Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az Oscarok lekérdezése: A legjobb külföldi film, 1999, "Minden anyámról"

A büszkeség hónapja során a Team Experience az LGBTQ + kapcsolódó Oscar-jelöléseket vizsgálta. Úgy döntöttünk, hogy kibővítjük a sorozatot még néhány epizódra. Tegyük fel, hogy még mindig június van egy kicsit!

szerző: Eric Blume

Csodálatos szórakozás az 1999-es ’ Legjobb idegen nyelvű film Oscar-díjas, rendező Pedro Almodóvar „Minden anyámról” című filmjének újbóli meglátogatása.  Bár ez egy gyönyörűen texturált, többrétegű kárpit és érzelmek, ennek a szokatlan filmnek kell lennie, hogy valaha is megnyerje ezt a nagydíjat. A cselekmény ammóniával jár: egy nővér, aki a színpadon hallhatatlan fedezetként jelenik meg a Stella számára az A Streetcar nevű vágyban; HIV-pozitív, terhes apáca; két heteroszexuális nő egyesült azzal, hogy ugyanazon transznemű nőből Esteban nevű fiakat szült; és számos beszélgetés és vicc a megszerzett mellekről.

Az Almodóvar művésze miatt ez a valószínűtlen és nem kereskedelmi jellegű cselekmény nem érzi magát kényszerítve vagy sokkolónak. A spanyol auteur a történeteket összefonja, a test pedig egy millió év alatt gondolkodik, és az elképzelhető legmerészebb színpalettákba csomagolják, puszta érzelmi erővel, amely a tetőt csörög... 

Míg számos korábbi filmje átjutott a nemzetközi sikerbe, beleértve az Oscar-díjas nőket az ideges bontás szélén ( 1988 ), az All About My Mother volt Almodóvar első Oscar-győzelme. Olyan szenzáció volt az évében, hogy a kategóriába tartozó egyik jelöltnek sem volt esélye annak ellenére, hogy a film akkoriban ( volt, és továbbra is ) sorozat nem pontosan -Oscar-barát karakterek és helyzetek.  Almodóvar visszatér az Oscar-színpadra a következő filmjével, a 2002-es ’ Talk with Her-rel, és ezen a kategórián kívül ismét gazdagon megérdemelt díjat nyer a Legjobb eredeti forgatókönyvért.

Mindig is volt és csak egy Almodóvar lesz.  Ha fegyver lenne a fejemben, és kénytelen lennék a legnagyobb élő filmkészítőnek nevezni, azt mondanám, Almodóvar.  Láthatja a befolyásait és azt, akit ellopott a ( mesterektől, mint például Bunuel és Dali, de a “ alacsony ” olyan formákat is alkot, mint a burleszk és a cirkusz ), de a képernyőn teljesen a sajátja van.  Ő az igazán ritka dolog a moziban: egyszarvú.  Az, ahogyan ez a legendás művész látja a világot, ellentétben azzal, ahogyan bárki más látta. 

Az 1999-es és 2002-es két Oscar-díja óta Almodóvar kicsit az egész helyén volt, és a Bad Education és a Volver együttesével óriási kiemeléseket ért el, és az általános furcsa módon közepes címek a The Skin I Live In között, annyira izgatott vagyok !, és Julieta.  De ő is ordít, két későbbi karrier remekművel.  A fájdalom és a dicsőség a legnagyobb eredményei közé tartozik, és a Párhuzamos Anyák korai filmjeire emlékeztető merénylettel rendelkeztek.  És természetesen az utóbbi két filmben Antonio Banderasot és Penélope Cruzt rendezte egy lenyűgöző előadásra, amely a transzcendentális szélén áll. 

De az All About My Mother megérdemel egy új nézetet.  Bonkers, hihetetlenül örömteli, folyamatosan meglepő. Csodálatosan gyors és könnyű a lábán, de ugyanakkor súlyos és erőteljes.  Kétségtelen, hogy az egyik legszorosabb film, amely valaha is ilyen nagy díjat nyert.  Kár lenne, ha ebben az életben legalább egyszer nem látnánk Almodóvarot a dobogón.

Több „Oszcárok lekerülése”'

Színész - Különleges nap
Jelmeztervezés - Priscilla, a sivatag királynőjének kalandjai
Jelmeztervezés - Orlando
Dokumentumfilm - Meggondoljuk magunkat
Eredeti dal - Calamity Jane
Forgatókönyv - Mennyei lények
Forgatókönyv - Az átkozott
Forgatókönyv - messze a mennyből
Támogató színész - Kutya nap délután
Támogató színész - régóta társ

0 Tovább

Emmy jóslatok: Drámakategóriák  

Írta: Abe Friedtanzer 

Ez az Emmys dráma vestitív éve. Tavaly a Succession és a The White Lotus tizennégy és látványos jelölést, tiszteletet szerzett, és a The Handmaid's Tale, amely tavaly nem volt kiváltó, az előző évben tízre emelkedett. Ha hasonló számban jelennek meg ebben az évben, akkor ez harminckét helyet foglal el, és csak a színészi jelöltekre vonatkoznak! A szavazási szabályok változása azt jelenti, hogy valószínűtlen, hogy a show-k annyira dominálnak, ám ezek közül az első kettő továbbra is rendkívül népszerű. És bár más díjszervezetek nagyrészt elhagyták a The Handmaid's Tale-t, érdemes megjegyezni, hogy az Emmy szavazói néha hosszabb show-kkal ragaszkodnak ( lásd Killing Eve ).  

A tavalyi Legjobb Dráma sorozat jelöltjeinek pontosan három visszatért a kongresszusba, és várhatóan sok helyen megjelennek: öröklés, jobb hívás Saul és sárga dzsekik...

