Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vissza a porhoz: A cenzúra ellen

Barbie, Oppenheimer, hogy a Barbenheimer kettős funkció nem volt az egyetlen cím, amelyet érdemes megnézni, hogy a múlt héten megérkezzen a színházakba. Valójában a 2022 egyik legellentmondásosabb címe jóval több mint egy éve élvezte amerikai kiadását, miután a Berlinale-i versenyen részt vett és a kínai kormány haragját szenvedett. Ruijun Li visszatérése a porhoz minden film figyelmét megérdemli, mind azért, mert nem szabad meghajolni a cenzúra nyomása mellett, hanem azért is, mert ez egy figyelemre méltó kis társadalmi realista filmkészítés. Az a képessége, hogy megérintse a kemény igazságokat, valószínűtlen sikeressé tette a box office-t, mielőtt az összes figyelem fodrosította néhány tollat…

Ruijun Li rendező hatodik játékosa visszatér vidéki szülővárosába, Gaotai-ba, a Gansu tartományba, ahol művei nagy részét meghatározták. A táj inspirálhatja a lelkipásztori idealizmus fogalmait, ha nem az a durva lencse, amellyel a film figyelembe veszi a társadalmi és földrajzi tereit, nyilvántartásba vétele a szomorú vers és a dokumentumfilm-lite expozíció között. Ezekben a képekben nincs álmodozott csoda, csak a való élet őszinte narrativizálása. És mégis, a visszatérést a porhoz szerelmi történetként lehet leírni. A műfaj anti-romantikus felvétele mindazonáltal eladósodott két lélek megfigyelésének.

Ma Youtie és Ca Guiying, két társadalmi pária, akiknek a családjai nem a boldog unióként, hanem a felelősség terhének szándékos kísérleteként rendezik a házasságot. A Hai-Qing színésznő játszik, a Guiying különösen nemkívánatos jelenlét, mivel túl öregszik, amikor a legtöbb helyi nő feleségül veszi. Az övé azonban nem csupán a pátriárkán belül elveszett nőies fiatalok kérdése, mert meddőség és inkontinencia, esetleg még diagnosztizálatlan mentális betegség is sújtja őt. A családi otthonból való feleségül vétel kegyetlen kényelem, és úgy tűnik, hogy kevés szeretet van közte és Youtie között, csak lemondott pragmatizmusról.

Hideg kötelékükből azonban meleg alakul ki, földközi-tengeri következtetések történnek belsőleg, miközben a kamera rögzíti az olvadó akadályokat, a társulás fokozatos növekedését a megosztott élet kemény terepéből. A gyengédség egy olyan virág, amely finom fényerővel virágzik, alkalmi gesztusokban és kéretlen kedvességben kifejezve. – a hazai színpad szentimentális odizéja. Az ilyen kérdéseket a térbeli rímben megismétlik, amikor a pár sivatagi birodalmukban otthonról otthonra költözik, és kormányzati program részeként eladja a lebontandó házukat. Ebben a visszatérés a porhoz megtalálja szerkezetét, követve a 2011-es év útjának vezetéseit.

Minden ciklikus, a belföldi átmenetektől a mezőgazdasági munkaerőig, amely a testeket korlátozza, a vérátömlesztés egy hatalmas helyi üzletemberig, így egy vámpír entitásként ábrázolták, amely a szegény ember vénáit tisztítja rosszul szerzett táplálék keresése céljából. A gesztusok ugyanúgy megismétlődnek, mint a mozgások, de egy másik párhuzamos növekedés ellenpontot kínál. Ez egy ház, amely semmiből nem emelkedik fel, egy ház, amelyet a pár épített, miközben átmeneti lakásaikon keresztül jár, a jövő álma tégla és agyag formájában. Ez a remény szikra, amely vakíthatja azokat, akik közvetlenül rá néznek, egy égő ígéret, amely megakadályozza a porhoz való visszatérést az elviselhetetlen szenvedéstől.

Weihua Wang operatőrje szintén sokat ellentmond a szegénységi pornó fogalmainak, mindig szívesen talál festői tulajdonságokat a zajos környezetében, erős színre támaszkodik, amíg a képernyőn nem világít. Mindenekelőtt az arany és a vörös, de az árnyékban lévő kék szín is, a gyöngy csillog az izzadó bőrön, egy zöld ecsetvonás, hogy érezzük a tenyésztett föld hatalmát. Egyesülésük szilárdsága egy skarlátvonal, egy papír token, amelynek jelenléte házat otthonná változtat. A kopár életnek nem kell csúnyanak lennie, és az ilyen ábrázolások nem feltétlenül kapcsolódnak a durva érzéstelenítés gondolataihoz. Ehelyett irgalmak, ellentétben a férj és a feleség közötti gyengéd érintéssel, megnyugtató együttérzés, amely nem tagadja a gyakorlat őszinteségét és szigorát.

Ezenkívül Hai-Qing és Renlin Wu között Guiying és Youtie teljesen megvalósult karakterekként jelennek meg, amelyek integritása nem szűnik meg a nemes paraszt régi archetípusában. A szenvedésnek nincs erkölcsi értéke, nincs nagysága abban, hogy egy társadalmi közömbösséggel felfegyverzett igazságtalan rendszert megengedjen, hogy lerázza. Az, hogy nem hajlandó követni az országból a városba irányuló gazdasági kivándorlást, az ipari irányelvekkel szembeni dacolás újabb jele. És így az apolitikus olvasmányok szétválnak, és helyet adnak a – több Renoir, mint Murnau galvanizáló filmjének, amely kissé emlékeztet Lou Ye To Live-jára és nem kevésbé bántalmazásra.

