Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az Oscar-jelöltek nyernek az Asia Pacific Screen Awards-on

A kambodzsai Oscar-díj két díjat nyert az APSA-n

Még ha mélyen elkötelezett filmmániás vagy is, vannak olyan filmek, amelyekről soha nem hallottál, és amelyek nyerni fognak, vagy díjra jelölték a díjszezonban. Ez az egyik oka annak, hogy szeretünk bejelentkezni a külföldön működő díjkiosztókhoz. Bárcsak minden filmet kiadnának nekünk, cinefileknek! Most utolértük az Asia Pacific Screen Awards díjátadót, amely immár 15. alkalommal zajlik. A fődíjat az Indonézia Before Now & Then című filmje kapta, de néhány olyan jelölt mellett, akikről még nem hallottunk, öt jelenlegi Oscar-várományos nyert díjat: a nemzetközi pályázók Joyland, a Return to Seoul, az Aurora's Sunrise és a Muru, valamint az All című dokumentumfilm. Ez lélegzik...

LEGJOBB FILM


ELŐTT MOST ÉS AKKOR

★ „Before, Now & Then” (más néven „Nana”) (Indonézia) r. Kamila Andini
„Poet” (más néven „Akyn”) (Kazahsztán) r. Darezhan Omirbajev
„Return to Seoul” (más néven „Retour a Seoul”) (Kambodzsa, Katar, Franciaország, Belgium, Németország) r. Davy Chou
„This Is What I Remember” (más néven „Esimde”) (Kirgizisztán, Japán, Hollandia, Franciaország) r. Aktan Arym Kubat
„When The Waves Are Gone” (más néven „Kapag Wala Nang Mga Alon”) (Fülöp-szigetek, Franciaország, Dánia, Portugália) r. Lav Diaz.
A Before Now and Before a túl kevéssé ismert Kamila Andini (Seen and Unseen, Yuni) színészi díjat nyert a Berlinalén, most pedig történelmi győzelmet aratott az APSA-n. Ez az első női sisakos film, amely győzött, és egyben az első indonéz film, amely győzött!

LEGJOBB IFJÚSÁGI FILM

„Alam” (Palesztina, Szaúd-Arábia, Katar, Franciaország, Tunézia) r. Firas Khoury
★ „Farha” (Jordánia, Palesztina, Szaúd-Arábia, Svédország) r. Darin J Sallam
„Hanging Gardens” (más néven „Janain mualaqa”) (Irak, Egyiptom, Libanon, Palesztina, Szaúd-Arábia, Egyesült Királyság) rendező. Ahmed Yassin Al Daradji
„Jaggi” (India) rendező. Anmol Sidhu
„Sweet As” (Ausztrália) rendező. Jub Clerc
A Farha egy tinédzser lányról szól Palesztinában, aki egy katasztrófának lesz tanúja az otthonában, miközben be van zárva a kamrába. Ez a jordániai női rendező, Darin J Sallam filmrendezői debütálása.

LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM

★ „Aurora’s Sunrise” (Örményország, Németország, Litvánia)
„Dounia és az aleppói hercegnő” (más néven „Dounia et la princesse d’Alep”) (Kanada)
Viszlát, Don Glees!” (más néven „Gubbai, Don Gurîzu!”) Japán
„Ezüstmadár és szivárványhal” („USA, Hollandia”)
„To The Bright Side” (más néven „Xiang zhe ming liang na fang”) Kína
Az Aurora's Sunrise, egy népirtást túlélő némafilmes színésznőről szóló dokumentumfilm Örményország is benyújtja az Oscar-díját ebben az évadban.

LEGJOBB DOKUMENTUMFILM


★ „Minden, ami lélegzik” (India, Egyesült Államok, Egyesült Királyság)
„Blue Island” (Hongkong, Japán)
„A köd gyermekei” (Vietnam)
„Delikado” (Fülöp-szigetek, Ausztrália, Hongkong, Egyesült Államok)
„Woodgirls – Duett egy álomért” (Irán, Csehország)
Nagy figyelmet kap az All That Breathe című dokumentumfilm, amely a sebesült madarakat megmentő indiai testvérekről szól. Miután a zsűri díjával debütált Cannes-ban, bekerült az IDA döntőjébe, és bekerült a DOC NYC Shortlist listájára is, ami gyakran az Oscar-bulizást eredményezi. Sajnos az HBO csak 2023-ban mutatja be. Még nem jelentették be a dátumot, ezért feltételezzük, hogy kivárják az Oscar-jelölteket (sóhaj).

HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA HAMGA

 

LEGJOBB RENDEZŐ

Kamila Andini a "Before, Now & Then" ("Nana") című filmért
Shin Su-won a „Hommage”-ért (más néven „Omaju”) (Korea)
★ Davy Chou a „Return to Seoul” című filmért
Ameer Fakher Eldin a „The Stranger” (más néven „Al Garib”) című filmhez (Palesztina, Szíria, Katar, Németország)
Lav Diaz a „When The Waves Are Gone” (Fülöp-szigetek) című filmhez
A Return to Seoul, amely egy örökbefogadott francia nőről szól, aki Koreába utazik, hogy megkeresse születési szüleit, Kambodzsa idei Oscar-díja. Davy Chou, a rendező kambodzsai-francia. Ez a második játéka a Diamond Island (2016) után. Ő készítette Kambodzsa tavalyi kiváló Oscar-díját is, a White Building (2021) címet.

 

LEGJOBB forgatókönyv


ÖNÉLETRAJZ

★ Makbul Mubarak az „Önéletrajzhoz” (Indonézia, Szingapúr, Fülöp-szigetek, Katar, Franciaország, Lengyelország, Németország)
Vahid Jalilvand a „Beyond the Wall”-ért (más néven „Shab, Dkheli, Divar”) (Irán)
Park Chan-wook, Chung Seo-kyeong a „Döntés a távozásról” (más néven „Heojil kyolshim”) (Korea)
Darezhan Omirbayev a „Poet” (más néven „Akyn”) számára (Kazahsztán)
Aktan Arym Kubat, Dalmira Tilepbergenova a „This Is What I Remember” (más néven „Esimde”) című filmhez (Kirgizisztán, Japán, Hollandia, Franciaország).
Erős év Indonéziának az APSA-n. Az önéletrajz egy thriller egy férfi házvezetőnőről egy politikus számára. Idén volt a premier Velencében.

LEGJOBB CINEMATOGRAFIA

Batara Goempar az „Előtte, most és akkor” című filmért (Indonézia)
Lv Songye az „One and Four” (más néven „Yige he Sige”) számára (Kína)
Boris Troshev a „Poet” (Kazahsztán) című filmért
Florent Herry a „Snow and the Bear” (más néven „Kar ve Ay?”) című filmhez (Törökország, Németország, Szerbia)
★ Niklas Lindschau az „Idegen” című filmhez (Szíria, Németország, Palesztin Területek, Katar)
Az idegen volt Palesztina tavaly Oscar-díja. A dráma egy engedély nélküli orvosról szól a Golán-fennsíkon és egy sebesült katonáról, akivel találkozik. Ez Amee debütáló filmje

0 Tovább

Hol hallatszik a „My Father's Dragon”?

A "túl sok a jóból" oximoronnak hangzik, de ez megtörténhet. Nehéz megnézni például az idei legjobb animációs filmversenyt, és nem azon tűnődni, hogy a Netflix végtelen filmkínálata nem működik-e teljesen. Csak ebben az évben van elég versenyzőjük ahhoz, hogy szó szerint kitöltsék a teljes Oscar-kategóriát, és mindegyik a korábbi Oscar-jelöltektől származik: Richard Linklater Apollo 10 1/2: Space Age Childhood című nosztalgiadarabja, Chris Williams animációs kalandja, a Tenger. A Beast, Henry Selick horror-vígjátéka, a Wendell & Wild és Guillermo Del Toro Pinokkiója a következő hónapban.

GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA GAMRGA

Valahogy a Netflix ötödik versenyzője, a Cartoon Saloon's My Father's Dragon (amelynek adása ebben a hónapban indult) kevés sajtót generált annak ellenére, hogy meglehetősen bájos, gyönyörű látvány, és egy kész Oscar-származékkal is megérkezett...