Ez az első kettő utolsó szezonja, az utóbbi pedig a második. A Handmaid's Tale, a Crown és a Mandalorian ismét jogosultak, és soha nem hagyták ki őket. Az egyetlen másik jelölt a szavazáson ezúttal a The Boys, amely második szezonjára tett ajánlatot kísérő bólintás nélkül, és a Westworld, amelyet nagyrészt kihagytak a harmadik évadban, és most egy utolsó lövése van a negyedik és az utolsó fordulóban.


Olivia Cooke és Emma D'Arcy a Sárkány házában

A FRESHMAN OSZTÁLY
Az első szezon versenyzői között várhatóan nehéz találatok vannak a The Last of Us, a Sárkány Háza és az Andor, bár nem világos, hogy valamelyikük milyen jól fog tenni. Egyéb vagyonok között szerepel a Bad Sisters és az 1923, valamint az azt a sorozatot, amely az előszót, a Yellowstone-t született, amely mindig áttörés szélén tűnik, de még nem tette meg. Az öreg és a diplomaták néhány helyen is szerezhetnek gólt. Olvassa el a jóslatokat és további megjegyzéseket!

 

LEGJOBB DRAMA SOROZAT

Jobb, ha hívja Saulot

A korona

A kézműves meséje

A Sárkány Háza

Az utolsó közülünk

Öröklés

A Fehér Lótusz

Sárga kabátok


Lehet-e Matthew Rhys ismételt ajánlatot keresni a törölt műsorért?
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB SZÍNŰE

Paddy Considine ( A Sárkány Háza )

Brian Cox ( utódlás )

Kieran Culkin ( Utódlás )

Bob Odenkirk ( Jobb hívás Saul )

Pedro Pascal ( Az utolsó közülünk )

Jeremy Strong ( utódlás )

Egyéb pozíciók: Matthew Rhys ( Perry Mason ) -et jelölték most törölt sorozatának első évadjára, és vigyázz Bryan Cranstonra is ( Az ön becsülete ), aki nem érdemel ajánlatot az akkori korlátozott sorozatnak tekintett első szezonra. Jeff Bridges ( Az öreg ) és Diego Luna ( Andor ) Itt is könnyen megjelenhet.


Melanie Lynskey az idei élenjáró?
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB AKTUMA

Emma D'Arcy ( A Sárkány Háza )

Melanie Lynskey ( Yellowjackets )

Elisabeth Moss ( A kézműves mese )

Bella Ramsey ( Az utolsó közülünk )

Sarah Snook ( Utódlás )

Imelda Staunton ( A korona )

 

Egyéb hozzászólások: Vigyázzon, hogy Lynskey kosztárai csatlakozzanak hozzá, Sophie Nélisse-vel ( Yellowjackets ) a legkedvezőbb, annak ellenére, hogy kevesebb, mint egy másik színésznő, akinek erős szezonja volt, Juliette Lewis ( Sárga dzsekik ). Soha nem okos alábecsülni Helen Mirren-t ( 1923 ), bár kétségeim vannak abban, hogy ez a show mennyire fog jól teljesíteni. Keri Russell ( A Diplomat ) szintén zöldellő, Emmy ajánlata az amerikaiak számára, és valódi szégyen lenne, ha Sharon Horgan ( Bad Sisters ) kihagyná.


Alan Ruck az egyetlen Roy testvér, Emmy jelölés nélkül
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB TÁMOGATÓ SZOLGÁLTATÓJA

F. Murray Abraham ( A Fehér Lótusz )

Nicholas Braun ( utódlás )

Giancarlo Esposito ( Jobb hívás Saul )

Michael Imperioli ( A Fehér Lótusz )

Matthew Macfadyen ( Utódlás )

Alexander Skarsgard ( Utódlás )

Matt Smith ( A Sárkány Háza )

Bradley Whitford ( A kézműves mese )

 

Egyéb hozzászólások: Ez a kategória túlterhelt ugyanazon show-k versenyzőivel! Will Sharpe ( The White Lotus ), Theo James ( The White Lotus ), Tom Hollander ( The White Lotus ), Adam DiMarco ( The White Lotus ), és Leo Woodall ( A Fehér Lótusz ) mind birtok, mint a korábbi jelöltek, Jonathan Banks ( Better Call Saul ) és O-T Fagbenle ( The Handmaid's Tale ), Max Minghella ( A kézműves mese ). Nehéz elképzelni, hogy Alan Ruck ( utód ) hiányzik a show végén, és vigyázzon a szokásos John Lithgow ( The Old Man ) és Jonathan Pryce ( The Crown ) kategóriákra is. Nagyon örülnék, ha Illés Wood ( Yellowjackets ) meglepetés lenne. Érdemes megjegyezni, hogy Jeffrey Wright ( Westworld ) soha nem hagyta ki ezt a részt, bár szerintem show-ja gyakorlatilag már zümmögött, és még az eredeti platformon sem elérhető.


