolcvankilenchez képest! Igen, túl sokáig tartott, de az online felháborodásban az emberek gyakran elfelejtik, hogy ez az egész egy számjáték. Minél inkább a nemek közötti egyenlőség felé haladunk a kamera mögött, és előtte a pontosabb faji reprezentáció, annál természetesebb lesz a sokszínűség minden kategóriában; csak a bemutatott filmek közül választhatják ki jelöltjeit.

A „számjáték” még mindig probléma. Természetesen miközben Hollywood kidolgozza különféle egyensúlyhiányait (és még azután is rendszertelenül), lesznek olyan évek, ahol több a sokszínűség, és évek kevéssel... csak az alapján, hogy a filmek milyen vonzerőt kapnak, mely témák vagy műfajok ütnek meg benneteket, és mely filmesek és a színészek „pillanatban” élnek. Ez mindvégig azt jelenti, hogy az Akadémiának megkönnyebbülést kell éreznie, hogy Sarah Polley Women Talking című filmje olyan népszerűnek bizonyul, mert különben az idei rendezői felállás fennállt annak a veszélye, hogy idén 100%-ban férfinak érzi magát, és esetleg 100%-ban fehér férfinak. Bár elméletileg lehetséges, hogy Gina Prince-Bythewood (The Woman King) szerepet játszik majd, Sarah Polley-n kívül minden női versenyző a leghosszabb lövésnek tűnik. Ami a férfi rendezők színeit illeti, csak Daniel Kwan (Everything Everywhere All At Once), Park Chan Wook (Döntés a távozásról) és Ryan Coogler (Fekete Párduc Wakanda Forever) bánik ezzel az írással, de még egyikük sem olyan, mint amit lehetne. hívja fel a jelöléseket. Egyesek azt állítják, hogy Kwan az, de én továbbra is úgy gondolom, hogy az Everything Everywhere All At Once segítségével bármi lehetséges, mivel messze kívül esik minden korábban ismert Akadémia komfortzónán. Bármilyen számú Oscar-jelölés lehetségesnek tűnik, egyetlen bólintástól (ami felgyújtaná az internetet) több bólintásig (talán akár nyolcig is!).

LEGJOBB KÉP
A diagram frissítve lesz, ha a teljes hatást szeretné (és reméljük, hogy igen), de jó ezt olyan szinteken is megnézni, amelyek nem bomlanak le olyan könnyen 5-ös csoportokra, amit a diagramok formázási szükségessége miatt csinálnak. Noha néhány filmet még le kell vetíteni (a Babylon már csak egy hét múlva van, és feltehetőleg az Avatar Way of the Water már nincs is túl messze utána), a versenyzők nagy része már ismert.

taer taer taer taer taer


"A Fabelmanek"

HÍVHATJUK MÉG EZEKET "ZÁRAKNAK"?
Banshees of Inisherin, The Fabelmans és Women Talking
Hacsak nem történik valami nagyon rosszul az előddíjak és a legjobb tíz évad között, akkor kezd lehetetlennek tűnni, hogy ez a három ne kerüljön be az Oscar-díj legjobb filmje közé.


"Mindent mindenütt egyszerre"

VALÓszínűleg OTT LESZNEK. DE FORRÁBB SZÜKSÉGEK TÖRTÉNTEK
Minden mindenhol egyszerre és a Top Gun Maverick
Mindkét filmben sok minden vár rájuk, de többnyire megvan a kitartásuk – nem csak a kasszák lábát tekintve, hanem a meleg közönség érzését tekintve is. És bár a tempát néha úgy viselkedik, mintha az Akadémia valami furcsa monolit lenne, végül mégis csak a mozgóképiparban dolgozó egyéni „közönség” tagok csoportja.

Innentől a verseny sokkal homályosabb, sok lehetséges kombóval. Jelenleg a listán az All Quiet on the Western Front, az Avatar 2, a Babylon, a Guillermo Del Toro-féle Pinokkió és a Szomorúság háromszöge című filmeket jósoljuk, de ebben a kombinációban nem vagyunk teljesen biztosak. Csoportosítsuk őket a problémák típusa szerint, ha nem egészen szintek szerint

MEGJÓSÍTVA ŐKET, DE T

0 Tovább

HTML