A "My Father's Dragon" című klasszikus 1948-as gyerekkönyvet, Ruth Stiles Gannetttől Japánban már az 1990-es években adaptálták, de most ez a Cartoon Saloon funkció, az első a Netflix-szel együttműködve. Egy Elmer nevű fiatal fiúról szól (hangja Jacob Tremblay), egy egyedülálló anyától (Golshifteh Farahani), aki éppen most költözött a nagyvárosba, ahol magányos, fél, és bizonytalan a jövőt illetően. Amikor megszökik otthonról, egy sor beszélő állattal találkozik. A szereplők között nem egy, hanem három legjobb női mellékszereplő Oscar-díjas Dianne Wiest, Rita Moreno és Whoopi Goldberg, valamint számos más híresség szerepel. A Wild Island nevű helyre kalandozva felfedez egy fiatal sárkányt, akit a többi állat fogságban tart, hogy megakadályozza a sziget elsüllyedését és mindenki megfulladását. A sárkány (hangja Gaten Matarazzo) hasonló érzelmi állapotban van, mint Elmer. Lehet találgatni, merre tart, de ez a legtöbb gyerekfilmre igaz (és sok felnőttfilmre is gondolunk!), amikor a fiú és a sárkány egymásra támaszkodva tanulnak, hogy legyőzzék félelmeiket.

A My Father's Dragon nem biztos, hogy olyan mágikus folklór szinten van, mint a Cartoon Saloon három figyelemre méltó teljesítménye (Kells titka, A tenger dala, Farkasjárók), és nehéz egy beszélő állatos kalanddal kitűnni (hiszen ez jellemzi a legtöbb animációs filmet) ahogyan Nora Twomey korábbi erőfeszítése, A kenyérkereső tette. De ez még mindig egy kielégítő történet gyönyörű animációval, amelyet a kisgyermekek biztosan szeretni fognak, és a Cartoon Saloon funkció még soha nem hagyta ki a jelölést. Filmeket jelöltek az animációs kategóriában, miközben a szépség, a szív és a képzelet terén sokkal kevesebbet kínálnak, mint ez. Szóval hol a zsongás?

A probléma a promóció hiánya a Netflix részéről? Hogy ez egy kicsit fiatalabb, mint a többi futó animációs film? Hogy ez nem olyan vizuális kinyilatkoztatás, mint ahogy a cég büszkébben regionális sajátosságai tették? Szívesen fogadjuk az elméleteidet. Feltételezésünk szerint ez mindhárom probléma. Ez egy zsúfolt év az animációs filmek számára is, még akkor is, ha a mai napig csak két film (Pinocchio és Turning Red) érzi úgy, hogy nincs mitől izzadni, ahogy haladunk a jelölések felé.

0 Tovább

Legjobb nemzetközi filmkritika: Belgium, Pakisztán és Ukrajna

Az év legcsodálatosabb időszaka következik. Nem, nem az ünnepi időszak. Nem, még a díjszezon egészét sem. Itt az ideje, hogy alaposan elmélyüljünk a legjobb nemzetközi film kategóriában, mielőtt az Akadémia bizottságai a 92 címet egy csekély, 15-ös rövid listára szűkítik, amelyből a teljes szavazótestület kiválasztja az öt jelöltet. A listát december 21-én hozzák nyilvánosságra, addig is körbejárjuk a verseny kínálatát, a főbb versenyzőktől a homályosabb válogatásokig. Kezdjük a dolgokkal, nézzünk meg három olyan címet, amelyek úgy érzik, minőségi, hírnévi és nemzetközi viták miatt is felkerülnek a szűkített listára…

ZÁRVA (Belgium)


© A24

A Girl túlértékelt gyújtáskiesése után – egy másik cannes-i nyertes, amely Belgium Oscar-díja lett – nem fűztem nagy reményeket Lukas Dhont másodéves filmjéhez. Bár a Close nem tudott annyira lenyűgözni engem, mint más kritikusokat és fesztiválzsűritagokat, a film jelentős előrelépés. Ennek ellenére sok probléma maradt, többek között az, hogy az LMBTQ+ fiatalok fájdalma hogyan válik képmeghatározó kataklizmává, elhomályosítva minden mást, és a kizsákmányolás felé közelít. Azok, akik a furcsa örömről szóló történetekre vágynak, jobb, ha máshol keresnek, mert ezt a feltörekvő szerzőt úgy tűnik, nem érdekli a téma.