Hatszoros Emmy bajnok, Carol Burnett utolsó Emmy-győzelme 1997-ben volt a Mad About You számára
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB TÁMOGATÁSI AKTUMA

Carol Burnett ( Jobb hívás Saul )

Jennifer Coolidge ( A Fehér Lótusz )

Elizabeth Debicki ( A korona )

Lesley Manville ( A korona )

Aubrey Plaza ( A Fehér Lótusz )

Rhea Seehorn ( Jobb hívás Saul )

Christina Ricci ( Sárga dzsekik )

Yvonne Strahovski ( A kézműves mese )

 

Egyéb hozzászólások: Ez a kategória szintén tele van potenciállal: három korábbi jelölt, akik soha nem hagyták ki a szerepüket, Thandiwe Newton ( Westworld ), Samira Wiley ( A Handmaid's Tale ), és Ann Dowd ( A Handmaid mese ) bár valószínűtlennek tűnik, hogy ebben az évben elvégzik a vágást. Madeline Brewer ( A Handmaid's Tale ) és J. Smith-Cameron ( Utódlás ) korábban jelöltük meg, és könnyű visszatérni, és úgy érzi, hogy Justin Lupe ( Siker ) elegendő lendülettel rendelkezik ahhoz, hogy jelölést szerezzen ultrapopuláris sorozatához. Aztán ott van Meghann Fahy ( A Fehér Lótusz ), Sabrina Impactcatiore ( A Fehér Lótusz ), Beatrice Grannò ( A Fehér Lótusz ), Simona Tabasco ( A Fehér Lótusz ), és Haley Lu Richardson ( A Fehér Lótusz ), valamint Olivia Cooke ( Sárkány Háza ), Milly Alcock ( Sárkány Háza ), és Emily Carey ( A Sárkány Háza ).


Nick Offerman és Murray Bartlett a The Last of Us ( ep-je szintén irányításra és írásra készül )
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB VENDÉGES SZÍNŰE

Murray Bartlett ( Az utolsó közülünk )

Bryan Cranston ( Jobb hívás Saul )

Giancarlo Esposito ( A mandalori )

Justin Kirk ( utódlás )

Nick Offerman ( Az utolsó közülünk )

Aaron Paul ( Jobb hívás Saul )

 

Egyéb hozzászólások: Ez a kategória egy show kiemelkedő epizódjának és egy korábban szeretett show két csillagának ünnepe lehet, amely visszatér, hogy megismételje a szerepeket egy előszóban. Vannak korábbi jelöltek is: James Cromwell ( Utódlás ), Arian Moayed ( Utódlás ), Mark Margolis ( Jobb hívás Saul ) és Michael McKean ( Jobb hívás Saul ), korábban tiszteletlen kiemelkedések, mint például Tony Dalton ( Jobb hívás Saul ) és Jon Gries ( A Fehér Lótusz ) és más emlékezetes előadók, mint Christopher Lloyd ( A mandalori ) és Andy Serkis ( Andor ).


Natasha McElhone és Jonathan Pryce a koronában
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB VENDÉGESSÉGE

Claire Foy ( A korona )

Mckenna Grace ( A kézműves mese )

Ashley Johnson ( Az utolsó közülünk )

Cherry Jones ( utódlás )

Melanie Lynskey ( Utolsóunk )

Harriet Walter ( utódlás )

 

Egyéb hozzászólások: Ez a kategória kupon négy korábbi jelöltet tartalmaz, közülük kettő nyertes, plusz Hope Davis ( Öröklés ) mint egy másik korábbi versenyző. Betsy Brandt ( Jobb hívás Saul ) nosztalgikus választás lehet, ha visszatér a sorozatához ’ előzmény, és Vanessa Kirby ( A korona ) Costar Foy nyomában léphet, hogy további elismerést szerezzen egy emlékezetes visszacsatolási jelenetért. Egyéb vagyonok: Hiam Abbass ( Utódlás ), Natalie Gold ( Utódlás ), Natascha McElhone ( A korona ), Fiona Shaw ( Andor ), Ella Purnell ( Yellowjackets, Storm Reid ( Az utolsó közülünk ) és Anna Torv ( Az utolsó közülünk ).


Ez az "Amerika úgy dönt" az öröklés epizódja
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB IRÁNYELVE

"The Prick" ( Rossz nővérek )

"Annus Horribilis" ( A korona )

"A sárkány örökösei" ( A sárkány háza )

"Hosszú, hosszú idő" ( Utolsóunk )

"Amerika dönt" ( Utódlás )

"Connor esküvője" ( Utódlás )

"Arriverderci" ( A Fehér Lótusz )


Mennyire fog Andor csinálni, és a legjobb lövést írja?
 

A DRAMA SOROZAT LEGJOBB ÍRÁSA

"The Prick" ( Rossz nővérek )

"Saul Gone" ( Jobb hívás Saul )

"Pisztoly" ( A korona )

"Hosszú, hosszú idő" ( Utolsóunk )

"Connor esküvője" ( Utódlás )

"Arriverderci" ( A Fehér Lótusz )

"Ehető komplexum" ( Sárga dzsekik )

 

A rendezéshez és az íráshoz nagyon valószínű, hogy egy vagy két show dominálhat, mint például a Korona vagy az Öröklés, amelyeknek négy és három iránya van, tisztelet, tisztelet, de mindegyik csak egy részletet választott az íráshoz. Az Utolsó közülünk csak egy epizódot választott, hogy benyújthassa a fülke irányítását és írását, míg más műsorok, például a Better Call Saul, a Sárkány Háza, és a mandaloriak mindegyikre maroknyi választottak. Vigyázzon, hogy a The Boys és a Yellowjackets ismét írásban jelenjen meg, és a Stranger Things negyedik évadának kilencedik epizódja felé. Andor a “ One Way Out. ”

0 Tovább

Az Oscarok lekérdezése: "Közös szálak: történetek a paplanból" a legjobb dokumentumfilmért

Június folyamán az egyik nagy filmművészeti küldetésem az volt, hogy annyi furcsa dokumentumfilmet nézzek meg, amennyit csak tudtam. Az élő furcsa tapasztalatok szélesebb megértése és elismerése, akár művészet, akár élő interakció révén, egyre értékesebb és hihetetlenül hálás vagyok. A múlt vagy a jelen élete, amely mindig oly sok potenciális jövőt tükröz - ápolja ezt a szart! A mozi egyedülálló képet nyújt a rég elmúlt életekről, amelyekkel soha nem találkoztam volna. Nagyon sok merülésem a Criterion Channel különféle LGBTQ + lejátszási listáira összpontosított. Ha még nem láttad a Kékbe öltözve, a Nyelvek nem kötve és a Shakedown nyelvet, nézd meg őket most, és tanulj a szerzőiktől, a hangok sokasága a kamera előtt és mögött bátran hajlandó megmutatni nekünk, kik ők és mit tudnak. 

