]Miután Kathryn Bigelow történelmi rendezői győzelmet aratott az előző Oscar-díjon a The Hurt Lockerért, a 2010-es jelöltek névsora visszatért a szokásos, férfiakból álló felálláshoz. A végső ötös nagyjából megkérdőjelezhetetlen volt. David Fincher volt a The Social Network Facebook-dráma korai éllovasa. Darren Aronofsky és David O. Russell kapta első jelölését ebben a kategóriában a Fekete hattyú című pszichológiai horrorért, illetve a The Fighter című sportdrámáért. A Coen Brothers szereplését félig-meddig meglepetésnek tartották a későn megjelenő Western True Grit számára. Végül a győztes Tom Hooper lett a legjobb filmnek járó The King's Speech című történelmi drámáért.
Ebben az összefüggésben még mindig elbátortalanító látni a visszatérést a normális kerékvágásba, különösen, ha két női rendezésű film is bekerült a legjobb film kategóriába: Lisa Cholodenko A gyerekek jól vannak című drámája és Debra Granik Téli csont című misztériumdrámája. Mindkét film négy jelölést kapott, bár egyik sem szerzett győzelmet. A nők szintén nagyrészt hiányoztak a legjobb rendezői beszélgetésről. A 2010-ben a jogosult filmek emlékeztetőlistáján (83. Oscar-díj) szereplő 248 film közül csak 24-et (9,7%) rendeztek/társrendezők nők...
OSCAR-JELÖLT NŐI RENDEZÉS FILMEK (ábécé sorrendben): Erős ország, Egy jobb világban*, A gyerekek jól vannak, Plakátlány*, Idegenek többé*, Nap gyere fel*, A vihar, Qiugang harcosai* , Waste Land*, Winter's Bone (*nem szerepel a legjobb film alkalmassági listáján)
ÖT ALTERNATÍV KÉSZLET
OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK OLAK
Ruba Nadda – Kairói idő
Kairó napsütötte tája egy barátság kezdetének tanúja. A Nadda visszafogott gazdagságot kölcsönöz ennek a gyengéd drámának, amely a drámai minimalizmuson keresztül találja meg gravitációját. A Patricia Clarkson és Alexander Siddig visszafogott előadásában horgonyzó film vizuális csendet és hipnotikus zenét használ, hogy bevonjon minket a kapcsolat lényegébe. Olyan, amelyet a kétértelműségben élés kényelme határoz meg. A színészek testbeszéde legalább annyira számít, mint a ritka párbeszéd, amelyet megosztanak egymással. Az, hogy valaki nem tudja szabadon kifejezni érzelmeit, e két szereplő lingua franca-jává válik, ami egy izgalmas táncot, egy mámorító állapotot eredményez közvetlenül a szerelem előtt. Egyetlen lépés előre jelzi a tektonikus eltolódás lehetőségét, és Nadda ott van, hogy megragadja ezt a pillanatot teljes érzelmi dicsőségében. Streaming az AMC+-on és a DirecTV-n.
Lisa Cholodenko - A gyerekek jól vannak
Egy leszbikus pár, két tinédzser és egy spermadonor. Tekintettel erre a karakterkészletre, Cholodenko nem hajlandó engedni, hogy a film elbagatellizálódjon a vígjáték vagy akár a dráma kedvéért. Ehelyett szembe kell néznie azzal a kihívással, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a narratíva érzelmi érettséget és érzékenységet ér el. A film a karakterek kapcsolatában és a megörökítésbe fektetett befektetésben él, ami számos jelenetben megmutatkozik. Szándékosság van abban, hogy hány karakter van a keretben, és kik azok, legyen szó két lövésről vagy vállról. Ez további teret ad az érzékenyen kalibrált együttesnek, hogy a jeleneten belüli ritmuson keresztül megmutassa a kapcsolati dinamikát. Nem könnyű feladat kézzelfogható életet adni az emberi interakció ezen pillanatainak. Bérelhető és megvásárolható az iTunes, az Amazon Video, a Google Play, a YouTube és más platformokon.
Tanya Hamilton – Az éjszaka elkap minket
A Fekete Párduc egykori tagja és a meggyilkolt Párduc özvegye közötti feszült kapcsolat válik ennek a felkavaró dráma magjává. Hamilton lézeres fókusszal festi meg ennek a történetnek a vásznát, ahol a lebilincselő beszélgetések és feszült találkozások egy sötét kis szoba vagy egy szomszédos járda korlátai között történnek. Fegyverezi a produkció kis léptékű jellegét, hogy még az emberi interakciókat is felnagyítsa. Az emberi viselkedés megörökítésének pontos pontossága kulcsfontosságú a film későbbi szakaszában bekövetkező kiterjedt pályához. A csúcsponti éjszakai jelenet mérsékelt dühvel történik, amely teret enged az önvizsgálatnak. Ezenkívül a stratégiailag elhelyezett archív felvételek robusztus kontextusba helyezik a film központi narratíváját. Streamelés a fuboTV-n, a Showtime-on, az AMC+-on, a Magnolia Selects-en és a DirecTV-n.
Floria Sigismondi – A szökevények
Tizenéves lázadás és meggondolatlanság. A rákényszerített nemi szerepek feloldása. A hírnév üres dicsősége. Debütáló játékfilmjében Sigismondi ezeket a témákat vizsgálja az 1970-es évek rockzenekarának történetén keresztül, különös tekintettel annak két főszereplőjére, Joan Jettre és Cherie Currie-re. A film mennydörgően kiszámíthatatlan tempóban halad, amely megismétli a főszereplők lendületes mozgását, miközben törekvő zenészekből jóhiszemű rocksztárokká válnak. Különös zeneiség visszhangzik a filmben, még a zenei jeleneteken kívül is. Ez még azokra a jelenetekre is igaz, amelyek a szereplők völgyeit ábrázolják. És t-vel