Talán ezért indultak hozzá a kínai közönség, így a Return to Dust a legsikeresebb kép a nemzeti mozikban 2022 nyarán. A népszerűség azonban inspirálta azok ellenőrzését, akiket fenyegethet az ilyen filmes őszinteség, ami alternatív véget vet. Ezt követően megtiltották a filmnek a közösségi médiáról folytatott megbeszélését, a mozikból való vonzását és végül a streaming szolgáltatásokból való eltávolítását. Az olyan disszidens hangok, mint Ai Wei Wei, tükröződtek az ügyben, és a döntés befejezése nem volt meglepő, bár egy ilyen szerény művészeti ház projekt sikerének meg kell őriznie a sokkot. 

Az amerikai közönségnek lehetősége van arra, hogy támogassa ezt a drágakövet, és értékelje azokat a finom pontokat, amelyeknek nem szabad radikálisnak lenniük, bár veszélyesnek tekintették őket. Súlyos társadalmi dráma alkotása, a humanizmus csókját adva, a költészet lélegzete, amely megérdemli azokat az állandó ovációkat, amelyeket egyesek megpróbáltak tagadni. A pont megismétlése:

0 Tovább

Ryan @ 25 magán megmentése: Kirabolták vagy nem?

Mivel az Oppenheimer óriási sikert élvez világszerte, egy másik, a második világháborúval foglalkozó film, amely a nyári bombasikerré vált, negyed évszázaddal ünnepli. Noha természetesen, míg Christopher Nolan filmje a csatatéren távol tartja a történetet, Steven Spielberg a vérontás közepére dobja a nézőt, az arcodra elkenődött erőszak, amíg már nem tudja elviselni. Igen, 25 év telt el azóta, hogy a Saving Private Ryan megnyílt a mozikban, és azonnali kritikai elismerést és élenjáró státuszt kapott a legtöbb nagy kiadvány díjnyertesei által. Gyere Oscar este, bár a háború története „csak” öt díjat nyert. Elvesztette a Szerelem Shakespeare legjobb képének trófeáját egy olyan ideges helyzetben, amely sok embert feldühít a mai napig. 

Az évforduló megünneplése érdekében ünnepeljük a film tagadhatatlan tulajdonságait, vizsgáljuk meg annak néhány hátrányát, mérlegeljük a versenyt a 71. Akadémia-díjjal, és indítsuk újra az ellentmondást. Ryan mentését elrabolták? Jól…

Egy amerikai zászló lebeg a szélben, a fekete vonalak grafikus tömbjévé világítva a nap folyamán, a patriotizmus vörös, fehér és kék színű képe. Ebben a különös látomásban Spielberg úgy tűnik, hogy egy gyakorlatot javasol, amely tiszteletben tartja az amerikai történetet, miközben megfosztja azt a romantikától. Ő és legénysége hihetetlenül törli a nosztalgiát a harangos emlékekből, hogy tisztelje a II. Világháborúban harcolt embereket. Ugyanakkor a szentimentalizmus vonzása ellentmond ennek a célnak, amikor a film kibontakozik, soha nem több, mint a keretező eszközben, amelyet ez a zászló lövés mutat be. A normandiai temetőben helyezkedik el, körülbelül 1998-ban azt feltételezik, hogy egy idős veterán követi, amikor tiszteleg bukott testvéreinek. 

Bármi legyen is az esztétikai küldetés, amelyet Spielberg mutathat be a fő akcióban, hiányzik a szélén, különös tekintettel a múltba való első átmenet és az egészet aláhúzó zene jelentésére. Egyszerűen fogalmazva: John Williams a harci őrület csúcspontján volt, amikor összeállította a partitúrát, szokásos viteldíjának szimfonikus érzelmességét ötvözve egy militarista hajtással. A zene az emlékezés meghajtója, balzsamozva azt, ami a szigorú igazságot eláruló jelzőkhöz tartozik. – A Jingo nosztalgia dallamos megnyilvánulása a legnagyobb generáció számára. Szerencsére a schmaltz nem tart sokáig, a film dal nélkül valósággá válik. Itt az ideje, hogy a jelen álom utat adjon a múlt rémálmoknak.

A D-Day sorozat az Omaha Beach-en több mint 20 perc alatt tökéletes rövidfilm, amely körülveszi Spielberg kézművesének legjobbjait, és elfordul a klasszicizmustól. A rendező úgy kezeli a kaotikus erőszakot, mint egy karmester a zenekarral - észreveszi a hang és a tempó modulációit, hogy a szín izgatja a saját ariáját a szürkén megjelenő vörös hullámokban. A közepén a csend nyugodtnak és kritikusnak énekel, csakúgy, mint a tárgyak vizuális elzáródása, kellemetlen szögek, a cellulóz ellen forgó elemek, mint a régi dühös istenek. Ez egy dicsőséges szemcsés forgószél, a filmes meghívás kettős feladatot lát el, mint az audiovizuális merítés mesterkurzusa.