Közös szálak: A paplan története szintén egy legújabb felfedezés volt, amelyet ugyanúgy inspirált ez a sorozat és a kritérium megújult reflektorfénye. Azok számára, akik látni akarják, de nem rendelkeznek ezzel a streaming szolgáltatással, ez a YouTube ) webhelyen is ingyenes. A film egyike annak a két Oscar-díjas dokumentumfilmnek, amelyet Rob Epstein rendezett a Criterion lejátszási listájában, mindegyik a helyi szintű aktivizmus világát képviseli egy furcsa Amerika nevében, amely nagyon eltérő valósággal küzd egymástól. A Harvey Milk Times elkötelezett amellett, hogy a szolidaritás és az előrelépés örömteli ünnepe legyen, valamint minden erőszakos emlékezete, megengedett lopás a furcsa Amerikából, mivel a közönséges szálak, saját heves szerkesztésével és erőteljes, lefejezetlen politikai napirendjével...

A Common Threads öt történetre összpontosít, amelyeket az eredeti NAMES Project Memorial AIDS paplan képvisel. A paplanot Cleve Jones tervezte San Franciscóban, hogy tisztelgésként szolgáljon az AIDS-ben és az AIDS-szel kapcsolatos szövődményekben elhunyt férfiak, nők és gyermekek ezreinek. A paplan mindegyik paneljét kézzel készítették tisztelgésként a szeretett ember ( s ), aki az üresség kitöltésére maradt. A szövetben és a dekorációban variációk megengedettek, de az összes panel mérete 3 x 6 láb, vagy egy átlagos sír mérete. Néhány név több panelen jelenik meg. Egyes panelek egynél több névvel rendelkeznek, tisztelegve a szerelmeseknek és a családoknak, hogy egyszerre törölnek minket. Mivel az AIDS áldozatait szinte mindig megtagadták a megfelelő temetkezéstől, kézműves, varrás cselekedetétől, és a paplan bemutatása volt a legközelebb az emlékműhöz, amelyet ezek közül sokan valaha is megkaptak.

A paplan 1987. október 11-én debütált a washingtoni Nemzeti Bevásárlóközpontban, a leszbikus és meleg jogok washingtoni nemzeti márciusának részeként. Rob Epstein és Jeffrey Friedman a Nemzeti Bevásárlóközpontban voltak, amikor a paplanot először megmutatták, majd úgy döntöttek, hogy ott és ott készítenek dokumentumfilmet azokról az emberekről, akiknek a története a szövetből áll. Kezdetben több mint 200 potenciális alanyból álltak, amelyet 50 vagy 60 emberre nyertek, mielőtt eldöntötték az öt elhunyt és hat tanút, akik a filmük tárgyát képezik. Keresztnév betűrendben vannak:

David C. Campbell, a washingtoni tájépítész, akinek a történetét merészkedik szeretője, az amerikai haditengerészet parancsnoka, Tracy Torrey. Mindketten találkoztak, miután Torrey elhagyta a feleségét, és kölcsönös vonzerőn és saját vegyes érzéseikön keresztül indultak el homoszexualitásuk iránt. David betegsége nagyon hirtelen jött, és nagyon hirtelen elvitte. Tracy együtt tanúsítja életét, miközben a saját ágyában AIDS-ben szenved - mire találkozunk vele, barlyan felemelheti a fejét, és arcát sérülések borítják.
 

David Mandell Jr., egy 12 éves hemofília, akinek a történetét szülei, David és Suzi Mandell mesélik el. David és szülei életének nagyon korai szakaszában elkötelezték magukat azzal, hogy megpróbálják normális “ normális ” életet adni neki, miközben a hemofília orvosi kockázatát egy korai, sportra hajlamos fiú okozza. Folytatják ezt még akkor is, ha kiderült, hogy a vérkészítményt nem lehet HIV-vel megszentelni - bár a teljesítmény szempontjából folyamatos, a transzfúziók új váltónak teszik ki őt, David és családja úgy döntött, hogy elfogadja ezt a kockázatot, nem pedig azokat a kockázatokat, amelyek abból adódnak, hogy nem adnak neki vérkészítményt.
 

Robert Perryman, akinek a történetét felesége, Sallie Perryman meséli el. Ők az egyetlen fekete interjú alany a Common Threads-ben. Robert és Sallie a templomukon keresztül találkoztak, és nagyon sokáig nem ismerték egymást, mielőtt összeházasodtak. Robert évek óta küzdött a kábítószer-függőséggel, miközben Sallie mellé állt, jó és rossz időkben is. Csak a lányuk születése után, öt évvel a házasságuk után tudott tiszta maradni, és józan maradt haláláig. Robert intravénás kábítószer-használat révén szerződött az AIDS-ben.


Jeffrey Sevcik, akinek a történetét szeretője, Vito Russo, a filmkritikus / történész meséli el, aki híres a Celluloid Closet írásáról. A kettő először a popkultúrában megosztott ízléshez kötött, bár Jeff lassan fiatalabb, sokkal szelídebb és törékenyebb, és Vito nagyon eltérő kilátásokat adott nekik az AIDS-diagnózisuk kezelésére. 