A Close-ban a történet Léo és Rémi, két tizenhárom éves fiú közötti intenzív barátság körül forog, akik kezdenek eltávolodni egymástól, amikor az iskolában kötelékük vonzza a nem kívánt figyelmet. A heteronormatív férfiassággal kapcsolatos elvárások súlyosan megnehezítik a kapcsolatot, Léo pedig a távolságot keresi a válság pillanatában. Ha többet felfednénk, az ártana egy olyan filmnek, amelynek hatása a zsigeri megrázkódtatásokon, az elsöprő érzelmekkel szembeni zavaron alapul. Valójában, mintha ezt a minőséget akarná hangsúlyozni, Dhont a mikrohullámú Dardennes illatú stílust választja.

OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN OKAN

A rendező egészen addig zárkózik a karaktereihez, amíg csapdába esünk a szigetélményükben. Csak mi sosem tapasztaljuk meg igazán az ő világukat, annyira leköt a rendező, hogy minden mikrokifejezést megragadjon szereplői arcán. A stratégia megrázó jeleneteket eredményezhet, de ugyanolyan gyakran megfosztja a filmtől a vizuális történetmesélést a színészi játék dokumentálásán túl. Egy hálószoba sorsa például sokkal nehezebben sújtana, ha közönségként jobban tisztában lenne a térrel, annak sajátosságaival és a számtalan közeli felvétel homályos háttereként létező lehetőségekkel.

Szerencsére a színészek felkészültek a kihívásra, hogy a hátukon viszik Close-t, Gustav De Awele és Émilie Dequenne (maga Rosetta!) pedig az MVP-címért harcol. Ennek ellenére, bármilyen félelmetesek is, a kép serdülő főszereplője, Eden Dambrine külön tapsot érdemel. Ennek a szentimentális viharnak a lehorgonyzása nem lehetett egyszerű, de a kis thespian szembeszáll a herkulesi feladattal, és hatékonyan kipréseli a könnyeket minden nézőből, akármilyen sztoikusnak mondják is magukat – komolyan mondom, ritkán hallottam ekkora szipogást. egy mozi. Készülj fel a sírásra! B-

KAPCSOLÓDÓ OLVASMÁNY: Elisa Cannes-i naplója – A gyerekek a jövő?

 

JOYLAND (Pakisztán)


© WME Independent

Sokat írtak a Joylandről, miután hazájában betiltották. A döntést azóta nem kis részben a nemzetközi felháborodásnak köszönhetően visszavonták. Olyannyira, hogy néhány nap leforgása alatt a szeretett, de homályos fesztiválkedvencből az évad egyik legtöbbet vitatott Oscar-pályázatává vált. Az ilyen szintű figyelem minden bizonnyal meghozza gyümölcsét a szavazás idején, így valószínűsíthető, hogy Pakisztán első előválogatott beadványa lesz, talán az első jelölt. Nem lenne méltatlan megtiszteltetés, hiszen ez az év egyik legjobb képe, nemzetiségtől és nyelvtől függetlenül.

Saim Sadiq debütáló filmje a Rana család sorsát érinti, amely egy hagyományos háztartás egy erősen patriarchális társadalomban. Bár minden tag megkapja a pillanatot, hogy ragyogjon, Joyland középpontjában a klán legfiatalabb fia, Haider és felesége, Mumtaz áll. Apja jóváhagyását kérve állást szerez, házastársát gyakorlatilag háztartási életre ítéli, elvágva a függetlenségi törekvéseit. A kapott munka azonban korántsem olyan, mint ami a pátriárkát kielégítené. Haider lesz a valaha látott legritmustalanabb háttértáncos, aki közben beleesik a show sztárjába. Ő Biba, egy karizmatikus transz nő, nagy álmokkal.