Az egész átkozott varázsa abban rejlik, hogy a filmkészítők a történelmi dokumentum távolságán keresztül mindig látott élményt erőteljes közvetlenséggé változtatják. Spielberg maestro itt fenséges formában volt, megmutatva képességét, hogy feltűnő képeket komponáljon, miközben a kamerát a helyszínen mozgatja. De ez lehet a film Achilles-sarok, még károsabb, mint a narratív keret. Azáltal, hogy egy ilyen kompakt remekművet korán eljuttatott, a rendező elítéli a film többi részét kegyetlen összehasonlításra – függetlenül attól, hogy milyen jó a Ryan megtakarítás hátralévő órája, soha nem egyeznek meg a nyitó mentő tökéletes Pandemoniumjával.

Ezen túlmenően ezekben a mozgalmakban implicit támadás történik a karakter alapú dráma ellen, testeket vezet be a személyiségek helyett. Korán Spielberg a háborús kép ellen fordul, mint nyerő elegy, mint megnyugtató intézmény, amely nem mer megkérdőjelezni alaptételeit. Nem számít, mennyire kinetikus lehet a sorozat, a hagyományos értelemben soha nem szórakoztató, egyfajta büntető gravitas elérése, amely meríti a nézőt, hogy visszatérjen a nemes áldozatok rózsás gondolataiba. Aztán vége, és a Rockwellian Americana birodalmában vagyunk, hogy felállítsuk a tényleges történetet, egyfajta közvetlen ellentmondást.

Spielberg egy mozdulattal javasolja a romantika tagadását. Másrészt nem tud segíteni, csak megengedheti magának. Az ilyen eltérések, az ellenkező irányba összeomló kreatív impulzusok részét képezik annak, ami nagyszerű filmkészítővé teszi. Ebben az esetben elárulják a munkát, következetlenségre vetve. Ennek ellenére hazugság lenne, ha Ryan megtakarítást kudarcnak nyilvánítanánk. A hiányosságok miatt izgalmasabb darab lesz a tanulmányozás és a felülvizsgálat, mint egy jobb forgatókönyv és más nem kevésbé fontos kérdések esetén. Nem is említve, hogy formálisan a dolog radikális stratégiákkal teli csoda, amely még mindig sokkoló évtizedek óta a kevésbé utánzó utánzók után.

Janusz Kamiński operatőr a Schindler listája óta a Spielbergnél van, és az elmúlt években akadályává vált, stílusa olyan rugalmatlan, hogy elfojtsa, még akkor is, ha gyönyörű látni. Mire elkészítették a Ryan megtakarítását, a korábbi Mr. Holly Hunter még mindig nyitott volt a kísérletezésre, alkalmazkodva minden új film igényeihez, lehetőségeihez. Így kapjuk meg ezt a fényképészeti diadalot, amely a hiperrealizmusra vonatkozik, mielőtt a fenti szárnyalás előtt a legnagyobb szubjektív fájdalom állapotába kerülne. A hang még jobb, maró és émelyítő, minden egyes darab fizikai paramétereit meghatározva, amíg el nem gondolja, hogy csapdába esett a katonákkal. 

Ó, ha csak azok a férfiak nem lennének olyan klisék a leadott játék erőfeszítései ellenére. Ha csak Spielberg meghosszabbítaná a csata erkölcsi kétértelműségét az akcióközi közbeiktatásokban. Ha csak a véres harc következményeiben maradhattunk volna, örökre fájdalmas emlékezetbe ragadtunk. De nem, a közönségnek és a filmnek vissza kell térnie a keretező eszközhöz, hogy szembeszálljon a Ryan magánélet megmentésével. Elnézést a morgásokért, de nem hiszem, hogy a filmmel kapcsolatos problémáim elismerése törli az erősségeit, és nem lenne helyes olyan szeretetnek lenni, amelyet nem birtokolok. Az 1998-as Legjobb Kép által jelölt második világháború filmekkel kapcsolatban Terence Malick The Thin Red Line című filmjét nagyon köszönöm.

Megyek, hogy azt mondom, hogy a Csendes-óceáni Front verse az igazi kirabolt királynő a jelöltek között. Sőt, Spielberg Oscar-haderője viszonylag tisztességesnek érzi magát a kérdéses film iránt. A hangdíjakat jogosan nyerték meg, és nehéz vitatkozni Michael Kahn szerkesztésével, amikor a strukturális kérdések többnyire forgatókönyv-alapúak. Kamiński megnyerte a Cinematography-t a The Thin Red Line John Toll ellen, amely bár vitatható, mégis kiemelkedően igazolhatónak tűnik. Ugyanez vonatkozik Spielberg második legjobb rendezőjének győzelmére. Többet érdemel? Nem hiszem, bár esetleg nem ért egyet. Az elveszített kategóriákat tekintve a többi versenyző jobbnak tűnik. 

Smink Elizabethnek, a királynő ikonográfiai evolúciójának ütköző csatatéri gore-nak ment. Williams pontszáma az öt jelölt közül a kevesebb volt, és elvesztette Nicola Piovani gyönyörű Life Is Beautiful kompozícióit. Tom Hanks elvesztette az olasz film legjobb színészét is, és bár jobb választásnak tartom az amerikai színészt, messze nem volt a felállás kiemelkedő – igazságszolgáltatása Ian McKellen és Edward Norton számára! De akkor megvan a másik három verseny, és az ügy rondabbá válik. A Shakespeare in Love elnyerte a Art Direction, az Original Screeplay és a Picture ellen a Ryan megtakarítása ellen, ez utóbbi viszonylag ideges.