Dr. Tom Waddell, a Meleg Játékok alapítója, akinek a történetét barátja, Sara Lewinstein meséli el. Sara, maga a leszbikus, találkozott Tommal, amikor a Meleg Játékok igazgatósága volt, és versenyképes természetük miatt gyors barátok lettek. Sara végül megkérdezte Tomtól, hogy szeretne-e gyermeket apává tenni vele, és ketten volt lánya.


Ezek az összefoglalók szilárd bevezetésként szolgálnak az öt családunk számára, amelyekkel találkozunk, olyan figyelemre méltó eseményekhez, amelyek életüket még az AIDS-diagnózisokon túl is megszakítják, bár én vagyok az első, aki elismeri, hogy a téma nem biztosítja megfelelő mértékben annak textúráját és mélységét, hogy kik ezek az emberek. Ez csak az interjúk során jelentkezik, a személyes és nemzeti levéltár montázsában, amelyet a túlélő szeretteik zöld bizonyságtételével kevernek össze. “ A túlélés ” ebben az esetben korlátozott terminológia, mivel az interjúkat készítő személyek közül háromban maguk is vannak AIDS-ek. Az egyiket a közös szálak végén emlékezik meg partnerükkel együtt, míg egy másik körülbelül egy évvel a film megjelenése után meghal. 

Utálom, ha ez a kétértelműség arról, hogy ki él és ki hal meg, úgy néz ki, mint a spoiler-ellenesség vagy célzott, ideiglenes visszatartás, mert nem akarom ezt a fajta emberi tapasztalatot olcsó narratívának nyilvánítani. Ha így van, elnézést kérek. Ennek ellenére az, ami a közös szálakat annyira magában foglalja, az az, hogy miként oldja fel figuráinak sorsát anélkül, hogy kincses látványt készítne róluk. Senki sem példakép, és a mesemondók saját csodálattal, együttérzéssel, rémült járókelőséggel és még csalódással írják le szeretteiket, hogy egyesek miként szembesülnek sorsukkal. A gyermekek apjuk ismerete nélkül halnak meg, és a szülők elrabolták azt a személyt, akinek a fia cowd már megbarnult. Halál történik, és félelmetes és személyes, és egy átkozott nemzeti felháborodás. A film gyakran pontosan előre halad a NAMES Quilt új paneleivel, amelyeket új statisztikák hangsúlyoznak arról, hogy hány amerikai szerződött és halt meg az AIDS-ben. A kongresszus előtt beszélő vagy vezető menetelő meleg aktivisták felvétele egy főcímmel vagy egy paplanpanellel zárul, amely azt állítja, hogy politikai tevékenység miatt nem halnak meg, egy olyan jogalap, amely végül rosszindulatúan süket fülekre esett.

A Common Threads egy dühös film, amely talán nem az első szó, amelyet szappanbuborék-érzékeny pontszáma és a teljes emberiség vált ki a tárgyai számára. De ahhoz, hogy ezt a tragédiát teljes mértékben humanizálják, elkerülhetetlenül haraghoz vezet, hogy ezt a tömeges halált tolerálják. A paplan látványa, amelyet műhelyekben és tanulmányokban szerelnek össze, képekkel, kifejezésekkel és plüssekkel díszítik, és olyan gyengéden készítenek, hogy sírni akarok, emlékeztetett Rithy Pahn hiányzó képére és név nélküli sírokra, amelyek egy nagyon másfajta kulturális népirtást vizsgálnak meg hasonlóan egyedülálló módszerrel a démonok kiengedésére, valamint művészet és rituálék felhasználására az elveszett szerettek másik oldalára irányításához. A panelek gondos kicsomagolása és leleplezése, amelyeket nagy szövetek sétányai határolnak a nézők számára, hogy megközelítsék az egyes paneleket, minden nevet hangosan elolvasva a Nemzeti Bevásárlóközpont résztvevőinek százai, egyben a közösségi kényelem felidéző cselekedete és a gyász szívszorító látványa.

Úgy érzem, hogy az írásom hevesen ideges lesz, és úgy érzi, hogy az egyszerű emberiség tetején ül, amely abból fakad, hogy oly sok ember vesz részt ebben az eseményben, bármilyen módon tudják. Van valami igazán örömteli tudni, hogy nem tudok jobban írni a Közös szálakról, mint ahogyan az elbeszélők ékesszólóan, intim módon leírják életüket és a szeretett emberek életét. Epstein és Friedman olyan gossamer finomsággal komponálja a filmet, amely nem takarja el vagy aláássa annak a képességét, hogy mindent megkérdezzünk, hogy tanúskodjunk, hallgassunk meg, felszívni és magunkkal vinni, és felhasználni egy jobb jövő megteremtésére, amelyet a gépelés pillanatában nekem nehéz elképzelni, mint egy furcsa amerikai, közeledik a láthatáron, ami még sürgetőbbé teszi a harcot. Menj nézni ezt a filmet. Menj megalázkodni, mozgatni, és vigye magával, bármit is tehet.

0 Tovább

Doc Corner: 'Taylor Mac 24 éves népzenei története'

Bőr illő, ha a büszkeség hónap végén figyeltük Taylor Mac 24 évtizedes népzenei történetét, mivel az LGBTQ + jogokat még egyszer politizálják és megfosztják, míg a közösség demonizált. Különböző típusú Queer emberek nyilvánvalóan több mint 24 évtizede léteznek. Taylor Mac hatalmas színházi vállalkozásában azonban a drámaíró és az előadóművész integrálja saját furcsa önérzetét az amerikai történelembe.