Az első pillantásra vártnál sokkal kiterjedtebb narratív kárpit révén a Joyland az empátia rapszódiájaként vallja magát. Ez egyben siránkozás arról is, hogy a konzervatív rendszerek miként problematizálják a vágyat, és inkább romboló erővé teszik azt, mint azt a csodát, amely akkor érződik, amikor belülről lángra lobbansz. Az elnyomás tehát egy időzített bomba, és egy napon fel fog robbanni, függetlenül attól, hogy ki próbálja meg tagadni az igazságot archaikus szabályokra hivatkozva. A filmkamera mindent lát, megengedi magának

0 Tovább

Majdnem kész: Don Cheadle a "Devil in a Blue Dress" című filmben

A Noirvember nem érhet véget egy noir témájú írás nélkül itt, a The Film Experience-nél. Az Almost There sorozatra esik, hogy egy árnyékban született stílust vegyünk figyelembe, azt a mozit, amely a háború utóhatásaiban jött létre, és kitart az örökös újrafeltalálásban. Bár jó lenne visszatekinteni a noir eredetére, a klasszikusok többsége kívül esett az Akadémia radarján. Logikus tehát a neo-noir mélyére tévedni, olyan címet keresni, amely mindennek a legjobbját testesíti meg, ötvözi a klasszikus érzékenységet a modern perspektívával. Így elérkezünk Carl Franklin Kék ruhás ördög című művéhez, Walter Mosley könyvének 1995-ös adaptációjához, ahol egy 1940-es években játszódó krimi egy fekete főszereplő középpontjába kerül.

A díjak szavazóinak figyelmét azonban nem a film kemény antihőse keltette fel. Ehelyett ezek a kitüntetések egy mellékjátékost kaptak – Don Cheadle-t, aki a veszélyes ember, Egér szerepében játszott…

VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS VSDFAS

 

1948-ban Los Angelesben Ezekiel "Easy" Rawlins egy csepp a fekete háborús veteránok tengerében, akiknek el kell viselniük a háború utáni rosszullétet, valamint a szegregált társadalom által ránehezedett korlátokat. Amikor azon kapja magát, hogy nincs munkája, és nemrégiben elbocsátották a Champion Aircrafttól, a készpénz szüksége arra kényszeríti, hogy rossz üzletet folytasson. Néhány kapcsolat révén Easy azt a feladatot kapta, hogy megtalálja Daphne Monet-t, egy fehér nőt, aki nemrég tűnt el. Az eltűnés miatt gazdag vőlegénye lemondott a polgármesteri tisztségről, ami politikai cselszövéssel gazdagította a rejtélyt. Az üldözés elvezeti Easy-t a kaliforniai mélység mélyére, ahol gengszterek uralkodnak, a zsaruk pedig csak egy újabb törvénytelenség.

Franklin tesz néhány tipikus adaptációs engedményt, és hagyja, hogy a beszédhangos narráció nagy mértékben lefordítsa Mosley történetét az oldalról a képernyőre. Szerencsére ez a mechanizmus annyira általános a régimódi noirban, hogy soha nem érzi, hogy irodalmi béklyók kényszerítik. Valójában az egész film egy hivatkozási gyakorlatnak tűnik, amely őszinte cinizmusával, klasszicista formájával és hangszíni szigorával félreállítja a pastiche-t. Az Angelino potboiler műfaji előírásokat használ, hogy történelmileg torz perspektívákat faggatjon a film noir földjéről egy rasszizált prizmán keresztül, amely a régi történeteket ismét újnak érzi. Hiszen még 27 évvel később is frissnek tűnik a film, bár következtetését – miszerint az amerikai álom egy rohadt hazugság – már halálra mondták.

Denzel Washington Easy című filmje a belépési pontunk a Devil in a Blue Dress ebbe a kiábrándult világába, de semmiképpen sem ő a film legfigyelemreméltóbb alakja. Jennifer Beals kísérteties femme fatale a kék ruhás Monet asszony szerepében, míg Don Cheadle ellopja a show-t, amikor csak a képernyőn van. Az első benyomásunk az Egérről gyorsan felvillan, az emlékezet pedig megzavarja a jelenkori reflexiókat az absztrakcióba hajló részletekben. A hangja visszhangzik a hangsávban, majd megpillantjuk a száját, az éjszakában csillogó aranyfogakra vágott fiús vigyort. Carl Franklin rendező bizonyos szempontból a várakozás érzetét kelt, falatokkal etet minket ebből az emberből, amíg meg nem ízleljük őrültségének teljes virágát.