Ennek okai változatosak, de elsősorban egy névre, az elefántra esnek az egész darab - Harvey Weinstein - szobájában. A brit film producerének és disztribútorának tekintve agresszív volt, messze túlmutatva a shenaniganokon, amelyekért Francis Fisher és a társaság az elmúlt szezonban szénre rakott. A Miramax nemcsak közvetlenül az egyes szavazókhoz fordult, hanem pazar pártokat is dobott, fenséges megszállottsággal fektetett be a FYC reklámba, és eljutott az Akadémia legsebezhetőbb csoportjaihoz, szűrések felállítása az ápolási otthonokban az idősebb csoportok szavazásának megszerzése érdekében. 

Ez azt jelenti, hogy a szerelemben lévő Shakespeare egy rohadt kép? Természetesen nem, mert irodalmi játékossága ügyesen megvalósult, tökéletességre lett tervezve, és Spielberg egyenruhás társaival jóval jobb együttes végzi. Ezenkívül ez a ritka komédia, amely nagy szerepet játszik az Oscar-on a legutóbbi emlékekben, tökéletes célpont azok számára, akik panaszkodnak az Akadémia szomorú ízéről, miközben a vicces képeket lényegében kevésbé, nem pedig olyan fontosnak tekintik. Más tényezők elősegítették a shakespeare-i összetörést, ideértve a kiadási dátumok régi, bosszantó mondását.

Spielberg nyáron nyitotta meg filmjét, míg a leendő Legjobb kép győztes egy decemberi premierig várt, megfelelő időben, hogy mindenki szem előtt tartsa az Oscar-szavazást. Ismét Weinstein lábaira is fektethetünk ilyen stratégiai kiadási döntéseket. Ha tovább megyünk a gyomokba, kényelmetlenné válik, hogy észrevegyem, hogy Ryan remekmű státusával szembeni kifogásaim egy része átfedésben van a Weinstein által táplált rossz szájú vonalakkal. Főleg, hogy a D-Day sorozat nagyszerű volt, de a film többi része nem tudott lépést tartani.

Összegezve, nem szabad túlbecsülni azt a mértéket, ameddig ez a furcsa ember kampánykönyve a díjak népszerű delegitimizálásához vezetett, és a belátható jövőben nehéz megrázni a befolyását.

Személy szerint megtagadom az olyan fantasztikus mozi elítélését, mint többek között a Shakespeare in Love, a The Piano vagy a Carol, ennek az egyénnek köszönhetően. Ha vannak más alapelvei, akkor ez érvényes, megértem és támogatom. Ennek ellenére, függetlenül a végső erkölcsi helyzetétől, azoknak, akik szeretik a mozit, gyászolniuk kell, hogy a polemika mitikus méretűvé nőtte ki magát, mindegyik képet narratív szerepekre osztva, amelyek elhomályosítják érdemeiket és hátrányaikat, összetettségük mint műalkotások.
 

0 Tovább

Jacqueline Durran: Kubricktól Barbieig

A kétszeres Akadémia-díjas Jacqueline Durran kétségkívül egy újabb Oscar-jelölés felé halad, talán akár egy harmadik győzelem is. A brit jelmeztervező életre keltette Barbie rózsaszínű paradicsomát, örömteli közönségnek a babaméretű méretű archív rekreációk és az eredeti alkotások keverékével, összhangban Greta Gerwig valóság-ugráló narratívájával. A film mindenütt öröm a jelmez szerelmeseinek, mihelyt az első jelenet megtörténik, amikor ellentétben áll az 1959-es fürdőruhával borított Barbie grafikai modernitásával és a század közepén fekvő lányosság öltözékével, megjelenésüket - a perchance megrázta - a belföldi törekvés határozza meg. Aztán jön egy klasszikus Mattel-ruhás sorozat, a rozsosság és a BarbieLand üdvözletünk. Ez a nőiesség színes robbanása, ahogy azt a gyerekek képzeletei megértik... 

Durran karakter-specifikus munkája megalapozza Ken esetleges giccses forradalmát lónyomással és paródia Calvin Klein fehérneművel bélelt műmosójában. Munkája azonban nem csupán kivételes mesemondó funkció, hanem a kápráztatás érzéséhez is hű. Élvezheti az esztétikai eksztázisban, miközben hangosan nevet, ha mély vágást azonosít, vagy kapcsolódik a Weird Barbie-t létrehozó gyermekjátékhoz. A sok Chanel-t ábrázoló tervek megvilágítják a történelmi trendek hatását a szőke bálvány felépítésében, bár a márka jövőjére, a fantáziára és a kollektív álomra mutatnak. Az egész mögött álló tervező számára ez egy diadal a sok közül…

Az idei vírusos filmmánia eléréséhez Durran hosszú utat tett meg, karrierjét az 1990-es évek szürkületében kezdte, miután elvégezte a Királyi Művészeti Főiskolát. Hivatalos képzése nem a jelmeztervezés volt, de megtanulta a munkát, és első képernyőjének hitelt szerzett szekrény szeretőjének Stanley Kubrick utolsó játékfilmjének, a Eyes Wide Shutnak. Ez a tapasztalat azonban nem volt annyira formáló, mint Lindy Hemmingdel való együttműködése, aki különféle képekben segített, köztük Mike Leigh Oscar-díjas Topsy-Turvy-jében. Ez a kapcsolat hamarosan Durran első jelmeztervezői koncertjéhez vezetett, amely 2002-ben a brit auteur Cannes-i versengő All or Nothing című filmjét öltöztette. 