Dal, beszélt szó és ragyogó színházi előadás révén elmondja az Amerikai Egyesült Államok fajtáját, zenét használva mindenféle emberiség megünneplésére, és arra kérve minket, mint közönséget, hogy lássa magunkat és küzdelmeinket az idők során...

Rob Epstein és Jeffrey Friedman, a furcsa nem-fantasztikus mozi ikonjai ezt a show-t egy ügyes és rendezett 106 perc alatt elfoglalták, tisztességes és tiszta látóvonallal a Mac érzékenységéhez. A rendezők számára ez egy másik alapvető klasszikus klasszikus klasszikus a Harvey Milk Times, a Celluloid Closet és a Common Threads mellett: A paplan története ( az előbbi nem volt társigazgatója Friedmannel ). Számomra ez valószínűleg a legjobb koncertdokumentum, amelyet Dave Chappelle 2006-os Block Party-je óta láttam (, és természetesen Beyoncé hazatérése óta.

A Mac műsorát, amikor élő előadást végeztek, általában négy hat órás részre osztották. Viszonylag harapott. De 2016 októberében előadta a teljes 24 órás szettet a St. Ann's Warehouse Brooklynban 650 ember előtt ( elmenhetnek és aludhatnak, és ott voltak élelmiszer-standok, amelyek ) -et állítottak fel. A filmet, mivel nem volt önmagában tartóssági teszt, szükségszerűen levágták. Azok közülünk, akik még egyetlen előadást sem láttak élőben, kétségtelenül azt kívánják, hogy hosszabb legyen. Hogy nem tudnánk? De a radikális formán túlmutató dolgokba való desztillálása harc. Epstein és Friedman, szerkesztőjükkel, Brian Johnson ( a Buena Vista Social Club szerkesztőjével, többek között a ) kivágták és kivágták és előkészítették mindazonáltal pezsgő ( -et, azt sem tudhatnák, hogy a hy óvatosan beillesztett bitek más előadásokból ). A Buddy Squires által készített, sokkal több szándékkal és céllal készített film, mint sok manapság koncertdokumentum, a film ugyanolyan mértékben hangsúlyozza a show hihetetlen intim és mammut partitúráját.

Örülök, hogy megnézem. És élénken furcsa is. Összességében interjúk készülnek a Mac ( plusz munkatársaival ), mivel elmagyarázza a show-n kívüli szándékot ( rengeteg rejtély marad ) és különösen, hogy mit jelent allegorikusan a Epidemiás AIDS. Ahogy a dalszövegek egy történetet mesélnek el, Mac néha egy másiknak is elmondja. És mivel a váratlan dalválasztások mélyebb, erőteljes értelmezésekhez vezetnek, az úgynevezett nagy amerikai dalkönyv olyan módon nyílik meg, hogy meglepő és elbűvölő legyen, de legalább a maghoz is megrázott. Rengeteg vita folyik a Machine Dazzle bonyolult jelmezeiről is, aki a Mac-et vászonként használja ( a végső vágás saját verziójával ), hogy elmondja az amerikai értékek és ideálok változását mindenféle bric-a-brac, szövet és applikáció révén.

A Queer művészet mindaddig létezett, amíg a furcsa emberek nem rendelkeznek. Az, hogy az emberek akkoriban tudták-e vagy sem, nem ért véget. Bármit is mondanak az emberek, nincs életben olyan ember, aki nem énekelt volna együtt, vagy nem táncolott olyan zenedarabgal, amely nem volt valamiféle furcsa bemenet. A Taylor Mac-hez hasonló show-k merész, bátor és csodálatosan szórakoztatóak a koncepcióban, ám sokkal nagyobb tiszteletet vállalnak, ha valaha is oly kissé belekapaszkodnak. Ezzel a dokumentumfilmmel Epstein és Friedman villámot rögzítettek egy palackban ( vagy egy kicsit legalább ), hogy örökre magunkkal vihessük. És a Mac korszakának sok furcsa ember számára az emberek emlékeit tervezték és hajtották végre. Ahogy 2023-ban haladunk, amikor az amerikai legfelsőbb bíróság kijelenti, hogy rendben van az LGBTIQ + emberek újbóli megkülönböztetése, remélve, hogy ez ismét meghajthat bennünket.

0 Tovább

Hoyte Van Hoytema mozi szépsége

Oppenheimer közeledik július 21-én! Christopher Nolan legújabb sokat ígér, egy olyan ember történelmi vizsgálatától kezdve, amely a világot ambiciózus próbára változtatta, hogy a rendező gyakorlati-digitális hatásainak filozófiája milyen mértékben képes megbirkózni egy kihívással szemben. Szkeptikusabb vagyok benne, mint néhányban, bár egyes dolgok biztosnak tűnnek. Közülük a legfontosabb, hogy a kép jól néz ki, egy másik toll a holland-svéd operatőr zseni, Hoyte Van Hoytema sapkájában. Tiszteletére nézzük újra az Oscar-jelöltek legnagyobb slágereit, a vámpírikus kísértésektől a 'Jean Jacket' -ig'…

 

HASZNÁLJON A JOGOT ( 2008 ) Tomas Alfredson

Noha időben megfagyhatnak, bőrük fehéren világít, mint a déli nap, a vámpírok az éjszakai lények. Tehát Thomas Alfredson adaptációjában John Ajvide Lindqvist regénye egy zaklatott stockholmi pre-teenről szól, amely barátságosan kovácsol a szomszédban lévő furcsa lánygal. Az esti órák hangmagasságúak, a képernyőn kiömlött tinta, csillag nélküli éjszakai égbolt vagy árnyékok készen állnak az idegen háztartás megfordítására. Érezheti ezt a sötétséget a bőrében, és a fogakat a testbe süllyedheti, amíg el nem éri a csontot, az erekben helyesírási méreg, a vér hűtése. A vetített kép remegni fog.