Félúton belesétál a tulajdonképpeni elbeszélésbe, amikor a rasszista gengszterek megfenyegetése után Easy felhívja régi houstoni barátját, hogy jöjjön, adjon némi segítséget, védelmet. Egy másik filmben Egér gonosz karakter lehetett. Kimagaslóan gyilkos, mindig nyugtalanító rosszindulattal, rövid biztosítékkal és boldog ujjakkal viselteti magát, ő a főantagonista prototipikus oldalpárja, egy fenyegető árnyék, amely hősünkre vetül. Csak itt a homokba húzott faji vonalak szükségessé teszik Easy számára a gyűlölködő rendszer elleni védelmet. Ő a halál angyala, aki majdnem úgy működik, mint Tom Sizemore DeWitt Albrightjának jóindulatú tükörképe – az ember, aki először alkalmazza Easy-t és a film legbaljósabb jelenlétét.

Színészként Don Cheadle-nek meg kell birkóznia a livewire-szerep ellentétes tulajdonságaival, egy kicsit megijesztve a közönséget, miközben ideges megnyugvást is nyújt. A kihívás alkímiai megoldásának egy része az előadó puszta karizmájában rejlik, abban a képességében, hogy pusztán a kamera előtti létezést valami felvillanyozó dolognak érezze. Rengeteg dicséret illeti meg nyugodt közömbösségét is, aki Egér legvérszomjasabb cselekedeteihez a lezser attitűddel közelített. Ez egy remek karakterábrázolás, amely biztosítja, hogy megértsük Egér tényszerű kapcsolatát az erőszakkal, miközben furcsán szórakoztatóvá is teszi.

A rágcsáló nevű, csinosan öltözött férfi is rohadt vicces, néha szédül, amikor az előtte álló film noir-szindrómákat nézi. Egyszerre mulatságos és mélyen mulatott, a pálya széléről éljenezte Easy-t egy vidám hozzáállással, amely nem illik egy olyan drámához, amelyben test

0 Tovább

Oscar Volleys: A gyártástervezés világépítése

AVATAR: A VÍZ ÚTJA

EUROCHEESE: Szia Nick! Életnél nagyobb világok izgalmas csoportját kell meghódítanunk a gyártástervezés érdekében, de talán az lenne a legjobb, ha az elefánttal kezdenénk a szobában: A Babylonról szóló vegyes vélemények ellenére el kell képzelnem, ha mást nem csinál. hollywood dicsőséges napjai előtti hódolatként itt ismert kócos jelenléte. Aztán van két kasszasiker folytatása a korábbi legjobb produkciós dizájn nyerteseknek, a Black Panther Wakanda Forever és az Avatar The Way of Water egyaránt hasonló kérdéseket tesz fel: vajon elég izgatott lesz-e az ág a ráadás-jelöléshez? Tulajdonképpen a nem felé hajlok, most, hogy láttuk a CGI-vel erős világokat. Mindkettőnek több értelme lehet más kézműves kategóriákban. Azért kíváncsi vagyok a véleményetekre...

NICK TAYLOR: Egyetértek veled, hogy Babilon viszonylag biztos dolog. A nagyszabású hollywoodi dekadencia éppoly jó jóslat, mint bármelyik korai, és a First Man-re jelölt maroknyi kézműves jelölések alapján, annak idején kevésbé lelkes kritikái ellenére, lefogadom, hogy Chazelle víziója elismerést nyerhet. Kicsit hasonlóképpen azt gondolom, hogy a Glass Onion’s jól bevált. Tekintettel az előd népszerűségére, a fesztiválokon való fellépéseiről és az egyhetes színházi elfoglaltságáról szóló nagyszerű kritikákra, valamint a Netflix-pénzek gazdagságára, okos választásnak tűnik.