Ugyanebben az évben Jacqueline Durran a Medea színpadán szerepelt, főszerepben Fiona Shaw, és asszisztensként dolgozott a második Csillagok háborújában. A társadalmi realizmus, az extravagáns fantázia és a klasszikus színházi élet között megértheti, milyen változatos lesz karrierje hamarosan. Ennek ellenére nehéz megjósolni, hogy az ellentmondásos Durran látása hogyan növekszik egyes kiválasztott körök között. Az egész akkor kezdődött, amikor a brit autósok munkája a korabeli film földjére vitte, először Vera Drake-vel, majd Joe Wright Pride & Prejudice-ban. Lehet, hogy Durran megkapta első Oscar-jelölését a Regency romantikaért, ám sok történelmi jelmez-rajongó imádja a mai stilizált megközelítését.

Nem szabad azt feltételezni, hogy a tervező alapértelmezés szerint a pontatlanságot választja, vagy hogy lustaságból csinálja. Ehelyett, amikor Durran túllép a tényeken az időszakos kikapcsolódás során, egyértelmű szándékkal csinálja, gyakran a modernizáció érzetére hivatkozva, mint a közönség közvetlen útjára. Az engesztelés ikonikus zöld ruhájához az ahisztorikus felépítés javítja az emlékezet, a lézerrel vágott szövet impresszionista terjedését, oly gőzösnek érzi magát, mint egy puszta zöld suttogás a meztelen test felett. Más esetekben a stilizáció a paradox elidegenedés eszköze, megtagadva a realizmust, mivel az életnél nagyobb valami felé irányul.

Ha semmi más, akkor Durran munkája a Tinker Tailor Soldier Spy-ben és Leigh különféle periódusaiban bizonyítani kell, hogy amikor megfelelőnek látja, a jelmeztervező az ablakokat a régészeti pontosság közelébe képes elképzelni. Más szokásos panaszok a szépség és a vadállat tervei közötti állítólagos hűség hiányára és az animált kép szeszélyes gondolataira összpontosítanak. Ebben a tekintetben érdekes megjegyezni, hogy Durran miként hozott létre egy pompás rokokó-szomszédos szekrényt, csak Emma Watson jelmezei csalódó kompromisszumba kerültek. Ez természetesen nem akadályozta meg az Akadémiát, hogy kinevezze.

Több mint húsz éve jóváhagyott jelmeztervezési munka során Jacqueline Durran nyolc bólintást halmozott fel – Pride & Prejudice ( 2005 ), engesztelés ( 2007 ), Anna Karenina ( 2012 ), Legsötétebb óra ( 2017 ), szépség és a vadállat ( 2017 ), kis nők ( 2019 ) és Cyrano ( 2021 ). Megnyerte a Tolstoi és a Louisa May Alcott adaptációit, olyan erőfeszítéseket, amelyek különböző célokra kikerülik a múzeum hűségét. Az egyik hiper-tárgyra hivatkozik, a másik a kortárs közönség elmerülésére hívja fel a másikot. Azok számára is, akik szívesen rámutatnak az Ugg csizma használatára az utóbbiban, azok látnivalói a színfalak mögötti felvételekből származnak, a cipő soha nem látható a kész filmben. Lehet, hogy a Kis Nők tervei nem Oscar-méltóak, de többet érdemelnek, mint a glib snark.

Legalábbis a nagyközönség, mint sok nagyszerű rendező, nyitottabbnak tűnik Jacqueline Durran művészete számára, mint a jelmezközösség. Ez segíthet megmagyarázni, hogy miért kap több elismerést az Akadémián, mint többek között a Jelmeztervezők Céhén. Remélhetőleg Barbie megkapja az összes megérdemelt hírét, beleértve a The Film Experience olvasóközönség szerelmét. Valójában, Ann Roth központi kamionjának ihlette a Barbie-filmben, úgy döntöttem, hogy Durran-hoz hasonló bánásmódot adok, mint amit egyszer adtam Rothnak. A Leigh konyhai mosogató drámáitól a Mattel csodáig, kémeken, Mary Magdalene-en, Batman-en és a Wales volt hercegnőjén keresztül 25 kiemelés található Jacqueline Durran filmográfiájából és hol lehet őket megnézni.

0 Tovább

Emmy elemzés: Dráma vendég kategóriák

Hiam Abbass

A dráma sorozat legjobb vendégszereplője és a dráma sorozat legjobb vendégszereplője két olyan verseny, ahol csak két HBO sorozat képviselteti magát, és véletlenül ugyanazon két show jelöltjeit is tartalmazzák: The Last of Us és az öröklés. Mielőtt eljutunk az elismert emberekhez és a munkájukhoz, ( spoiler riasztásokat készítettek mindkét sorozatra ), vessünk egy pillantást e kategóriák történetére és arra, hogy ez történt-e a múltban...

A legközelebbi példa 1987-ben volt, amikor csak egy kategória volt a ( vendégszereplő egy drámasorozatban ), és az öt széles felállás három válogatással büszkélkedhet a St. Másutt és kettő L.A. Törvény ( Alfred Woodard nyerte a ) -t. 1977-ben két bontás történt: főszereplő és támogató színész, akit “ egyetlen előadásnak neveztek egy komédia vagy dráma sorozatban. ” Mind a négy említés Roots-tól származik, és az öt támogató jelölés közül négy szintén Roots-tól származik, Louis Gossett Jr.-vel. és Ed Asner viszi haza az úttörő miniszereket.