Helytelen lenne azonban összefoglalni Hoytema vámpírjátékban végzett munkáját, mint puszta árnyékvezetőt. Ha lehetséges, a fény betegebb, mint az ellenkezője, mert felfedi a fagy által meghatározott homályos látványokat és szigorú világot; embertelenebbnek tűnik, mint a megfelelő szörnyek. A fiatal Kåre Hedebrant gyakran a havas táj ellen lőtt szellemnek vagy barlangnak. A tárgy és a háttér között kiegyensúlyozott fényszintek beleolvadnak az elhalt környezetbe.

Ez Hoytema legnagyobb trükkje – A Nap Világát klinikai morgává teszi, hogy a halott éjszaka sokkal kényelmesebb legyen. Soha ne bánja a rejlő veszélyekkel.

Hagyja, hogy a helyes egy beinduljon a Fubo TV-n, a Hoopla-n, a Kanopy-n és a Magnolia Selects-en. A legtöbb szolgáltatásban bérelheti.

 

A FIGHTER ( 2010 ) David O. Russell

A Let the Right In nemzetközi sikere, hogy ne tévessze meg a kép elhagyhatatlan formális minőségét, sok alkotóját a svéd határokon túli karrier-üzemeltetőkhöz vezette. Ennek ellenére nehéz megérteni, hogy ennek a gyakorlatnak a megszorítása vezetett Russellhez Hoytema kiválasztásához. Színész-orientált káosz rendezője, a realizmus laza ötletein alapul, David O. Russell mindenekelőtt a teljesítményhez igazított kamerát részesíti előnyben. A színészekkel együtt mozog, energiájuk szerint széttöri a tereket, meghatározza a vizuális hangulatokat viselkedési utalások, ritmusok, színek rímelésével. 

Ez a Micky és Dicky Ward testvérek valós története sem kivétel, bár finomság van a helyszín megtervezésében, amely néha hiányzik a többi Russell-projektből. Figyelje meg a rozsda ki nem eresztő porát a szemcsés képernyőn, Amy Adams vörös haja felbukkan, kipirult a bőr olyan meleg, hogy gyakorlatilag érezze a hőt. Egy másik kritikus részlet a videó használata gyűrűs jelenetek felvételére, olyan jövők, amelyeket egy másik idő médiumainak texturális nosztalgiája fojtott. A Harcos hűnek tűnik a TV-technikákhoz anélkül, hogy unalmasan látná a saját filmes nyelvét.

A harcos az Amazon Prime Video, a Paramount Plus és a Classix csatornákon közvetít. A nagy platformok nagy részén is bérelhető.

 

TAILOR SOLDIER SPY TINKER ( 2011 ) Tomas Alfredson

Amikor eljött az idő, hogy Alfredson ugráljon az angofon moziban, a rendező újraegyesült Hoyte Van Hoytema-val. Az eredmény az egyik legjobb le Carré nagyképernyős adaptáció, az 1970-es évek hidegháborús kém jelenetének beépített látása, amely ugyanolyan időkapszula, mint egy csapdába esett szellem, akinek szüksége van ördögűzésre. Úgy néz ki, hogy romlik a barna és a szürke árnyalataiban, az élet megtagadva, de még mindig mozog, egy olyan fúrógép, amely karakterének létezését dobozokban és keretekben, üvegketrecekben, füstképernyőkben egyesíti. A magával ragadó minőség a tervezéstől és a fényképezéstől egyaránt függ, zsigeri érzés annyira, hogy szinte megkóstolhatja a levegőt.

Ez kiváló példa a Hoytema monokróm tendenciáira is, ahol a kamera által rögzített árnyalatokat olyan mértékben korlátozza, hogy a színes felvételek enyhén színezett fekete-fehér szélén érezzék magukat. Igaz, hogy soha nem jelenik meg a Tinker szabó katona kémében. Számos szekvencia törte meg ezt a stratégiát annak érdekében, hogy jobban bemutathassa a komplex történetmesélési struktúrát. 

A Tinker Tailor Soldier Spy a Starz-en és a DirecTV-n közvetít. Bérelhető és megvásárolható a legtöbb nagyobb platformon.

 

HER ( 2013 ) Spike Jonze 

Holnap az elsődleges színek abszolút lágyságba, szürkületi pasztellbe, rózsaszínű égboltba és narancssárga sherbertbe vannak elfojtva, amelyek gyengéd csóknak érzik magukat a néző csekkjén – ilyen a jövő, mint az ő előadásai. Olyan szép, mégis kegyetlen, hogy ez az álom a desszertárnyalatban olyan ízű, mint a hamu a szájban, az összes elszigetelt lélek és a magány. Hoyte Van Hoytema filmjeinek valószínűleg a legszebb, Her tanúsítja, hogy képes pontos esztétika révén konkrét humorokat létrehozni.

Nagyszerű bizonyíték arra is, hogy a művész kézműve ezer módon fényképezi Joaquin Phoenixet átgondolt közelképben anélkül, hogy monotonitást lőne. Megfelelően, annak néha retro stílusa ellenére, a futurizmus a operatőr sok választását diktálja, ideértve a digitális felhasználást egy digitális nap rögzítésére, hogy valamilyen bőrre jusson, mint a filmkészlet, amelyet általában kedvel.