Veled ellentétben én Wakanda Forever-t ajánlanám a jelölésért, és úgy gondolom, hogy még az Avatart is könnyen elfogadhatják a szavazók, ha félig tisztességes. A héten végre meglátja a kísértő. Mégis felvet egy jogos kérdést a figyelemért versengő CGI-szemüvegről. Míg az OG Avatar nyerte a gyártástervezést és a vizuális effektusokat, a Fekete Párducot nem jelölték az utóbbira. Nyilvánvaló, hogy ez talán többet mond a Marvel néha ingatag CGI-jéről, de a filmek közötti kilenc év ismeretében az is lehet, hogy megváltozott a magával ragadó világépítés fogadtatása. Biztos vagyok benne, hogy mindketten begyűjtik majd a jelöléseket a Produkciós Tervezői Céh Sci-Fi/Fantasy részlegéből, de érdemes megfontolni, hogy az ismertség vagy a műfaji elfogultság csökkentheti-e az esélyeiket. Szerinted mi léphetne a helyükbe?

UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA UAJDA


ÜVEGHAGYMA

EUROCHEESE: Ha csak egy jelölést tudnék adni a Glass Onion-nek, az a Production Design-ra lenne. A meghívók a vendégeknek elég vadak voltak, de az a sziget – teljesen lenyűgöző. Itt fogok neki szurkolni, és láttam, hogy az ágat megnyeri ez.

Ha már a Netflix-filmeknél tartunk, a Guillermo Del Toro-féle Pinocchio számára létrehozott világ meglehetősen zseniális és ötletes. A film „a dobozon kívüli” választásnak tűnik, amely vonzó lehet a szavazók számára. Pán labirintusa és A víz alakja egyaránt nyertes ebben a kategóriában, így a Del Toro-filmek minden bizonnyal elnyerték a tiszteletüket a múltban.

És hogyan beszélhetünk világépítésről anélkül, hogy megemlítenénk a Mindenhol egyszerre sok világát? Persze vannak jelenetek a mosásról és az adókról, de gondoljon az összes többi alkotásra: a hot dog világára, a pompás mozira, a bagel világára, még a sziklákra is? A széles választék lenyűgöző.

NICK TAYLOR: Everything Everywhere All At Once egy érdekes film, amelyet érdemes megfontolni, különösen azért, mert az univerzumot ugráló pizzázást gyakran a karakter alternatív énjének vágása vagy jelmezei és sminkje számlájára írják. A Wang háza remek díszlet, akárcsak Jamie Lee Curtis irodája és hotdog-ujjas otthona. Sajnos az irodaház, amelyben időnk nagy részét töltjük, vizuálisan nem annyira érdekes. Nem lenne rossz választás, de erre a díjra nem jósolnám. El kell képzelnem, hogy a filmnek óriási lendületre van szüksége ahhoz, hogy előrelépjen ebben a kategóriában. Ha műfajt választunk, jobban szeretném, ha bedobnának egy lovat Nope kísértetjárta tanyáira és a vidámpark valóságára.


GUILLERMO DEL TORO PINOKKIÓJA. Fotó: James Schmidt / Netflix

Sajnos még nem láttam Pinocchiót, de annyira elragadtatnék, ha egy animációs film végre megkapná a Production Design jelölést. Annyira bizarr számomra, hogy itt egyetlen animációs filmet sem ismertek fel, nem a WALL-E? Nem Kutyasziget? Tedd értelmessé!

Valószínűleg a versenyben lévő autofikciós filmeket is meg kell vitatni. Nagyon szerettem az Armageddon Time korabeli környezetét, bár kétlem, hogy ez elég mutatós ahhoz, hogy valóban küzdjek. Valószínűleg Fabelmanéknek jó lövésük van, bár őszintén szólva arra vagyok a legjobban kíváncsi, hogy Bardo-t választják-e. Eugenio Caballero egy korábbi győztes és nemrégiben jelölt ebben a kategóriában. Igaz, hogy Bardo gyengébb fogadtatásban részesült, mint Inarritu többi filmje, de nem tudom teljesen megingatni azt a statisztikát, hogy az összes filmjét jelölték valamire. Itt játszik a film? Vagy ez lesz az ő leépítése, és teljesen kimarad?

EUROCHEESE: Azt hiszem, operatőri vagy esetleg

0 Tovább

HTML