A mai nap közelebbi szakaszában a 2002. évi vendégszereplő öt jelölttel mindössze két show-t mutatott be, a The Practice és a The West Wing, Charles S.-val. Dutton nyert az előbbiért. A vendég színésznő felállítása azonban teljesen más show-kat mutatott be, hat láb alatt a ( három résidő és a Patricia Clarkson ) nyereménye, a másik kettő pedig az ER és a Law & Order: SVU. A tavalyi év az első alkalom, hogy a jelenlegi kétkategóriás rendszerben bármelyik show négy jelölést kapott egyetlen kategóriában, és ez természetesen az utódlás, ami valójában két ajánlatot csökkent ebben az évben egy ( alig ) öt említéssel mindkét versenyen.


James Cromwell
 

Most az idei visszatérő jelöltekre. Harriet Walter kettős vendégjelölt a második évben, emlékezetes anyák ábrázolására mind az öröklés, mind a Ted Lasso számára. Ez a harmadik ajánlata Caroline Roy játékához. James Cromwell szintén harmadik alkalommal tér vissza Ewan Roy ábrázolására, és két korábbi ajánlata van ebben a kategóriában az ER és a Six Feet Under számára, plusz egy jelölés az RKO 281-hez és egy győzelem az American Horror Story-hoz. Cherry Jones 2020-ban nyert a Nan Pierce játékáért, és az előző évben diadalmaskodott a The Handmaid's Tale című filmben, amely második szerepe volt erre a szerepre. 2009-ben 24-ben elnöki fordulójára is nyert. Arian Moayed-t tavaly jelölték ki a Stewy játékáért, ami Hiam Abbass-ot teszi az egyetlen utódlási újoncnak. A második évadban a túlzsúfolt támogató színésznő területén volt, és valószínűbb, hogy a múltban Ramy-hez legközelebb került az Emmy-jelöléshez, amelyet a szavazók ebben az évben kizártak a második évad langyos ölelése után.


Storm Reid
 

A Last of Us szereplőjéhez költözve, Murray Bartlett, aki a The White Lotus egyik szezonjában Emmy-t nyert, ebben az évben szintén a Chippendales üdvözletére vágyik. Melanie Lynskey a Yellowjackets dráma vezető színésznője, ezzel jelölve második egymást követő jelölését. Nick Offerman, akit valahogy soha nem jelöltek ki a parkokba és a rekreációba, három említést kapott a valóságverseny házigazdájáért, Amy Poehlerrel együtt a Making Itért. Ez az első Emmy-jelölés a másik négy előadó számára: Lamar Johnson, Anna Torv, Storm Reid és Keivonn Montreal Woodard.


Keivonn Montreal Woodard és Lamar Johnson
 

A következő lépés annak megvizsgálása, hogy mely előadóművészek technikailag versenyeznek egymással, mivel ugyanazokat az epizódokat benyújtották megfontolásra. ( a spoilerek most kezdődnek ). Ez a helyzet a The Last of Us férfiak mindkét sorozatánál, amikor Bartlett és Offerman életpartnereket játszanak, Johnson és Woodard pedig testvérek. Számomra nehéz kiválasztani a kedvenceket bármelyik pár közül, és minden előadásnak van bizonyos árnyalata, ami mindegyiket tapsra méltóvá teszi. Woodard lehet a leglenyűgözőbb egyszerűen fiatal kora és az a tény miatt, hogy kivételesen nehéz munkát végez.


Harriet Walter
 

Az öröklés egy kicsit bonyolultabbá válik, mivel Walter és Cromwell egyaránt kiválasztották a felejthetetlen temetési epizódot, míg Abbass a korábbi órát választotta, amely az ébrenléten zajlik. Abbass mindkét részletben fenomenális anyaggal rendelkezik, és valójában nagyszerű jelenete van Walterrel a későbbi epizódban. Ez felteheti a lábát, főleg mivel a show egészében jelentősebb minőségben vett részt a show-ban, míg jelöltjei sokkal világosabb vendégek.


Cherry Jones az öröklés 2. évadjában
 

Zavarban vagyok a Jones ’ ide való beillesztése miatt, mivel a múltban nagy munkát végzett, de alig jelenik meg a benyújtott epizódjában. Ez nem akadályozta meg a győzelmet a múltban, nevezetesen a The Handmaid's Tale számára, amikor olyan jelentéktelen része volt az epizódnak, amely győzelmet eredményezett. Azt állítanám, hogy ugyanez igaz Moayedre, egy olyan színészre, akit szeretek, aki nem sokat tett ebben a szezonban, és akit inkább megtiszteltetésnek láttam volna tavaly Julia Garnerrel szembeni támogató munkájáért Anna feltalálásában. Az a tény, hogy a show sajtóoldalán nincsenek képek Jonesról vagy Moayedről az öröklés negyedik évadjáról, azt mutatja, hogy azok mennyire relevánsak a szezonban. Az utódszemélyzet közül Abbass egyértelműen a legjobb, míg Cromwell közel egy másodperc ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki egyetlen jelenetből.