A kritériumcsatornán folyik. Bérelhető a legszembetűnőbb platformok többségén is, amelyeket bérelhetnek és vásárolhatnak.

 

INTERSTELLAR ( 2014 ) Christopher Nolan

A Sötét Lovag felemelkedése után jelentős változás történt Christopher Nolan filmográfiájában. Wally Pfister, a DP-hez való eljutása úgy döntött, hogy elmozdul a operatőr munkától, és inkább rendezőként próbálja ki szerencséjét. Ez azt jelentette, hogy a brit auteurnak új munkatársra volt szüksége, művészi elvált attól az embertől, aki segített meghatározni mozi megjelenését. Itt jön be Hoyte Van Hoytema. Bizonyos mértékben a svéd cineaste a stílusát a szabályokhoz köti, mielőtt rendezői karrierjébe bekapcsolódna. Mégis, ez csak egy pontig igaz.

Nolan növekvő beruházása az IMAX-ba azt jelentette, hogy filmjei elkerülhetetlenül megváltoznak. A legjelentősebb újítás, amelyet Hoytema hozott, a stilisztikai filozófia volt, amellyel megközelítette az IMAX műszaki csodáját. A kezében a formátum inkább az epikus intimitás eszközévé válik, nem csupán az epikus méretű látnivalók számára. A sekély mélységélesség döntő jelentőségű, mint a operatőr legtöbb fő műjében. A skandináv napjai óta megakadályozott rövid fókusz lehetővé teszi a keret kifejezettebb átalakítását ugyanazon a felvételen belül, gyakran oszcillálva figyelmünket a részletek, tárgy, tárgy, háttér, háttér között.

Sőt, az elszigeteltség, mint központi tétel, a jövője után olvasható, és most a színészek és a fény diffúz ecsetvonásainak köszönhetően a tengerben vonzó színészek közeli képeiben jelenik meg. Annak hangsúlyozása érdekében, hogy az emberek kicsi a kozmoszban, a Hoytema áttöri személyes buborékbőrüket, nem pedig csak a testeknek az űrön kívüli terek hatalmas végtelenségéhez való elhelyezését. Az ötletek ilyen örvényei emlékezetes képet alkotnak, talán Nolan legszentimentálisabb és operatív nagyszerűségére hajlamos.

Ennek ellenére a műszaki tökéletességet soha nem teszik félre az érzelem nevében. A korszerű CGI használatakor él, amely klasszikus, elavult technikai eseményekkel házasodik, mint például a hátsó vetítés, mint világítási mechanizmus. Figyelje meg mindezt, tanulja meg szeretni, és meg fogja érteni, hogy Hoyte Van Hoytema az Interstellar óta ma az IMAX filmművészet legfontosabb mesterévé vált Hollywoodban.

Az Interstellar az Amazon Prime Video, a Paramount Plus, az MGM + és az FXNow csatornákon közvetít.

 

SPECTER ( 2015 ) Sam Mendes

A James Bond franchise átvétele, miután Roger Deakins a Skyfall fényképészeti csúcsára vitte, egy nagy kihívás, utólag még gondolatlanul is. Még most is nehéz eldönteni, hogy Hoytema megközelítése az, hogy bélyegzőjét az anyagra helyezi, ahelyett, hogy megbántotta volna az előtte lévő régi mestert, jó összehasonlító-riasztó anyag választás vagy kudarc volt. Mindenesetre a Specter nem olyan, mint a Skyfall. Elmúltak a kontrasztos ékszerhangok és a ragyogó fény, hogy az árnyék ürességét lyukaszthassák. Ehelyett a holland-svéd filmkészítő elvonja az élénk árnyalatokat, mint például a festék vékonyabb öntése Deakins Bondian stílusaira.

A hosszú szekvenciák egy színre csökkennek, változó skálákkal bővülnek, hogy a képernyőt mélységgel megáldják. Az olasz temetések márványszürkék, a gonosz találkozók egy borostyán kaszkádot jelentenek a fagrain felett, sivatagi jelenetek homokfúvással, hogy elvakítsák a fehéreket. A Glamor nem több, bár a szépség uralkodik, nehéz és szomorú, mint például a 007-es kalandok legszorosabbjára kidolgozott narratívája.

A Specter streaming a Fubo TV-n, az FXNow-n és a DirecTV-n. Ez a legtöbb platformon is elérhető, bérelhető és megvásárolható.

 

DUNKIRK ( 2017 ) Christopher Nolan 

Noha a naturalizmus állandó a operatőr karrierje során, egyes projektek ezt jobban példázzák, mint mások. Dunkirk az a művész, aki olyan moziban keres, amely reprodukálja a valóságot, ahogy van, és amelyet önmagában nem objektíven rögzítenek, de bemutatták, hogy jobban vonzzák a közönséget saját világuk elismeréséhez. Az ilyen mozi a kreativitástól és a mérnöki szellemtől is függ. Például az IMAX kamerák technológiájának további fejlesztései lehetővé tették Hoytema és Nolan számára, hogy feltárja a formátum közvetlen tapasztalati közvetlenségét –, ami hasonlít a VR hallucinációjához védőszemüveg nélkül. A kamerákat repülőgép szárnyaira állították, az IMAX gépek kézi működtetésűek, zsúfolt környezetbe töltve, sőt víz alatti is.

Megkapja a múlt érzését, amelyet rózsa színű szemüveg nélkül, nosztalgia és romantika illata nélkül, a szem között, mielőtt a kreditek gördülnének. Nagyon robusztus és izmos, egy történelmi epizód akció-thriller változata, amely annyira a mozgásról és az időről szól, hogy bármilyen fogalom o

0 Tovább

HTML