Anna Torv
 

Az Utolsó minket kiválósággal büszkélkedhet. Számos más szereplő volt a szavazáson, köztük Ashley Johnson, akit jósoltam, Nico Parker és Merle Dandridge. Torv érdekes, mivel bárki, aki csak a show első epizódját nézte, azt hitte, hogy ő vezet, de a második epizód végén szomorúan véget ért. Johnson és Woodard nagyszerűen néztek együtt, Reid, Bartlett és Offerman pedig olyan karakterekkel törődött velem, amelyekről tudtam, hogy nem fogom megcsinálni. Bartlett és Offerman epizódja lehetett volna a saját sorozata, és ok van arra, hogy az óra volt az egyetlen, amelyet a show rendezett és írt.


Melanie Lynskey
 

Számomra a csoport legjobbja Lynskey marad, aki folyamatosan meglepő a csendes vadságával a Yellowjackets-en, és egyenesen félelmetes volt, mint a bosszúálló Kathleen, bosszút áll késő testvére nevében, aki kifejezetten azt mondta neki, hogy inkább bocsánatot válasszon. Ez egy félelmetes színésznő elektromos fordulata, és még mindig remegtem azon a hidegen gondolkodva, amellyel elmondta helyettese számára, hogy természetesen nem fognak tisztességes tárgyalást folytatni az együttműködőknek. Bartlett-t vagy Offerman-t is választottam, és valószínűleg az utóbbi felé hajlok, mert a megbízható és tipikusan komikus előadóművész figyelemre méltó munkát végez egy lassan lágyuló lélek kidolgozásával egy gyengéd ívben, amely ugyanolyan kiváló Bartlett-rel szemben áll.


Murray Bartlett és Nick Offerman
 

A győztes előrejelzéseimhez kettős jelölteket választom, Lynskey-t és Bartlett-t. Ha az öröklés nem lenne dolog, akkor Lynskey nyerne a Yellowjacketsért, és így helyesnek érzi magát, hogy megnyeri ezt a lenyűgöző fordulatot, mivel jelenleg rengeteg zümmögés van körülötte ( egy ritka pillanat, amikor az időzítés és a tehetség ütköznek ). Bartlettnek megvan a White Lotus nyereménye, valamint az idei Welcome to Chippendales jelölése, amely szerintem nem vezet győzelemhez, de elegendő jóindulata van ahhoz, hogy élenjárója legyen. Váltakozóként Abbass-szal és Woodard-nal megyek.

0 Tovább

Áttekintés: Galícia "A vadállatok

Rodrigo Sorogoyen The Beasts a tavalyi Cannes-i filmfesztiválon mennydörgéses elismerést nyitott, kezdve a globális utazást a filmfesztiválokon és a furcsa kereskedelmi piacon. Legnagyobb sikere Spanyolországban és Franciaországban, a két nemzetben volt, amelyek a filmet koprodukálták, és amelyek nehéz helyzetben lévő kapcsolata a valós tragédia által inspirált narratívák földjét és lelkét érinti. Ha rögeszmés díj vagy, akkor emlékezhet a The Beasts-ra a Goyasról és Césarról szóló hírekből, mert a film seprő volt az előbbiekben, és elnyerte a Legjobb külföldi film hatalmas verseny ellen az utóbbi – -ben, beleértve az Oscar-díjas Szomorúság Háromszögét, az EO-t és a Close-t. 

Ami a fejvadlást illeti, könnyű érezni, hogy valamilyen szkepticizmus kúszik be, bár miután meglátta a vadállatokat, a szavazók lelkesedése kissé méltányosnak érzi magát. Mivel a film végül korlátozottan jelenik meg az amerikai színházakban, fedezzük fel az idegengyűlöletről és az erőszakról szóló mesét a modern Galíciában, ahol szörnyek rohannak, emberiséget adva…

Egy ló két férfi erőteljes fogása alatt küzd. Kaotikus táncban birkóznak meg az állatokkal, jól kopott izmok, amelyek kíváncsi közelséggel ütköznek egymással, a kamera közelsége az absztrakcióra, a perchance intimitásra utal. A közeli kép a mezőgazdasági alkotást audiovizuális költészetgé teszi, Sorogoyen erőszakos pillantása pedig a rím első verse, amelyet több mint egy órával a film jövőjébe kell megoldani. Az ilyen lírai játék az egész vadállatok szerkezetében zajlik, tükrözött mozgásokat állítva fel egy tragédia során, amely ketté van törve. Bár természetesen ezek egyike sem nyilvánvaló ebben a korai szakaszban. Amit viszont kapunk, az első kopasz arcú kérdés az ember vadállatosságáról.

A ló vagyonát birkózó két alak, akik megpróbálják elrontani a pusztát, Xan és Lorenzo testvérek. Ez utóbbit egy ló a fejébe rúgta időben tévesen, ez igazolja látszólag lassú szellemét, de nem gonoszságát. Ha lehetséges, Xan szellemében még brutálisabb, ellenőrzött viselkedése olyan, mint a pengét élező sólyom. Noha a vadállatokat az elejétől a végéig kísértik, a testvériséggel összekapcsolt férfiak nem lehetnek főszereplőink. Végül is ez a kívülállók története, nem pedig azok az emberek, akik generációk óta lakják a földet, konfliktusukat ellentétes világnézet és félrevezető javaslat támasztja alá.

Évekkel ezelőtt Antoine és Olga Denis egy új városba érkeztek a galíciai vidéken. Minden fillért a nevükre költve a francia pár ingatlanokat és földeket vásárolt, és arra törekedett, hogy rehabilitálja az elrontott épületeket, amelyeket az országról a városra történő gazdasági kivándorlás hagyott el, környezetbarát növények termesztése, hogy fenntartsák magukat az út mentén. Noha a Denis soha nem volt barátságos kapcsolatban a szűkös szomszédaikkal, egy energiaszolgáltató társaság tüzet gyújtott a gyúlékony békére. Meg akarják vásárolni a közösséget, és a földre rohanják, hogy szélturbina farmot építsenek.

Az ajánlat elbűvölve a helyiek lelkesen adják el földet, és újból elindulnak azokban a városokban, ahol nagycsaládjuk nagy része lakik. A francia pár azonban határozottan áll az üzlet ellen, hatékonyan blokkolja azt, és felborítja a galíciai falusi dühét. Ezek az emberek kopár, szellemüket ősi nyomorúság faragta, a francia Denis ismeretében. A kívülállók számára paradicsom feküdt előttük. Azok számára, akik örökre elakadtak az Édenben, ez inkább a pokolba történő tisztító erejű savanyúság, a törött törekvések stagnáló medencéje, amely elsüllyed bármilyen félelmüktől, amelyet valaha is birtokolhattak.

A földre nézve a falusiak látják kezdetüket és végüket, fájdalmukat, és menekülni akarnak. Könnyű megérteni, miért nézne Antoine-ra és Olga-ra arrogáns betolakodóknak, akiknek a projektje a városlakók unalmának szagát hordozza, és szeretik a helyet, de nem az embereket. Szerette romantikus álmát, miközben figyelmen kívül hagyta a rémálmat, amelyet mások elviseltek. És mégis, miközben Sorogoyen figyelembe veszi a két perspektívát, hűsége soha nem áll olyanokkal, mint Xan és Lorenzo, akiknek általános tehetetlensége miatt rabja annak, hogy milyen kevés hatalommal rendelkeznek, bullish elhatározás, amely feltűnő anathema a Denis rosszul adaptált diplomatikájához. Ez néha önkontradiktáló vonalot tesz lehetővé. 

Ennek ellenére türelmesen figyelik meg a konfliktust, a feszültségek lassú ütését, amelyet a hagyományos gyökerekkel rendelkező meghajtó zene hangsúlyoz, mintha a táj földi szellemeire hívnánk fel az élő háború kommentálására. Hosszú időn át artikulálva ez egy ideges nyugtalanság gyakorlása két rugalmatlan erő között, a szigetbeli egzisztenciák a kölcsönösen biztosított pusztítás spiráljában ragadtak össze. Szorgalmasan lép fel egy szaturnuszos temperamentummal, néhány perc alatt 137 perc alatt forog, ami soha nem lassul le, még akkor sem, ha néha ismételt pontok kérdését sújtják. Az előre említett pontozási és iránybeli kérdések a részleges ok, ám sok taps Alberto del Campo szerkesztésére és a szereplők együttes fellépésére utal.

Denis Ménochet megtestesíti a hamis tüzet, amely minden felháborodással és indokolatlan antagonizmussal fokozódik, egy háborúra kész ember hegye, hordozható kamerával a kezében. Sértett viselkedését tökéletesen ábrázolják, de a leginkább lenyűgöző a szomorúság folyója, amelyet ezek a szemek a szikla alatt futnak. Marina Foïs még félelmesebb, és átveszi a The Beasts hátsó felének elbeszélését, jellemzése a túlélő sztoicizmusának alapjára épült, és minden keserű gyűlöletet lenyel a száraz gulpban. Hihetetlen jelenetei Marie Colombmal, mint a Denis pár látogató lányával, csak a törékeny ígéret harapásával haladják meg, és a filmet úgy fejezik be, mint a hidegrázó.

Ennek ellenére a francia csillagok nem hasonlítanak a galíciai színészekhez, Sorogoyen az átlagos thrilleréhez, Luis Zaherahoz és Diego Anidohoz, két szentségtelen csodához, mint Xan és Lorenzo, és Luisa Mereles közel csendes kísértet, mint minden engesztelő anyjuk. Különösen Zahera hozza az Ószövetségi mutatót a filmhez, valahogy izgalmasabbnak, amikor a háttérbe kell húzódnia, az egész szekvencián árnyékszerű, a paranoia pontjára félelmetes. Még akkor is, ha nincs körül, megkóstolhatja a veszélyt a levegőben. Ezenkívül a spanyol színészek a szörnyű viselkedés közepette a sérülés gondolatát terjesztették elő, a föld lényei, akik menekülni akarnak, de egy invazív faj csapdába esnek.

A vadállatok felfedik egy olyan élményt, amelyet minden irányba ömlött harag határoz meg, tiszta vonalak nélkül, készen állva arra, hogy harag hullámában elpusztítsa a világot, gonosz és könyörtelen. Az ilyen érzelmek által inspirált erőszak nem válik gyönyörű kilátásokká, és nem is csökkenti azt. A természet pompája továbbra is sztoikus az ember ostobaságával szemben, a véraláfutás kegyetlensége elhanyagolható kicsi a zöldellő dombok közepette, sziklás szanál, a szél örökké nyersen fúj. Sorogoyan maró moziban nem csak az emberek gonoszok. Környezetük ugyanolyan vad a bukolikus nyugalmában, a nihilistás közömbösségben, amely más néven – reménytelenség, amely átlépte a vonalat a harapás és a büntetés között.

0 Tovább

HTML